Zadbaj o zdrowie w Galerii Klif w Gdyni
Inntu
ul. Traugutta 115C
80-226 Gdańsk
alina.geniusz|inntu.pl| |alina.geniusz|inntu.pl
531 150 022
www.inntu.pl
W poniedziałek 14 września przy Galerii Klif w Gdyni będzie można wykonać darmowe badanie mammograficzne. Akcja skierowana jest do kobiet po pięćdziesiątce, które nie badały piersi w ciągu ostatnich dwóch lat. Mammografię będzie można wykonać w mammobusie w godzinach 9:00-16:00.
Mammobus stanie na parkingu przy Galerii Klif. Z bezpłatnych badań w ramach wydarzenia mogą skorzystać kobiety w wieku od 50 do 69 lat, które w ciągu ostatnich dwóch lat nie miały wykonywanej mammografii lub otrzymały pisemne skierowanie do przeprowadzenia kolejnej mammografii po 12 miesiącach i nie miały zdiagnozowanej zmiany nowotworowej piersi o charakterze złośliwym.
- Rak piersi jest najczęściej występującą chorobą nowotworową wśród kobiet. W Polsce rocznie co dziewiąta kobieta boryka się z diagnozą. Dziś można śmiało powiedzieć, że jest to choroba wyleczalna, ale najważniejsza jest profilaktyka i zgłaszalność na badania przesiewowe. Wcześnie wykryte zmiany dają o wiele większe szanse na powrót do całkowitego zdrowia i normalności, a samo leczenie nie musi być też okaleczające - mówi Magdalena Kardynał, prezes “Fundacji OmeaLife Rak piersi nie ogranicza”, a także laureatka w konkursie Galerii Klif “Z miłości do Gdyni”. - Ważne jest, żebyśmy miały świadomość, wiedzę i poddawały się regularnym badaniom, w tym mammograficznym. Świetnie, że pomimo pandemii covid-19 i obostrzeń z tym związanych mammobusy po raz kolejny pojawią się na ulicach Gdyni. Ważne jest to, aby pacjenci nie bali się bardziej sytuacji związanej z pandemią niż raka i zadbali o swoje bezpieczeństwo.
Jak przygotować się do badania? Wykonując mammografię nie ma potrzeby specjalnego przygotowania się do badania. Warto jednak pamiętać o kilku aspektach. Dla komfortu najlepiej zgłosić się na badanie w dwuczęściowym ubraniu. Przed badaniem nie powinno używać się dezodorantów, balsamu ani kremu. Należy zabrać ze sobą wyniki poprzednich badań mammograficznych.
Badanie przeprowadzone zostanie w ramach programu finansowanego przez Narodowy Fundusz Zdrowia mającego na celu wczesne wykrywanie raka piersi.
- Wszyscy wiemy, jak ważne są badania profilaktyczne - mówi Mariola Rogóż, dyrektor Galerii Klif w Gdyni. - Cieszę się, że nasze klientki będą mogły skorzystać z usług mammobusa. To dla nich duże ułatwienie, nie muszą specjalnie odwiedzać placówki medycznej.
W Galerii Klif klientki mogą znaleźć ofertę salonów z bielizną, które oferują usługi brafittingu, czyli indywidualnego doboru biustonosza. Są to m.in. salon Chantelle oraz Intimissimi. Dobrze dobrany biustonosz wpływa nie tylko na względy estetyczne, ale również zdrowotne. Nieprawidłowo wybrany biustonosz może powodować m.in. otarcia czy problemy z kręgosłupem.
***
Galeria Klif
Galeria Klif w Gdyni od 1996 roku jest źródłem inspiracji dla osób, które w modzie szukają czegoś więcej, niż tylko ubrań. Wychodząc z założenia, że moda stanowi odzwierciedlenie naszego charakteru i stylu życia, Klif oferuje swoim klientom ponad 130 sklepów, strefę gastronomiczną, ulubione kawiarnie i restaurację oraz centrum fitness i liczne usługi, ułatwiające życie.
W Galerii Klif dostępne są wyjątkowe marki, często jedyne w Trójmieście. Ekskluzywne butiki i marki znanych projektantów, m.in. Bizuu, Charme, COS, Emanuel Berg, La Mania, Lidia Kalita, Robert Kupisz, Liu Jo, Marciano Guess, Patrizia Pepe, Petit Bateau, Pinko, Stefanel, Tommy Hilfiger czy Superdry wraz z popularnymi markami sieciowymi tworzą szeroką ofertę, która zaspokoi szerokie gusta klientów.
Do dyspozycji gości jest strefa food court, a także punkty usługowe, drogerie i perfumerie, m.in. Douglas, Rossmann, Sephora i SUPER-PHARM oraz laboratorium perfumeryjne Mo61.
Szeroko rozwinięty jest również sektor wnętrzarski. Klienci mają do dyspozycji sklepy takie jak Home &You, Spensen, salon Premium Home, Tempur, Miloo Home i dwupiętrowy salon Witek Home.
Galeria Klif nieustannie dostosowuje swoją ofertę do wymagań Klientów oraz wychodzi naprzeciw ich oczekiwaniom. Profesjonalne Pakiety Konsultacji w zakresie mody i urody oraz Karta Podarunkowa Klif to udogodnienia, dzięki którym Klienci gdyńskiego Klifu mogą skupić się i w pełni zrelaksować podczas wizyty w przyjaznym wnętrzu i spokojnej atmosferze.
Czy Twoje codzienne zmęczenie może być objawem głębszego problemu zdrowotnego?
Wrodzona łamliwość kości, obrzęk stawów i wypadanie zębów. Obchodzimy Światowy
Inspirujące spotkanie z Ewą Ewart i Magdą Atkins
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.