Komunikaty PR

Zakończenie 8 edycji. "Dziel się Uśmiechem"

2021-06-24  |  17:00
Biuro prasowe

Zakończenie roku szkolnego to czas podsumowań wyników szkolnych, ale także realizacji kolejnej edycji programu edukacyjnego „Dziel się Uśmiechem”. Dzięki 8. już odsłonie inicjatywy kolejne tysiące uczniów z całej Polski poznało 4 kroki dla zdrowych i czystych zębów, dzięki którym będą mogli prawidło dbając o uśmiech również w wakacje!

„Szczotkuj, czyść, żuj, kontroluj” - przez cały rok szkolny prawie 100 000 uczniów klas I-VI z ponad 740 szkół podstawowych wzięło udział w wyjątkowych lekcjach poświęconych prawidłowej higienie jamy ustnej. Ogólnopolska inicjatywa realizowana jest od 2013 roku przez Polski Czerwony Krzyż oraz firmę Mars Polska. Program od samego początku wspierają też partnerzy merytoryczni – Polskie Towarzystwo Stomatologiczne oraz Polskie Towarzystwo Stomatologii Dziecięcej. Do tej pory programem zostało objętych łącznie ponad 700 tys. uczniów. W ramach działań edukacyjnych dzieci, poza poznaniem 4 kroków dla zdrowych i czystych zębów, dowiadywały się m.in. czym jest próchnica, skąd się bierze i jak jej zapobiegać oraz dlaczego warto żuć bezcukrową gumę. Ambasadorką programu już po raz drugi była Magdalena Różczka – aktorka i działaczka społeczna.

Cieszę się, że po raz kolejny mogłam zaangażować się w tak wyjątkową i ważną inicjatywę. Przez ostatni rok, w związku z  pandemią, temat dbania o higienę jamy ustnej często schodził na dalszy plan. Wizyty kontrolne u dentysty bywały odwoływane. W naturalny sposób uwaga wszystkich skupiała się na innych obszarach związanych ze zdrowiem. Na szczęście, dzięki programowi “Dziel się Uśmiechem” mogliśmy przypominać dzieciom i ich rodzicom, że zdrowia zębów nie można zaniedbywać, bo ich stan przekłada się na funkcjonowanie całego organizmu – mówi Magdalena Różczka,  ambasadorka programu „Dziel się Uśmiechem”.

Rok szkolny 2020/2021 był w dużej mierze okresem nauczania zdalnego, co stanowiło wyzwanie zarówno dla opiekunów, jak i dzieci. Pomimo pandemii i utrudnień z nią związanych, dzięki zaangażowaniu koordynatorów programu oraz rzeszy nauczycieli, udało się zrealizować kolejną już edycję programu. W szkołach podstawowych, które dołączyły do akcji, nauczyciele prowadzili cykl zajęć edukacyjnych. Odbywały się one zarówno w szkole, jak i w formie nauczania online.

Ubiegły rok nie był łatwy, jednak to nie zniechęciło nauczycieli i koordynatorów do pełnego zaangażowania w program i realizacji lekcji poświęconych higienie jamy ustnej. To właśnie te pozytywne reakcje na „Dziel się Uśmiechem” zachęcają nas od wielu lat do kontynuowania programu w kolejnych edycjach. Widzimy, że temat profilaktyki próchnicy jest cały czas aktualny i potrzebny, W tym roku w akcję zaangażowało się wielu koordynatorów PCK i ponad 740 szkół. To dzięki nim możemy mówić o sukcesie 8. edycji programu, za co im bardzo dziękujemy – mówi Małgorzata Szukała, Kierownik działu promocji i pozyskiwania dochodów w Biurze Zarządu Głównego Polskiego Czerwonego Krzyża.

Program w całości finansuje Mars Polska, co roku przekazując na jego realizację 1% ze sprzedaży bezcukrowych gum Orbit w okresie od września do października.

Próchnica w Polsce dotyka ponad 80% dzieci w wieku szkolnym[1]. W Mars chcemy wywoływać uśmiech, stąd nasze wieloletnie zaangażowanie w program „Dziel się Uśmiechem” promujący prawidłową higienę jamy ustnej. Jako firma odpowiedzialna społecznie również w pandemii nie przestaliśmy realizować naszych działań edukacyjnych i dostosowaliśmy je do bieżącej sytuacji. Tegoroczne doświadczenia to dla nas wiedza na przyszłość, z której korzystamy przy planowaniu kolejnej edycji, do której już teraz zapraszamy – mówi Daria Kulińska, Dyrektorka ds. korporacyjnych Mars Polska.

Warto zapamiętać

O zdrowy uśmiech pomagają zadbać proste 4 kroki. Warto jest stosować na co dzień i nie zapominać o nich również podczas wakacji, aby móc dzielić się zadbanym uśmiechem również przez cały rok

Dzielmy się Uśmiechem!

  1. Szczotkuj – myj dokładnie zęby pastą z fluorem przynajmniej dwa razy dziennie. 
  2. Czyść – stosuj dodatkowe środki do higieny jamy ustnej, aby oczyścić przestrzenie międzyzębowe. 
  3. Żuj – żuj bezcukrową gumę po jedzeniu i piciu przez 10 minut, gdy nie możesz umyć zębów. 
  4. Kontroluj – regularnie odwiedzaj lekarza dentystę. 

 


[1]  Olczak-Kowalczyk D, Kaczmarek U, Bachanek T et al.: Monitorowanie stanu zdrowia 10. jamy ustnej populacji polskiej w latach 2016-2020. Ocena stanu zdrowia jamy ustnej i jego uwarunkowań w populacji polskiej w wieku 5, 7 i 12 lat w 2016 roku. Dział Redakcji i Wydawnictwo Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, Warszawa 2017. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025 Biuro prasowe
2025-06-30 | 06:00

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Złota odznaka i tytuł „TOP EMOLIENT 2025” w prestiżowym Rankingu TOP10 Emolientów organizowanym przez Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych (PTCA)
Zdrowie Czy siedzący tryb życia powoduje żylaki u mężczyzn?
2025-06-25 | 10:20

Czy siedzący tryb życia powoduje żylaki u mężczyzn?

To, jak dużo siedzimy, bezpośrednio przekłada się na nasze zdrowie. Siedzący tryb życia sprzyja nie tylko nadmiarowym kilogramom, ale także deformacjom sylwetki, problemom
Zdrowie Wzrost alergii wśród dzieci. Wczesne rozpoczęcie leczenia może zatrzymać jej dalszy rozwój, zapobiec ciężkim powikłaniom i astmie
2025-06-24 | 15:00

Wzrost alergii wśród dzieci. Wczesne rozpoczęcie leczenia może zatrzymać jej dalszy rozwój, zapobiec ciężkim powikłaniom i astmie

Alergia to epidemia cywilizacyjna i jedno z największych wyzwań zdrowotnych XXI wieku – według badania sondażowego „Alergie w świadomości Polaków”

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.