Komunikaty PR

Zapytaliśmy Polaków, jak często dzielą się uśmiechem

2020-10-05  |  16:20
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.21 MB )

 

Najbardziej szczere, szerokie uśmiechy towarzyszą nam w chwilach, kiedy słyszymy śmieszny żart albo spotkamy lubianą osobę. W sytuacjach pozowania do zdjęcia wybieramy jednak częściej te bardziej powściągliwe. Firma Mars Polska zapytała Polaków o ich stosunek do uśmiechu oraz o to, jak często dzielimy się nim z otoczeniem. 

„Śmiech to zdrowie” bez względu na wiek. Osoby, które często się uśmiechają, są postrzegane jako szczęśliwe i czerpiące radość z życia. Siedmiu na dziesięciu badanych deklaruje, że uśmiecha się tak często, jak tego potrzebuje, a co dziesiąta osoba — nawet częściej![1] Najbardziej lubimy wyrażać radość poprzez uśmiech, w którym odsłaniamy zęby. Preferuje go około co trzecia badana osoba. Mimo to, najczęściej poprzestajemy na tym nieco mniej szerokim[2].

Czy uśmiech znika z twarz Polaków, gdy stają się starsi? W ankietach przeprowadzonych na próbie ponad 1000 Polaków przeszło 30% respondentów przyznało, że z wiekiem zdarza im się uśmiechać coraz mniej[3]. Dorośli śmieją się średnio aż 14 razy rzadziej niż dzieci[4]. Do tego ponad 20% badanych stwierdziło, że na co dzień nie uśmiecha się tak często, jak by chciało i że zdarza się im wręcz od tego powstrzymywać[5]. Pytani o przyczyny, ankietowani najczęściej podawali brak powodów do radości. Na drugim miejscu wskazywali jednak, że przed uśmiechem z reguły powstrzymuje ich wstyd, wynikający z problemów z uzębieniem. Dla co trzeciej osoby niechęć do szerokiego uśmiechu jest w jakiś sposób związana właśnie z zębami, a 13% ankietowanych wskazuje wprost stan uzębienia jako główny powód[6].

Byliśmy ciekawi, w jakich sytuacjach chętnie dzielimy się uśmiechem, a kiedy robimy to nieco mniej wylewnie. Nie było dla nas zaskoczeniem, że to nie tylko beztroska dziecięca radość jest głównym powodem, dla którego w młodszym wieku większość z nas uśmiecha się częściej. Niezwykle ważne są także po prostu zdrowe i piękne zęby. Dlatego jako producent bezcukrowych gum, których żucie po jedzeniu i picu jest jednym z elementów profilaktyki, od ośmiu lat realizujemy program „Dziel się Uśmiechem”.  Uczymy w nim, jak dzięki 4 prostym krokom: myj – czyść – żuj – kontroluj, sprawić, by szeroki uśmiech nie znikał z naszych twarzy również wtedy, kiedy będziemy starsi – mówi Beata Rożek, Dyrektor ds. Korporacyjnych, Mars Polska.

Mars Polska, producent bezcukrowych gum Orbit wraz z Polskim Czerwonym Krzyżem od 2013 roku realizują program „Dziel się Uśmiechem”, w ramach którego dzieci ze szkół podstawowych uczą się zasad prawidłowej higieny jamy ustnej. Program od lat wspierany jest również przez partnerów merytorycznych: Polskie Towarzystwo Stomatologiczne oraz Polskie Towarzystwo Stomatologii Dziecięcej. W tegorocznej 8. już edycji aż 100 000 dzieci w całej Polsce dowie się, jak zapobiegać próchnicy zębów, która dotyczy ponad 80% polskich sześciolatków i dwunastolatków. Uczniowie szkół biorących udział w akcji otrzymają materiały edukacyjne oraz specjalne zestawy dentystyczne, składające się ze szczoteczki i pasty oraz bezcukrowej gumy do żucia. Specjalnie opracowane treści, pełne angażujących ćwiczeń, gier i quizów pokażą, jak w 4 prostych krokach zadbać o zdrowe, piękne zęby. Wszystko po to, by dobre nawyki utrwaliły się u najmłodszych i pozostały z nimi jak najdłużej, również w dorosłym życiu. Ambasadorką tegorocznej akcji po raz drugi została aktorka — Magdalena Różczka, znana z aktywnego zaangażowania w akcje charytatywne i kampanie społeczne.

 

Jak żucie bezcukrowej gumy pomaga dbać o zdrowie zębów?

 

Zdarza się, że po jedzeniu i piciu nie mamy możliwości użycia pasty i szczotki,
a pozostawione resztki pokarmów wchodzą w reakcję z płytką nazębną i tworzą kwasy, które niszczą szkliwo. Aby tego uniknąć, należy sięgnąć po bezcukrową gumę.

 

  • Żucie bezcukrowej gumy zwiększa produkcje śliny nawet 10-krotnie.
  • Zwiększone wydzielanie śliny aktywnie zmniejsza demineralizację i poprawia stopień remineralizacji zębów.
  • Żucie bezcukrowej gumy poprzez stymulacje produkcji śliny pomaga również neutralizować kwasy osadu nazębnego.

 

 


[1] Badanie zrealizowane na zlecenie Mars Wrigley w dniach 17-19.08.2020 przez agencję SW RESEARCH metodą wywiadów on-line (CAWI) na panelu internetowym SW Panel. Próba badawcza: 1154 ankietowanych, Slajd nr. 17

[2] jw. Slajd nr. 10

[3].jw. Slajd nr. 20

[4] jw. Slajd nr. 23

[5] jw. Slajd nr. 17

[6] jw. Slajd nr. 18

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Podaruj zdrowy sen swoim bliskim – wybierz materac na prezent Biuro prasowe
2024-12-20 | 12:00

Podaruj zdrowy sen swoim bliskim – wybierz materac na prezent

Wybór materaca na prezent to gest pełen troski, który może znacząco poprawić komfort snu oraz zdrowie i samopoczucie obdarowanej osoby. Choć nietypowy, taki upominek staje się
Zdrowie Na zdrowe gardło – NOWOŚĆ w linii herbatek Zioła Mnicha
2024-12-19 | 11:25

Na zdrowe gardło – NOWOŚĆ w linii herbatek Zioła Mnicha

Gdy w takich przypadkach chcemy skorzystać z pomocy natury, warto sięgnąć po nową funkcjonalną herbatkę ziołowo-owocową Zioła Mnicha Na zdrowe gardło. Zawiera ona 100% naturalnych
Zdrowie Komfort w prezencie – jak dobrać idealną poduszkę?
2024-12-19 | 11:00

Komfort w prezencie – jak dobrać idealną poduszkę?

Dlaczego poduszka to dobry pomysł na prezent? Odpowiednia poduszka ma znaczący wpływ na jakość snu, a co za tym idzie – na nasze zdrowie i samopoczucie. Dobrze dobrany produkt może

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu

Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.