Zapytaliśmy Polaków, jak często dzielą się uśmiechem
Najbardziej szczere, szerokie uśmiechy towarzyszą nam w chwilach, kiedy słyszymy śmieszny żart albo spotkamy lubianą osobę. W sytuacjach pozowania do zdjęcia wybieramy jednak częściej te bardziej powściągliwe. Firma Mars Polska zapytała Polaków o ich stosunek do uśmiechu oraz o to, jak często dzielimy się nim z otoczeniem.
„Śmiech to zdrowie” bez względu na wiek. Osoby, które często się uśmiechają, są postrzegane jako szczęśliwe i czerpiące radość z życia. Siedmiu na dziesięciu badanych deklaruje, że uśmiecha się tak często, jak tego potrzebuje, a co dziesiąta osoba — nawet częściej![1] Najbardziej lubimy wyrażać radość poprzez uśmiech, w którym odsłaniamy zęby. Preferuje go około co trzecia badana osoba. Mimo to, najczęściej poprzestajemy na tym nieco mniej szerokim[2].
Czy uśmiech znika z twarz Polaków, gdy stają się starsi? W ankietach przeprowadzonych na próbie ponad 1000 Polaków przeszło 30% respondentów przyznało, że z wiekiem zdarza im się uśmiechać coraz mniej[3]. Dorośli śmieją się średnio aż 14 razy rzadziej niż dzieci[4]. Do tego ponad 20% badanych stwierdziło, że na co dzień nie uśmiecha się tak często, jak by chciało i że zdarza się im wręcz od tego powstrzymywać[5]. Pytani o przyczyny, ankietowani najczęściej podawali brak powodów do radości. Na drugim miejscu wskazywali jednak, że przed uśmiechem z reguły powstrzymuje ich wstyd, wynikający z problemów z uzębieniem. Dla co trzeciej osoby niechęć do szerokiego uśmiechu jest w jakiś sposób związana właśnie z zębami, a 13% ankietowanych wskazuje wprost stan uzębienia jako główny powód[6].
Byliśmy ciekawi, w jakich sytuacjach chętnie dzielimy się uśmiechem, a kiedy robimy to nieco mniej wylewnie. Nie było dla nas zaskoczeniem, że to nie tylko beztroska dziecięca radość jest głównym powodem, dla którego w młodszym wieku większość z nas uśmiecha się częściej. Niezwykle ważne są także po prostu zdrowe i piękne zęby. Dlatego jako producent bezcukrowych gum, których żucie po jedzeniu i picu jest jednym z elementów profilaktyki, od ośmiu lat realizujemy program „Dziel się Uśmiechem”. Uczymy w nim, jak dzięki 4 prostym krokom: myj – czyść – żuj – kontroluj, sprawić, by szeroki uśmiech nie znikał z naszych twarzy również wtedy, kiedy będziemy starsi – mówi Beata Rożek, Dyrektor ds. Korporacyjnych, Mars Polska.
Mars Polska, producent bezcukrowych gum Orbit wraz z Polskim Czerwonym Krzyżem od 2013 roku realizują program „Dziel się Uśmiechem”, w ramach którego dzieci ze szkół podstawowych uczą się zasad prawidłowej higieny jamy ustnej. Program od lat wspierany jest również przez partnerów merytorycznych: Polskie Towarzystwo Stomatologiczne oraz Polskie Towarzystwo Stomatologii Dziecięcej. W tegorocznej 8. już edycji aż 100 000 dzieci w całej Polsce dowie się, jak zapobiegać próchnicy zębów, która dotyczy ponad 80% polskich sześciolatków i dwunastolatków. Uczniowie szkół biorących udział w akcji otrzymają materiały edukacyjne oraz specjalne zestawy dentystyczne, składające się ze szczoteczki i pasty oraz bezcukrowej gumy do żucia. Specjalnie opracowane treści, pełne angażujących ćwiczeń, gier i quizów pokażą, jak w 4 prostych krokach zadbać o zdrowe, piękne zęby. Wszystko po to, by dobre nawyki utrwaliły się u najmłodszych i pozostały z nimi jak najdłużej, również w dorosłym życiu. Ambasadorką tegorocznej akcji po raz drugi została aktorka — Magdalena Różczka, znana z aktywnego zaangażowania w akcje charytatywne i kampanie społeczne.
Jak żucie bezcukrowej gumy pomaga dbać o zdrowie zębów?
Zdarza się, że po jedzeniu i piciu nie mamy możliwości użycia pasty i szczotki,
|
[1] Badanie zrealizowane na zlecenie Mars Wrigley w dniach 17-19.08.2020 przez agencję SW RESEARCH metodą wywiadów on-line (CAWI) na panelu internetowym SW Panel. Próba badawcza: 1154 ankietowanych, Slajd nr. 17
[2] jw. Slajd nr. 10
[3].jw. Slajd nr. 20
[4] jw. Slajd nr. 23
[5] jw. Slajd nr. 17
[6] jw. Slajd nr. 18
Podaruj zdrowy sen swoim bliskim – wybierz materac na prezent
Na zdrowe gardło – NOWOŚĆ w linii herbatek Zioła Mnicha
Komfort w prezencie – jak dobrać idealną poduszkę?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.