Zapytaliśmy Polaków, jak często dzielą się uśmiechem
Najbardziej szczere, szerokie uśmiechy towarzyszą nam w chwilach, kiedy słyszymy śmieszny żart albo spotkamy lubianą osobę. W sytuacjach pozowania do zdjęcia wybieramy jednak częściej te bardziej powściągliwe. Firma Mars Polska zapytała Polaków o ich stosunek do uśmiechu oraz o to, jak często dzielimy się nim z otoczeniem.
„Śmiech to zdrowie” bez względu na wiek. Osoby, które często się uśmiechają, są postrzegane jako szczęśliwe i czerpiące radość z życia. Siedmiu na dziesięciu badanych deklaruje, że uśmiecha się tak często, jak tego potrzebuje, a co dziesiąta osoba — nawet częściej![1] Najbardziej lubimy wyrażać radość poprzez uśmiech, w którym odsłaniamy zęby. Preferuje go około co trzecia badana osoba. Mimo to, najczęściej poprzestajemy na tym nieco mniej szerokim[2].
Czy uśmiech znika z twarz Polaków, gdy stają się starsi? W ankietach przeprowadzonych na próbie ponad 1000 Polaków przeszło 30% respondentów przyznało, że z wiekiem zdarza im się uśmiechać coraz mniej[3]. Dorośli śmieją się średnio aż 14 razy rzadziej niż dzieci[4]. Do tego ponad 20% badanych stwierdziło, że na co dzień nie uśmiecha się tak często, jak by chciało i że zdarza się im wręcz od tego powstrzymywać[5]. Pytani o przyczyny, ankietowani najczęściej podawali brak powodów do radości. Na drugim miejscu wskazywali jednak, że przed uśmiechem z reguły powstrzymuje ich wstyd, wynikający z problemów z uzębieniem. Dla co trzeciej osoby niechęć do szerokiego uśmiechu jest w jakiś sposób związana właśnie z zębami, a 13% ankietowanych wskazuje wprost stan uzębienia jako główny powód[6].
Byliśmy ciekawi, w jakich sytuacjach chętnie dzielimy się uśmiechem, a kiedy robimy to nieco mniej wylewnie. Nie było dla nas zaskoczeniem, że to nie tylko beztroska dziecięca radość jest głównym powodem, dla którego w młodszym wieku większość z nas uśmiecha się częściej. Niezwykle ważne są także po prostu zdrowe i piękne zęby. Dlatego jako producent bezcukrowych gum, których żucie po jedzeniu i picu jest jednym z elementów profilaktyki, od ośmiu lat realizujemy program „Dziel się Uśmiechem”. Uczymy w nim, jak dzięki 4 prostym krokom: myj – czyść – żuj – kontroluj, sprawić, by szeroki uśmiech nie znikał z naszych twarzy również wtedy, kiedy będziemy starsi – mówi Beata Rożek, Dyrektor ds. Korporacyjnych, Mars Polska.
Mars Polska, producent bezcukrowych gum Orbit wraz z Polskim Czerwonym Krzyżem od 2013 roku realizują program „Dziel się Uśmiechem”, w ramach którego dzieci ze szkół podstawowych uczą się zasad prawidłowej higieny jamy ustnej. Program od lat wspierany jest również przez partnerów merytorycznych: Polskie Towarzystwo Stomatologiczne oraz Polskie Towarzystwo Stomatologii Dziecięcej. W tegorocznej 8. już edycji aż 100 000 dzieci w całej Polsce dowie się, jak zapobiegać próchnicy zębów, która dotyczy ponad 80% polskich sześciolatków i dwunastolatków. Uczniowie szkół biorących udział w akcji otrzymają materiały edukacyjne oraz specjalne zestawy dentystyczne, składające się ze szczoteczki i pasty oraz bezcukrowej gumy do żucia. Specjalnie opracowane treści, pełne angażujących ćwiczeń, gier i quizów pokażą, jak w 4 prostych krokach zadbać o zdrowe, piękne zęby. Wszystko po to, by dobre nawyki utrwaliły się u najmłodszych i pozostały z nimi jak najdłużej, również w dorosłym życiu. Ambasadorką tegorocznej akcji po raz drugi została aktorka — Magdalena Różczka, znana z aktywnego zaangażowania w akcje charytatywne i kampanie społeczne.
Jak żucie bezcukrowej gumy pomaga dbać o zdrowie zębów?
Zdarza się, że po jedzeniu i piciu nie mamy możliwości użycia pasty i szczotki,
|
[1] Badanie zrealizowane na zlecenie Mars Wrigley w dniach 17-19.08.2020 przez agencję SW RESEARCH metodą wywiadów on-line (CAWI) na panelu internetowym SW Panel. Próba badawcza: 1154 ankietowanych, Slajd nr. 17
[2] jw. Slajd nr. 10
[3].jw. Slajd nr. 20
[4] jw. Slajd nr. 23
[5] jw. Slajd nr. 17
[6] jw. Slajd nr. 18
Czy Twoje codzienne zmęczenie może być objawem głębszego problemu zdrowotnego?
Wrodzona łamliwość kości, obrzęk stawów i wypadanie zębów. Obchodzimy Światowy
Inspirujące spotkanie z Ewą Ewart i Magdą Atkins
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.