Komunikaty PR

Zwiększ komfort swojego życia poprzez lepszy komfort widzenia

2023-04-04  |  01:00
Biuro prasowe

Zwiększ komfort swojego życia poprzez lepszy komfort widzenia

Współcześnie optometria rozwija się w bardzo intensywnym tempie, co pozwala na jeszcze skuteczniejsze diagnozowanie problemów ze wzrokiem. Dobór nowoczesnych rozwiązań wynikających z potrzeb wzrokowych oraz komfortu funkcjonowania będącego następstwem zmieniającego się stylu życia stają się nową perspektywą dla optometrii na całym świecie, a przede wszystkim w Polsce. Na temat misji zawodu optometrysty rozmawiamy z Olafem Tabaczyńskim, ekspertem w tej dziedzinie, a także stylistą opraw okularowych.

Nie ma wątpliwości, że dzięki pracy optometrystów wiele osób może korzystać z optymalnego widzenia i cieszyć się lepszą jakością życia. Proszę powiedzieć jaka jest misja wykonywanego przez Pana zawodu?

Moją misją jest dzielenie się wiedzą, umiejętnościami oraz spostrzeżeniami. Wraz ze swoim zespołem dokładamy wszelkich starań, aby każdego z naszych pacjentów/klientów traktować indywidualnie
w bardzo komfortowych, kameralnych warunkach. Ta forma obsługi pacjentów/klientów bardzo się sprawdza i znajduje ogromne zainteresowanie wśród odwiedzających nas, w naszym salonie optycznym. Wybierając oprawki i soczewki dla klientów kierujemy się ich potrzebami wzrokowymi, jak i lifestylem, życiem zawodowym, wizerunkiem, kolorystyką, kształtem twarzy, profilami bocznymi i górnymi. Zależnych przy doborze okularów jest bardzo dużo, stąd każda usługa jest bardzo spersonalizowana.  Zmierzamy do popularyzacji naszej wiedzy, stąd prowadzimy szkolenia z zakresu stylizacji opraw okularowych, gdzie program został stworzony na podstawie wieloletniego doświadczenia. Publikujemy specjalistyczną wiedzę na łamach najważniejszych czasopism branżowych. Bierzemy czynny udział w konferencjach optycznych. Nasze zainteresowania przekierowujemy, szukając nowych rozwiązań na przyszłość, dotyczących cyrkularności procesów produkcyjnych. Naszą misją, jest pomagać, wspierać i przewidywać rozwój, podając jak najlepsze rozwiązania dla zwiększenia komfortu życia poprzez komfort widzenia. 

Łączy Pan dwa zawody – optometrysty oraz stylisty opraw okularowych. Czy te dwie profesje się przenikają?

Zespolenie tych dwóch aspektów wydaje się bardzo naturalnym procesem. Jak pokazuje wiedza naukowa oraz praktyka w salonie - niezwykle istotna dla zbierania doświadczeń jest świadomość, że okulary i soczewka, to dwa niezależne obszary.

Soczewka w oprawach jest konstrukcją, którą trzeba poznać i odpowiednio zadedykować naszemu pacjentowi. Konstrukcja soczewki w jej rozpoznaniu i zaprojektowaniu pozwala nam dobrze widzieć, natomiast najlepiej wykonana soczewka może nie sprostać naszym oczekiwaniom. Dlatego też, zadaniem specjalisty jest odpowiednie dobranie elementów, tak aby zminimalizować możliwość dyskomfortu. Niezmiernie ważne jest to, aby łączyć wiedzę z dwóch dziedzin i korzystać z niej, w taki sposób, aby na najwyższym poziomie pomagać klientom.

Okulary są coraz częściej postrzegane jako element garderoby. Jakie są preferencje Polaków dotyczące mody okularowej?

Polacy coraz częściej sięgają po odważne okulary, które stają się częścią ich wizerunku. Z moich obserwacji wynika, że pierwsze okulary są bardziej zachowawcze. Natomiast trzecia lub czwarta oprawa stanowi już bardzo ważny aspekt dopełnienia wizerunku danej osoby, wspiera jej styl.

Bardzo ważne jest indywidualne podejście do potrzeb wzrokowych i do stylu życia. Jedni z nas więcej czasu spędzają przed komputerem, a inni przebywają na zewnątrz. Wpływ na dobór mają czynniki takie jak: praca na większych dystansach i odległościach. Proporcje naszego funkcjonowania są zdywersyfikowane, stąd potrzeby wzrokowe powinny być zaspakajane w kontekście indywidualnym.

Proszę powiedzieć, jakie zatem są obecnie potrzeby rynku w dziedzinie optometrii?

Potrzeby występują na wszystkich szczeblach rynku optycznego na terenie Polski oraz Unii Europejskiej. Polska coraz bardziej przybliża się do pewnych specyfik związanych ze zmianami społecznymi w Europie. Wydarzeniem, które niewątpliwie miało wpływ na zmiany zachodzące w Polsce była pandemia COVID-19. Po pandemii odnotowano wzrost krótkowzroczności, przede wszystkim u osób młodych. Z badań wynika, że do 2050 roku co druga młoda osoba będzie potrzebowała okularów.

Optometrysta jest zawodem niezwykle potrzebnym, wspierającym i dającym możliwość rozwiązań optycznych dla młodego pokolenia. Nasza misja, to wspieranie całego rynku poprzez badania optometryczne i dzielenie się wiedzą z zakresu stylizacji opraw okularowych. Korelacja jest odpowiedzią na rosnące potrzeby społeczeństwa.

Więcej informacji na: https://olaftabaczynski.com/

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego Biuro prasowe
2025-03-12 | 06:00

Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego

Z apelem o jak najszybsze uchwalenie przepisów, zgodnie z którymi Zakład Ubezpieczeń Społecznych przejąłby wypłatę zasiłku chorobowego już od pierwszego dnia
Zdrowie Rak jelita grubego to nie wyrok. Kluczowe jest wczesne wykrycie
2025-03-11 | 06:00

Rak jelita grubego to nie wyrok. Kluczowe jest wczesne wykrycie

Z badania opinii przeprowadzonego przez SW Research dla marki Domowe Laboratorium wynika, że wielu Polaków postrzega raka jelita grubego jako chorobę nieuleczalną
Zdrowie Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku
2025-02-05 | 06:00

Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku

Wady refrakcji, takie jak krótkowzroczność, astygmatyzm czy starczowzroczność, można skutecznie i trwale skorygować. Najwięcej obaw pacjentów dotyczących tych

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Sport

Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.

Konsument

Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.