Zwiększ komfort swojego życia poprzez lepszy komfort widzenia
Zwiększ komfort swojego życia poprzez lepszy komfort widzenia
Współcześnie optometria rozwija się w bardzo intensywnym tempie, co pozwala na jeszcze skuteczniejsze diagnozowanie problemów ze wzrokiem. Dobór nowoczesnych rozwiązań wynikających z potrzeb wzrokowych oraz komfortu funkcjonowania będącego następstwem zmieniającego się stylu życia stają się nową perspektywą dla optometrii na całym świecie, a przede wszystkim w Polsce. Na temat misji zawodu optometrysty rozmawiamy z Olafem Tabaczyńskim, ekspertem w tej dziedzinie, a także stylistą opraw okularowych.
Nie ma wątpliwości, że dzięki pracy optometrystów wiele osób może korzystać z optymalnego widzenia i cieszyć się lepszą jakością życia. Proszę powiedzieć jaka jest misja wykonywanego przez Pana zawodu?
Moją misją jest dzielenie się wiedzą, umiejętnościami oraz spostrzeżeniami. Wraz ze swoim zespołem dokładamy wszelkich starań, aby każdego z naszych pacjentów/klientów traktować indywidualnie
w bardzo komfortowych, kameralnych warunkach. Ta forma obsługi pacjentów/klientów bardzo się sprawdza i znajduje ogromne zainteresowanie wśród odwiedzających nas, w naszym salonie optycznym. Wybierając oprawki i soczewki dla klientów kierujemy się ich potrzebami wzrokowymi, jak i lifestylem, życiem zawodowym, wizerunkiem, kolorystyką, kształtem twarzy, profilami bocznymi i górnymi. Zależnych przy doborze okularów jest bardzo dużo, stąd każda usługa jest bardzo spersonalizowana. Zmierzamy do popularyzacji naszej wiedzy, stąd prowadzimy szkolenia z zakresu stylizacji opraw okularowych, gdzie program został stworzony na podstawie wieloletniego doświadczenia. Publikujemy specjalistyczną wiedzę na łamach najważniejszych czasopism branżowych. Bierzemy czynny udział w konferencjach optycznych. Nasze zainteresowania przekierowujemy, szukając nowych rozwiązań na przyszłość, dotyczących cyrkularności procesów produkcyjnych. Naszą misją, jest pomagać, wspierać i przewidywać rozwój, podając jak najlepsze rozwiązania dla zwiększenia komfortu życia poprzez komfort widzenia.
Łączy Pan dwa zawody – optometrysty oraz stylisty opraw okularowych. Czy te dwie profesje się przenikają?
Zespolenie tych dwóch aspektów wydaje się bardzo naturalnym procesem. Jak pokazuje wiedza naukowa oraz praktyka w salonie - niezwykle istotna dla zbierania doświadczeń jest świadomość, że okulary i soczewka, to dwa niezależne obszary.
Soczewka w oprawach jest konstrukcją, którą trzeba poznać i odpowiednio zadedykować naszemu pacjentowi. Konstrukcja soczewki w jej rozpoznaniu i zaprojektowaniu pozwala nam dobrze widzieć, natomiast najlepiej wykonana soczewka może nie sprostać naszym oczekiwaniom. Dlatego też, zadaniem specjalisty jest odpowiednie dobranie elementów, tak aby zminimalizować możliwość dyskomfortu. Niezmiernie ważne jest to, aby łączyć wiedzę z dwóch dziedzin i korzystać z niej, w taki sposób, aby na najwyższym poziomie pomagać klientom.
Okulary są coraz częściej postrzegane jako element garderoby. Jakie są preferencje Polaków dotyczące mody okularowej?
Polacy coraz częściej sięgają po odważne okulary, które stają się częścią ich wizerunku. Z moich obserwacji wynika, że pierwsze okulary są bardziej zachowawcze. Natomiast trzecia lub czwarta oprawa stanowi już bardzo ważny aspekt dopełnienia wizerunku danej osoby, wspiera jej styl.
Bardzo ważne jest indywidualne podejście do potrzeb wzrokowych i do stylu życia. Jedni z nas więcej czasu spędzają przed komputerem, a inni przebywają na zewnątrz. Wpływ na dobór mają czynniki takie jak: praca na większych dystansach i odległościach. Proporcje naszego funkcjonowania są zdywersyfikowane, stąd potrzeby wzrokowe powinny być zaspakajane w kontekście indywidualnym.
Proszę powiedzieć, jakie zatem są obecnie potrzeby rynku w dziedzinie optometrii?
Potrzeby występują na wszystkich szczeblach rynku optycznego na terenie Polski oraz Unii Europejskiej. Polska coraz bardziej przybliża się do pewnych specyfik związanych ze zmianami społecznymi w Europie. Wydarzeniem, które niewątpliwie miało wpływ na zmiany zachodzące w Polsce była pandemia COVID-19. Po pandemii odnotowano wzrost krótkowzroczności, przede wszystkim u osób młodych. Z badań wynika, że do 2050 roku co druga młoda osoba będzie potrzebowała okularów.
Optometrysta jest zawodem niezwykle potrzebnym, wspierającym i dającym możliwość rozwiązań optycznych dla młodego pokolenia. Nasza misja, to wspieranie całego rynku poprzez badania optometryczne i dzielenie się wiedzą z zakresu stylizacji opraw okularowych. Korelacja jest odpowiedzią na rosnące potrzeby społeczeństwa.
Więcej informacji na: https://olaftabaczynski.com/

Wpływ stosowania pestycydów na zdrowie ludzi i środowisko

Organizacje kobiece apelują do Ministerstwa Zdrowia o działania na rzecz dostępu do antykoncepcji awaryjnej

Zrób sercu przysługę tego lata
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

W 2030 roku zetki będą stanowić jedną trzecią globalnej siły roboczej. Ich odmienne od starszej generacji oczekiwania zmienią podejście firm
Wśród kluczowych kryteriów, którymi przedstawiciele pokolenia Z kierują się przy wyborze pracodawcy, są: atrakcyjne wynagrodzenie, atmosfera w firmie i zachowanie równowagi między życiem zawodowym i prywatnym. Trzy czwarte managerów nie jest zadowolonych z młodych absolwentów szkół wyższych, wskazując na ich słabą motywację, brak profesjonalizmu i niskie umiejętności organizacyjne. Analitycy rynku pracy podnoszą, że aby przyciągnąć do siebie młode talenty i utrzymać je w strukturach firmy, pracodawcy muszą wprowadzić szereg zmian, szczególnie w zakresie kultury organizacyjnej.
Muzyka
Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.