Komunikaty PR

Zwiększ komfort swojego życia poprzez lepszy komfort widzenia

2023-04-04  |  01:00
Biuro prasowe

Zwiększ komfort swojego życia poprzez lepszy komfort widzenia

Współcześnie optometria rozwija się w bardzo intensywnym tempie, co pozwala na jeszcze skuteczniejsze diagnozowanie problemów ze wzrokiem. Dobór nowoczesnych rozwiązań wynikających z potrzeb wzrokowych oraz komfortu funkcjonowania będącego następstwem zmieniającego się stylu życia stają się nową perspektywą dla optometrii na całym świecie, a przede wszystkim w Polsce. Na temat misji zawodu optometrysty rozmawiamy z Olafem Tabaczyńskim, ekspertem w tej dziedzinie, a także stylistą opraw okularowych.

Nie ma wątpliwości, że dzięki pracy optometrystów wiele osób może korzystać z optymalnego widzenia i cieszyć się lepszą jakością życia. Proszę powiedzieć jaka jest misja wykonywanego przez Pana zawodu?

Moją misją jest dzielenie się wiedzą, umiejętnościami oraz spostrzeżeniami. Wraz ze swoim zespołem dokładamy wszelkich starań, aby każdego z naszych pacjentów/klientów traktować indywidualnie
w bardzo komfortowych, kameralnych warunkach. Ta forma obsługi pacjentów/klientów bardzo się sprawdza i znajduje ogromne zainteresowanie wśród odwiedzających nas, w naszym salonie optycznym. Wybierając oprawki i soczewki dla klientów kierujemy się ich potrzebami wzrokowymi, jak i lifestylem, życiem zawodowym, wizerunkiem, kolorystyką, kształtem twarzy, profilami bocznymi i górnymi. Zależnych przy doborze okularów jest bardzo dużo, stąd każda usługa jest bardzo spersonalizowana.  Zmierzamy do popularyzacji naszej wiedzy, stąd prowadzimy szkolenia z zakresu stylizacji opraw okularowych, gdzie program został stworzony na podstawie wieloletniego doświadczenia. Publikujemy specjalistyczną wiedzę na łamach najważniejszych czasopism branżowych. Bierzemy czynny udział w konferencjach optycznych. Nasze zainteresowania przekierowujemy, szukając nowych rozwiązań na przyszłość, dotyczących cyrkularności procesów produkcyjnych. Naszą misją, jest pomagać, wspierać i przewidywać rozwój, podając jak najlepsze rozwiązania dla zwiększenia komfortu życia poprzez komfort widzenia. 

Łączy Pan dwa zawody – optometrysty oraz stylisty opraw okularowych. Czy te dwie profesje się przenikają?

Zespolenie tych dwóch aspektów wydaje się bardzo naturalnym procesem. Jak pokazuje wiedza naukowa oraz praktyka w salonie - niezwykle istotna dla zbierania doświadczeń jest świadomość, że okulary i soczewka, to dwa niezależne obszary.

Soczewka w oprawach jest konstrukcją, którą trzeba poznać i odpowiednio zadedykować naszemu pacjentowi. Konstrukcja soczewki w jej rozpoznaniu i zaprojektowaniu pozwala nam dobrze widzieć, natomiast najlepiej wykonana soczewka może nie sprostać naszym oczekiwaniom. Dlatego też, zadaniem specjalisty jest odpowiednie dobranie elementów, tak aby zminimalizować możliwość dyskomfortu. Niezmiernie ważne jest to, aby łączyć wiedzę z dwóch dziedzin i korzystać z niej, w taki sposób, aby na najwyższym poziomie pomagać klientom.

Okulary są coraz częściej postrzegane jako element garderoby. Jakie są preferencje Polaków dotyczące mody okularowej?

Polacy coraz częściej sięgają po odważne okulary, które stają się częścią ich wizerunku. Z moich obserwacji wynika, że pierwsze okulary są bardziej zachowawcze. Natomiast trzecia lub czwarta oprawa stanowi już bardzo ważny aspekt dopełnienia wizerunku danej osoby, wspiera jej styl.

Bardzo ważne jest indywidualne podejście do potrzeb wzrokowych i do stylu życia. Jedni z nas więcej czasu spędzają przed komputerem, a inni przebywają na zewnątrz. Wpływ na dobór mają czynniki takie jak: praca na większych dystansach i odległościach. Proporcje naszego funkcjonowania są zdywersyfikowane, stąd potrzeby wzrokowe powinny być zaspakajane w kontekście indywidualnym.

Proszę powiedzieć, jakie zatem są obecnie potrzeby rynku w dziedzinie optometrii?

Potrzeby występują na wszystkich szczeblach rynku optycznego na terenie Polski oraz Unii Europejskiej. Polska coraz bardziej przybliża się do pewnych specyfik związanych ze zmianami społecznymi w Europie. Wydarzeniem, które niewątpliwie miało wpływ na zmiany zachodzące w Polsce była pandemia COVID-19. Po pandemii odnotowano wzrost krótkowzroczności, przede wszystkim u osób młodych. Z badań wynika, że do 2050 roku co druga młoda osoba będzie potrzebowała okularów.

Optometrysta jest zawodem niezwykle potrzebnym, wspierającym i dającym możliwość rozwiązań optycznych dla młodego pokolenia. Nasza misja, to wspieranie całego rynku poprzez badania optometryczne i dzielenie się wiedzą z zakresu stylizacji opraw okularowych. Korelacja jest odpowiedzią na rosnące potrzeby społeczeństwa.

Więcej informacji na: https://olaftabaczynski.com/

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Rusza ogólnopolskie badanie potrzeb farmaceutów, dotyczące ich roli w terapii ran w ramach kampanii „Rany pod kontrolą” Biuro prasowe
2025-07-01 | 11:00

Rusza ogólnopolskie badanie potrzeb farmaceutów, dotyczące ich roli w terapii ran w ramach kampanii „Rany pod kontrolą”

Kampania „Rany pod kontrolą” ogłasza start ogólnopolskiego badania ankietowego, mającego na celu poznanie codziennych wyzwań i potrzeb farmaceutów związanych
Zdrowie Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
2025-06-30 | 06:00

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Złota odznaka i tytuł „TOP EMOLIENT 2025” w prestiżowym Rankingu TOP10 Emolientów organizowanym przez Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych (PTCA)
Zdrowie Czy siedzący tryb życia powoduje żylaki u mężczyzn?
2025-06-25 | 10:20

Czy siedzący tryb życia powoduje żylaki u mężczyzn?

To, jak dużo siedzimy, bezpośrednio przekłada się na nasze zdrowie. Siedzący tryb życia sprzyja nie tylko nadmiarowym kilogramom, ale także deformacjom sylwetki, problemom

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.