Komunikaty PR

Zdrowy trend na talerzu: szpinak wciąż króluje w polskich domach!

2024-04-18  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt

Szpinak to nie kolejne zwyczajne zielone warzywo – to jedno z najzdrowszych superfoods na świecie, pełne witamin i składników odżywczych! Polacy cenią go głównie za walory zdrowotne, wszechstronność i łatwość przygotowania. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez markę FRoSTA, jeden na sześciu konsumentów jada szpinak raz w tygodniu, a aż 70% sięga po niego co najmniej raz w miesiącu. Które dania ze szpinakiem je się w Polsce najczęściej?

 

Szpinak – prosty sposób na zdrowie

W przeprowadzonej ankiecie spośród 600 osób ponad 80% respondentów jako zalety szpinaku wskazała jego uniwersalność i różnorodne możliwości wykorzystania w daniach zgodnie z upodobaniami. Co więcej, ten zielony superfood to pełnowartościowa porcja warzyw, który gości na domowym stole w wielu rodzinach. Równie chętnie włączają go do diety weganie i wegetarianie. Jak wskazało blisko ¾ ankietowanych, to zarówno zdrowy trend w żywieniu, jak i wszechstronny dodatek o neutralnym smaku, który stanowi doskonałą bazę do kulinarnych eksperymentów.

 

Szpinak na polskim stole

Do zalet szpinaku należą jego szeroka dostępność, łatwość i gotowość do użycia oraz możliwość długiego przechowywania. Prawie 1/3 uczestników badania wykorzystuje go, by urozmaicić posiłki, ponieważ jest neutralny w smaku i łatwo go doprawić według własnego uznania. Polacy najczęściej jadają szpinak w domu w ciągu tygodnia (71%) w ramach obiadu (84%) lub kolacji (37%). Wśród potraw króluje makaron z sosem szpinakowym oraz potrawy nadziewane szpinakiem. Farsz przygotowany na bazie szpinaku to doskonały sposób na smaczną przekąskę – 1/5 badanych wykorzystuje go na różne okazje czy spotkania towarzyskie. Nie brakuje także okazji do łamania schematów i przygotowywania ciast lub deserów z wykorzystaniem tego wszechstronnego warzywa. Świetnym przykładem są muffinki szpinakowe lub ciasto „Leśny mech”. To sprawia, że coraz więcej osób włącza szpinak do swojego jadłospisu w różnych postaciach.  

 

Wygoda i nieskończone możliwości

Szpinak to produkt uniwersalny, który w prosty sposób można dopasować do własnych preferencji. Około 70% konsumentów, którzy sięgają po szpinak mrożony, jako alternatywę wybiera również świeże liście, z których przygotowują przede wszystkim sałatki i smoothie. Choć jest lubiany przez wielu, niemal co piąty badany nie jada szpinaku, ponieważ wciąż nie ma pewności, jak go przygotować.

FRoSTA, wychodząc naprzeciw tym potrzebom, oferuje szpinak mrożony w liściach, siekany, ale także doprawiony z sosem śmietankowym. Różnorodne warianty są wykorzystywane jako podstawa dania w formie kremowego sosu, warzywnego nadzienia lub farszu do naleśników i pierogów, a także jako idealny dodatek podkreślający smak mięsa, ryby czy warzywnych zapiekanek. Popularnością cieszą się także tarty z farszem szpinakowym, zielone witaminowe koktajle oraz produkty mączne, jak kluski czy kopytka na bazie szpinaku. Jednak jego zastosowanie nie kończy się wyłącznie na daniach obiadowych. Szpinak świetnie uzupełni wytrawne śniadania oraz przekąski – od gofrów, omletów, jajecznicy czy smoothie, aż po kanapki i wrapy, w których może być zarówno pastą lub samodzielnym dodatkiem.

Jak wynika z badania FRoSTY, popularność szpinaku wśród Polaków rośnie, a konsumenci doceniają jego liczne zalety – od smaku, po łatwość przygotowania. Zielone liście to źródło wartości odżywczych i prozdrowotnych, a także niezliczone możliwości kulinarne. Marka FRoSTA z przyjemnością będzie towarzyszyć konsumentom w odkrywaniu wszechstronności szpinaku i przygotowywaniu pożywnych, wartościowych posiłków.

Badanie zostało przeprowadzone metodą CAWI na reprezentatywnej próbie 600 osób w dniach 01-08.02.2024. Próba była kwotowa ze względu na płeć, wiek, wielkość miejscowości i preferowane marki.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025 Biuro prasowe
2025-06-30 | 06:00

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Złota odznaka i tytuł „TOP EMOLIENT 2025” w prestiżowym Rankingu TOP10 Emolientów organizowanym przez Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych (PTCA)
Zdrowie Czy siedzący tryb życia powoduje żylaki u mężczyzn?
2025-06-25 | 10:20

Czy siedzący tryb życia powoduje żylaki u mężczyzn?

To, jak dużo siedzimy, bezpośrednio przekłada się na nasze zdrowie. Siedzący tryb życia sprzyja nie tylko nadmiarowym kilogramom, ale także deformacjom sylwetki, problemom
Zdrowie Wzrost alergii wśród dzieci. Wczesne rozpoczęcie leczenia może zatrzymać jej dalszy rozwój, zapobiec ciężkim powikłaniom i astmie
2025-06-24 | 15:00

Wzrost alergii wśród dzieci. Wczesne rozpoczęcie leczenia może zatrzymać jej dalszy rozwój, zapobiec ciężkim powikłaniom i astmie

Alergia to epidemia cywilizacyjna i jedno z największych wyzwań zdrowotnych XXI wieku – według badania sondażowego „Alergie w świadomości Polaków”

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.

Nasza strona używa cookies między innymi w celu gromadzenia statystyk oraz prawidłowego funkcjonowania serwisu. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przegladarki oznacza, że ciasteczka będa zapisywane na Twoim urządzeniu. Pamietaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Kliknij tutaj aby zamknąć