Zdrowy trend na talerzu: szpinak wciąż króluje w polskich domach!
Szpinak to nie kolejne zwyczajne zielone warzywo – to jedno z najzdrowszych superfoods na świecie, pełne witamin i składników odżywczych! Polacy cenią go głównie za walory zdrowotne, wszechstronność i łatwość przygotowania. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez markę FRoSTA, jeden na sześciu konsumentów jada szpinak raz w tygodniu, a aż 70% sięga po niego co najmniej raz w miesiącu. Które dania ze szpinakiem je się w Polsce najczęściej?
Szpinak – prosty sposób na zdrowie
W przeprowadzonej ankiecie spośród 600 osób ponad 80% respondentów jako zalety szpinaku wskazała jego uniwersalność i różnorodne możliwości wykorzystania w daniach zgodnie z upodobaniami. Co więcej, ten zielony superfood to pełnowartościowa porcja warzyw, który gości na domowym stole w wielu rodzinach. Równie chętnie włączają go do diety weganie i wegetarianie. Jak wskazało blisko ¾ ankietowanych, to zarówno zdrowy trend w żywieniu, jak i wszechstronny dodatek o neutralnym smaku, który stanowi doskonałą bazę do kulinarnych eksperymentów.
Szpinak na polskim stole
Do zalet szpinaku należą jego szeroka dostępność, łatwość i gotowość do użycia oraz możliwość długiego przechowywania. Prawie 1/3 uczestników badania wykorzystuje go, by urozmaicić posiłki, ponieważ jest neutralny w smaku i łatwo go doprawić według własnego uznania. Polacy najczęściej jadają szpinak w domu w ciągu tygodnia (71%) w ramach obiadu (84%) lub kolacji (37%). Wśród potraw króluje makaron z sosem szpinakowym oraz potrawy nadziewane szpinakiem. Farsz przygotowany na bazie szpinaku to doskonały sposób na smaczną przekąskę – 1/5 badanych wykorzystuje go na różne okazje czy spotkania towarzyskie. Nie brakuje także okazji do łamania schematów i przygotowywania ciast lub deserów z wykorzystaniem tego wszechstronnego warzywa. Świetnym przykładem są muffinki szpinakowe lub ciasto „Leśny mech”. To sprawia, że coraz więcej osób włącza szpinak do swojego jadłospisu w różnych postaciach.
Wygoda i nieskończone możliwości
Szpinak to produkt uniwersalny, który w prosty sposób można dopasować do własnych preferencji. Około 70% konsumentów, którzy sięgają po szpinak mrożony, jako alternatywę wybiera również świeże liście, z których przygotowują przede wszystkim sałatki i smoothie. Choć jest lubiany przez wielu, niemal co piąty badany nie jada szpinaku, ponieważ wciąż nie ma pewności, jak go przygotować.
FRoSTA, wychodząc naprzeciw tym potrzebom, oferuje szpinak mrożony w liściach, siekany, ale także doprawiony z sosem śmietankowym. Różnorodne warianty są wykorzystywane jako podstawa dania w formie kremowego sosu, warzywnego nadzienia lub farszu do naleśników i pierogów, a także jako idealny dodatek podkreślający smak mięsa, ryby czy warzywnych zapiekanek. Popularnością cieszą się także tarty z farszem szpinakowym, zielone witaminowe koktajle oraz produkty mączne, jak kluski czy kopytka na bazie szpinaku. Jednak jego zastosowanie nie kończy się wyłącznie na daniach obiadowych. Szpinak świetnie uzupełni wytrawne śniadania oraz przekąski – od gofrów, omletów, jajecznicy czy smoothie, aż po kanapki i wrapy, w których może być zarówno pastą lub samodzielnym dodatkiem.
Jak wynika z badania FRoSTY, popularność szpinaku wśród Polaków rośnie, a konsumenci doceniają jego liczne zalety – od smaku, po łatwość przygotowania. Zielone liście to źródło wartości odżywczych i prozdrowotnych, a także niezliczone możliwości kulinarne. Marka FRoSTA z przyjemnością będzie towarzyszyć konsumentom w odkrywaniu wszechstronności szpinaku i przygotowywaniu pożywnych, wartościowych posiłków.
Badanie zostało przeprowadzone metodą CAWI na reprezentatywnej próbie 600 osób w dniach 01-08.02.2024. Próba była kwotowa ze względu na płeć, wiek, wielkość miejscowości i preferowane marki.

Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego

Rak jelita grubego to nie wyrok. Kluczowe jest wczesne wykrycie

Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.