Zdrowy trend na talerzu: szpinak wciąż króluje w polskich domach!
Szpinak to nie kolejne zwyczajne zielone warzywo – to jedno z najzdrowszych superfoods na świecie, pełne witamin i składników odżywczych! Polacy cenią go głównie za walory zdrowotne, wszechstronność i łatwość przygotowania. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez markę FRoSTA, jeden na sześciu konsumentów jada szpinak raz w tygodniu, a aż 70% sięga po niego co najmniej raz w miesiącu. Które dania ze szpinakiem je się w Polsce najczęściej?
Szpinak – prosty sposób na zdrowie
W przeprowadzonej ankiecie spośród 600 osób ponad 80% respondentów jako zalety szpinaku wskazała jego uniwersalność i różnorodne możliwości wykorzystania w daniach zgodnie z upodobaniami. Co więcej, ten zielony superfood to pełnowartościowa porcja warzyw, który gości na domowym stole w wielu rodzinach. Równie chętnie włączają go do diety weganie i wegetarianie. Jak wskazało blisko ¾ ankietowanych, to zarówno zdrowy trend w żywieniu, jak i wszechstronny dodatek o neutralnym smaku, który stanowi doskonałą bazę do kulinarnych eksperymentów.
Szpinak na polskim stole
Do zalet szpinaku należą jego szeroka dostępność, łatwość i gotowość do użycia oraz możliwość długiego przechowywania. Prawie 1/3 uczestników badania wykorzystuje go, by urozmaicić posiłki, ponieważ jest neutralny w smaku i łatwo go doprawić według własnego uznania. Polacy najczęściej jadają szpinak w domu w ciągu tygodnia (71%) w ramach obiadu (84%) lub kolacji (37%). Wśród potraw króluje makaron z sosem szpinakowym oraz potrawy nadziewane szpinakiem. Farsz przygotowany na bazie szpinaku to doskonały sposób na smaczną przekąskę – 1/5 badanych wykorzystuje go na różne okazje czy spotkania towarzyskie. Nie brakuje także okazji do łamania schematów i przygotowywania ciast lub deserów z wykorzystaniem tego wszechstronnego warzywa. Świetnym przykładem są muffinki szpinakowe lub ciasto „Leśny mech”. To sprawia, że coraz więcej osób włącza szpinak do swojego jadłospisu w różnych postaciach.
Wygoda i nieskończone możliwości
Szpinak to produkt uniwersalny, który w prosty sposób można dopasować do własnych preferencji. Około 70% konsumentów, którzy sięgają po szpinak mrożony, jako alternatywę wybiera również świeże liście, z których przygotowują przede wszystkim sałatki i smoothie. Choć jest lubiany przez wielu, niemal co piąty badany nie jada szpinaku, ponieważ wciąż nie ma pewności, jak go przygotować.
FRoSTA, wychodząc naprzeciw tym potrzebom, oferuje szpinak mrożony w liściach, siekany, ale także doprawiony z sosem śmietankowym. Różnorodne warianty są wykorzystywane jako podstawa dania w formie kremowego sosu, warzywnego nadzienia lub farszu do naleśników i pierogów, a także jako idealny dodatek podkreślający smak mięsa, ryby czy warzywnych zapiekanek. Popularnością cieszą się także tarty z farszem szpinakowym, zielone witaminowe koktajle oraz produkty mączne, jak kluski czy kopytka na bazie szpinaku. Jednak jego zastosowanie nie kończy się wyłącznie na daniach obiadowych. Szpinak świetnie uzupełni wytrawne śniadania oraz przekąski – od gofrów, omletów, jajecznicy czy smoothie, aż po kanapki i wrapy, w których może być zarówno pastą lub samodzielnym dodatkiem.
Jak wynika z badania FRoSTY, popularność szpinaku wśród Polaków rośnie, a konsumenci doceniają jego liczne zalety – od smaku, po łatwość przygotowania. Zielone liście to źródło wartości odżywczych i prozdrowotnych, a także niezliczone możliwości kulinarne. Marka FRoSTA z przyjemnością będzie towarzyszyć konsumentom w odkrywaniu wszechstronności szpinaku i przygotowywaniu pożywnych, wartościowych posiłków.
Badanie zostało przeprowadzone metodą CAWI na reprezentatywnej próbie 600 osób w dniach 01-08.02.2024. Próba była kwotowa ze względu na płeć, wiek, wielkość miejscowości i preferowane marki.
![Każdy ma prawo do odpoczynku, czyli o sensie opieki wytchnieniowej Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_1291522293,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Każdy ma prawo do odpoczynku, czyli o sensie opieki wytchnieniowej
![Gęstość odżywcza a gęstość energetyczna](/files/_uploaded/glownekonf_1978037754,w_264,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Gęstość odżywcza a gęstość energetyczna
![Okulary fotochromowe: ochrona i wygoda na wakacyjnych szlakach](/files/_uploaded/glownekonf_494194531,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Okulary fotochromowe: ochrona i wygoda na wakacyjnych szlakach
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Handel
![](/files/1922771799/tpay-platnosci-foto-ram,w_274,r_png,_small.png)
E-konsumenci wybierają jak najszybsze i najprostsze opcje płatności online. Coraz bardziej interesują się płatnościami odroczonymi i ratalnymi
Szybkie płatności, a w szczególności Blik, to metody najchętniej wybierane przez klientów podczas zakupów internetowych. W ostatnim czasie rośnie jednak popularność płatności odroczonych oraz rozłożenia płatności na raty – twierdzą przedstawiciele e-commerce. Niezmiennie ktoś, kto chce osiągnąć sukces w handlu w sieci, musi oferować wszystkie możliwe metody płatności. Jeśli klient nie znajdzie na stronie swojej ulubionej, zwykle rezygnuje z zakupu.
Firma
Polki są przedsiębiorcze. Wciąż mają jednak mniej wiary w swoje kompetencje i pewności siebie niż kobiety biznesu na świecie
![](/files/1922771799/fundacja-lbc-kobiety-foto-1,w_133,r_png,_small.png)
Według danych PIE na koniec 2023 roku do kobiet należało 34 proc. jednoosobowych działalności gospodarczych w Polsce. To więcej niż średnio w skali całej UE, ale i tak kobiety wciąż rzadziej niż mężczyźni decydują się na prowadzenie własnej firmy. Powstrzymuje je przed tym głównie strach przed porażką, brak wiary w swoje umiejętności i wiedzy na temat narzędzi niezbędnych w prowadzeniu biznesu. Według danych przytaczanych przez Fundację LBC Business Women Foundation tylko 11 proc. przedsiębiorczych Polek uważa się za ekspertki w technologiach, a aż 60 proc. kobiet biznesu ocenia, że poziom ich kompetencji w tym zakresie jest niewystarczający. Kampania społeczna GO digital – realizowana przez Fundację LBC przy wsparciu Mastercard Strive, globalnej inicjatywy Caribou Digital i Mastercard Center for Inclusive Growth – ma zachęcić do sprawdzenia poziomu cyfryzacji firmy oraz testowania i wdrażania narzędzi cyfrowych, niezbędnych do rozwoju własnego przedsiębiorstwa.
Media
Katarzyna Pakosińska: Uwielbiam programy na żywo i nieprzewidziane sytuacje. Duże doświadczenie dała mi praca na estradzie
![](/files/1922771799/pakosinska-na-zywo-foto,w_133,_small.jpg)
Gospodyni „Pytania na śniadanie” przekonuje, że zarówno występując na scenie, jak i prowadząc program realizowany „na żywo”, jest w swoim żywiole. I choć w obu przypadkach może się zdarzyć wiele nieprzewidzianych rzeczy, to absolutnie się tym nie stresuje. Zawsze ma w zanadrzu jakiś komentarz czy ripostę i potrafi wybrnąć z każdej sytuacji. Katarzyna Pakosińska zauważa, że widzowie lubią autentyczność, dlatego zamiast udawać, że nic się nie dzieje, ona sama woli odpowiednio zareagować i w ten sposób rozładować napięcie.