Zwycięzcy konkursu #TakToWidzę wyłonieni
Z końcem października marka Canon wyłoniła zwycięzców konkursu fotograficznego #TakToWidzę skierowanego do przedstawicieli generacji „Z”. To już trzecie, po „Can catch this” i „Przypnij się do akcji”, przedsięwzięcie koncentrujące się na młodych i przekonujące, że produkty Canon są kierowane nie tylko do profesjonalistów, ale także sprawdzą się w rękach każdego fana fotografii, niezależnie od poziomu zaawansowania.
Ideą przyświecającą akcji było pokazanie świata w ujęciu pokolenia „Zetek” i poznanie punktu widzenia młodego pokolenia. W ciągu zaledwie 3 tygodni zebrano 1 650 zgłoszeń konkursowych, a głosy na fotografie oddało 33 456 osób.
– Różnorodność, autentyczność i kreatywność – to słowa idealnie oddające charakter nadesłanych prac. Liczba zgłoszeń, które otrzymaliśmy jest imponująca. Cieszę się, że mieliśmy wyjątkową okazję, aby zobaczyć, co przyciąga uwagę młodego pokolenia. Co wzbudza ciekawość, zachwyca, wywołuje emocje. To naprawdę niezwykłe doświadczenie – komentuje Zuzanna Schӧn, Dyrektorka Marketingu Canon Polska.
W jury konkursu zasiedli: popularyzatorka wiedzy, youtuberka i blogerka, Kasia Gandor, filmowiec, fotograf i ambasador Canon, Piotr Małecki oraz połowa podróżniczego duetu Gdzie Bądź, Piotr Jurkowski. Każde z nich na co dzień działa na innym polu, dlatego indywidualne podejście do oceny prac nie było zaskoczeniem.
Zwycięskie zdjęcie ma potężny ładunek emocjonalny - dotyka ważnego i aktualnego problemu jakim jest zanieczyszczenie środowiska, a jednocześnie niesie spokój poprzez wiodącą rolę żaglówki na pierwszym planie. – skomentował Piotr Jurkowski (Gdzie bądź).
O wyborze zdjęć zadecydowały ich świetna kompozycja, światło i w niektórych przypadkach, wyczucie chwili. Selekcja nie był łatwa, było wiele zdjęć zgłoszonych do konkursu, które mnie autentycznie ujęły. – dodaje Piotr Małecki.
- Zależało mi na wyróżnieniu i nagrodzeniu fotografii nieoczywistych, które poza tym, że są po prostu dobrymi zdjęciami, niosą też drugą warstwę znaczeń, nieoczywistych symboli i pól do interpretacji. Założeniem konkursu było opowiadanie o rzeczach istotnych, bliskich sercu i moim zdaniem udało nam się stworzyć galerię będącą przekrojem ważnych współczesnych spraw, np. współistnienia człowieka z przyrodą oraz relacji z innymi ludźmi - powiedziała Kasia Gandor.
Canon przygotował dla laureatów konkursu #TakToWidzę nagrody, które umożliwią im dalszy rozwój pasji. Autor najlepszego zdjęcia otrzymał stypendium artystyczne, o wartości 10 000 złotych, dla dwóch pozostałych laureatów przewidziano nagrody rzeczowe w postaci aparatów kompaktowych Canon. Oprócz tego, wyłoniono także dwie prace, które w ramach wyróżnienia, wraz ze zwycięskimi zdjęciami, wezmą udział w ogólnokrajowej kampanii reklamowej.
Zwycięskie fotografie możemy oglądać na nośnikach outdoorowych w całej Polsce od 16 listopada.
Wzywamy wszystkich Mutantów… Przedstawiamy nowy zestaw LEGO® Marvel X-Men: Insty
Najciekawsze kalendarze adwentowe na 2024 rok – przegląd trendów
Najstraszniejsza atrakcja halloweenowa w Warszawie powróci!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Uroda
M. Klajda (Miss Polonia 2024): Medycyna estetyczna to forma leczenia kompleksów. Każdy powinien sam zadecydować o ingerencji w swój wygląd
Choć medycyna estetyczna jest branżą bardzo atrakcyjną i perspektywiczną, to jednak taka ścieżka kariery nie była dla Miss Polski 2024 idealnym rozwiązaniem. Nie zdecydowała się rozwijać w tym właśnie kierunku, ale śledzi rozwój tej dziedziny. Maja Klajda nie krytykuje, ani też nie chwali tych, którzy decydują się na poszczególne zabiegi. Jej zdaniem, to indywidualna sprawa, zachęca jednak do podejmowania mądrych decyzji.
Konsument
Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie
Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.
Ochrona środowiska
Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat
Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.