Zwycięzcy konkursu #TakToWidzę wyłonieni
Z końcem października marka Canon wyłoniła zwycięzców konkursu fotograficznego #TakToWidzę skierowanego do przedstawicieli generacji „Z”. To już trzecie, po „Can catch this” i „Przypnij się do akcji”, przedsięwzięcie koncentrujące się na młodych i przekonujące, że produkty Canon są kierowane nie tylko do profesjonalistów, ale także sprawdzą się w rękach każdego fana fotografii, niezależnie od poziomu zaawansowania.
Ideą przyświecającą akcji było pokazanie świata w ujęciu pokolenia „Zetek” i poznanie punktu widzenia młodego pokolenia. W ciągu zaledwie 3 tygodni zebrano 1 650 zgłoszeń konkursowych, a głosy na fotografie oddało 33 456 osób.
– Różnorodność, autentyczność i kreatywność – to słowa idealnie oddające charakter nadesłanych prac. Liczba zgłoszeń, które otrzymaliśmy jest imponująca. Cieszę się, że mieliśmy wyjątkową okazję, aby zobaczyć, co przyciąga uwagę młodego pokolenia. Co wzbudza ciekawość, zachwyca, wywołuje emocje. To naprawdę niezwykłe doświadczenie – komentuje Zuzanna Schӧn, Dyrektorka Marketingu Canon Polska.
W jury konkursu zasiedli: popularyzatorka wiedzy, youtuberka i blogerka, Kasia Gandor, filmowiec, fotograf i ambasador Canon, Piotr Małecki oraz połowa podróżniczego duetu Gdzie Bądź, Piotr Jurkowski. Każde z nich na co dzień działa na innym polu, dlatego indywidualne podejście do oceny prac nie było zaskoczeniem.
Zwycięskie zdjęcie ma potężny ładunek emocjonalny - dotyka ważnego i aktualnego problemu jakim jest zanieczyszczenie środowiska, a jednocześnie niesie spokój poprzez wiodącą rolę żaglówki na pierwszym planie. – skomentował Piotr Jurkowski (Gdzie bądź).
O wyborze zdjęć zadecydowały ich świetna kompozycja, światło i w niektórych przypadkach, wyczucie chwili. Selekcja nie był łatwa, było wiele zdjęć zgłoszonych do konkursu, które mnie autentycznie ujęły. – dodaje Piotr Małecki.
- Zależało mi na wyróżnieniu i nagrodzeniu fotografii nieoczywistych, które poza tym, że są po prostu dobrymi zdjęciami, niosą też drugą warstwę znaczeń, nieoczywistych symboli i pól do interpretacji. Założeniem konkursu było opowiadanie o rzeczach istotnych, bliskich sercu i moim zdaniem udało nam się stworzyć galerię będącą przekrojem ważnych współczesnych spraw, np. współistnienia człowieka z przyrodą oraz relacji z innymi ludźmi - powiedziała Kasia Gandor.
Canon przygotował dla laureatów konkursu #TakToWidzę nagrody, które umożliwią im dalszy rozwój pasji. Autor najlepszego zdjęcia otrzymał stypendium artystyczne, o wartości 10 000 złotych, dla dwóch pozostałych laureatów przewidziano nagrody rzeczowe w postaci aparatów kompaktowych Canon. Oprócz tego, wyłoniono także dwie prace, które w ramach wyróżnienia, wraz ze zwycięskimi zdjęciami, wezmą udział w ogólnokrajowej kampanii reklamowej.
Zwycięskie fotografie możemy oglądać na nośnikach outdoorowych w całej Polsce od 16 listopada.
Łamigłówki – rozrywka, łącząca przyjemne z pożytecznym
Spacer wspomnieniowy po Turzynie z Joanną Olszowską – część 2
G2A.COM – globalny marketplace z cyfrową rozrywką zdobywa prestiżowe nagrody
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Żywienie
Qczaj: Alkohol niszczył moją rodzinę i moje dzieciństwo. Produkty z jego zawartością nie mogą być na wyciągnięcie ręki dla dzieci
Trener nie kryje oburzenia sprzedawaniem alkoholu w opakowaniach, które do złudzenia przypominają tubki z musem owocowym dla dzieci. Chodzi bowiem o zdrowie i bezpieczeństwo najmłodszych. Qczaj ze swojego doświadczenia wie, jak szybko można wpaść w uzależnienie, dlatego jest przeciwny promowaniu i reklamowaniu alkoholu. Sam od ponad dwóch lat z całych sił walczy o wytrwanie w trzeźwości. Z ostatnich informacji wynika, że w obliczu narastającej krytyki producent alkotubek, zdecydował się wycofać je ze sklepów i wstrzymać ich produkcję.
Żywienie
David Gaboriaud: Żabie udka i ślimaki są dla turystów. Francuzi nie jedzą ich codziennie, sam jadłem je trzy razy w życiu
Według Davida Gaboriauda przy ocenie kuchni francuskiej Polacy często kierują się stereotypami i wśród najbardziej popularnych wymieniają żabie udka i ślimaki. Jego zdaniem nic bardziej mylnego, ponieważ ten kraj ma niezwykle bogatą i tętniącą życiem kulturę kulinarną. Smakosze mają do wyboru wiele smacznych i często bardzo łatwych do przygotowania dań. Ale żeby poznać te smaki, trzeba pojechać do różnych regionów, nie tylko bazować na paryskich restauracjach.
Problemy społeczne
Seniorzy oczekują od miast oferty dla siebie. To mogłoby przeciwdziałać ich izolacji społecznej
70 proc. mieszkańców miast wskazuje, że samotność to jedna z głównych przyczyn złego stanu psychicznego – wynika z badania Kantar Polska przeprowadzonego dla Grupy LUX MED. Z takim stwierdzeniem zgodziło się ponad 80 proc. osób w najstarszej grupie wiekowej, co może oznaczać, że to one najczęściej zmagają się z takim problemem. Eksperci widzą tutaj dużą rolę dla miast – oferta różnych inicjatyw czy darmowa pomoc psychologiczna dla seniorów mogłyby pomóc w poprawie ich dobrostanu psychicznego.