Żyj pełnią życia – wspólna kolekcja IKEA i Marimekko
Natura Północy, fińska sauna i wellness były głównymi inspiracjami IKEA i Marimekko do stworzenia wspólnej kolekcji BASTUA. Seria składająca się z 26 produktów, w tym mebli, szklanych naczyń i tekstyliów ozdobionych charakterystycznymi dla fińskiej marki żywymi printami, trafi do sprzedaży w marcu tego roku.
BASTUA (od szwedzkiego „bastu” czyli „sauna”) to inspirowana naturą i fińską tradycją saunowania limitowana linia, która nawiązuje do czerpania przyjemności z rytuałów pielęgnacyjnych. Łączy w sobie doświadczenie IKEA w zakresie urządzania wnętrz z kultowymi wzorami Marimekko. W swoich projektach twórcy chcieli uchwycić niekończące się lato i bezpretensjonalne piękno północnoeuropejskiej przyrody.
Współpraca z marką Marimekko była dla nas naturalnym wyborem, ponieważ, podobnie jak IKEA, w swoich projektach zachęca do cieszenia się chwilą i czerpania z życia jak najwięcej przyjemności. Tworząc te projekty skupiliśmy się przede wszystkim na dobrym samopoczuciu. Cała kolekcja stara się uchwycić w meblach i akcesoriach dla domu niekończące się lato oraz proste i estetyczne piękno nordyckiej natury – mówi Henrik Most, Creative Leader w IKEA.
Według opublikowanego niedawno raportu „IKEA. Życie w domu” najlepszy dom to taki, w którym można się zrelaksować. Prawie połowa pytanych Polaków (48%) i ponad połowa respondentów globalnie (54%) przyznała, że najważniejszą cechą idealnego domu jest możliwość odpoczynku. Wspólna kolekcja Marimekko i IKEA znakomicie wpisuje się w tę potrzebę, oferując produkty, które pomogą zadbać o dobre samopoczucie i zatroszczyć się o ciało i ducha.
Nad serią pracowało dwóch projektantów z IKEA i dwoje z Marimekko. Wszyscy inspiracji szukali w swoim pochodzeniu, szczególną uwagę poświęcając przyjemności, jaką mieszkańcom Północy daje spędzanie wolnego czasu w saunie.
Marka Marimekko po raz pierwszy zaprojektowała w ramach współpracy z zewnętrznym partnerem zupełnie nowe wzory, co czyni tę kolekcję jeszcze bardziej wyjątkową. Trafiły do niej cztery niepowtarzalne nadruki o zróżnicowanej kolorystyce. Dominującym wzorem jest print inspirowany dużymi, dekoracyjnymi liśćmi rabarbaru. Pojawia się na wielu przedmiotach, w tym na ikonicznej torbie FRAKTA.
Tworząc ten wzór inspirowałam się wielkimi liśćmi rabarbaru, które często można spotkać przy saunach w Finlandii. Szerokie zielone liście zapadają głęboko w pamięć, natomiast różowa łodyga zapowiada soczystą, chrupiącą przyjemność – mówi Maija Louekari, projektantka Marimekko.
Cała kolekcja składa się z 26 projektów – mebli, szklanych naczyń oraz tekstyliów do domu. Szlafroki, ręczniki i wiaderko do sauny to przedmioty, których tradycyjnie używa się w saunie. Pozostałe przedmioty zachęcają natomiast do korzystania z nich przed lub po seansie – czy to podczas posiłku (szklanki oraz dzbanek), odpoczynku (wzorzyste poduszki podłogowe) czy chwili relaksu (świeca z aromatami bzu, rabarbaru i słodkiej wanilii). BASTUA obejmuje również elementy inspirowane północnym wzornictwem.
Nordycki design od zawsze charakteryzują czyste linie i proste konstrukcje, które skupiają się na funkcjonalności. Stolikiem BASTUA składam hołd tej wspaniałej tradycji. Jest wykończony okleiną brzozową, a podwyższona krawędź gwarantuje, że nic z niego nie spadnie – mówi Mikael Axelsson, projektant IKEA.
Choć limitowana kolekcja BASTUA to efekt współpracy ze znaną marką, to cała linia została zaprojektowana w zgodzie z Demokratycznym Wzornictwem IKEA. Będzie dostępna w sklepach, na stronie IKEA.pl oraz w Aplikacji Mobilnej IKEA od marca 2023 roku do wyczerpania zapasów. Po więcej inspiracji zapraszamy na IKEA.pl.

Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

A. Hyży: Hubert Urbański jest wisienką na torcie ramówki. To część planu Edwarda Miszczaka tworzenia telewizji gwiazd
Agnieszka Hyży, Elżbieta Romanowska, Lanberry, Martyna Kupczyk i Ewa Wachowicz wierzą, że kultowy format „Milionerzy” zyska w Polsacie drugie życie i znów milion będzie nie tylko w nazwie i w głównej wygranej, ale i w oglądalności. Teleturniej miał swoją premierę na antenie telewizji TVN w 1999 roku. Teraz prawa do tego programu wykupił Polsat. Prowadzącym pozostaje Hubert Urbański, który cieszy się zarówno sympatią widzów, jak i uznaniem innych gwiazd związanych z tą stacją. Zapewniają one, że będą oglądać nowe odcinki i już typują je na hit tej jesieni.
Polityka
Wśród Polaków rośnie zainteresowanie produktami emerytalnymi. Coraz chętniej wpłacają oszczędności na konta IKE i IKZE

Wzrosła liczba osób, które oszczędzają na cele emerytalne, jak również wartość zgromadzonych środków. Liczba uczestników systemu emerytalnego wyniosła w 2024 roku ponad 20,8 mln osób, a wartość aktywów – 307,5 mld zł – wynika z najnowszych danych Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego (UKNF). Wyraźny wzrost odnotowano w przypadku rachunków IKE i IKZE, na których korzyść działają m.in. zachęty podatkowe. Wpłacane na nie oszczędności są inwestowane, a tym samym wspierają gospodarkę i mogą przynosić atrakcyjną stopę zwrotu.
Motoryzacja
Gwiazdy: Rower może być alternatywą dla samochodu. To nie tylko tani i ekologiczny środek transportu, ale też wspiera zdrowie

Jeśli tylko pogoda na to pozwala, to Anna Powierza, Iwona Guzowska i Piotr Zelt chętnie przesiadają się na rower, który doskonale sprawdza się zarówno jako środek transportu w zakorkowanym mieście, jak również podczas wycieczek krajoznawczych czy treningów zdrowotnych. Gwiazdy zgodnie przyznają, że jazda jednośladem przynosi wiele korzyści dla organizmu, jest również przyjazna dla środowiska. Pozwala też zaoszczędzić na paliwie i opłatach za parkowanie.