Komunikaty PR

15 września Dniem Majonezu Kieleckiego!

2023-09-12  |  08:49
Biuro prasowe

Czy wiesz, że Majonez Kielecki to jedyny polski majonez, który ma swoje oficjalne święto? Skoro swój dzień „obchodzą” hamburger, pizza, czekolada czy kanapka, w znanym kalendarzu świąt nietypowych nie może zabraknąć też tego kultowego wyrobu z 1959 r.

 

Dzień Majonezu Kieleckiego ustanowiony został na 15 września i jest idealną okazją do tego, by świętować wspólnie z WSP Społem i najwierniejszymi konsumentami kochającymi markę. Tego dnia producent zachęca nie tylko do delektowania się potrawami z tym dodatkiem (w tym dniu to wręcz obowiązkowe), ale i do poznania kilka majonezowych ciekawostek i liczb. Jeden z najpopularniejszych majonezów od lat bowiem inspiruje kulinarnymi smakołykami, a fanów tego wyrobu szukać można nie tylko w województwie świętokrzyskim, skąd pochodzi, ale i na całym świecie.

Majonez Kielecki stał się bohaterem wielu zabawnych memów, jest on tematem także wielu rozmów politycznych czy batalii o smaki. Majonez Kielecki może pochwalić się też najwierniejszą grupą fanów, która od lat promuje #teamkielecki. Nie można nie wspomnieć już o lodach o smaku Majonezu Kieleckiego czy pizzy z Kieleckim i chrupiącym Przysmakiem Świętokrzyskim.

Czy wiedziałeś, że Majonez Kielecki…?

Majonezu Kieleckiego produkuje się rocznie tyle, ile waży… 2000 słoni, 57 płetwali błękitnych, czyli największych zwierząt świata, a także… 8 Mamutowców olbrzymich, czyli rekordzistów wśród drzew.

A gdyby tak ułożyć wszystkie wyprodukowane w rok słoiki Majonezu Kieleckiego obok siebie? Można by nimi obstawić całą granicę Polski i uzyskać jeszcze 500 km zapasu, lub zmienić kontynent i wyruszyć z Kielc do… Casablanki w Maroku. Łańcuch słoiczków Majonezu Kieleckiego mógłby także połączyć wybrzeże Wielkiej Brytanii i Kanady. Smaczna podróż z Kieleckim – brzmi wspaniale!

Co powiecie na kąpiel w majonezie? Roczna produkcja Majonezu Kieleckiego wystarczyłaby, by zapewnić 400 dużych cystern samochodowych, a także 10 typowych basenów o długości ok. 25 metrów. Biorąc pod uwagę ceniony przez ekspertów, prosty i niezmieniany od wielu lat skład Majonezu Kieleckiego, można by to uznać niemal za kąpiel leczniczą.

To nie wszystko, jak informuje WSP Społem – gdyby ułożyć jeden na drugim wszystkie słoiczki Majonezu Kieleckiego wyprodukowane w ciągu jednego roku, można by sięgnąć stacji kosmicznej ISS krążącej wysoko ponad naszymi głowami… i to aż 10-krotnie. Więc, gdy ktoś mówi, że z Majonezem Kieleckim można sięgnąć gwiazd… to nie żartuje.

Majonez Kielecki z wielkim serduchem

Warto wiedzieć, że Majonezem Kieleckim zajadają się nie tylko ludzie, lecz także zwierzaki. Najstarszy polski majonez na stałe gości w menu podopiecznych wrocławskiego ZOO – zatapia się w nim tabletki dla niedźwiedzich rekonwalescentów (którzy nie chcą przyjmować leków w tradycyjnej formie). Niedawno też Majonez Kielecki Roślinny dołączył do akcji ratowania zagrożonych futrzaków – 1% ze sprzedaży wspomnianego produktu wspiera ochronę lemurów na Madagaskarze. Można by rzec: każda zjedzona więc łyżeczka to realna pomoc – i to dosłownie! W zeszłym roku WSP Społem ratowało w ten sposób pszczoły, wspierając działania związane z nasadzeniami roślin nektarodajnych.

Jednak to nie wszystko. Niespełna miesiąc temu Majonez Kielecki pojechał z ekipą Gazowanego Wazonu do Portugalii, by pomagać dzieciom z domów dziecka, a pod koniec lipca wsparł piknik zdrowia, w którym walczył z rakiem. To tylko garstka z działań, które aktywnie prowadzi Zarząd WSP Społem po to, by być blisko ludzi i ważnych dla nich tematów.

Urodzinowe działania? Śledźcie profile

Wszystkich fanów Majonezu Kieleckiego zapraszamy do śledzenia oficjalnych kanałów marki w Social Media. W dniach od 11 do 17 września WSP Społem będzie inspirować internautów niespotykanymi dotąd ciekawostkami, ale i szykuje dla wybranych fanów drobne upominki.

Więcej o nietypowym święcie przeczytasz na: https://www.kalbi.pl/dzien-majonezu-kieleckiego

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Autentyczne smaki Italii w Atrium Biała – zapraszamy na wyjątkowy Jarmark Włoski Biuro prasowe
2024-11-05 | 12:00

Autentyczne smaki Italii w Atrium Biała – zapraszamy na wyjątkowy Jarmark Włoski

Poczuj smak prawdziwych włoskich specjałów w Atrium Biała! Od 12 aż do 23 listopada zapraszamy na Jarmark Włoski, który przeniesie was prosto do słonecznej Italii. W sercu
Żywienie Egzotycznie orzeźwiająca nowość!
2024-11-04 | 11:30

Egzotycznie orzeźwiająca nowość!

Herbata zielona, choć znana od wieków, cieszy się nadal w pełni zasłużoną popularnością. Każdego dnia sięgają po nią osoby, które chcą dbać o swoje dobre samopoczucie i
Żywienie Smak i zapach owoców granatu ze słonecznej Grecji w każdej szklance!
2024-11-04 | 10:35

Smak i zapach owoców granatu ze słonecznej Grecji w każdej szklance!

Syropy cieszą się dużą popularnością przez cały rok. Latem służą jako prosty i wygodny sposób na upragnione orzeźwienie. Jesienią i zimą szczególnie chętnie sięgamy po

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Gwiazdy

Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci

Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.

Handel

Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.