Komunikaty PR

69% Polaków częściej gotowało w domu podczas pandemii!

2020-09-30  |  11:00
Biuro prasowe

Czy pandemia nauczyła nas racjonalnego gospodarowania żywnością oraz zmieniała nasze zachowania w kuchni? Odpowiedź na to pytanie poznamy w ramach kolejnej, 6. już edycji projektu „Kulinarnie Mocni”. Marka KAMIS wraz z Bankami Żywności po raz kolejny będą edukować Polaków w zakresie niemarnowania jedzenia i otwierać ich na nowe kulinarne doświadczenia. Pierwsze warsztaty odbędą się już 29 września br.

Częściej i zdrowiej gotujemy w domu

Jak wynika z badania[1] przeprowadzonego na zlecenie firmy McCormick (właściciel marki KAMIS) i Polskiej Federacji Banków Żywności, w ostatnim półroczu zwyczaje odnośnie zakupów spożywczych zmieniło 27% badanych, a te związane z dietą i gotowaniem prawie co piąta osoba (19%). Wzrósł też odsetek osób gotujących w domu. Aż 69% ankietowanych odpowiedziało, że robi to częściej niż przed ogłoszeniem pandemii, a 46% osób zadeklarowało, że do jedzenia podchodzi w zdrowszy i bardziej świadomy sposób. Niemal połowa respondentów (47%) przyznała, że zrobiła znacznie większe zakupy „na zapas”, jeden na czterech badanych sięgnął po potrawy, których wcześniej nie zdarzało mu się przygotowywać, a jeden na pięciu po wypieki, których nigdy nie robił. Niewątpliwie w tym czasie przybyło pasjonatów gotowania i pieczenia. Aż 29% osób przyznało również, że zdarzyło im się zrobić zbyt duże zakupy, przez co byli zmuszeni do wyrzucenia niektórych produktów spożywczych, jak owoce i warzywa, pieczywo czy nabiał.

Wyniki naszych badań pokazują, że lockdown znacznie zmienił nasze nawyki, również te w kuchni. Robimy teraz zakupy rzadziej, ale w większych ilościach. Przez to zdarza nam się kupić czegoś za dużo i w efekcie wyrzucić to do kosza. To dlatego w tym roku szczególnie chcemy pokazać Polakom, jak mogą temu zapobiegać, jak kreatywnie wykorzystać resztki, które im zostały np. z obiadu, i jak ogólnie prowadzić bardziej zrównoważony tryb życia. Z okazji 6. urodzin programu „Kulinarnie Mocni” chcemy dać im praktyczne porady na temat racjonalnego zarządzania żywnością – mówi Łukasz Śliwiński, CEE Marketing Director w McCormick & Company.

Nowa forma warsztatów

Badanie pokazało również, że dzięki pandemii 16% osób chce bardziej dbać o relacje z innymi i utrzymywać bliższy kontakt z rodziną. Podczas izolacji jeszcze bardziej doceniliśmy wspólny czas spędzony z najbliższymi i dostrzegliśmy, że gotowanie to świetna zabawa oraz doskonały sposób na dzielenie się pasją, nawet na odległość np. przez videokomunikatory. W tym roku pierwsze warsztaty w ramach programu „Kulinarnie Mocni” będą miały właśnie formę online! Start corocznej inicjatywy wyznaczony na 29 września nie jest przypadkowy, bo właśnie tego dnia obchodzimy Międzynarodowy Dzień Walki z Marnowaniem Jedzenia. Ma on na celu zwrócenie uwagi na ogromną skalę tego zjawiska na świecie i pokazanie, że zapobieganie marnotrawieniu żywności to jeden z najskuteczniejszych sposobów walki ze zmianami klimatu.

 

O programie „Kulinarnie Mocni”

Warsztaty „Kulinarnie Mocni” to wspólne gotowanie, otwieranie się na nowe smaki oraz techniki kulinarne. Spotkania stanowią inspirację do działania edukatorów z Banków Żywności i jednocześnie pozwalają budować relacje między uczestnikami. Dodatkowo warsztaty pokazują, że posiłki przygotowane z podstawowych składników mogą być zdrowe, pyszne i nieraz zaskakujące. Od 2015 roku zorganizowano już 2029 warsztatów dla ponad 29 tys. osób z całej Polski. Akcja edukacyjna obejmuje swym zasięgiem kilkadziesiąt miast. W projekt od lat zaangażowani są wolontariusze – pracownicy McCormick – oraz edukatorzy z Banków Żywności. Jedni dzielą się wiedzą na temat ziół i przypraw, drudzy sposobami, jak rozsądnie dysponować zasobami domowej spiżarni. Łączy ich kulinarna pasja i szacunek do jedzenia.

Więcej informacji o akcji: www.kulinarniemocni.pl.

 


[1] Badanie konsumenckie przeprowadzone w dniach 15-17.09.2020 r. przez agencję badawczą SW RESEARCH, metodą wywiadów on-line (CAWI) na panelu SW Research, na reprezentatywnej próbie 1032 Polaków powyżej 16. r.ż., na zlecenie firmy McCormick i Polskiej Federacji Banków Żywności.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Skyry – codzienna dawka mocy, z Piątnicy, no bo skąd! Biuro prasowe
2024-12-31 | 10:00

Skyry – codzienna dawka mocy, z Piątnicy, no bo skąd!

Wraz z nowym rokiem OSM Piątnica powraca z kampanią reklamową „Przejdź na dobrą stronę mocy”, promującą Skyry – jogurty typu islandzkiego. Dzięki wysokiej zawartości
Żywienie Ciasta na sylwestrowy stół
2024-12-30 | 14:50

Ciasta na sylwestrowy stół

Ile ciast potrzeba na świąteczno-noworoczny stół, aby domownicy byli zadowoleni? Wszystko zależy od liczby zaproszonych gości, ale jesteśmy pewni, że często wystarczy jedno ciasto,
Żywienie Marnowanie żywności w święta: wyrzucamy 1,6 kg jedzenia na osobę [BADANIE]
2024-12-23 | 12:00

Marnowanie żywności w święta: wyrzucamy 1,6 kg jedzenia na osobę [BADANIE]

Aż 83% Polaków wyrzuca jedzenie świąteczne między 23 a 30 grudnia. To przekłada się na 61,7 tys. ton, czyli aż 1,6 kg na osobę. Choć najczęściej wyrzucaną kategorią

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Film

Joanna Kurowska: Żaden polski aktor nie dostał miliona dolarów za film. Gramy równie dobrze jak amerykańscy, a jesteśmy niedoceniani i hejtowani

Artystka nie ma żadnych wątpliwości – polska branża filmowa wymaga natychmiastowego uzdrowienia. Konieczne jest wprowadzenie gruntownych zmian po to, aby zapewnić aktorom lepsze warunki pracy, odpowiednie wynagrodzenie i wsparcie w sytuacjach kryzysowych. Joanna Kurowska zauważa, że honoraria w polskim kinie są rażąco niskie i chociażby w stosunku do zarobków amerykańskich gwiazd dysproporcja jest ogromna. Dla przykładu żaden polski aktor nie otrzymał jeszcze miliona dolarów za rolę, podczas gdy w USA takie kwoty są standardem.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Problemy społeczne

W Polsce rośnie liczba wykrywanych chorób przenoszonych drogą płciową. Coraz większa świadomość i możliwość testowania

Światowa Organizacja Zdrowia podaje, że na świecie codziennie odnotowuje się ponad milion nowych zakażeń chorób uleczalnych przenoszonych drogą płciową (STI). W rzeczywistości może ich być nawet wielokrotnie więcej. W Polsce tylko w 2023 roku wykryto ponad 5 tys. przypadków kiły, chlamydii i rzeżączki. Ze względu na tę samą drogę transmisji zakażenia choroby te często ze sobą współwystępują, a zakażenie jedną z nich zwiększa znacząco ryzyko zakażenia HIV.