Komunikaty PR

80% Polaków wie, czym jest dobre życie – wynika z raportu „Sztuka dobrego jutra"

2024-01-31  |  07:00
Biuro prasowe
Do pobrania png ( 1.01 MB )

Coraz więcej Polaków zauważa w swoim życiu potrzebę troski o swoje szczęście w przyszłości. Aż 80% z nich jest w stanie określić, w jaki sposób definiują dobre życie. Co ciekawe, już blisko 30% łączy dobre samopoczucie z odżywianiem. Między innymi takie wnioski płyną z raportu „Sztuka dobrego jutra” przygotowanego przez catering Maczfit we współpracy z analityczką trendów – Moniką Borycką. 

Dobre życie – czyli?

Według raportu „Sztuka dobrego jutra”[1] 80% Polaków potrafi zdefiniować, co oznacza dla nich dobre życie. Przez ten termin najczęściej rozumiemy stabilność finansową i poczucie bezpieczeństwa (60%), zdrowie fizyczne (57,5%), zadowolenie z życia rodzinnego i towarzyskiego oraz dobre relacje z innymi (51,5%), a także zdrowie psychiczne i emocjonalne (42,3%). Co jeszcze warunkuje nasze samopoczucie? Postanowiła to sprawdzić marka Maczfit – tworząc raport badający czynniki wpływające na nasze szczęście.

Żyjemy w intensywnych czasach. Mierzymy się z przebodźcowaniem i presją utrzymania się w dobrej (psychicznej i fizycznej) formie. W raporcie „Sztuka dobrego jutra” analizujemy, jaki wpływ te i inne kwestie mają na nasze samopoczucie i jakie trendy w dbaniu o dobre życie okażą się kluczowe w nadchodzących latach – komentuje Monika Borycka, analityczka trendów, CEO TrendRadar.

W jaki sposób będziemy dążyć do dobrego życia w przyszłości?

26% badanych stwierdza, że w osiągnięciu szczęścia sprawdzają się małe, ale regularne kroki. Dlatego starają się oni wplatać drobne rytuały w napięty plan dnia. Za kluczowe działania w trosce o dobre życie w przyszłości, uznajemy także jedzenie. 28% badanych wskazuje zmianę sposobu odżywiania jako ważny element dbania o swoje samopoczucie, a aż 38% respondentów uważa, że „posiłki jutra” będą lepszej jakości. Co ciekawe 26% respondentów stwierdza, że coraz częściej będziemy korzystać z rozwiązań takich jak cateringi.

W Maczfit traktujemy żywność jako niezwykle przyjemny i ważny element naszej codzienności – nigdy jako rygor i ograniczenia. Dlatego tym bardziej cieszy nas, że Polacy coraz częściej dostrzegają, jak duży wpływ na samopoczucie ma odżywianie. Dzięki temu mogą spojrzeć nie nieco inaczej. Bez stresu i sztywnych celów, a z pasją i radością. Bo właśnie o tym jest jedzenie – komentuje Aleksandra Samociuk, Communication Manager w Maczfit.

Jaki jest jednak cel dbania o dobre życie?

Odpowiedź się prosta: chcemy żyć zdrowiej, dłużej (53% badanych), czerpiąc radość z codzienności. Co istotne, Polacy potrzebują wsparcia w codziennym dbaniu o dobre samopoczucie i poszukują go również w markach, z usług których korzystają – bo chociaż wiedzą czego chcą, nie zawsze wiedzą, jak to osiągnąć, często narzucając na siebie za dużą presję. Właśnie dlatego Maczfit w swojej noworocznej kampanii przewrotnie zachęca do niezaczynania roku od diety. Hasło „Nie zaczynaj od diety, zacznij od Maczfit” – oznacza nic innego jak głośne „nie” dla wszystkich sztywnych reguł i ograniczeń, które odbierają radość z jedzenia. Marka wierzy, że odpowiednie odżywianie musi iść w parze z dobrym samopoczuciem, a „przebywanie na diecie” nie jest tym, co nas uszczęśliwia.

***

O firmie: Maczfit to catering wspierający Polaków w osiąganiu codziennej radości z jedzenia. Dostarcza pełnowartościowe i zbilansowane posiłki konsumentom do blisko 3000 lokalizacji na terenie całego kraju. Firma oferuje 10 gotowych diet, ale także 3 warianty Diet z Wyborem Menu, w ramach których klienci decydują się na 5 z nawet 40 dostępnych dziennie posiłków. Wśród profesjonalnych jadłospisów znajdziemy m.in. diety dla osób z chorobą Hashimoto, wegetarian, wegan, diabetyków oraz klientów nietolerujących laktozy. O oferowanej jakości marki świadczą liczne certyfikaty i nagrody m.in.: Zdrowa Marka Roku 2023, Super Marka 2023 czy Konsumencki Lider Jakości 2023. Więcej o działaniach marki na stronie www.maczfit.pl/ oraz blogu Maczfit https://www.maczfit.pl/blog/. 


[1] „Raport dobrego jutra” stworzony przez markę Maczfit we współpracy z Moniką Borycką (analityczką trendów, CEO TrendRadar), styczeń 2024, na podstawie badań SW Research - grudzień 2023, N = 1000.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Świadome wybory żywieniowe Polaków. Naturalne składniki nadal w trendach Biuro prasowe
2024-07-02 | 11:00

Świadome wybory żywieniowe Polaków. Naturalne składniki nadal w trendach

Świadomość konsumentów w kwestii odżywiania rośnie w szybkim tempie, co potwierdzają wyraźne trendy z ostatnich lat[i]. Polacy coraz uważniej analizują składy
Żywienie Polscy konsumenci zainteresowani mlekiem A2A2
2024-06-28 | 10:00

Polscy konsumenci zainteresowani mlekiem A2A2

Chociaż mleko A2A2 – w przeciwieństwie do krajów zachodnich – nie jest jeszcze powszechnie dostępne w naszym kraju, dotychczasowe działania w ramach
Żywienie Wakacyjne odchudzanie - jak utrzymać motywację podczas zrzucania kilogramów?
2024-06-25 | 23:20

Wakacyjne odchudzanie - jak utrzymać motywację podczas zrzucania kilogramów?

Zapewne myślami jesteś już na wakacjach w nadmorskim kurorcie, ale sporym wyzwaniem wydaje się utrzymanie zdrowej diety podczas błogiego lenistwa na all inclusive. Ale jak tu nie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Ochrona środowiska

Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej

Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.

Ochrona środowiska

Radykalne formy protestów klimatycznych mogą mieć wpływ na spadek poparcia społecznego dla działań na rzecz klimatu. Najmniej akceptowalne blokady dróg czy niszczenie obrazów

Aktywiści klimatyczni coraz częściej wykorzystują pokojowe nieposłuszeństwo obywatelskie, aby podnieść ekologiczną świadomość społeczeństwa. Badania przeprowadzone przez naukowców z Uniwersytetu George’a Masona wykazały, że niektóre z ich działań, jak np. marsze i protesty okupacyjne, są postrzegane jako bardziej akceptowalne niż na przykład blokady dróg czy niszczenie obrazów. To sugeruje, że forma protestu może więc wpłynąć na to, jak bardzo ludzie popierają postulaty głoszone przez protestujących, ale wymaga to dalszych badań.