80% Polaków wie, czym jest dobre życie – wynika z raportu „Sztuka dobrego jutra"
Coraz więcej Polaków zauważa w swoim życiu potrzebę troski o swoje szczęście w przyszłości. Aż 80% z nich jest w stanie określić, w jaki sposób definiują dobre życie. Co ciekawe, już blisko 30% łączy dobre samopoczucie z odżywianiem. Między innymi takie wnioski płyną z raportu „Sztuka dobrego jutra” przygotowanego przez catering Maczfit we współpracy z analityczką trendów – Moniką Borycką.
Dobre życie – czyli?
Według raportu „Sztuka dobrego jutra”[1] 80% Polaków potrafi zdefiniować, co oznacza dla nich dobre życie. Przez ten termin najczęściej rozumiemy stabilność finansową i poczucie bezpieczeństwa (60%), zdrowie fizyczne (57,5%), zadowolenie z życia rodzinnego i towarzyskiego oraz dobre relacje z innymi (51,5%), a także zdrowie psychiczne i emocjonalne (42,3%). Co jeszcze warunkuje nasze samopoczucie? Postanowiła to sprawdzić marka Maczfit – tworząc raport badający czynniki wpływające na nasze szczęście.
Żyjemy w intensywnych czasach. Mierzymy się z przebodźcowaniem i presją utrzymania się w dobrej (psychicznej i fizycznej) formie. W raporcie „Sztuka dobrego jutra” analizujemy, jaki wpływ te i inne kwestie mają na nasze samopoczucie i jakie trendy w dbaniu o dobre życie okażą się kluczowe w nadchodzących latach – komentuje Monika Borycka, analityczka trendów, CEO TrendRadar.
W jaki sposób będziemy dążyć do dobrego życia w przyszłości?
26% badanych stwierdza, że w osiągnięciu szczęścia sprawdzają się małe, ale regularne kroki. Dlatego starają się oni wplatać drobne rytuały w napięty plan dnia. Za kluczowe działania w trosce o dobre życie w przyszłości, uznajemy także jedzenie. 28% badanych wskazuje zmianę sposobu odżywiania jako ważny element dbania o swoje samopoczucie, a aż 38% respondentów uważa, że „posiłki jutra” będą lepszej jakości. Co ciekawe 26% respondentów stwierdza, że coraz częściej będziemy korzystać z rozwiązań takich jak cateringi.
W Maczfit traktujemy żywność jako niezwykle przyjemny i ważny element naszej codzienności – nigdy jako rygor i ograniczenia. Dlatego tym bardziej cieszy nas, że Polacy coraz częściej dostrzegają, jak duży wpływ na samopoczucie ma odżywianie. Dzięki temu mogą spojrzeć nie nieco inaczej. Bez stresu i sztywnych celów, a z pasją i radością. Bo właśnie o tym jest jedzenie – komentuje Aleksandra Samociuk, Communication Manager w Maczfit.
Jaki jest jednak cel dbania o dobre życie?
Odpowiedź się prosta: chcemy żyć zdrowiej, dłużej (53% badanych), czerpiąc radość z codzienności. Co istotne, Polacy potrzebują wsparcia w codziennym dbaniu o dobre samopoczucie i poszukują go również w markach, z usług których korzystają – bo chociaż wiedzą czego chcą, nie zawsze wiedzą, jak to osiągnąć, często narzucając na siebie za dużą presję. Właśnie dlatego Maczfit w swojej noworocznej kampanii przewrotnie zachęca do niezaczynania roku od diety. Hasło „Nie zaczynaj od diety, zacznij od Maczfit” – oznacza nic innego jak głośne „nie” dla wszystkich sztywnych reguł i ograniczeń, które odbierają radość z jedzenia. Marka wierzy, że odpowiednie odżywianie musi iść w parze z dobrym samopoczuciem, a „przebywanie na diecie” nie jest tym, co nas uszczęśliwia.
***
O firmie: Maczfit to catering wspierający Polaków w osiąganiu codziennej radości z jedzenia. Dostarcza pełnowartościowe i zbilansowane posiłki konsumentom do blisko 3000 lokalizacji na terenie całego kraju. Firma oferuje 10 gotowych diet, ale także 3 warianty Diet z Wyborem Menu, w ramach których klienci decydują się na 5 z nawet 40 dostępnych dziennie posiłków. Wśród profesjonalnych jadłospisów znajdziemy m.in. diety dla osób z chorobą Hashimoto, wegetarian, wegan, diabetyków oraz klientów nietolerujących laktozy. O oferowanej jakości marki świadczą liczne certyfikaty i nagrody m.in.: Zdrowa Marka Roku 2023, Super Marka 2023 czy Konsumencki Lider Jakości 2023. Więcej o działaniach marki na stronie www.maczfit.pl/ oraz blogu Maczfit https://www.maczfit.pl/blog/.
[1] „Raport dobrego jutra” stworzony przez markę Maczfit we współpracy z Moniką Borycką (analityczką trendów, CEO TrendRadar), styczeń 2024, na podstawie badań SW Research - grudzień 2023, N = 1000.
Słodki upominek na Dzień Mamy
Owocowe róże nie tylko na Dzień Matki
SEZON NA SZPARAGI I TRUSKAWKI: CZAS, START!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Żywienie
Filip Chajzer: Jestem samozwańczym królem kebaba. Miałem już ponad 700 zapytań o franczyzę i za dwa–trzy lata będzie to bardzo poważny biznes
Dziennikarz zamienił studio telewizyjne na budkę z kebabami i jak przekonuje, była to jedna z najlepszych decyzji w jego życiu zawodowym. Nie przejmuje się więc drwinami kolegi po fachu z TVN-u, za nic ma jakiekolwiek głosy krytyki i nie ogląda się na innych, tylko robi swoje. Wierzy bowiem, że ten biznes ma sens i szybko odniesie sukces w branży fast food. Filip Chajzer zdradza, że jego pomysł natychmiast odbił się szerokim echem. Po wyjątkowy przysmak do food trucka ustawiają się długie kolejki klientów i już teraz ma siedemset zapytań o franczyzę.
Zdrowie
Mikołaj Roznerski: W wieku 40 lat zrozumiałem, że powinienem regularnie się badać. Mam dziecko i chcę jak najdłużej żyć w zdrowiu
Aktor wspomina, że jakiś czas temu ani myślał o profilaktyce. Regularne badania spychał na margines, bo był przekonany, że jeśli dobrze się czuje i jest aktywny, to nie ma powodu do obaw. W końcu zrozumiał jednak, że nie tędy droga. Aby zachować dobre zdrowie, a w przypadku choroby móc błyskawicznie zareagować i rozpocząć leczenie, trzeba się badać. Teraz Mikołaj Roznerski zachęca też innych nieprzekonanych do tego, by zmienili podejście i nie zapominali o kontroli swojego organizmu.
Konsument
Polacy coraz częściej rezygnują z mięsa na rzecz roślinnych zamienników. Blisko połowa próbowała już produktów tego rodzaju
Już 24 proc. polskich konsumentów identyfikuje się jako fleksitarianie, a 6 proc. stosuje dietę roślinną – wynika z raportu ProVeg „Plant-Based Food in Poland”. Choć pod względem spożywanego mięsa wciąż plasujemy się w europejskiej czołówce, to ponad 40 proc. Polaków je go mniej niż rok wcześniej. – Potencjał rozwoju rynku roślinnych alternatyw w Polsce jest bardzo duży, zwłaszcza że rośnie świadomość o potrzebie ograniczenia mięsa – ocenia Marcin Tischner, public affairs coordinator w ProVeg.