9 lutego – Międzynarodowy Dzień Pizzy. Jakimi pizzaloverami są Polacy?
Polacy kochają kuchnię włoską. Uwielbiamy nie tylko desery, risotto czy makarony, ale przede wszystkim pizzę. To właśnie ten najpopularniejszy na świecie przysmak rodem ze słonecznej Italii, obchodzi swoje święto 9 lutego. Według raportu Glovo, pizza jest najchętniej zamawianym jedzeniem na całym świecie. Jakie smaki pizzy królują w Polsce? Czy Polacy świętują Dzień Pizzy? Gdzie mieszka największy wielbiciel pizzy? Odpowiedź znajdziecie poniżej!
9 lutego to ważna data w kalendarzu każdego fana pizzy – obchodzimy wówczas jej międzynarodowe święto. Sekret tego kultowego posiłku, który pokochały miliony na całym świecie, tkwi w prostocie i mnogości wariantów. Bazą każdej z pizz jest ciasto, sos pomidorowy, ser mozzarella, do tego ulubione dodatki, wszystko to zapieczone w mocno nagrzanym piecu i... gotowe! W dniu święta pizzy nie sposób odmówić sobie choć kilku kęsów tego włoskiego specjału. Doskonale wie o tym Glovo – w 2021 roku liczba zamówień w Międzynarodowym Dniu Pizzy wzrosła o 260 proc. w stosunku do poprzedniego dnia!
Pizza – doskonały pomysł na każdą okazję
Pizza różni się w zależności od regionu, z którego pochodzi. W Polsce najpopularniejsze są jednak te w typie rzymskiej, na nieco sztywniejszym, równym cieście, i neapolitańskiej – z niezwykle pulchnymi rantami i mokrym środkiem. Dzięki swojej uniwersalności, pizza stała się doskonałym kompanem niemal każdej sportowej imprezy, domówki, czy romantycznego wieczoru. Tylko w 2021 roku miejscy kurierzy zrealizowali w Polsce niemal 287 tysięcy zamówień pizzy. Polacy najchętniej decydują się na nią wieczorem, pik zamówień przypada pomiędzy godziną 17:00 a 19:00.
Pepperoni królową zamówień
Dane Glovo pokazują, że niekwestionowaną królową pizz w dostawie jest Pepperoni. Równie chętnie wybieramy także Margheritę oraz Supreme. Największymi miłośnikami Pizzy są warszawiacy, krakowianie oraz łodzianie – to właśnie tam składanych jest najwięcej zamówień na pizzę z dowozem. Gdzie mieszka użytkownik Glovo, który kocha pizzę najbardziej? W Gdańsku – tylko w zeszłym roku złożył 81 zamówień z ulubionej lokalnej pizzerii.
Kuchnia włoska na dobre zagościła w polskich domach. Doceniamy ją za uniwersalność, mnogość smaków oraz dostępność. Pizza to nasze ulubione danie, które zamówimy w każdym mieście, a jej święto powinniśmy celebrować z włoskim przytupem. Glovo uruchomiło także specjalną ofertę dla użytkowników z okazji Międzynarodowego Dnia Pizzy, która dostępna jest do końca tygodnia!

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Kasia Dowbor na planie programu interesowała się remontami i była dociekliwa. Niczego nie udawała tylko na potrzeby zdjęć
Architekt niezwykle miło wspomina współpracę z Katarzyną Dowbor przy realizacji programu „Nasz nowy dom”. I mimo że nie jest już ona gospodynią tego formatu, to nadal utrzymują ze sobą kontakt, wymieniają się doświadczeniami i mają wiele wspólnych tematów do rozmów. Maciej Pertkiewicz zaznacza, że na planie zdjęciowym prezenterka nie przyglądała się kolejnym etapom remontów z założonymi rękami, ale brała w nich czynny udział, by jak najwięcej się nauczyć. Nie bała się żadnej pracy, pomagała zrywać tynki, malować ściany czy też montować poszczególne elementy wyposażenia.
Konsument
Australijscy rodzice zaniepokojeni kierowanymi do dzieci reklamami niezdrowej żywności. Duże poparcie społeczne dla ich ograniczenia

Blisko 90 proc. rodziców i opiekunów w Australii wyraża zaniepokojenie nadmierną ekspozycją dzieci na reklamy niezdrowej żywności – wynika z badania naukowców z Deakin University w Australii. Dlatego chcą jego ograniczenia w różnych mediach i środowiskach. Zdaniem badaczy poparcie społeczne dla regulacji dotyczących marketingu niezdrowej żywności jest czynnikiem warunkującym ich wprowadzenie przez decydentów.
Gwiazdy
Mateusz Banasiuk: Dużo czytam swojemu synowi, bo kiedyś mój tata też mi czytał. Lektury lepiej wpływają na jego wyobraźnię i wyciszenie niż oglądanie bajek

Aktor zaznacza, że kultywuje rodzinną tradycję i z przyjemnością czyta swojemu synkowi. Przed laty bowiem jego tata zachęcał go do lektury, a teraz on pokazuje 7,5-letniemu Henrykowi, jaką wartość mają książki. Mateusz Banasiuk wspiera kampanię #TataTeżCzyta i zachęca też do tego, by rozwijać wyobraźnię dzieci nie tylko poprzez śledzenie historii opowiedzianych w bajkach, ale również tworząc własne opowieści. W jego rodzinie dużą popularnością cieszy się motyw pod hasłem „Chłopczyk i gruchocik”.