Komunikaty PR

90 lat Musztard Kieleckich na polskich stołach

2022-05-27  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt
Best Brands PR
Best Brands PR

Słomińskiego
00-195 Warszawa
bestbrandspr|bestbrandspr.pl| |bestbrandspr|bestbrandspr.pl
0-22 251 66 86
www.bestbrandspr.pl

Musztarda to sos, który obok ketchupu i majonezu na polskich stołach cieszy się niesłabnącą popularnością. I trudno się dziwić – jej intensywny, a jednocześnie doskonale wyważony smak pozwala na wiele kuchennych eksperymentów. Jednym z najstarszych producentów tego typu produktów w naszym kraju jest firma WSP „Społem”. Co więcej na 2022 rok przypada 90-lecie Musztard Kieleckich na polskim rynku! 

Zaczynając od dressingów poprzez rozmaite dipy, aż po aromatyczne marynaty do mięs. Musztarda to prawdziwy must-have w kuchni. Przede wszystkim ciężko  wyobrazić sobie bez niej grilla, gdyż jest wręcz niezastąpionym dodatkiem do kiełbasek, karkówki czy innych smakołyków przygotowywanych nad ogniem. A jak daleko w przeszłość sięga historia tego popularnego sosu i kto jest autorem pierwszej receptury?

Historia musztardy - jak to się zaczęło?

Pierwsze wzmianki o musztardzie pochodzą ze starożytnego Rzymu, a za postać, która odegrała szczególną rolę przy jej powstaniu, uznaje się pisarza Pliniusza Starszego. Ucierał on ziarna gorczycy z octem, uzyskując sos zbliżony do znanej nam dzisiaj wersji. Mówiąc o tym popularnym dodatkiem, nie da się nie wspomnieć o francuskim miasteczku Dijon, nierozerwalnie związanym z jego historią. To właśnie tam w XIII wieku po raz pierwszy rozpoczęto produkcję musztardy na masową skalę i do dziś uznaje się je za światowe centrum tego aromatycznego sosu. Do Polski dotarł on później, bo dopiero na początku XIX wieku, jednak od razu zdobył uznanie wielu osób. Obecnie musztardę znajdziemy niemal w każdym domu, a sklepowe półki wręcz uginają się od rozmaitych rodzajów oferowanych przez wiele firm. Do najstarszych jej producentów w Polsce zalicza się WSP „Społem”, kojarzona przede wszystkim z niezwykle popularnym Majonezem Kieleckim. Co ciekawe - Musztarda Kielecka produkowana jest od 1932 roku, czyli od niemal 30 lat dłużej od flagowego wyrobu Spółdzielni. To właśnie ona jako pierwsza podbiła podniebienia Polaków. Jaka jest więc receptura na musztardę idealną?

Prosty skład, na którym można polegać

Skład musztardy nie jest skomplikowany – do jej produkcji wykorzystuje się ziarna gorczycy, ocet, sól, cukier, przyprawy i wodę oraz ewentualnie dodatki, takie jak na przykład chrzan. I właśnie to znajdziemy w Musztardach Kieleckich – bez zbędnych wzmacniaczy smaku czy konserwantów. Receptura sprawdzona przez kilka pokoleń oraz krótka lista składników może być uznana za prawdziwą gwarancję jakości, którą potwierdza również odpowiedni certyfikat – Musztarda Kielecka delikatesowa została wyróżniona bowiem cenionym znakiem jakości Q oraz znakiem Jakość Tradycja. 

Jaką musztardę wybrać?

Jak wszyscy wiemy, musztarda musztardzie nierówna. Jej rodzajów jest bardzo wiele – jedni wolą jej bardziej łagodne, aksamitne oblicze, inni chętniej sięgają po ostrzejsze i bardziej wyraziste odmiany. W naszej ofercie WSP „Społem” znajdziemy obecnie sześć wariantów musztardy. Oto krótki przewodnik, który pomoże w podjęciu decyzji:

  • Delikatesowa: łagodny smak i aksamitna konsystencja. Najbardziej uniwersalny wariant, który doskonale uzupełni smak wielu potraw. Dostępna w szklanym słoiku lub w wygodnym plastikowym opakowaniu.
  • Sarepska: Wyrazisty i zdecydowany bukiet, oryginalna barwa oraz widoczne cząstki czarnej gorczycy. Usatysfakcjonuje każdego wielbiciela intensywnych smaków.
  • Chrzanowa: klasyczna musztarda wzbogacona o subtelny, ostrzejszy składnik - chrzan. Idealnie sprawdzi się jako dodatek do mięs, wędlin czy dań na ciepło.
  • Ostra: pikantny, wyrazisty smak i intensywny aromat ziół oraz dodatek grubo mielonej czarnej gorczycy zadowoli najbardziej wymagających miłośników kulinarnych doznań. Dobrze komponuje się z rozmaitymi mięsami czy serami pleśniowymi.
  • Kremska: delikatna i lekko słodkawa, z wyczuwalnym aromatem ziół. Wyróżniają ją mocno wyczuwalne cząstki gorczycy. Może być wykorzystana np. jako składnik sosów lub do dań z grilla.
  • Czeska: uniwersalna musztarda, lekko słodkawa, pikantna i wyrazista, z wyraźnie zauważalnymi cząstkami gorczycy. Dobrze pasuje do kanapek i dań na ciepło.  

Sugerowana cena Musztardy Kieleckiej w szkle: ok. 3 zł brutto / 190g

Sugerowana cena Musztardy Kieleckiej w plastikowym opakowaniu: ok. 4,26 zł brutto / 500g

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Best Brands PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów Biuro prasowe
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy
Żywienie Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
2025-04-09 | 10:45

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Jeszcze dekadę temu zakupy spożywcze online wydawały się rozwiązaniem dla nielicznych. Zmieniające się nawyki konsumentów i rosnące oczekiwania wobec jakości
Żywienie Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
2025-03-19 | 23:00

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?

Tiramisu, comfort food i szczęście na zamówienie. Jak jedzenie poprawia nastrój w Międzynarodowy Dzień Szczęścia. Szczęście ma wiele smaków, ale jeden

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.