Alpro serwuje roślinne nowości
24/7 Communication
ul. Świętojerska 5/7
00-236 Warszawa
alicja.wincenciuk|247.com.pl| |alicja.wincenciuk|247.com.pl
+48 731 940 247
https://247.com.pl/
Alpro rozszerza swoją ofertę – fani roślinnej alternatywy dla skyra mogą już sięgnąć po nowy, truskawkowy wariant tego produktu. Z kolei miłośnicy sojowej alternatywy dla jogurtu z jagodami mogą się cieszyć większym opakowaniem swojej ulubionej przekąski. Zmiany w portfolio marki to odpowiedź na trendy i potrzeby konsumentów, którzy coraz chętniej sięgają po roślinne źródła białka. W 2023 roku kategoria odnotowała dwucyfrowe wzrosty sprzedaży – ponad 17% w ujęciu wartościowym oraz 14,5% w ujęciu wolumenowym[1].
Konsumenci coraz chętniej sięgają po produkty roślinne, a marka Alpro (z portfolio Danone), będąca liderem wśród roślinnych producentów markowych[2], dokładnie obserwuje ich potrzeby i odpowiada na nie poprzez odpowiedni rozwój swojej oferty. Właśnie dlatego do portfolio marki dołączyła nowość – roślinna alternatywa dla skyra z truskawkami w opakowaniu o pojemności 400 g. – W ostatnim czasie obserwujemy wysokie zainteresowanie konsumentów wysokobiałkowymi produktami typu skyr. W minionym roku wartość sprzedaży tych produktów mlecznych wzrosła o ponad 40%[3], dlatego zdecydowaliśmy się rozwijać roślinną alternatywę dla tej kategorii w ramach naszej marki. Alpro oferuje już alternatywę dla skyra w wariancie naturalnym, a także o smaku wanilii czy z mango. Teraz dołączyła truskawka, którą – mamy nadzieję – konsumenci pokochają tak, jak my – mówi Dominika Wujcik, menedżerka marki Alpro.
Z kolei miłośnicy sojowej alternatywy dla jogurtu z jagodami od Alpro mogą się cieszyć większym opakowaniem swojej ulubionej przekąski, dzięki wprowadzeniu do oferty produktu w opakowaniu 400 g (obok dostępnego do tej pory wariantu 150 g).
Roślinne – dobre dla Ciebie
Zarówno roślinna alternatywa dla skyra, jak i sojowa alternatywa dla jogurtu od Alpro są wytwarzane na bazie soi wolnej od modyfikacji genetycznej i zawierają żywe kultury bakterii. Oba produkty, przy naturalnie niskiej zawartości tłuszczu i kwasów nasyconych, są bogate w białko roślinne, co czyni je pożywnymi przekąskami. Oba są także źródłem wapnia, potrzebnego do utrzymania zdrowych kości i zębów*, a także witamin: B2, B12 oraz D2. Ponadto nie zawierają laktozy i glutenu. Truskawkową nowość typu skyr wyróżnia gęsta, kremowa konsystencja, charakterystyczna dla tego segmentu.
– Jednym z atutów zarówno skyrów, jak i ich roślinnych alternatyw jest wysoka zawartość białka, która zapewnia poczucie sytości[4]. Dążymy do tego, by nasze produkty wytwarzane na bazie białka roślinnego, będące alternatywą dla tradycyjnego nabiału, miały podobne do niego właściwości i walory smakowe. To idealna propozycja zarówno dla tych, którzy poszukują sposobów na urozmaicenie swojej diety, jak i tych, którzy nie mogą spożywać tradycyjnych produktów mlecznych – dodaje Dominika Wujcik.
Dla poszukujących roślinnego źródła białka
W ostatnim czasie wyraźnie widać rosnące zainteresowanie konsumentów produktami wysokoproteinowymi, (w tym skyrami) – w 2023 roku wartość ich sprzedaży w Polsce wzrosła o blisko 83% w porównaniu do roku 2022[5]. Białko jest niezbędne w procesie rozwoju, wzrostu i odbudowy organizmu[6], a idealnym uzupełnieniem diety dla tych, którzy nie mogą go przyjmować z produktami mlecznymi są ich roślinne alternatywy. To właśnie z myślą o tych konsumentach, a także o każdym, kto szuka urozmaicenia swojej diety, Alpro rozwija ofertę produktów z wysoką zawartością białka. Konsumenci mogą sięgnąć po jeden z czterech wariantów smakowych roślinnej alternatywy dla skyra (która w 100 g produktu zawiera powyżej 5 g białka) lub produkty z linii Alpro wysokobiałkowe – napój sojowy wysokobiałkowy (5 g białka na 100 ml), pudding sojowy o smaku wanilii (10 g białka w 100 g produktu) lub pudding sojowy z czekoladą (ponad 10 g białka w 100 g produktu).
Roślinne – dobre dla planety
Wszystkie produkty Alpro doskonale wpisują się w koncepcję diety planetarnej, zwanej fleksitariańską. Według jednego z jej założeń białko roślinne, pochodzące m.in. z roślin strączkowych i ich przetworów, napojów roślinnych czy orzechów, powinno dominować w naszym jadłospisie nad białkiem z produktów pochodzenia zwierzęcego[7]. Ten model żywienia został opracowany przez międzynarodowy zespół naukowców wchodzących w skład The EAT-Lancet Commission on Food, Planet, Health. Jest rekomendowany także m.in. przez ekspertów zainicjowanego przez grupę spółek DANONE Interdyscyplinarnego Centrum Analiz i Współpracy Żywność dla Przyszłości[8], autorów raportu „Talerz przyszłości”. Dieta planetarna jest korzystna zarówno dla zdrowia, jak i stanu planety, bowiem żywność pochodzenia roślinnego ma najmniejszy wpływ na środowisko pod względem emisji CO2, zużycia wody i użytkowania gruntów[9]. Warto również dodać, że Alpro posiada certyfikat B Corp od 2018 roku. Jego przyznanie poprzedza restrykcyjny proces weryfikacji, badający realny wpływ przedsiębiorstwa na środowisko oraz szerokie grono interesariuszy w całym łańcuchu wartości.. Otrzymanie certyfikatu jest jednocześnie podjęciem zobowiązania do ciągłej realizacji strategii zrównoważonego rozwoju i aktywnego wprowadzania rozwiązań odpowiadających na wyzwania społeczne i środowiskowe.
[1] Danone za NielsenIQ - Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska (Food), zmiana sprzedaży wolumenowej i wartościowej, okres MAT W52 2023, kategoria: Produkty roślinne - napoje roślinne i roślinne alternatywy dla jogurtów, deserów i śmietan (klasyfikacja własna Klienta).
[2] Danone za NielsenIQ - Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska (Food), udziały wartościowe w kategorii z wyłączeniem marek własnych, okres MAT W52 2023, kategoria: Produkty roślinne - napoje roślinne i roślinne alternatywy dla jogurtów, deserów i śmietan (klasyfikacja własna Klienta).
[3] Danone za NielsenIQ - Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska (Food), zmiana wartości sprzedaży w % w okresie skumulowanym w1-w52 2023 w porównaniu do okresu skumulowanego w1-w52 2022, kategoria: jogurty, segment: skyr (klasyfikacja własna Klienta).
* Ważna jest zróżnicowana i zbilansowana dieta oraz zdrowy styl życia.
[4] Morell P., Fiszman S.: Revisiting the role of protein-inducnted satiation and satiety. Food Hydrocolloids 2016, 68:199-210
[5] Danone za NielsenIQ - Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska (Food), zmiana wartości sprzedaży w % w okresie skumulowanym w1-w52 2023 w porownaniu do okresu skumulowanego w1-w52 2022, kategoria: świeże produkty mleczne, segment: wysokobiałkowe/inne (klasyfikacja własna Klienta).
[6] Jarosz M., Rychlik E., Stoś K., Charzewska J.(red.) Normy żywienia człowieka dla populacji Polski I ich zastosowanie. Narodowy Insytut Zdrowia Publicznego - Państwowy Zakład Higieny, 2020
[7] https://danone.pl/assets/interdyscyplinarne/Raport_Talerz_Przyszlosci_2023.pdf.
[8] https://danone.pl/assets/interdyscyplinarne/Raport_Talerz_Przyszlosci_2023.pdf.
[9] Clark, Tilman – Comparative analyses of environmental impacts of agricultural production systems, agricultural input efficiency and food choice, 2017.
Egzotycznie orzeźwiająca nowość!
Smak i zapach owoców granatu ze słonecznej Grecji w każdej szklance!
Zioła mają … smak!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.