Bałkańskie śniadanie z dodatkiem jajek
Orchidea Creative Group
ul. Ruska 51B
50-079 Wrocław
s.makowska|grupaorchidea.pl| |s.makowska|grupaorchidea.pl
517 412 466
https://grupaorchidea.pl/
W kuchni bałkańskiej bardzo często wykorzystuje się ciasto filo i tworzy za jego pomocą delikatne przekąski, które można jeść o każdej porze dnia. Nasza propozycja na śniadanie to połączenie ciasta z farszem na bazie jajek.
To cienkie ciasto warstwowe wytwarza się z mąki, wody i odrobiny oleju. Phyllo po grecku oznacza liść i właśnie z krajem na Półwyspie Bałkańskim kojarzony jest ten produkt, chociaż sposób jego przygotowania pochodzi z Turcji. Potrawy na bazie ciasta filo to podstawa kuchni bałkańskiej. Najczęściej tworzy się z nich właśnie koszyczki i nadziewa różnymi farszami –
z mięsa, sera, warzyw czy jajek.
– Jajka są często używane do farszu, aby wzmocnić jego konsystencję, smaku i wartości odżywcze – mówi Tomasz Jokiel z Ferm Drobiu Jokiel. – Jajko stanowi doskonały składnik wiążący, pomagając zespolić pozostałe składniki i nadać farszowi spójność. Warto dostosować ilość jajka do własnych preferencji smakowych i oczekiwanego efektu.
Chrupiące koszyczki bałkańskie w cieście filo
Składniki (na 8 porcji):
- 5 jaj z Ferm Drobiu Jokiel
- 6 płatów ciasta filo
- 100 g śmietany 30 %
- 100 g sera mozzarella
- 300 g szynki wędzonej
- szczypior
- 50 g masła
- pieprz i sól
Sposób przygotowania:
Gotujemy 5 jaj na twardo, obieramy ze skorupki i kroimy w drobną kostkę. Rozgniatamy widelcem w miseczce. Szynkę kroimy w drobną kostkę i mieszamy z jajami. Dodajemy śmietanę i szczypior pokrojony w drobną kostkę i również mieszamy. Gotowy farsz odstawiamy na bok. Ciasto filo kroimy w kwadraty o wymiarach ok. 11 x 11 cm, smarujemy masłem z każdej strony, po czym układamy na blaszce do muffinek. W każdej foremce układamy 3 płaty ciasta filo - każdy z nich pod innym kątem. Potem nakładamy do nich farsz tak, by zrównać go z górnym poziomem foremki. Każdy koszyczek posypujemy mozzarellą przykrywając farsz. Wkładamy do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni i pieczemy przez 20 minut. Po upieczeniu posypujemy z wierzchu szczypiorkiem.
Fermy Drobiu Jokiel to rodzinna polska firma od ponad 30 lat zajmująca się profesjonalną produkcją jaj konsumpcyjnych, mająca swoją siedzibę we Wroniawach koło Wolsztyna w woj. wielkopolskim. Jakość jaj z Ferm Drobiu Jokiel jest zagwarantowana przez kompleksową kontrolę na wszystkich etapach produkcji. Cały proces od początku do końca przebiega wewnątrz firmy, począwszy od wyhodowania kur niosek, przez produkcję jaj, do ich pakowania i dystrybucji. Na Fermach Drobiu Jokiel każdego dnia 190 tys. kur znosi ponad 170 tys. jaj. Nioski karmione są pełnowartościowymi ziarnami zbóż i piją wodę z czystego, lokalnego ujęcia. Producent działa zgodnie ze standardami GMP (Good Manufacturing Practice). www.fdjokiel.pl
Autentyczne smaki Italii w Atrium Biała – zapraszamy na wyjątkowy Jarmark Włoski
Egzotycznie orzeźwiająca nowość!
Smak i zapach owoców granatu ze słonecznej Grecji w każdej szklance!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.