Komunikaty PR

Banany neutralne dla klimatu w ofercie Lidl Polska

2022-10-24  |  01:00

W ofercie Lidl Polska od poniedziałku, 24 października, dostępne są ekologiczne banany, powstające z dbałością o środowisko naturalne: ich ślad węglowy jest kompensowany poprzez specjalne programy redukujące emisję dwutlenku węgla oraz dodatkowe działania, jak np. sadzenie roślinności. Do środy, 26 października, można je kupić w cenie niższej o 22 proc.

Lidl Polska nieustannie rozszerza swój asortyment, dbając, aby oferowane przez sieć produkty były wytwarzane w sposób zrównoważony. Od poniedziałku, 24 października, w ramach „Ryneczku Lidla” w ofercie dostępne są ekologiczne banany, neutralne pod względem śladu węglowego. Do środy, 26 października, klienci kupią je w cenie niższej o 22 proc. – 6,99 zł/ 1 kg.

Ekologiczne banany powstają w poszanowaniu środowiska naturalnego. Emisja CO2, która wytwarzana jest w trakcie uprawy bananów, jest kompensowana dzięki programom redukcji emisji dwutlenku węgla. Emisja CO2 jest analizowana przez cały proces: od uprawy bananów, przez etap ich pakowania oraz logistykę dostaw, po utylizację materiałów. Na każdym z tych etapów emisja CO2 jest redukowana, a pozostałe nieuniknione emisje są kompensowane poprzez specjalne projekty, np. sadzenie roślinności. Dzięki takiemu działaniu ślad węglowy, który powstaje przy produkcji oraz logistyce bananów, jest neutralizowany.


Lidl Polska – sieć odpowiedzialna społecznie

Lidl Polska od lat angażuje się w poprawę ochrony klimatu poprzez prowadzenie działań zarówno wewnątrz firmy, jak i w łańcuchu dostaw. Dlatego w oparciu o metodologię Science Based Targets, sieć zdefiniowała konkretne plany i działania, na podstawie swojego istniejącego śladu węglowego, dążąc do ciągłej redukcji emisji CO2 w działalności operacyjnej oraz w łańcuchu dostaw. Do 2030 roku Lidl na poziomie międzynarodowym zamierza zredukować swoje emisje operacyjne we wszystkich krajach obecności marki o 80 proc. (w porównaniu z 2019 r.) Aby osiągnąć ambitny cele klimatyczne, sieć opracowała plan działania w ramach swojej strategii klimatycznej – dotyczy on zarówno emisji pośrednich, które występują w łańcuchach dostaw firmy, jak i emisji bezpośrednich, które powstają we własnych sklepach i obiektach Lidl.

Rozszerzenie asortymentu o produkty neutralne dla klimatu umożliwia klientom robienie codziennych zakupów w sposób zrównoważony i aktywne przyczynianie się do ochrony klimatu. Poza ekologicznymi bananami, klienci znajdą w sklepach Lidl Polska np. szeroki wybór neutralnych dla klimatu, wegańskich produktów pod marką Vemondo.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów Biuro prasowe
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy
Żywienie Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
2025-04-09 | 10:45

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Jeszcze dekadę temu zakupy spożywcze online wydawały się rozwiązaniem dla nielicznych. Zmieniające się nawyki konsumentów i rosnące oczekiwania wobec jakości
Żywienie Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
2025-03-19 | 23:00

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?

Tiramisu, comfort food i szczęście na zamówienie. Jak jedzenie poprawia nastrój w Międzynarodowy Dzień Szczęścia. Szczęście ma wiele smaków, ale jeden

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści

Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.

Problemy społeczne

Dla większości Polaków praca to obowiązek. Tylko niewielka część czuje satysfakcję z wykonywanych zadań

Z danych SW Research i Runaways​ wynika, że 80 proc. Polaków nie czuje pasji do swojej pracy, a 77 proc. nie widzi sensu w wykonywanych obowiązkach. Prowadzi to do wzrostu poziomu stresu i wypalenia zawodowego, co powoduje, że na życie prywatne nie mamy już energii. Work–life balance, ważny zwłaszcza dla młodszych pokoleń, jest trudny do osiągnięcia. Dodatkowo rozwój nowych technologii i modeli pracy powoduje coraz większe zacieranie różnic między czasem wolnym a pracą.

Gwiazdy

Eliza Gwiazda: Polacy wyrzucają śmieci, gdzie popadnie. Za chwilę nasza planeta będzie pełna śmieci

Influencerka przyznaje, że ją samą najbardziej w oczy kłują śmieci bezmyślnie rozrzucone w rezerwatach przyrody, w parkach, w lasach czy na plażach. Najczęściej są to zrywki, pety, plastikowe kubeczki czy opakowania po produktach żywnościowych, ale nie brakuje też elektrośmieci czy starych ubrań. Eliza Gwiazda dziwi się takim praktykom, bo przecież zamiast wywozić gdzieś samemu zepsute telewizory, pralki, laptopy czy telefony, można zamówić bezpłatny odbiór takich sprzętów z domu. Celebrytka chwali też ideę recyklingu i dawania ubraniom drugiego życia.