Banany neutralne dla klimatu w ofercie Lidl Polska
W ofercie Lidl Polska od poniedziałku, 24 października, dostępne są ekologiczne banany, powstające z dbałością o środowisko naturalne: ich ślad węglowy jest kompensowany poprzez specjalne programy redukujące emisję dwutlenku węgla oraz dodatkowe działania, jak np. sadzenie roślinności. Do środy, 26 października, można je kupić w cenie niższej o 22 proc.
Lidl Polska nieustannie rozszerza swój asortyment, dbając, aby oferowane przez sieć produkty były wytwarzane w sposób zrównoważony. Od poniedziałku, 24 października, w ramach „Ryneczku Lidla” w ofercie dostępne są ekologiczne banany, neutralne pod względem śladu węglowego. Do środy, 26 października, klienci kupią je w cenie niższej o 22 proc. – 6,99 zł/ 1 kg.
Ekologiczne banany powstają w poszanowaniu środowiska naturalnego. Emisja CO2, która wytwarzana jest w trakcie uprawy bananów, jest kompensowana dzięki programom redukcji emisji dwutlenku węgla. Emisja CO2 jest analizowana przez cały proces: od uprawy bananów, przez etap ich pakowania oraz logistykę dostaw, po utylizację materiałów. Na każdym z tych etapów emisja CO2 jest redukowana, a pozostałe nieuniknione emisje są kompensowane poprzez specjalne projekty, np. sadzenie roślinności. Dzięki takiemu działaniu ślad węglowy, który powstaje przy produkcji oraz logistyce bananów, jest neutralizowany.
Lidl Polska – sieć odpowiedzialna społecznie
Lidl Polska od lat angażuje się w poprawę ochrony klimatu poprzez prowadzenie działań zarówno wewnątrz firmy, jak i w łańcuchu dostaw. Dlatego w oparciu o metodologię Science Based Targets, sieć zdefiniowała konkretne plany i działania, na podstawie swojego istniejącego śladu węglowego, dążąc do ciągłej redukcji emisji CO2 w działalności operacyjnej oraz w łańcuchu dostaw. Do 2030 roku Lidl na poziomie międzynarodowym zamierza zredukować swoje emisje operacyjne we wszystkich krajach obecności marki o 80 proc. (w porównaniu z 2019 r.) Aby osiągnąć ambitny cele klimatyczne, sieć opracowała plan działania w ramach swojej strategii klimatycznej – dotyczy on zarówno emisji pośrednich, które występują w łańcuchach dostaw firmy, jak i emisji bezpośrednich, które powstają we własnych sklepach i obiektach Lidl.
Rozszerzenie asortymentu o produkty neutralne dla klimatu umożliwia klientom robienie codziennych zakupów w sposób zrównoważony i aktywne przyczynianie się do ochrony klimatu. Poza ekologicznymi bananami, klienci znajdą w sklepach Lidl Polska np. szeroki wybór neutralnych dla klimatu, wegańskich produktów pod marką Vemondo.

NDP i brak wzajemności standardów –pięta Achillesa unijnej polityki handlowej

Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE

Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Edyta Herbuś: Kiedyś niepotrzebnie uwierzyłam, że nie umiem śpiewać. Teraz już wiem, że to była nieprawda
Tancerka cieszy się, że wreszcie dała się namówić do udziału w programie „Twoja Twarz Brzmi Znajomo”, bo podczas nagrań przekonała się, że stać ją na więcej, niż myślała. Znalazła w sobie odwagę do tego, by przełamać pewne swoje wewnętrzne blokady, i teraz jest dumna z tego, co udało jej się osiągnąć. Wcześniej Edyta Herbuś bała się przede wszystkim tego, że nie poradzi sobie wokalnie. Teraz dzięki odpowiednim warsztatom staje już na scenie dużo pewniejsza siebie.
Handel
Polscy naukowcy pracują nad materiałami budowlanymi z roślin. Szerokie zastosowanie mogą mieć przede wszystkim konopie

W związku ze zmianami klimatycznymi i kurczącymi się zasobami naturalnymi naukowcy szukają nowoczesnych, odnawialnych materiałów budowlanych. Przyszłość budownictwa może należeć do roślin jednorocznych – przede wszystkim słomy i konopi. Naukowcy z Wydziału Leśnego i Technologii Drewna z Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu pracują nad materiałami roślinnymi, które mogą zastąpić tradycyjne surowce.
Podróże
Tomasz Jacyków: Nie lubię uczestniczyć w wakacyjnym obłędzie migracji ludzi. Unikam jak ognia tego, na co inni czekają cały rok

Stylista zaznacza, że nieco na przekór w wakacje dużo pracuje, a po nich, kiedy kurorty świecą już pustkami, on odpoczywa. W tym roku jednak ze względu na nadmiar obowiązków zawodowych i nawiązanie współpracy z branżą filmową pod znakiem zapytania staje jego urlop, który planował na przełomie września i października.