Komunikaty PR

Bomba witaminowa na wiosennym talerzu

2022-05-20  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Best Brands PR
Best Brands PR

Słomińskiego
00-195 Warszawa
bestbrandspr|bestbrandspr.pl| |bestbrandspr|bestbrandspr.pl
0-22 251 66 86
www.bestbrandspr.pl

Wiosna rozgościła na stałe nie tylko na zewnątrz, ale również w naszych kuchniach. W tym okresie warto postawić na aromatyczne, łatwe i kolorowe posiłki z sezonowych warzyw i dodatków. Dostarczają one nie tylko zaskakujących połączeń smakowych, ale także są niezastąpionym źródłem cennych witamin i składników odżywczych. 

Wiosna dla wielu z nas kojarzy się z różnorodnymi kolorami, świeżymi owocami i warzywami oraz pięknym zapachem rozkwitających kwiatów. Na straganach czy sklepach znaleźć możemy wiele nowalijek, które doskonale sprawdzą się zarówno na domowym, jak i piknikowym stole. Sałata, czy pierwsze szparagi... to nimi między innymi możemy cieszyć się o tej porze roku. Wiosenne warzywa to bomba witaminowa dla naszego organizmu, dlatego warto przynajmniej raz dziennie przygotować danie z ich dodatkiem – na przykład z dodatkiem aromatycznego sosu czy dressingu, który wzbogaci ich smak.

Zielony (i nie tylko!) talerz pełen witamin

W sklepach pojawia się coraz więcej „zielonych” warzyw, które smakują najlepiej tylko wiosną i latem. Przygotowaliśmy listę tych najpopularniejszych królujących na polskich stołach z podziałem na miesiące i z informacją dlaczego warto po nie sięgać. Mogą być główną potrawą na stole, szybką przekąską, ale również uzupełnieniem i dodatkiem do mięsa, ryb czy tofu.

  • szparagi – sezon na wspomniane warzywa przypada na maj, to właśnie wtedy pojawiają się one w sklepach. Ze względu na niskokaloryczność sprawdzą się w jadłospisie osób, które dbają o swoją sylwetkę i zbilansowaną dietę. Doskonale smakują w najprostszych połączeniach – z delikatnym sosem na bazie majonezu, ze stopionym masłem czy z odrobiną oliwy.
  • szpinak – po ten popularny dodatek najlepiej sięgnąć również w maju. W swoim składzie posiada te same witaminy co szparagi, a dodatkowo szpinak ma wiele „dobrych” i cennych składników odżywczych – na przykład błonnik – wpływa na prawidłowe funkcjonowanie układu pokarmowego. Najczęściej wykorzystywany jest w lekkich sałatkach z dodatkiem innych warzyw - na przykład buraków, pomidorów i awokado.
  • botwina – sezon na nią przypada głównie na czerwiec. Zapobiega infekcjom wirusowym czy stanom zapalnym. Najczęściej w okresie wiosenno – letnim wykorzystuje się ją w chłodnikach, czy ciepłych zupach.
  • groszek zielony – szczyt swojej „popularności” ma w czerwcu. Dodawany jest do sałatek, przekąsek i dań zarówno na ciepło, jak i na zimno. Jest bogaty w białko co jest ważnym źródłem energii i składnikiem wykorzystywanym podczas diety. Groszek zielony można ugotować lub zajadać go na surowo. Doskonale sprawdza się w sosach, sałatkach oraz w popularnym dodatku… z gotowaną marchewką.
  • bób – bez problemów znajdziemy go w sklepach w połowie wakacji – lipcu. Ma on swoich zwolenników, jak i przeciwników, ale na pewno warto wspomnieć, że posiada bardzo dobre właściwości odżywcze, w tym błonnik, witaminę B12, potas, magnez czy wapń. Dzięki temu wspomaga prawidłową pracę jelit, reguluje ciśnienie krwi i wpływa na zmniejszenie złego cholesterolu w organizmie.
  • kalafior – sezon na to warzywo przypada na lipiec. Ma on dobroczynny wpływ na utrzymywanie prawidłowej pracy układu pokarmowego. Wyśmienicie smakuje ugotowany z dodatkiem bułki tartej i masła. A dla tych, którzy chcieliby urozmaicić jego podanie – proponujemy usmażenie go w delikatnej panierce.  
  • młoda kapusta – znajdziemy ją w sklepach głównie w sierpniu. Często na naszych stołach przygotowywana jest z dodatkiem koperku, z zasmażką i cebulką. Na kanapkę czekamy na nią przez całą zimę, więc nie powinno jest zabraknąć na naszym stole w okresie letnim. Znajdziemy w niej m.in. witaminy C, K, A i E oraz wiele minerałów w tym magnez czy żelazo. Młoda kapusta pozytywnie wpływa m.in. na pracę układu pokarmowego oraz wspiera i wzmacnia układ odpornościowy.

Wszystkie warzywa doskonale komponują się z dodatkiem dressingu. Możemy także sięgnąć po gotowy sos w słoiczku – wersję Kielecką o smaku czosnkowym lub przygotować dressing na bazie Musztardy Kieleckiej kremskiej - na przykład z miodem, czosnkiem, cytryną, solą i pieprzem dla smaku. Takie połączenia doskonale sprawdzają się na każdą okazję i smakują o tej porze roku… obłędnie!

Sugerowana cena Sosu Kieleckiego czosnkowego w szkle: ok. 3 zł brutto / 180g

Sugerowana cena Musztardy Kieleckiej kremskiej: ok. 2 zł brutto/ 190g

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Best Brands PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów Biuro prasowe
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy
Żywienie Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
2025-04-09 | 10:45

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Jeszcze dekadę temu zakupy spożywcze online wydawały się rozwiązaniem dla nielicznych. Zmieniające się nawyki konsumentów i rosnące oczekiwania wobec jakości
Żywienie Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
2025-03-19 | 23:00

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?

Tiramisu, comfort food i szczęście na zamówienie. Jak jedzenie poprawia nastrój w Międzynarodowy Dzień Szczęścia. Szczęście ma wiele smaków, ale jeden

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.