Celebruj chwile z ukochanymi osobami w restauracjach Manufaktury
Jeśli celebrować święto zakochanych, to tylko w doborowym towarzystwie i z najlepszej jakości jedzeniem. Restauratorzy z Manufaktury przygotowali na ten dzień specjalne menu, a w nich autorskie propozycje przystawek, dań głównych, deserów, a nawet okazjonalnych drinków.
Walentynki w restauracjach Manufaktury
Na kolację we dwoje zaprasza m.in. Al Dente. Na talerzach w rolach głównych m.in. pieczona wołowina w cieście francuskim z grzybami, dorsz z czarnym ryżem i szpinakiem w sosie rakowym, a także autorska monoporcja w kształcie serca. W Anatewce czekają: krem pietruszkowo-gruszkowy, wolno pieczona polędwica wołowa lub pierś z kaczki, a na osłodę monoporcja jeżynowa. W Bawełnie i Szpulce można rezerwować stoliki na degustacyjną kolację walentynkową, złożoną z trzech autorskich dań.
Coś specjalnego przygotowało też Manuarte – tam na zakochanych czeka Valentine’s Day Show, czyli uczta kulinarno-taneczna. W programie nie tylko degustacja specjalnego menu, ale także pokazy tancerzy grupy VOLT w choreografii Agustina Egurroli. W restauracji Galicja od 12 do 14 szef kuchni będzie uwodził smakiem dania przyrządzonego z myślą o zakochanych. Danie główne to Lucjan, czyli ryba ceniona za smak – łagodny, ale nie mdły. Pieczona ryba pojawi się na talerzu w towarzystwie szparagów, sałatki z soczewicy, brokuła, białej rzodkwi oraz sosu na bazie fenkuła i pora. Z kolei w La Vende walentynki trwają cały tydzień i aż do niedzieli będzie można spróbować m.in. gruszki faszerowanej aromatycznym serem gorgonzola, kremu z kukurydzy na mleku kokosowym, łososia z ravioli czy musu wiśniowego z sorbetem malinowym i kruszonką z migdałów.
Rajskie Jadło zaprasza na sprawdzone klasyki: krewetki w maślanym sosie, pierś z kaczki i sernik z malinami. Po azjatyckie smaki warto skierować kroki do Hot Spoon – tam czekają m.in. wołowina w czarnym pieprzu czy kurczak z orzechami nerkowca. W Tawernie spróbujecie kremu z białych warzyw i ravioli krewetkowo-szparagowego, a do tego deseru z orzechowo-malinowym środkiem. W Zielonej już obowiązuje walentynkowa wkładka do menu, a w niej aksamitny krem z kasztanami, tofu hasselback z sosem teriyaki lub bakłażan w glazurze miso.
Pamiętajcie, przez żołądek do serca!
Egzotycznie orzeźwiająca nowość!
Smak i zapach owoców granatu ze słonecznej Grecji w każdej szklance!
Zioła mają … smak!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.