Komunikaty PR

Celebruj Światowy Dzień Czekolady z Mars Wrigley!

2023-07-07  |  11:30
Biuro prasowe

Historycy spierają się o to, kiedy powstała czekolada. Najprawdopodobniej miało to miejsce już trzy, cztery tysiące lat temu[1]. Co do jednego nie ma wątpliwości – dziś trudno wyobrazić sobie świat bez czekolady. Jak pokazują badania, gości ona w niemal każdym polskim domu[2], a do zakupowego koszyka trafia minimum raz w tygodniu[3]. 7 lipca świętujemy Światowy Dzień Czekolady. Mało kto wie jednak jak długą i skomplikowaną drogę przebywa ziarenko kakaowca, zanim stanie się integralną częścią uwielbianego na całym świecie przysmaku. Uprawa kakao nie jest prosta i wiąże się z wyzwaniami. Dlatego Mars Wrigley koncentruje wysiłki, żeby surowiec ten był pozyskiwany w sposób odpowiedzialny, by mogły się nim cieszyć kolejne pokolenia.

Kakao jest wymagające…

Sztuka uprawy kakao jest wymagająca. W społecznościach rolniczych jest przekazywana z pokolenia na pokolenie. Drzewka kakaowca rosną jedynie w bardzo specyficznym klimacie – w pasie terenu o 18° na północ i południe od równika. Służy im cień palm kokosowych lub bananowców, które chronią je także przed nadmiernym wiatrem. Po zbiorach owoce zostają poddane procesowi fermentacji, który wydobywa z nich głęboki smak i kolor. Następnie, aby uwolnić, aromat ziarna są suszone w promieniach słońca. 

Więcej o uprawie kakao oraz życiu na plantacji więcej dowiesz się tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=fxUfwKCCR84&t=1s

Rozgryź produkcję czekolady!

W Janaszówku, niedaleko Sochaczewa, znajduje się jedna z kluczowych fabryk wyrobów czekoladowych Mars Wrigley w Europie zatrudniająca blisko 600 pracowników i eksportująca słodycze na ponad 40 rynków. To do niej trafia wstępnie poddana obróbce pasta kakaowa, z której eksperci Mars Wrigley mogą wyczarować kultowe przysmaki. Początkowo scala się ją z odpowiedniej jakości mlekiem oraz cukrem, a połączenie smaków jest wzmocnione poprzez proces rozdrabniania wszystkich składników do wielkości cząstek mierzonych w mikrometrach. Ten etap nadaje czekoladzie wyjątkową gładkość. Następnie czekolada jest konszowana, czyli poddana zaawansowanemu, kilkugodzinnemu procesowi mieszania, który sprawia, że smaki składników zaczynają się przenikać, a czekolada jest płynna i gładka. 

Kolejnym ważnym procesem jest temperowanie, które przeprowadzane jest w urządzeniach nazywanych temperówkami. Nazwa procesu pochodzi od angielskiego tempering, czyli hartowanie. Polega on na początkowym szybkim schłodzeniu, a później delikatnym podgrzaniu. Doprowadza to czekoladę do końcowej struktury oraz do nadania jej połysku i kruchości.  Temperowanie sprawia, że czekolada nie topi się w temperaturze pokojowej, a pełnię aromatu uwalnia na języku. Na sam koniec produkt należy jeszcze raz ostatecznie schłodzić, aby przybrał on ostateczną postać oraz nienaganną prezentację.

Cały ten proces pokazuje, jak Mars Wrigley kultywuje tradycyjny sposób produkcji czekolady, czyli mieszanie i rozdrabnianie jej składników tak, by otrzymać niepowtarzalną konsystencję, smak oraz aromat. Każda marka Mars Wrigley posiada unikalną strukturę i specyfikę produkcji, a każda z receptur ma wyjątkową teksturę, smak, a nawet historię – tłumaczy Tomasz Haber, Kierownik Projektu w fabryce wyrobów czekoladowych Mars Wrigley w Janaszówku

Wciąż głodny wiedzy? Obejrzyj na naszym kanale YouTube dwa filmy, w których Tomasz Haber opowiada o produkcji czekolady:

https://www.youtube.com/watch?v=LMFuoniyT8s

https://www.youtube.com/watch?v=jzFXntN2qfI

Aby kakao wystarczyło dla kolejnych pokoleń…

Kakao jest źródłem dochodu dla ponad 350 000 rolników, od których Mars Wrigley pozyskuje surowiec niezbędny dla produkcji czekolady będącej najważniejszym składnikiem słodyczy kultowych marek jak Snickers®, Twix®, Milky Way®, M&M’s® czy Maltesers®. Dlatego właśnie Mars realizuje globalny program „Kakao dla Pokoleń” (ang. Cocoa for Generations). Strategia ta opiera się na systemowych rozwiązaniach w 3 obszarach: 

  • Poprawie poszanowania praw człowieka – m.in.  poprzez wzmacnianie społecznej i ekonomicznej pozycji kobiet, monitorowanie i zapobieganie pracy dzieci oraz zwiększanie dostępu do wysokiej jakości edukacji i możliwości rozwoju.  
  • Ochrona środowiska – poprzez budowanie łańcucha dostaw bez wylesiania (dla 100% źródeł kakao do 2025 roku). Wprowadzenie szeregu przyjaznych dla klimatu rozwiązań z wykorzystaniem nowoczesnego rolnictwa, praktyk regeneracyjnych i nauki o ochronie upraw. 
  • Wzmacnianie źródeł dochodu rolników – Mars dzieli się z rolnikami swoimi najlepszymi praktykami i wspiera ich przedsiębiorczość.

Od 2023 roku 100% kakao kupowanego dla bezpośredniej działalności fabryk Mars Wrigley w całej Europie pochodzi z odpowiedzialnych źródeł. Firma zobowiązała się również do tego, aby do 2025 roku 100% globalnie wykorzystywanego kakao było pozyskiwane odpowiedzialnie.

Kakao to najważniejszy surowiec, bez którego nie byłoby naszych kultowych produktów czekoladowych. Dlatego sposób w jaki je pozyskujemy jest dla nas szczególnie ważny. Mars Wrigley w 2018 roku, zdefiniował globalną strategię „Kakao dla Pokoleń”. Jej celem jest zapewnienie realnych trwałych i pozytywnych zmian w łańcuchu dostaw tego surowca. Działania, które podejmujemy pomagają zachować lasy, chronić dzieci i zwiększać dochody rolników. Wszystko po to, aby rodziny uprawiające kakao mogły dobrze prosperować. – podkreśla Monika Piekarska, kierowniczka ds. korporacyjnych. 

Dowiedz się więcej o działaniach Mars Wrigley na rzecz gospodarstw rolnych uprawiających kakao tutaj:

https://www.youtube.com/watch?v=SMGCE77Z9jg

https://www.youtube.com/watch?v=slL3804CInw

 


[1] M.D Coe, S. D. Coe, Prawdziwa historia czekolady, tłum. Ewa Klekot, Warszawa 2000. 

[2] Penetracja kategorii czekoladowych to 99,5% gospodarstw domowych w perspektywie MAT Mar’22, stała versus 2021 r., na podstawie raportu GfK-a, kategoria: Produkty Czekoladowe, rynek: Cała Polska, grupa populacyjna: Polskie Gospodarstwa Domowe.

[3] Na podstawie danych GfK-a, kategoria: Produkty Czekoladowe, rynek: Cała Polska, grupa populacyjna: Polskie Gospodarstwa Domowe.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Wielka loteria BLACK Energy! Zostań „King of the Night” i sięgnij po królewskie Biuro prasowe
2024-04-30 | 11:00

Wielka loteria BLACK Energy! Zostań „King of the Night” i sięgnij po królewskie

Niekwestionowany lider napojów energetycznych w Polsce, marka BLACK Energy, rozpoczyna wielką loterię, celebrującą kampanię „King of the Night”. Główną nagrodą w
Żywienie Sosy, dipy czy dressingi – niezbędny dodatek do grilla
2024-04-30 | 11:00

Sosy, dipy czy dressingi – niezbędny dodatek do grilla

W okresie wiosenno-letnim popularnym dodatkiem do dań z grilla są różnego rodzaju sosy, dipy czy dressingi. Najwyższej jakości wyroby z Piątnicy znakomicie sprawdzają się w
Żywienie Be Frr…with No ID! Naturalna energia od FRUGO Energy
2024-04-29 | 17:00

Be Frr…with No ID! Naturalna energia od FRUGO Energy

Marka FRUGO Energy poszerza portfolio energetyków o nowe produkty z linii „Be Frr…with No ID!”. Zapewniają one dawkę naturalnej energii dzięki składnikom z yerba

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Rodziny zastępcze w kryzysie z powodu braku odpowiedniego wsparcia państwa. Zespoły robocze pracują nad wypracowaniem nowych przepisów

Na koniec 2022 roku w pieczy zastępczej przebywało 72,8 tys. dzieci, przy czym nieco ponad 56 tys. w pieczy rodzinnej. Od 2020 roku wzrasta ogólna liczba wychowanków placówek opiekuńczo-wychowawczych kosztem rodzin zastępczych, których jest coraz mniej. – Problemem jest niedofinansowanie całego systemu, brakuje też wsparcia i szkoleń dla rodziców – podkreśla Agnieszka Smarzyńska, prezeska Fundacji Happy Kids. Powołane niedawno przez resort polityki społecznej zespoły robocze mają wypracować nowe rozwiązania, które zapobiegną kryzysowi w pieczy zastępczej w Polsce.

Film

Julia Kamińska: Najnowszy singiel pokazuje moje drugie, wulgarne oblicze. Nie chcę się już bać, tylko móc wreszcie wyrażać siebie nawet w bardzo odważnych tekstach

Wokalistka podkreśla, że poprzez utwór „Dobrze się mamy MSNR” chciała zaprezentować odbiorcom nieco inne oblicze niż to, które znają z jej dotychczasowych projektów zawodowych. Niektórych jej nowa odsłona zaskoczyła, a nawet zbulwersowała. Julia Kamińska nie boi się jednak krytyki i również w swojej twórczości chce podejmować tematy trudne i kontrowersyjne. A już w maju ukaże się jej debiutancka płyta. Jesienią natomiast artystka zamierza wyruszyć w trasę koncertową właśnie z piosenkami z tego albumu.

Gwiazdy

Joanna Jędrzejczyk: Przygotowuję się do udziału w stand-upach. Będę miała 30 występów i spróbuję rozśmieszyć gości swoimi historiami

Na pewien czas zawodniczka MMA zamienia ring na scenę i dołącza do stand-upowego teamu. Czeka ją 30 występów, do których musi się solidnie przygotować, by zaciekawić widzów i porwać ich do wspólnej zabawy. Joanna Jędrzejczyk ma nadzieję, że sprawdzi się w roli stand-uperki, a jeśli nawet zdarzą się jej jakieś potknięcia, to nie zamierza się poddawać, bo przecież to dopiero jej pierwszy taki projekt, a trening czyni mistrza, zarówno w sporcie, jak i w aktorstwie.