„Chodźże na dach”, czyli zabawa po krakosku na dachu Galerii Bronowice

Agencja PR
Open Media
Obozowa 42A/2
30-383 Kraków
biuro|openmedia.pl| |biuro|openmedia.pl
12 268 97 50
openmedia.pl
Już w najbliższą sobotę, 26 sierpnia, na dachu Galerii Bronowice będzie miało miejsce wyjątkowe wydarzenie promujące lokalne tradycje i kulturę. Rzemieślnicze produkty, regionalne jedzenie, konkursy z nagrodami czy zabawy dla całych rodzin to tylko część atrakcji przygotowanych w ramach Wielkowiejskiego Targu zatytułowanego „Chodźże na dach”.
Wielkowiejski Targ, zorganizowany w ostatnią sobotę sierpnia na dachu Galerii Bronowice, będzie doskonałą okazją do skosztowania oraz zakupu wysokogatunkowych lokalnych produktów, takich jak sery kozie, miody, oleje, przetwory i zakwasy, a także dań kuchni polskiej czy podkrakowskich ciast. Wystawione zostaną też wyroby rzemieślnicze w postaci ceramiki użytkowej, świec, ozdób i wielu innych. Imprezę z widokiem na Bronowice uświetnią występy zespołów folklorystycznych oraz Kół Gospodyń Wiejskich z gminy Wielka Wieś. Miejscowi artyści zaprezentują regionalne pieśni ludowe oraz krótkie formy literackie, opowiedziane „godką krakoską”. To jednak nie wszystko! Na uczestników czekać będą zabawy dla całych rodzin oraz konkursy. Główną nagrodę – deesignarski czajnik bezprzewodowy – przekazał sklep NUUMO (Galeria Bronowice, poziom 0). W ramach wydarzenia „Chodźże na dach” zorganizowany zostanie również panel dyskusyjny. W tej części miłośnicy kultury ludowej wysłuchają inspirujących rozmów o historii oraz tożsamości podkrakowskich regionów. Dyskusję poprowadzi Janusz Bończyk, koordynator Wielkowiejskiego Targu.
Harmonogram wydarzenia:
14.00 Powitanie i rozpoczęcie Wielkowiejskiego Targu
15.00 Występ zespołu / recytacje
15.20 Występ zespołu
15.40 Występ zespołu
16.00 Konkursy i zabawy
16.30 Panel dyskusyjny
17.15 Występ zespołu
17.30 Gry
19.00 Zakończenie Targu

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy
Artystka zaznacza, że za sprawą Warszawskiej Opery Kameralnej jeszcze przez dwa tygodnie Warszawa będzie rozbrzmiewać Mozartem. Kolejna edycja festiwalu poświęconego temu wybitnemu kompozytorowi zajmuje ważne miejsce w kulturalnym kalendarzu stolicy i przyciąga tłumy melomanów. A przed nimi jeszcze sporo atrakcji. Alicja Węgorzewska szczególnie zaprasza na dwie premiery, jedną skierowaną do młodych odbiorców, drugą – dedykowaną koneserom. Niezwykle ciekawie zapowiada się także nowy sezon artystyczny w WOK-u. Twórcy już pracują nad kolejnymi spektaklami i nagrywają nowe płyty.
Muzyka
Mietek Szcześniak: Gdybym chciał zbudować karierę, tobym ją budował. Nigdy o tym nie myślałem, zawsze po prostu chciałem muzykować

Wokalista zaznacza, że płyta „Brothers”, którą nagrał z czarnoskórym chórem, to efekt jego amerykańskiej przygody. Nie planuje robić kariery za granicą, ale z entuzjazmem przyjął propozycję współpracy z ludźmi, którzy tak jak on kochają śpiewać i muzykować. Krążek utrzymany jest w klimacie starego rhytm’n’bluesa, gospelu i soulu. Producentem jest H.B. Barnum, który przez trzy dekady był kierownikiem muzycznym Arethy Franklin i produkował albumy Franka Sinatry.
Farmacja
Konieczna większa edukacja na temat dbania o zdrowie i dostępnych leków. To kluczowe dla rozwoju samoleczenia

Osoba o niskim poziomie świadomości zdrowotnej zapłaci ostatecznie za opiekę medyczną trzy razy tyle, ile osoba, która wie na ten temat więcej – wskazuje Jonathan Workman z AESGP. Świadomość to ważny element samoleczenia, czyli samodzielnego dbania o zdrowie i zajmowania się drobnymi dolegliwościami, które pełni coraz istotniejszą funkcję w przeciążonym systemie ochrony zdrowia. Dlatego eksperci wskazują na konieczność prowadzenia szeroko zakrojonych kampanii zdrowotnych, a w działania edukacyjne powinny się włączyć zarówno firmy farmaceutyczne, personel medyczny, jak i rząd.