Komunikaty PR

Czekoladowa pasja przekazywana z pokolenia na pokolenie

2021-05-06  |  11:00
Biuro prasowe

Każdego roku, 15 maja, obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Rodziny. Z tej okazji marka E.Wedel, która w tym roku świętuje 170 lat istnienia, pragnie przypomnieć inspirującą historię rodziny Wedlów. To dzięki ich pasji do czekoladnictwa, dzisiaj możemy cieszyć się smakiem oryginalnej wedlowskiej czekolady, obecnej we wszystkich produktach marki.

Karol Wedel – ojciec Emilia i założyciel firmy

Historia wedlowskiej czekolady rozpoczyna się w 1851 roku. Wtedy to Karol Wedel, młody cukiernik pochodzący z Berlina, zakłada w Warszawie własną cukiernię przy ul. Miodowej. Tuż obok niej otwiera małą manufakturę czekolady. Jej popularność jest tak duża, że dziennie sprzedaje się tam ok. 500 filiżanek tego płynnego rarytasu. W ofercie cukierni Wedla są również ciasta, a także prozdrowotne przysmaki, m.in. drezdeński syrop słodowy na przeziębienie, pastylki z mięty pieprzowej oraz karmelki śmietankowe na kaszel.

Równolegle z prowadzeniem biznesu Karol dba o wykształcenie swojego syna Emila, któremu wkrótce planuje przekazać rodzinny interes.

Emil Wedel – ojciec Jana i drugi właściciel firmy

W 1872 roku Emil otrzymuje od ojca firmę w prezencie ślubnym. Młody zarządca postanawia rozwinąć rodzinny zakład, unowocześnić produkcję i poszerzyć portfolio. Emil przenosi też cukiernię z ul. Miodowej na ul. Szpitalną, gdzie do dziś znajduje się najstarsza Pijalnia Czekolady E.Wedel o nazwie „Staroświecki Sklep”. Za czasów Emila Wedla w sprzedaży pojawiają się m.in. kakao owsiane, praliny, cztery rodzaje torcików, a także czekoladowe cygara. To również za jego rządów na produktach pojawia się słynny napis E.Wedel, który ma odróżnić wedlowskie oryginały od falsyfikatów konkurencji, próbującej skorzystać na sukcesie przedsiębiorstwa Wedlów.

Jan Wedel – czekoladowy geniusz i ostatni z przedstawicieli rodu

Po śmierci Emila prowadzenie przedsiębiorstwa przejmuje jego syn – Jan Wedel, doskonale wykształcony przez ojca na zagranicznych studiach. Przedsiębiorca od samego początku daje się poznać jako wizjoner i reformator. Jego najśmielszym pomysłem jest wybudowanie w czasach wielkiego kryzysu Fabryki Czekolady na warszawskim Kamionku. Jan Wedel to także bezkonkurencyjny znawca  czekolady – na podstawie wyglądu, smaku i aromatu surowego ziarna kakaowego sprowadzanego z Ghany, decyduje, na jaki rodzaj czekolady zostanie ono przeznaczone. Dzięki niesamowitemu zmysłowi Wedla, w latach 30. XX wieku powstaje szereg słodkości, do dzisiaj produkowanych przez markę – Ptasie Mleczko®, Torcik Wedlowski, czekolada Jedyna, czy Mieszanka Wedlowska.   

Ambitne plany Jana Wedla, który stale modernizował zakład, krzyżuje smutna historia Polski. W czasie wojny przedsiębiorca wspiera Warszawiaków, rozdając produkty i ratując setki ludzi przed głodem. Po niej, w 1949 roku, Fabryka przechodzi na własność państwa, a Jan Wedel zostaje usunięty ze stanowiska oraz przymusowo wydalony z miejsca pracy.

Mimo przewrotnej i smutnej historii dla rodziny Wedlów marka nadal funkcjonuje i stawia na ciągły rozwój. W tym roku obchodzi wyjątkowy jubileusz – 170 lat istnienia. Na przestrzeni tego czasu, marka E.Wedel kontynuowała ścieżkę, którą wyznaczyła rodzina Wedlów, starając się konsekwentnie pielęgnować ich dziedzictwo.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów Biuro prasowe
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy
Żywienie Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
2025-04-09 | 10:45

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Jeszcze dekadę temu zakupy spożywcze online wydawały się rozwiązaniem dla nielicznych. Zmieniające się nawyki konsumentów i rosnące oczekiwania wobec jakości
Żywienie Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
2025-03-19 | 23:00

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?

Tiramisu, comfort food i szczęście na zamówienie. Jak jedzenie poprawia nastrój w Międzynarodowy Dzień Szczęścia. Szczęście ma wiele smaków, ale jeden

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Konsument

Konsumenci doceniają działania firm na rzecz środowiska i społeczeństwa. Dla przedsiębiorstw to szansa na rozwój

Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem strategii biznesowych firm. Podmioty wdrażające długofalową strategię ESG mogą liczyć na korzyści finansowe, większe zainteresowanie inwestorów oraz poprawę klimatu i społecznej akceptacji. Spółki i przedsiębiorcy, którzy realizują inwestycje zgodnie z najwyższymi standardami środowiskowymi i społecznymi otrzymali Diamenty Zrównoważonej Gospodarki podczas konferencji Sustainable Economy Summit.

Edukacja

Poziom kompetencji cyfrowych Polaków na bardzo niskim poziomie. Spowalnia to cyfryzację gospodarki i firm

Na tle mieszkańców innych państw UE poziom kompetencji cyfrowych Polaków utrzymuje się na bardzo niskim poziomie – wynika z ostatnich danych Eurostat. Niecała połowa deklaruje posiadanie przynajmniej podstawowych umiejętności cyfrowych, a 20 proc. – więcej niż podstawowe. Staje to na drodze do cyfryzacji gospodarki i zwiększenia produktywności przedsiębiorstw.