Komunikaty PR

Dziś Święto Burgera - kanapki, która podbiła świat

2020-05-28  |  16:10
Biuro prasowe


Burger zaskarbił sobie podniebienia Polaków już prawie trzy dekady temu - potwierdzają to najnowsze dane Uber Eats. Wśród najpopularniejszych dań dostępnych w aplikacji, to właśnie ona niepodzielnie króluje w rankingu dostaw. Wielbiciele burgerów - dziś wasze międzynarodowe święto! Z tej okazji Uber East postanowił wskazać, jakie są najpopularniejsze burgerowe wariacje w kraju nad Wisłą, czym różnią się podniebienia Polaków od pozostałych nacji oraz jakie kulinarne trendy będą zyskiwały na popularności. 

28 Maja - Dzień Burgera - jest to wyjątkowy dzień dla wszystkich fanów legendarnego specjału zza oceanu. Odkąd zawitał on na światowych salonach doczekał się wielu odsłon - z różnymi metodami przygotowania, regionalnymi wyrobami i dodatkami, jak ser halloumi albo krążki cebulowe, które również przeniosły się do pozostałych regionów globu. Eksperci Uber Eats przeanalizowali setki tysięcy zamówień z ostatniego roku, aby poznać, które burgery królują na stołach (a czasem koszulkach) Polaków.*

Ser ponad wszystko
Jednogłośnym zwycięzcą rankingu jest cheeseburger, który wraz z charakteryzującym go plastrem sera, „wtopił się” w podniebienia Polaków. Jego wiodąca pozycja w kraju pokrywa się ze światowymi trendami, gdzie kanapka również zajmuje dumne pierwsze miejsce wśród burgerów.**

W czołówce znajdziemy również charakterystyczną dwupoziomową kanapkę ze znanej sieci restauracji z łukami w logo, a podium zamyka burger z kurczakiem. Na czwartym miejscu uplasował się prawdziwy rarytas wśród burgerów, czyli cheese & bacon. Warto zauważyć, iż klasyczny cheddar nie posiada monopolu na kanapkach, gdyż na siódmej pozycji znalazła się wariacja z aromatycznym niebieskim serem.

Polacy cenią superfoods
Podczas narodowej kwarantanny wielu z nas obawiało się tej miłości do burgerów. Dlatego też otworzyliśmy się na nowe możliwości. Tylko w pierwszych dniach maja w porównaniu do stycznia br. liczba zamówień z kategorii „zdrowa żywność” wzrosła o jedną trzecią, a samo hasło było wyszukiwane prawie 40 proc. częściej w porównaniu do pierwszego tygodnia br.*** Liderem wśród najchętniej zamawianych dań okazał się Vegan Burger.

Na kolejnych pozycjach zagościły kanapki Vegan Pastrami oraz Cieciorex. W tej pierwszej głównym składnikiem jest seitan, czyli wysokobiałkowy pszenny substytut mięsa, często spotykany w kuchni wegańskiej. W drugiej kanapce tradycyjna wołowina została zastąpiona kotletem na bazie cieciorki, królującym w potrawach wege. Jest on także głównym składnikiem cieszącego się sympatią fanów hummusu. Poza kanapkami, Polacy coraz chętniej kierują się w kierunku roślinnej kuchni azjatyckiej oraz kolorowych poke bowl.

77 burgerów na kolację
Nie ma złej pory na burgera. Są tylko źle dobrane dodatki. Mając pełną dowolność chętnie wybieramy pikantne jalapeno, boczek, klasyczny sos BBQ, ale i zdrowe dodatki takie jak choćby avocado. Bez względu na kulinarne upodobania łączy nas jedno - najchętniej odwijamy papier z burgerów w porze kolacji. Najpopularniejsze godziny wśród amatorów tychże kanapek to przedział między 18.00 a 20.00. Największe jednorazowe zamówienie złożone przez jednego użytkownika to „jedyne” 77 burgerów. Zgłodnieliście?


* dane pochodzą z analizy Uber Eats przeprowadzonej na bazie zamówień z 24.05.2019-24.05.2020.

** wg. zestawienia tasteatlas.com

*** dane pochodzą z analizy Uber Eats przeprowadzonej na bazie zamówień z 01.01.2019-30.04.2020.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Unsplash
2025-07-31 | 06:00

NDP i brak wzajemności standardów –pięta Achillesa unijnej polityki handlowej

W raporcie Równi i równiejsi? Czas na środki lustrzane w handlu produktami rolnymi pisano o podwójnych standardach w polityce UE dotyczącej
Żywienie Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE
2025-06-30 | 06:00

Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE

Czy pestycydy wracają na nasze stoły? Najnowszy raport rzuca światło na poważne niespójności w polityce rolnej i handlowej Unii Europejskiej. Analiza wskazuje, że mimo
Żywienie Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?
2025-06-26 | 15:00

Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?

Pieczarki to jedne z najczęściej wybieranych grzybów w polskich domach – są delikatne w smaku, łatwe w przygotowaniu i dostępne przez cały rok. Ale

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Moda

Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.