Komunikaty PR

Edukacja kulinarna nie musi być nudna: startuje program Akademia Lubella

2023-03-02  |  09:50
Biuro prasowe
Kontakt
Martyna Dałkowska
PR Hub

ul. Długa 16/205
00-238 Warszawa
martyna.dalkowska|prhub.eu| |martyna.dalkowska|prhub.eu
+48 516 168 873
https://prhub.eu/
Do pobrania docx ( 0.13 MB )

Choć kulinarne gwiazdy podbiły serca młodych Polaków, wciąż niejeden nastolatek postrzega temat gotowania i odżywiania jako nieatrakcyjny. To przekonanie zamierza zmienić Akademia Lubella – program edukacyjny dla szkół, który wspiera kształtowanie właściwych nawyków żywieniowych poprzez naukę komponowania zróżnicowanych posiłków i inspirowanie młodych do samodzielnego gotowania. Do tegorocznej edycji programu zgłosiło się już ponad 210 tysięcy uczniów z ponad 2400 szkół w całej Polsce.

Zdrowy styl życia to aktualnie jeden z  najpopularniejszych trendów, a zainteresowanie Polaków dietą stale rośnie. Naprzeciw tym potrzebom wyszli organizatorzy programu Akademia Lubella, którego kolejna edycja startuje w szkołach w całej Polsce. Program kierowany jest do uczniów klas VI-VIII szkół podstawowych, a cel, jaki mu przyświeca, to edukacja na temat potrzeby różnicowania produktów w codziennej diecie oraz niemarnowanie żywności. Akademia Lubella ma nie tylko poszerzać wiedzę młodych na temat odżywiania, ale też kreować postawy służące ich najlepszemu rozwojowi oraz kształtowaniu właściwych nawyków żywieniowych. W ramach Akademii uczniowie dowiedzą się, jak wybierać produkty i je komponować, poznają sposoby na niemarnowanie jedzenia, a przy okazji odkryją wartość płynącą ze wspólnego spożywania posiłków.

Edukacja kulinarna na prostych zasadach

Akademia Lubella to inicjatywa skierowana do wszystkich polskich szkół podstawowych. Udział w niej jest całkowicie bezpłatny, nie ma też ograniczeń w liczbie klas zgłaszanych do programu w ramach jednej placówki. W praktyce program polega na przeprowadzeniu 3 lekcji poświęconych podstawom zdrowego stylu życia, niemarnowaniu żywności i wspólnemu komponowaniu posiłków, a każda szkoła, która je zrealizowała, otrzymuje certyfikat potwierdzający udział w akcji. Akademia Lubella zapewnia wszystkim uczestnikom pakiet materiałów niezbędnych do przeprowadzenia zajęć, stworzony przez zespół metodyków we współpracy z dietetykiem. Materiały do tegorocznej edycji projektu powstały we współpracy z Fundacją Polskie Dzieci, która aktywnie kreuje trendy zdrowego i racjonalnego odżywiania wśród dzieci i młodzieży. Pakiet materiałów obejmuje materiały merytoryczne dla nauczycieli, scenariusze lekcji, pomoce dydaktyczne i gotowe karty prac dla uczniów.

Atrakcyjnie, kreatywnie i samodzielnie

Organizatorzy Akademii Lubella skoncentrowali projekt na ćwiczeniach praktycznych, zachęcających do samodzielnego przygotowywania posiłków oraz rozwijających kreatywność. Materiały lekcyjne opracowane przez metodyków dostosowano do stylu życia i zainteresowań nastolatków, wypełniono łatwą do zapamiętania wiedzą oraz rozwiązaniami praktycznymi, przydatnymi w codziennym życiu. Nowością w bieżącej edycji Akademii jest formuła zajęć. Lekcje będą w całości lub w części prowadzone przez młodzież, która otrzyma zadanie przygotowania się do nich wcześniej, w ramach pracy domowej. Taka formuła zwiększy efektywność programu pod względem edukacyjnym: zbuduje zaangażowanie i wzmocni poczucie odpowiedzialności. Będzie też atrakcyjniejsza i skuteczniej zainspiruje uczniów do codziennego przygotowywania posiłków oraz ich spożywania wspólnie z bliskimi. Wszystko po to, by pozytywne nawyki żywieniowe wypracować bez wysiłku i utrwalić na lata.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Hub
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów Biuro prasowe
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy
Żywienie Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
2025-04-09 | 10:45

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Jeszcze dekadę temu zakupy spożywcze online wydawały się rozwiązaniem dla nielicznych. Zmieniające się nawyki konsumentów i rosnące oczekiwania wobec jakości
Żywienie Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
2025-03-19 | 23:00

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?

Tiramisu, comfort food i szczęście na zamówienie. Jak jedzenie poprawia nastrój w Międzynarodowy Dzień Szczęścia. Szczęście ma wiele smaków, ale jeden

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Konsument

Otyłość i niedożywienie u seniorów często idą w parze. Źródłem problemu często tańsza, wysokoprzetworzona żywność

Niemal 64 proc. osób między 65. a 74. rokiem życia ma nadmierną masę ciała. Co piąty senior cierpi z powodu niedożywienia. Szczególną sytuacją jest taka, w której osoba starsza jest otyła, ale jednocześnie niedożywiona jakościowo. U źródeł problemów żywieniowych leżą z jednej strony mechanizmy związane z fizjologią starzenia się oraz różne choroby towarzyszące, a z drugiej – czynniki ekonomiczne i psychologiczne, takie jak samotność czy brak wystarczających środków. Eksperci zwracają uwagę na to, że ważne jest edukowanie i aktywizowanie seniorów, ponieważ zarówno otyłość, jak i niedożywienie prowadzą do poważnych konsekwencji zdrowotnych.

Gwiazdy

Anna Powierza: Mimo wyniku wyborów prezydenckich z czasem będzie mniej podziałów w społeczeństwie. Chciałabym pierwszej damy, która stoi po stronie kobiet

Aktorka nie dziwi się, że wynik wyborów prezydenckich budzi tak ogromne emocje, bo przecież niemal równej połowie głosujących niezwykle trudno pogodzić się z tym, że nie wygrał właśnie ich faworyt. Eksperci zastanawiają się, jak będzie teraz wyglądał polityczny krajobraz, rządzący już podejmują pewne kroki, a Anna Powierza chce wierzyć, że nowy lokator Pałacu Prezydenckiego sprosta wyzwaniu i udowodni, że głos oddany na niego nie został zmarnowany. Na wysokości zadania powinna także stanąć jego żona.