Komunikaty PR

Edukacja kulinarna nie musi być nudna: startuje program Akademia Lubella

2023-03-02  |  09:50
Biuro prasowe
Kontakt
Martyna Dałkowska
PR Hub

ul. Długa 16/205
00-238 Warszawa
martyna.dalkowska|prhub.eu| |martyna.dalkowska|prhub.eu
+48 516 168 873
https://prhub.eu/
Do pobrania docx ( 0.13 MB )

Choć kulinarne gwiazdy podbiły serca młodych Polaków, wciąż niejeden nastolatek postrzega temat gotowania i odżywiania jako nieatrakcyjny. To przekonanie zamierza zmienić Akademia Lubella – program edukacyjny dla szkół, który wspiera kształtowanie właściwych nawyków żywieniowych poprzez naukę komponowania zróżnicowanych posiłków i inspirowanie młodych do samodzielnego gotowania. Do tegorocznej edycji programu zgłosiło się już ponad 210 tysięcy uczniów z ponad 2400 szkół w całej Polsce.

Zdrowy styl życia to aktualnie jeden z  najpopularniejszych trendów, a zainteresowanie Polaków dietą stale rośnie. Naprzeciw tym potrzebom wyszli organizatorzy programu Akademia Lubella, którego kolejna edycja startuje w szkołach w całej Polsce. Program kierowany jest do uczniów klas VI-VIII szkół podstawowych, a cel, jaki mu przyświeca, to edukacja na temat potrzeby różnicowania produktów w codziennej diecie oraz niemarnowanie żywności. Akademia Lubella ma nie tylko poszerzać wiedzę młodych na temat odżywiania, ale też kreować postawy służące ich najlepszemu rozwojowi oraz kształtowaniu właściwych nawyków żywieniowych. W ramach Akademii uczniowie dowiedzą się, jak wybierać produkty i je komponować, poznają sposoby na niemarnowanie jedzenia, a przy okazji odkryją wartość płynącą ze wspólnego spożywania posiłków.

Edukacja kulinarna na prostych zasadach

Akademia Lubella to inicjatywa skierowana do wszystkich polskich szkół podstawowych. Udział w niej jest całkowicie bezpłatny, nie ma też ograniczeń w liczbie klas zgłaszanych do programu w ramach jednej placówki. W praktyce program polega na przeprowadzeniu 3 lekcji poświęconych podstawom zdrowego stylu życia, niemarnowaniu żywności i wspólnemu komponowaniu posiłków, a każda szkoła, która je zrealizowała, otrzymuje certyfikat potwierdzający udział w akcji. Akademia Lubella zapewnia wszystkim uczestnikom pakiet materiałów niezbędnych do przeprowadzenia zajęć, stworzony przez zespół metodyków we współpracy z dietetykiem. Materiały do tegorocznej edycji projektu powstały we współpracy z Fundacją Polskie Dzieci, która aktywnie kreuje trendy zdrowego i racjonalnego odżywiania wśród dzieci i młodzieży. Pakiet materiałów obejmuje materiały merytoryczne dla nauczycieli, scenariusze lekcji, pomoce dydaktyczne i gotowe karty prac dla uczniów.

Atrakcyjnie, kreatywnie i samodzielnie

Organizatorzy Akademii Lubella skoncentrowali projekt na ćwiczeniach praktycznych, zachęcających do samodzielnego przygotowywania posiłków oraz rozwijających kreatywność. Materiały lekcyjne opracowane przez metodyków dostosowano do stylu życia i zainteresowań nastolatków, wypełniono łatwą do zapamiętania wiedzą oraz rozwiązaniami praktycznymi, przydatnymi w codziennym życiu. Nowością w bieżącej edycji Akademii jest formuła zajęć. Lekcje będą w całości lub w części prowadzone przez młodzież, która otrzyma zadanie przygotowania się do nich wcześniej, w ramach pracy domowej. Taka formuła zwiększy efektywność programu pod względem edukacyjnym: zbuduje zaangażowanie i wzmocni poczucie odpowiedzialności. Będzie też atrakcyjniejsza i skuteczniej zainspiruje uczniów do codziennego przygotowywania posiłków oraz ich spożywania wspólnie z bliskimi. Wszystko po to, by pozytywne nawyki żywieniowe wypracować bez wysiłku i utrwalić na lata.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Hub
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE Biuro prasowe
2025-06-30 | 06:00

Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE

Czy pestycydy wracają na nasze stoły? Najnowszy raport rzuca światło na poważne niespójności w polityce rolnej i handlowej Unii Europejskiej. Analiza wskazuje, że mimo
Żywienie Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?
2025-06-26 | 15:00

Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?

Pieczarki to jedne z najczęściej wybieranych grzybów w polskich domach – są delikatne w smaku, łatwe w przygotowaniu i dostępne przez cały rok. Ale
Żywienie Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Nauka

MNiSW reaguje na problemy psychiczne w środowisku akademickim. Specjalny zespół ma opracować skuteczne rozwiązania

W środowisku naukowym rośnie świadomość znaczenia dobrostanu psychicznego i potrzeby budowania bezpiecznego miejsca – zarówno dla studentów, jak i kadry akademickiej. Z badania SWPS wynika, że wiele osób w tym środowisku zmaga się z silnym stresem, wypaleniem zawodowym oraz zaburzeniami lękowymi i depresyjnymi. Do tego dochodzi także coraz częściej występujący problem mobbingu i dyskryminacji. Tematem zajmuje się MNiSW, powołując specjalny międzyresortowy zespół, ale też same uczelnie.

Media

Maciej Dowbor: Domówki i rolki przyniosły nam dużo większą popularność niż telewizja. Ludzie nas odbierają jak dobrych znajomych

Prezenter przyznaje, że domówki online i publikowane w mediach społecznościowych rolki pozwoliły im zbudować mocną pozycję w cyfrowym świecie. Dzięki nim zyskali dużo większą popularność niż z racji udziału w różnych projektach telewizyjnych czy serialowych. Maciej Dowbor odczuwa dużą satysfakcję z tego, że ich działalność internetowa przyciąga miliony odbiorców, zainteresowanie proponowanymi przez nich treściami nie słabnie, a widzowie, z którymi się spotykają na ulicy, traktują ich jak dobrych znajomych.