Komunikaty PR

EUFIC rozpoczyna kampanię

2023-09-07  |  14:40
Kontakt
Aleksandra Jasińska
24/7 Communication

Świętojerska 5/7
00-236 Warszawa
aleksandra.jasinska|247.com.pl| |aleksandra.jasinska|247.com.pl
500002427
https://247.com.pl/

Inicjatywa ta podkreśla kluczową rolę umiejętności czytania i pisania w umożliwieniu społeczeństwu dokonywania świadomych wyborów dotyczących diety i stylu życia, co stanowi podstawę wizji zdrowszego i bardziej zrównoważonego społeczeństwa. Przez cały wrzesień EUFIC podnosi świadomość na ten temat przedstawiając zestaw praktycznych materiałów, takich jak infografiki i artykuły, na swoich kanałach Twitter, Facebooki Instagram oraz przy wsparciu mediów w całej Europie. 

Podjęcie wyzwania związanego z analfabetyzmem naukowym w Europie

Pomimo kluczowej roli nauki w naszym życiu, niekontrolowane rozprzestrzenianie się fałszywych informacji, dezinformacji i pseudonauki zagraża zdolności obywateli do dokonywania świadomych wyborów.

Badanie Eurobarometru z 2022 r. pokazuje, że publiczne stacje telewizyjne i radiowe są najbardziej zaufanymi źródłami wiadomości w UE (49%), za nimi plasuje się prasa (39%), a następnie prywatne stacje telewizyjne i radiowe (27%). Pomimo tego zaufania, potencjalne zniekształcenie faktów naukowych przez media i częste nadmiernie uproszczone lub sensacyjne raportowanie stwarza niepewność i przyczynia się do zmniejszenia zaufania do autentycznych informacji naukowych.

Praca EUFIC ma na celu nie tylko wspieranie i kierowanie dziennikarzami i naukowcami w odpowiedzialnym i jasnym raportowaniu, ale także wzmocnienie pozycji obywateli europejskich. Poprawiając swoją wiedzę na temat żywności i zdrowia, mogą lepiej rozszyfrować i zrozumieć prawdziwą istotę tego, co jest przekazywane w nagłówkach i mediach społecznościowych.

Kampania EUFIC: Poprawa alfabetyzmu naukowego w celu lepszego podejmowania decyzji

EUFIC zidentyfikowała kraje, w których obywatele czują się mniej pewnie w kwestii identyfikowania dezinformacji. Estonia i Polska okazały się głównymi obszarami zainteresowania, w których około 40% populacji albo „niezbyt pewnie”, albo „wcale niepewnie” rozpoznaje dezinformację, gdy się z nią zetknie.

Wykorzystując analizę słów kluczowych Google i zbierając pytania od odbiorców witryny EUFIC za pośrednictwem ankiety, EUFIC zidentyfikował często zadawane pytania dotyczące wykrywania dezinformacji w Internecie. Wykorzystując te spostrzeżenia, kampania obejmuje zestaw praktycznych i atrakcyjnych materiałów – od infografik po wnikliwe artykuły – poruszających istotne tematy, takie jak wiarygodne źródła, wykrywanie dezinformacji, błędy poznawcze i obalanie powszechnych mitów na temat żywności i żywienia. To oddolne podejście zapewniło, że kwerendy społeczności bezpośrednio wpłynęły na materiały kampanii. Chociaż kampania w mediach społecznościowych jest prowadzona głównie w języku angielskim, EUFIC zapewnia szerszy zasięg lokalny, tłumacząc materiały na języki lokalne (tj. estoński i polski) i rozpowszechniając je z pomocą lokalnych agencji medialnych.

Dołącz do EUFIC w ich poszukiwaniu Europy opartej na nauce

Poprzez tę kampanię EUFIC podkreśla znaczącą rolę wiedzy o żywności i zdrowiu w promowaniu zdrowszego, bardziej zrównoważonego społeczeństwa. We wrześniu tego roku weź udział w tej misji, śledząc kampanię EUFIC w mediach społecznościowych i pomagając kształtować przyszłość, w której decyzje są świadome, wybory zdrowe, a społeczeństwa zrównoważone.

Informacje o kampanii

  • Kampania w mediach społecznościowych dotycząca wiedzy na temat żywności i zdrowia (wymieniona powyżej) odbywa się przez cały wrzesień na kanałach EUFIC.
  • Artykuły na ten temat w EN, EE, PL ( wkrótce w ES, FR, IT i DE)
  • Główne kanały mediów społecznościowych EUFIC:
    • Twitter
    • Facebook
    • Instagram
  • Materiały opublikowane na stronie internetowej EUFIC:
    • Infografika: jak rozpoznać fałszywe informacje żywieniowe w Internecie
    • Infografika: jak czytać wykresy
    • Infografika: czym są błędy poznawcze i jak poprawić swoje myślenie
    • Infografika: jak mocne są dowody naukowe
    • Artykuł: poziomy dowodów w badaniach żywieniowych
    • Artykuł: badania żywieniowe: kto je finansuje i jak są publikowane

Informacje o Europejskiej Radzie Informacji o Żywności (EUFIC)

EUFIC jest zorientowaną na konsumenta organizacją non-profit założoną w celu uczynienia nauki stojącej za żywnością i zdrowiem bardziej dostępną i łatwiejszą do zrozumienia przez społeczeństwo. Misją EUFIC jest tworzenie treści opartych na nauce, aby inspirować i wzmacniać zdrowszą i bardziej zrównoważoną dietę i styl życia wśród obywateli Europy.

Więcej informacji o EUFIC: https://www.eufic.org/

Kontakt

Marie-Christine Thurm, relacje z mediami, EUFIC, marie-christine.thurm@eufic.org

Rozpowszechnianie tych badań jest współfinansowane przez Unię Europejską. Jednakże wyrażone poglądy i opinie są wyłącznie poglądami autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy Unii Europejskiej lub Europejskiej Agencji Zdrowia i Administracji Cyfrowej (HaDEA). Ani Unia Europejska, ani agencja nie ponoszą za nie odpowiedzialności.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 24/7 Communication
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE Biuro prasowe
2025-06-30 | 06:00

Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE

Czy pestycydy wracają na nasze stoły? Najnowszy raport rzuca światło na poważne niespójności w polityce rolnej i handlowej Unii Europejskiej. Analiza wskazuje, że mimo
Żywienie Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?
2025-06-26 | 15:00

Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?

Pieczarki to jedne z najczęściej wybieranych grzybów w polskich domach – są delikatne w smaku, łatwe w przygotowaniu i dostępne przez cały rok. Ale
Żywienie Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Podróże

Problemy społeczne

Stres w życiu zawodowym może działać destrukcyjnie. O profilaktykę muszą zadbać zarówno pracownicy, jak i pracodawcy

Co czwarty Polak doświadcza w pracy wysokiego lub bardzo wysokiego stresu, a trzech na czterech pracowników znajduje się w stresowej sytuacji zawodowej przynajmniej raz w tygodniu – wynika z badań Instytutu Psychologii Stresu. Najwyższy poziom częstego stresu dotyczy kobiet i pracowników powyżej 55. roku życia. To grupy najbardziej narażone na poczucie przeciążenia obowiązkami zawodowymi, co odbija się na ich zdrowiu fizycznym i psychicznym, a w kontekście społecznym niesie ze sobą poważne skutki ekonomiczne. W Unii Europejskiej stres zabija rocznie nawet 10 tys. osób.

Gwiazdy

Maciej Dowbor: Ostatnio kupiłem zdalnie sterowane motorówki dla córki. Ten wspólnie spędzony czas pozwala oderwać dzieci od smartfonów

Zdaniem prezentera nawet niepozorny gadżet może pomóc w budowaniu relacji ze swoimi pociechami i tworzeniu pięknych wspomnień. On sam przekonał się o tym, kiedy jego siedmioletnia córka chętnie zaczęła się bawić małymi, zdalnie sterowanymi motorówkami. Teraz kolekcja systematycznie się powiększa, a w zabawie bierze udział cała rodzina.