Komunikaty PR

EUFIC rozpoczyna kampanię

2023-09-07  |  14:40
Kontakt
Aleksandra Jasińska
24/7 Communication

Świętojerska 5/7
00-236 Warszawa
aleksandra.jasinska|247.com.pl| |aleksandra.jasinska|247.com.pl
500002427
https://247.com.pl/

Inicjatywa ta podkreśla kluczową rolę umiejętności czytania i pisania w umożliwieniu społeczeństwu dokonywania świadomych wyborów dotyczących diety i stylu życia, co stanowi podstawę wizji zdrowszego i bardziej zrównoważonego społeczeństwa. Przez cały wrzesień EUFIC podnosi świadomość na ten temat przedstawiając zestaw praktycznych materiałów, takich jak infografiki i artykuły, na swoich kanałach Twitter, Facebooki Instagram oraz przy wsparciu mediów w całej Europie. 

Podjęcie wyzwania związanego z analfabetyzmem naukowym w Europie

Pomimo kluczowej roli nauki w naszym życiu, niekontrolowane rozprzestrzenianie się fałszywych informacji, dezinformacji i pseudonauki zagraża zdolności obywateli do dokonywania świadomych wyborów.

Badanie Eurobarometru z 2022 r. pokazuje, że publiczne stacje telewizyjne i radiowe są najbardziej zaufanymi źródłami wiadomości w UE (49%), za nimi plasuje się prasa (39%), a następnie prywatne stacje telewizyjne i radiowe (27%). Pomimo tego zaufania, potencjalne zniekształcenie faktów naukowych przez media i częste nadmiernie uproszczone lub sensacyjne raportowanie stwarza niepewność i przyczynia się do zmniejszenia zaufania do autentycznych informacji naukowych.

Praca EUFIC ma na celu nie tylko wspieranie i kierowanie dziennikarzami i naukowcami w odpowiedzialnym i jasnym raportowaniu, ale także wzmocnienie pozycji obywateli europejskich. Poprawiając swoją wiedzę na temat żywności i zdrowia, mogą lepiej rozszyfrować i zrozumieć prawdziwą istotę tego, co jest przekazywane w nagłówkach i mediach społecznościowych.

Kampania EUFIC: Poprawa alfabetyzmu naukowego w celu lepszego podejmowania decyzji

EUFIC zidentyfikowała kraje, w których obywatele czują się mniej pewnie w kwestii identyfikowania dezinformacji. Estonia i Polska okazały się głównymi obszarami zainteresowania, w których około 40% populacji albo „niezbyt pewnie”, albo „wcale niepewnie” rozpoznaje dezinformację, gdy się z nią zetknie.

Wykorzystując analizę słów kluczowych Google i zbierając pytania od odbiorców witryny EUFIC za pośrednictwem ankiety, EUFIC zidentyfikował często zadawane pytania dotyczące wykrywania dezinformacji w Internecie. Wykorzystując te spostrzeżenia, kampania obejmuje zestaw praktycznych i atrakcyjnych materiałów – od infografik po wnikliwe artykuły – poruszających istotne tematy, takie jak wiarygodne źródła, wykrywanie dezinformacji, błędy poznawcze i obalanie powszechnych mitów na temat żywności i żywienia. To oddolne podejście zapewniło, że kwerendy społeczności bezpośrednio wpłynęły na materiały kampanii. Chociaż kampania w mediach społecznościowych jest prowadzona głównie w języku angielskim, EUFIC zapewnia szerszy zasięg lokalny, tłumacząc materiały na języki lokalne (tj. estoński i polski) i rozpowszechniając je z pomocą lokalnych agencji medialnych.

Dołącz do EUFIC w ich poszukiwaniu Europy opartej na nauce

Poprzez tę kampanię EUFIC podkreśla znaczącą rolę wiedzy o żywności i zdrowiu w promowaniu zdrowszego, bardziej zrównoważonego społeczeństwa. We wrześniu tego roku weź udział w tej misji, śledząc kampanię EUFIC w mediach społecznościowych i pomagając kształtować przyszłość, w której decyzje są świadome, wybory zdrowe, a społeczeństwa zrównoważone.

Informacje o kampanii

  • Kampania w mediach społecznościowych dotycząca wiedzy na temat żywności i zdrowia (wymieniona powyżej) odbywa się przez cały wrzesień na kanałach EUFIC.
  • Artykuły na ten temat w EN, EE, PL ( wkrótce w ES, FR, IT i DE)
  • Główne kanały mediów społecznościowych EUFIC:
    • Twitter
    • Facebook
    • Instagram
  • Materiały opublikowane na stronie internetowej EUFIC:
    • Infografika: jak rozpoznać fałszywe informacje żywieniowe w Internecie
    • Infografika: jak czytać wykresy
    • Infografika: czym są błędy poznawcze i jak poprawić swoje myślenie
    • Infografika: jak mocne są dowody naukowe
    • Artykuł: poziomy dowodów w badaniach żywieniowych
    • Artykuł: badania żywieniowe: kto je finansuje i jak są publikowane

Informacje o Europejskiej Radzie Informacji o Żywności (EUFIC)

EUFIC jest zorientowaną na konsumenta organizacją non-profit założoną w celu uczynienia nauki stojącej za żywnością i zdrowiem bardziej dostępną i łatwiejszą do zrozumienia przez społeczeństwo. Misją EUFIC jest tworzenie treści opartych na nauce, aby inspirować i wzmacniać zdrowszą i bardziej zrównoważoną dietę i styl życia wśród obywateli Europy.

Więcej informacji o EUFIC: https://www.eufic.org/

Kontakt

Marie-Christine Thurm, relacje z mediami, EUFIC, marie-christine.thurm@eufic.org

Rozpowszechnianie tych badań jest współfinansowane przez Unię Europejską. Jednakże wyrażone poglądy i opinie są wyłącznie poglądami autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy Unii Europejskiej lub Europejskiej Agencji Zdrowia i Administracji Cyfrowej (HaDEA). Ani Unia Europejska, ani agencja nie ponoszą za nie odpowiedzialności.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 24/7 Communication
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Skyry – codzienna dawka mocy, z Piątnicy, no bo skąd! Biuro prasowe
2024-12-31 | 10:00

Skyry – codzienna dawka mocy, z Piątnicy, no bo skąd!

Wraz z nowym rokiem OSM Piątnica powraca z kampanią reklamową „Przejdź na dobrą stronę mocy”, promującą Skyry – jogurty typu islandzkiego. Dzięki wysokiej zawartości
Żywienie Ciasta na sylwestrowy stół
2024-12-30 | 14:50

Ciasta na sylwestrowy stół

Ile ciast potrzeba na świąteczno-noworoczny stół, aby domownicy byli zadowoleni? Wszystko zależy od liczby zaproszonych gości, ale jesteśmy pewni, że często wystarczy jedno ciasto,
Żywienie Marnowanie żywności w święta: wyrzucamy 1,6 kg jedzenia na osobę [BADANIE]
2024-12-23 | 12:00

Marnowanie żywności w święta: wyrzucamy 1,6 kg jedzenia na osobę [BADANIE]

Aż 83% Polaków wyrzuca jedzenie świąteczne między 23 a 30 grudnia. To przekłada się na 61,7 tys. ton, czyli aż 1,6 kg na osobę. Choć najczęściej wyrzucaną kategorią

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Film

Joanna Kurowska: Żaden polski aktor nie dostał miliona dolarów za film. Gramy równie dobrze jak amerykańscy, a jesteśmy niedoceniani i hejtowani

Artystka nie ma żadnych wątpliwości – polska branża filmowa wymaga natychmiastowego uzdrowienia. Konieczne jest wprowadzenie gruntownych zmian po to, aby zapewnić aktorom lepsze warunki pracy, odpowiednie wynagrodzenie i wsparcie w sytuacjach kryzysowych. Joanna Kurowska zauważa, że honoraria w polskim kinie są rażąco niskie i chociażby w stosunku do zarobków amerykańskich gwiazd dysproporcja jest ogromna. Dla przykładu żaden polski aktor nie otrzymał jeszcze miliona dolarów za rolę, podczas gdy w USA takie kwoty są standardem.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Problemy społeczne

W Polsce rośnie liczba wykrywanych chorób przenoszonych drogą płciową. Coraz większa świadomość i możliwość testowania

Światowa Organizacja Zdrowia podaje, że na świecie codziennie odnotowuje się ponad milion nowych zakażeń chorób uleczalnych przenoszonych drogą płciową (STI). W rzeczywistości może ich być nawet wielokrotnie więcej. W Polsce tylko w 2023 roku wykryto ponad 5 tys. przypadków kiły, chlamydii i rzeżączki. Ze względu na tę samą drogę transmisji zakażenia choroby te często ze sobą współwystępują, a zakażenie jedną z nich zwiększa znacząco ryzyko zakażenia HIV.