Gellwe zaprasza na Festiwal „Polska od Ku
Marka Gellwe została oficjalnym sponsorem Festiwalu „Polska od Kuchni”, czyli wielkiego święta regionalnej kultury, muzyki i tradycyjnych, lokalnych potraw. W ramach ogólnopolskiej trasy festiwalowej odbędzie się 16 bezpłatnych wydarzeń, a pierwsze z nich już w niedzielę, 2 czerwca, w Gorzowie Wielkopolskim. W każdym mieście, w którym zagości Festiwal „Polska od Kuchni”, Gellwe przygotuje specjalną strefę pełną atrakcji i konkursów z nagrodami.
Festiwalowi „Polska od Kuchni” przyświecają idee szerzenia dziedzictwa kulinarnego, promowania zdrowego stylu życia oraz tworzenia przestrzeni do wymiany międzypokoleniowej wiedzy i wartości. Każda impreza jest okazją do integracji lokalnej społeczności i doceniania organizacji działających twórczo na jej rzecz. Dlatego też organizatorzy szczególną uwagę zwracają na Koła Gospodyń Wiejskich, które są wizytówką danego regionu. Na odwiedzających czekać będą ponadto m.in. pokazy kulinarne, warsztaty artystyczne dla dzieci i dorosłych, panele edukacyjne czy też jarmark miejscowych specjałów.
Inaugurację festiwalu zaplanowano w niedzielę, 2 czerwca w Gorzowie Wielkopolskim (Bulwar Nadwarciański). Do końca września na festiwalowej trasie pojawi się jeszcze 15 miast z pozostałych województw. Harmonogram można znaleźć na stronie organizatora: www.festiwalpolskaodkuchni.pl. Ambasadorami festiwalu są Katarzyna Bosacka, Katarzyna Gubała i Jakub Steuermark.
Inicjatywę „Polska od Kuchni” wspiera marka Gellwe, która od wielu lat cieszy się zaufaniem polskich rodzin i trafia w ich najsłodsze gusta. Jako oficjalny sponsor festiwalu Gellwe zorganizuje specjalną strefę pełną dobrej zabawy i konkursów z atrakcyjnymi nagrodami. Dla odwiedzających strefę Gellwe przygotowano wiele atrakcji i niespodzianek – będą mogli wygrać topowe produkty marki czy gadżety. Czeka na nich również ścianka Gellwe, przy której będą mogli zrobić sobie zdjęcia w wesołej konwencji.
Historia Gellwe sięga 1984 roku. Firma rozpoczęła wtedy produkcję deserów opartych na tradycyjnych recepturach. Obecnie działa na rynkach Europy, Stanów Zjednoczonych, Kanady oraz w krajach azjatyckich. Oferuje szerokie portfolio, od wspaniałych deserów: galaretek, bitej śmietany Śnieżki, budyni, kisieli, Słodkich Kubków – kisieli z kawałkami owoców, aż do mieszanek do domowego przygotowania ciast, takich jak: Karpatka, Kremówki, Babka cytrynowa, babeczki, w tym linii dedykowanej dzieciom z licencją „Psi Patrol” oraz serników na zimno.
Gellwe należy do FoodCare Sp. z o. o. Spółka jest właścicielem także takich marek jak Fitella, BLACK, N-GINE, 4MOVE, FRUGO i Ostromecko.

Tylko 7% Polaków wie, co oznacza pierwotna czystość wody

Skyry – codzienna dawka mocy, z Piątnicy, no bo skąd!

Ciasta na sylwestrowy stół
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Patricia Kazadi: Maciek Rock jest dla mnie ogromną inspiracją. Uczę się od mistrza
Prowadząca „Must Be the Music” jest przekonana, że nowa odsłona programu zrobi wśród widzów prawdziwą furorę. Ona sama, mimo że zna kulisy, to i tak z dużym zaciekawieniem obejrzała pierwszy odcinek i to, co zobaczyła na ekranie, zrobiło na niej ogromne wrażenie. Patricia Kazadi chwali uczestników, jurorów, a także współprowadzących nową edycję. Nie ukrywa, że dużą inspiracją jest dla niej Maciej Rock, pracowity, utalentowany, a zarazem niezwykle skromny człowiek.
Handel
Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień

Spożycie alkoholu w Polsce systematycznie wzrasta, co pociąga za sobą dziesiątki tysięcy przedwczesnych zgonów i koszty społeczno-ekonomiczne liczone w miliardach złotych rocznie. – W Polsce alkohol tanieje w stosunku do naszych zarobków, jego cena nie nadąża za wzrostem gospodarczym. A im wyższa dostępność ekonomiczna, tym wyższa konsumpcja. Alkohol jest według mnie absurdalnie tani – mówi dr hab. n. med. Łukasz Balwicki, krajowy konsultant ds. zdrowia publicznego. Jak ocenia, konieczna jest kompleksowa zmiana polityki podatkowej, dzięki której alkohol stałby się mniej dostępną ekonomicznie używką.
Transport
Co trzeci wypadek na kolei powoduje kierowca samochodu. Wciąż za mało skrzyżowań bezkolizyjnych

Ze statystyk Urzędu Transportu Kolejowego wynika, że w systemie kolejowym w Polsce co trzeci wypadek powodują kierowcy samochodów. Zdaniem eksperta najsłabszymi punktami w bezpieczeństwie na kolei są miejsca, w których tory przecinają się z drogami. Kierowcy zapominają, że droga hamowania pociągu jest bardzo długa, a samochód w starciu z lokomotywą jest bez szans.