Komunikaty PR

Heinz on Marz

2021-11-24  |  13:36
Biuro prasowe
Kontakt
Aleksandra Siewiera
MSL GROUP

Wołoska 9
02-583 Warszawa
aleksandra.siewiera|mslgroup.com| |aleksandra.siewiera|mslgroup.com
+48 537 366 252
a
Do pobrania docx ( 0.05 MB )

Wybiegając (nie?)daleko w przyszłość, marka Heinz zadała sobie pytanie czy przyszli kolonizatorzy Marsa będą mogli produkować kultowy ketchup i rozpoczęła eksperyment o nazwie „Red Project”. Naukowcy stworzyli symulację marsjańskich warunków i uprawiali pomidory, które następnie przetworzyli w ketchup i porównali ze smakiem tego ziemskiego. Wnioski są jednoznaczne: być może ludzkość będzie musiała zrezygnować z życia na Ziemi i przenieść się na Czerwoną Planetę, ale z pewnością nie będzie musiała rezygnować z Heinz Tomato Ketchup!

 

Kraft Heinz ma ponad 100-letnie doświadczenie w agronomii pomidorów. Z myślą o ludziach i ich przyszłości na naszej planecie, Heinz podjął wyzwanie i przeprowadził dwuletni eksperyment wraz ze specjalistami z Aldrin Space Insitute, aby sprawdzić, czy da się wyprodukować kultowy ketchup z pomidorów uprawianych w warunkach i w glebie podobnej do tej na Marsie. Eksperyment nie był tylko zabawą naukowców – wynalezienie odpowiednich technik, poprawiających wzrost roślin w trudnym środowisku, może zostać wykorzystane również wtedy, gdy warunki na Ziemi staną się niesprzyjające z powodu postępujących zmian klimatycznych.

W przeciwieństwie do ziemskiej gleby, marsjański regolit jest dużo trudniejszy w uprawie z uwagi na brak znacznej ilości materii organicznej. Ponadto Mars otrzymuje o wiele mniej światła słonecznego niż Ziemia. Wyzwaniem dla zespołu było zatem wynalezienie nowych technik poprawiających wzrost roślin. Na potrzeby projektu Heinz stworzył specjalną szklarnię „Red House”, w której warunki uprawy roślin odpowiadają warunkom panującym na Marsie. Wyhodowane pomidory Heinz zamienił oczywiście w ketchup. Powstało 250 butelek limitowanej wersji ketchupu Heinz – Marz Edition, w środku których znajduje się słynny sos, ale zrobiony z pomidorów dojrzałych na „marsjańskiej” glebie. Co ważne i pewne: smak zamknięty w limitowanych butelkach okazał się być… niezmiennie doskonały i nie do odróżnienia! Ufff, kolejne pokolenia fanów ketchupu Heinz nie muszą się martwić nawet w obliczu potencjalnych intergalaktycznych przeprowadzek!

Ambasadorem Heinz Tomato Ketchup Marz Edition i zarazem samozwańczym fanem marki jest były astronauta Mike Massimino, który odbył dwa loty kosmiczne, cztery spacery kosmiczne i został pierwszym astronautą tweetującym z kosmosu.

Aby uczcić powodzenie eksperymentu, Heinz wysłał butelkę ketchupu Marz Edition poza ziemską atmosferę. Butelka podróżowała na wysokości co najmniej 37 km nad Ziemią.
To naprawdę kosmiczna edycja ketchupu Heinz!

 

 

Kontakt dla mediów:

 

Anna Ginter

Ela Majewska

MSL

MSL

anna.ginter@mslgroup.com

elzbieta.majewska@mslgroup.com

kom. 608 392 756

kom. 515 115 058

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: MSL GROUP
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE Biuro prasowe
2025-06-30 | 06:00

Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE

Czy pestycydy wracają na nasze stoły? Najnowszy raport rzuca światło na poważne niespójności w polityce rolnej i handlowej Unii Europejskiej. Analiza wskazuje, że mimo
Żywienie Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?
2025-06-26 | 15:00

Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?

Pieczarki to jedne z najczęściej wybieranych grzybów w polskich domach – są delikatne w smaku, łatwe w przygotowaniu i dostępne przez cały rok. Ale
Żywienie Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Dowbor: Domówki i rolki przyniosły nam dużo większą popularność niż telewizja. Ludzie nas odbierają jak dobrych znajomych

Prezenter przyznaje, że domówki online i publikowane w mediach społecznościowych rolki pozwoliły im zbudować mocną pozycję w cyfrowym świecie. Dzięki nim zyskali dużo większą popularność niż z racji udziału w różnych projektach telewizyjnych czy serialowych. Maciej Dowbor odczuwa dużą satysfakcję z tego, że ich działalność internetowa przyciąga miliony odbiorców, zainteresowanie proponowanymi przez nich treściami nie słabnie, a widzowie, z którymi się spotykają na ulicy, traktują ich jak dobrych znajomych.

Konsument

Rynek gier mobilnych w Polsce może być wart prawie 0,5 mld dol. do 2030 roku. Za tym idzie rozwój smartfonów dla graczy

W 2030 roku liczba użytkowników gier mobilnych w Polsce może przekroczyć 7,1 mln, a przychody z rynku będą bliskie 470 mln dol. – wynika z danych Statista. Wraz ze wzrostem liczby graczy rozwija się także rynek urządzeń do gamingu mobilnego. Zdaniem przedstawicieli ZTE Polska, producentów smartfonów nubia, których dwa nowe modele miały właśnie swoją premierę w Polsce, ten segment krajowego rynku wciąż jest słabo zagospodarowany, a do tej pory dominowały na nim głównie urządzenia zaawansowane i drogie. Dużą rolę w udoskonalaniu sprzętu dla graczy odgrywa sztuczna inteligencja.

Dom i ogród

Sandra Kubicka: Najpierw kupiłam małą domową szklarnię na zioła. A teraz zamówiłam duży model do ogrodu i będę tam mieć pomidory, ogórki i truskawki

Modelka czerpie dużą radość z własnoręcznie wyhodowanych ziół i warzyw. Swoją przygodę z ogrodnictwem zaczęła od małej domowej szklarni kupionej w sklepie internetowym, a już niedługo będzie miała szklarnię z prawdziwego zdarzenia. Sandra Kubicka nie ukrywa, że teraz z dużą niecierpliwością czeka na to, jaki plon wydadzą sadzonki pomidorów. Na razie rosną jak na drożdżach.