Hummus paprykowy z zielonymi oliwkami OLE!
Składniki:
- 2 papryki
- 300 g ugotowanej i odsączonej ciecierzycy (może być z puszki lub słoika)
- 80 g tahini
- 2 ząbki czosnku
- Oliwki z pastą paprykową zielone OLE!
- przyprawy: sól, pieprz, po ½ łyżeczki wędzonej i słodkiej papryki, ½ łyżeczki pieprzu cayenne
(ostrej papryki) - 2 łyżki cytryny
- oliwa
Przygotowanie:
Papryki przekrawamy, oczyszczamy i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 200 stopni. Pieczemy, aż papryka będzie miękka, a skórka będzie przyrumieniona (skórkę najlepiej zdejmować jak jeszcze jest ciepła). Ciecierzycę miksujemy z upieczoną i obraną papryką. Dodajemy tahini, czosnek, 1/3 słoika oliwek i przyprawy. Miksujemy. Na koniec dodajemy sok z cytryny i oliwę, tak aby masa była jednolita. Możemy dodać trochę wody, jeśli jest zbyt gęsta. Dekorujemy oliwkami OLE! i przyprawami. Podajemy z warzywami, pieczywem lub zgrillowanymi tortillami.

NDP i brak wzajemności standardów –pięta Achillesa unijnej polityki handlowej

Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE

Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.