Komunikaty PR

Jajko w zieleni

2022-05-17  |  16:30
Biuro prasowe
Kontakt
Sylwia Makowska
Orchidea Creative Group

ul. Ruska 51B
50-079 Wrocław
s.makowska|grupaorchidea.pl| |s.makowska|grupaorchidea.pl
517 412 466
https://grupaorchidea.pl/

Okres wiosenny oznacza zieleń nie tylko w naturze, ale także na naszych talerzach. Nowalijki, takie jak szczypiorek, koperek, pietruszka, rzodkiewka czy szparagi, są w tym okresie najsmaczniejsze. Zatem kiedy już nabędziemy te dary wiosny w warzywniaku albo wyhodujemy we własnym ogródku, powinniśmy spożywać je jak najczęściej. Idealnym dodatkiem do nich są jaja.

Połówka jajka posypana pokrojonym szczypiorkiem z niewielkim dodatkiem majonezu to klasyczny przysmak. Jednak to niejedyny sposób na kreatywne wykorzystanie wiosennych, sezonowych warzyw w jadłospisie jajkożercy.

- Łączenie nowalijek czy w ogóle sezonowych warzyw z jajkami to sposób na posiłek smaczny, zdrowy i prosty do przyrządzenia dla każdego – mówi Tomasz Jokiel, ekspert firmy Fermy Drobiu Jokiel. – Jajko w połączeniu z warzywami to porządna dawka witamin i minerałów. Takie danie uwalnia więcej kartenoidów, czyli przeciwutleniaczy. A te chronią przed rakiem i schorzeniami układu krążenia.

Omlet z nowalijkami – śniadanie idealne

Składniki:

1 łyżka mąki pszennej

2 jaja (M lub L Fermy Drobiu Jokiel)

1 cebula dymka

szczypiorek

świeże zioła (np. oregano, bazylia)

dwa plasterki szynki

szczypta soli

pęczek rzodkiewki

1 łyżka zielonego groszku

masło do smażenia

Oddzielamy białka od żółtek, białka ubijamy mikserem lub trzepaczką ręczną, dodając szczyptę soli. Dodajemy żółtka oraz łyżkę mąki pszennej, całość mieszamy na gładką masę. Na koniec wsypujemy posiekane zioła oraz szczypiorek i delikatnie mieszamy. Wylewamy puszystą masę jajeczną i smażymy na małym ogniu pod przykryciem z obu stron przez około 5 minut. Osobno na patelni podsmażamy szynkę, następnie mieszamy z groszkiem i pokrojoną w ćwiartki rzodkiewkę. Farsz wykładamy na omlet i składamy na pół. Podajemy z pieczywem.

Francuskie naleśniki ze szparagami – pomysł na wiosenny obiad lub kolację

Składniki na ciasto:

2 jaja (M lub L Fermy Drobiu Jokiel)

150 ml mleka

150 ml wody

125 g mąki

szczypta soli

40 g rozpuszczonego masła

Składniki na farsz:

1 wiązka zielonych szparagów

szynka parmeńska

twardy żółty ser

Jaja łączymy z płynnymi składnikami i miksujemy przy użyciu malaksera. Do tak przygotowanych jajek dodajemy partiami przesianą mąkę, a na koniec rozpuszczone masło. Ciasto przykrywamy i odstawiamy do lodówki na co najmniej pół godziny. Zanim przystąpimy do smażenia, całość należy ponownie wymieszać. Na rozgrzanej patelni smażymy cienkie naleśniki. Od szparagów odcinamy zdrewniałe końcówki i gotujemy w osolonej i lekko posłodzonej wodzie przez ok. 5 minut (w zależności od grubości szparagów). Wyjmujemy, przelewamy zimną wodą i odsączamy. Na naleśniku układamy plaster szynki, po 2-3 szparagi, posypujemy startym żółtym serem, a następnie zawijamy w rulon. W wysmarowanym masłem naczyniu żaroodpornym układamy zwinięte naleśniki. Zapiekamy w rozgrzanym do 180 st. piekarniku przez ok. 20 minut. Naleśniki można zapiekać z sosem beszamelowym lub podawać polane sosem holenderskim.


Fermy Drobiu Jokiel to rodzinna polska firma od ponad 30 lat zajmująca się profesjonalną produkcją jaj konsumpcyjnych, mająca swoją siedzibę we Wroniawach koło Wolsztyna w woj. wielkopolskim. Jakość jaj z Ferm Drobiu Jokiel jest zagwarantowana przez kompleksową kontrolę na wszystkich etapach produkcji. Cały proces od początku do końca przebiega wewnątrz firmy, począwszy od wyhodowania kur niosek, przez produkcję jaj, do ich pakowania i dystrybucji. Na Fermach Drobiu Jokiel każdego dnia 190 tys. kur znosi ponad 170 tys. jaj. Nioski karmione są pełnowartościowymi ziarnami zbóż i piją wodę z czystego, lokalnego ujęcia. Producent działa zgodnie ze standardami GMP (Good Manufacturing Practice). www.fdjokiel.pl

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Orchidea Creative Group
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów Biuro prasowe
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy
Żywienie Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
2025-04-09 | 10:45

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Jeszcze dekadę temu zakupy spożywcze online wydawały się rozwiązaniem dla nielicznych. Zmieniające się nawyki konsumentów i rosnące oczekiwania wobec jakości
Żywienie Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
2025-03-19 | 23:00

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?

Tiramisu, comfort food i szczęście na zamówienie. Jak jedzenie poprawia nastrój w Międzynarodowy Dzień Szczęścia. Szczęście ma wiele smaków, ale jeden

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.