Jarmark Produktów Regionalnych: przekąski i zakąski na karnawałową domówkę
Jedne z najstarszych cyklicznych targów z żywnością w Warszawie powraca po raz kolejny, choć akurat w 2024 roku po raz pierwszy. Przez cztery dni w Blue City będzie można kupić ręcznie robione produkty prosto od osób, które wytwarzają ją we własnych gospodarstwach.
Jarmark Produktów Regionalnych wystartuje 10 stycznia w środę wraz z otwarciem centrum handlowego (o godzinie 10) i potrwa do soboty 13 stycznia do godziny 22 - wystawców będzie można spotkać na poziomie -1 przy fontannie.
Styczniowa edycja to doskonała okazja, by zainspirować się do wyprawienia karnawałowego spotkania dla znajomych nie nadkładając zanadto czasu i energii. Wszak w pewnym wieku serwowanie gościom chipsów po prostu nie przystoi. Z kolei na stanie przy tzw. garach wiele osób najzwyczajniej w świecie nie ma czasu, albo i ochoty.
Targi w Blue City nie tylko rozwiązują te potencjalne problemy, ale i wpasują się w szereg upodobań - często zupełnie sprzecznych. Na Jarmarku znajdą coś dla siebie miłośnicy tradycyjnych zagryzek, nie brakuje tu bowiem kiełbasek z przydomowych wędzarni opalanych drewnem z olchy, aromatycznego smalczyku z cebulą i jabłkiem czy ogórków kiszonych i ręcznie robionego chleba na zakwasie.
Coś wykwintniejszego? Nie ma problemu - na Jarmarku Produktów Regionalnych bez problemu można skompletować całkiem przyzwoitą deskę serów - od kozich z gospodarstwa ekologicznego, przez sery pleśniowe aż po korycińskie od mistrzyni serowarstwa.
Wegańska uczta to też żaden problem - bywalcy Jarmarku wiedzą, że zawsze można kupić na nim kilkanaście rodzajów oliwek w przeróżnych zalewach - nie brakuje też oryginalnych kiszonek i marynowanych grzybków idealnie nadających się do koreczków.
Słowem: przekąsek ci u nas pod dostatkiem! W gratisie impreza bez konieczności stania w kuchni, a wrażenie: murowane.
O Centrum Handlowym Blue City:
Blue City to unikalne w skali kraju centrum czwartej generacji, łączące funkcję handlową, rozrywkową i biurową. Oferuje ponad 200 sklepów, punktów gastronomicznych, usługowych i rozrywkowych, nowoczesne kino, klub fitness, liczne atrakcje dla dzieci oraz kilkadziesiąt wydarzeń specjalnych rocznie. Na trzech najwyższych piętrach centrum funkcjonuje strefa gastronomii i rozrywki, która jest otwarta również we wszystkie niedziele. Centrum Handlowe Blue City było wielokrotnie wyróżniane za komfort zakupów i przyjazność klientom oraz docenione za proekologiczność certyfikatem BREEAM In-Use

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Zespół Kombii: W tym roku świętujemy 50-lecie naszej współpracy. Jesteśmy nadal w tym zawodzie z miłości do muzyki i do naszych fanów
Grzegorz Skawiński i Waldemar Tkaczyk na co dzień mieszkają w Trójmieście, niedaleko Opery Leśnej. W całej swojej karierze muzycy zespołu Kombii zagrali w sopockim amfiteatrze kilkadziesiąt razy, ale jak zaznaczają – przed każdym kolejnym występem towarzyszą im duże emocje. W tym roku świętują 50-lecie współpracy, a podczas Polsat Hit Festiwal będzie można ich usłyszeć w koncercie „Gdzie się podziały tamte prywatki”.
Media
Przygotowania do Polsat Hit Festiwal trwają cały rok. To olbrzymie przedsięwzięcie logistyczne

Już dziś wieczorem w Operze Leśnej w Sopocie startuje Polsat Hit Festiwal. Maciej Rock, jeden z prowadzących to wydarzenie, podkreśla, że w przygotowanie takiego projektu angażują się setki osób, którym powierzone są określone zadania. By w stu procentach zrealizować założony scenariusz, trzeba włożyć wiele wysiłku, bo przy tak prestiżowej imprezie nie ma miejsca na przypadek. Prezenter nie urywa, że mimo wieloletniego doświadczenia zawodowego, przed wyjściem na scenę towarzyszy mu stres.
Polityka
Kampania prezydencka na ostatniej prostej. Temat ochrony zdrowia na drugim planie

Zdaniem przedstawicieli Naczelnej Izby Lekarskiej temat ochrony zdrowia w kampanii prezydenckiej, prowadzonej przed I turą wyborów, zszedł na dalszy plan. Kandydaci na najwyższy urząd w Polsce nie podawali – poza tematem składki zdrowotnej – w tym obszarze konkretów, a skupili się na kampanijnych ogólnikach i zapewnieniach. Zabrakło poruszenia wielu ważnych kwestii dotyczących m.in. przyszłości zawodów medycznych, kształcenia lekarzy, walki z agresją wobec medyków czy pomysłów na skrócenie kolejek do specjalistów i poprawy finansowania.