Jarmark Produktów Regionalnych: przekąski i zakąski na karnawałową domówkę
Jedne z najstarszych cyklicznych targów z żywnością w Warszawie powraca po raz kolejny, choć akurat w 2024 roku po raz pierwszy. Przez cztery dni w Blue City będzie można kupić ręcznie robione produkty prosto od osób, które wytwarzają ją we własnych gospodarstwach.
Jarmark Produktów Regionalnych wystartuje 10 stycznia w środę wraz z otwarciem centrum handlowego (o godzinie 10) i potrwa do soboty 13 stycznia do godziny 22 - wystawców będzie można spotkać na poziomie -1 przy fontannie.
Styczniowa edycja to doskonała okazja, by zainspirować się do wyprawienia karnawałowego spotkania dla znajomych nie nadkładając zanadto czasu i energii. Wszak w pewnym wieku serwowanie gościom chipsów po prostu nie przystoi. Z kolei na stanie przy tzw. garach wiele osób najzwyczajniej w świecie nie ma czasu, albo i ochoty.
Targi w Blue City nie tylko rozwiązują te potencjalne problemy, ale i wpasują się w szereg upodobań - często zupełnie sprzecznych. Na Jarmarku znajdą coś dla siebie miłośnicy tradycyjnych zagryzek, nie brakuje tu bowiem kiełbasek z przydomowych wędzarni opalanych drewnem z olchy, aromatycznego smalczyku z cebulą i jabłkiem czy ogórków kiszonych i ręcznie robionego chleba na zakwasie.
Coś wykwintniejszego? Nie ma problemu - na Jarmarku Produktów Regionalnych bez problemu można skompletować całkiem przyzwoitą deskę serów - od kozich z gospodarstwa ekologicznego, przez sery pleśniowe aż po korycińskie od mistrzyni serowarstwa.
Wegańska uczta to też żaden problem - bywalcy Jarmarku wiedzą, że zawsze można kupić na nim kilkanaście rodzajów oliwek w przeróżnych zalewach - nie brakuje też oryginalnych kiszonek i marynowanych grzybków idealnie nadających się do koreczków.
Słowem: przekąsek ci u nas pod dostatkiem! W gratisie impreza bez konieczności stania w kuchni, a wrażenie: murowane.
O Centrum Handlowym Blue City:
Blue City to unikalne w skali kraju centrum czwartej generacji, łączące funkcję handlową, rozrywkową i biurową. Oferuje ponad 200 sklepów, punktów gastronomicznych, usługowych i rozrywkowych, nowoczesne kino, klub fitness, liczne atrakcje dla dzieci oraz kilkadziesiąt wydarzeń specjalnych rocznie. Na trzech najwyższych piętrach centrum funkcjonuje strefa gastronomii i rozrywki, która jest otwarta również we wszystkie niedziele. Centrum Handlowe Blue City było wielokrotnie wyróżniane za komfort zakupów i przyjazność klientom oraz docenione za proekologiczność certyfikatem BREEAM In-Use

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy
Artystka zaznacza, że za sprawą Warszawskiej Opery Kameralnej jeszcze przez dwa tygodnie Warszawa będzie rozbrzmiewać Mozartem. Kolejna edycja festiwalu poświęconego temu wybitnemu kompozytorowi zajmuje ważne miejsce w kulturalnym kalendarzu stolicy i przyciąga tłumy melomanów. A przed nimi jeszcze sporo atrakcji. Alicja Węgorzewska szczególnie zaprasza na dwie premiery, jedną skierowaną do młodych odbiorców, drugą – dedykowaną koneserom. Niezwykle ciekawie zapowiada się także nowy sezon artystyczny w WOK-u. Twórcy już pracują nad kolejnymi spektaklami i nagrywają nowe płyty.
Muzyka
Mietek Szcześniak: Gdybym chciał zbudować karierę, tobym ją budował. Nigdy o tym nie myślałem, zawsze po prostu chciałem muzykować

Wokalista zaznacza, że płyta „Brothers”, którą nagrał z czarnoskórym chórem, to efekt jego amerykańskiej przygody. Nie planuje robić kariery za granicą, ale z entuzjazmem przyjął propozycję współpracy z ludźmi, którzy tak jak on kochają śpiewać i muzykować. Krążek utrzymany jest w klimacie starego rhytm’n’bluesa, gospelu i soulu. Producentem jest H.B. Barnum, który przez trzy dekady był kierownikiem muzycznym Arethy Franklin i produkował albumy Franka Sinatry.
Farmacja
Konieczna większa edukacja na temat dbania o zdrowie i dostępnych leków. To kluczowe dla rozwoju samoleczenia

Osoba o niskim poziomie świadomości zdrowotnej zapłaci ostatecznie za opiekę medyczną trzy razy tyle, ile osoba, która wie na ten temat więcej – wskazuje Jonathan Workman z AESGP. Świadomość to ważny element samoleczenia, czyli samodzielnego dbania o zdrowie i zajmowania się drobnymi dolegliwościami, które pełni coraz istotniejszą funkcję w przeciążonym systemie ochrony zdrowia. Dlatego eksperci wskazują na konieczność prowadzenia szeroko zakrojonych kampanii zdrowotnych, a w działania edukacyjne powinny się włączyć zarówno firmy farmaceutyczne, personel medyczny, jak i rząd.