Jarmark Produktów Regionalnych: przekąski i zakąski na karnawałową domówkę
Jedne z najstarszych cyklicznych targów z żywnością w Warszawie powraca po raz kolejny, choć akurat w 2024 roku po raz pierwszy. Przez cztery dni w Blue City będzie można kupić ręcznie robione produkty prosto od osób, które wytwarzają ją we własnych gospodarstwach.
Jarmark Produktów Regionalnych wystartuje 10 stycznia w środę wraz z otwarciem centrum handlowego (o godzinie 10) i potrwa do soboty 13 stycznia do godziny 22 - wystawców będzie można spotkać na poziomie -1 przy fontannie.
Styczniowa edycja to doskonała okazja, by zainspirować się do wyprawienia karnawałowego spotkania dla znajomych nie nadkładając zanadto czasu i energii. Wszak w pewnym wieku serwowanie gościom chipsów po prostu nie przystoi. Z kolei na stanie przy tzw. garach wiele osób najzwyczajniej w świecie nie ma czasu, albo i ochoty.
Targi w Blue City nie tylko rozwiązują te potencjalne problemy, ale i wpasują się w szereg upodobań - często zupełnie sprzecznych. Na Jarmarku znajdą coś dla siebie miłośnicy tradycyjnych zagryzek, nie brakuje tu bowiem kiełbasek z przydomowych wędzarni opalanych drewnem z olchy, aromatycznego smalczyku z cebulą i jabłkiem czy ogórków kiszonych i ręcznie robionego chleba na zakwasie.
Coś wykwintniejszego? Nie ma problemu - na Jarmarku Produktów Regionalnych bez problemu można skompletować całkiem przyzwoitą deskę serów - od kozich z gospodarstwa ekologicznego, przez sery pleśniowe aż po korycińskie od mistrzyni serowarstwa.
Wegańska uczta to też żaden problem - bywalcy Jarmarku wiedzą, że zawsze można kupić na nim kilkanaście rodzajów oliwek w przeróżnych zalewach - nie brakuje też oryginalnych kiszonek i marynowanych grzybków idealnie nadających się do koreczków.
Słowem: przekąsek ci u nas pod dostatkiem! W gratisie impreza bez konieczności stania w kuchni, a wrażenie: murowane.
O Centrum Handlowym Blue City:
Blue City to unikalne w skali kraju centrum czwartej generacji, łączące funkcję handlową, rozrywkową i biurową. Oferuje ponad 200 sklepów, punktów gastronomicznych, usługowych i rozrywkowych, nowoczesne kino, klub fitness, liczne atrakcje dla dzieci oraz kilkadziesiąt wydarzeń specjalnych rocznie. Na trzech najwyższych piętrach centrum funkcjonuje strefa gastronomii i rozrywki, która jest otwarta również we wszystkie niedziele. Centrum Handlowe Blue City było wielokrotnie wyróżniane za komfort zakupów i przyjazność klientom oraz docenione za proekologiczność certyfikatem BREEAM In-Use
Autentyczne smaki Italii w Atrium Biała – zapraszamy na wyjątkowy Jarmark Włoski
Egzotycznie orzeźwiająca nowość!
Smak i zapach owoców granatu ze słonecznej Grecji w każdej szklance!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.