Jesień na talerzu – sezonowe menu w restauracjach Manufaktury
Jesień na dobre rozgościła się na naszych talerzach. Śliwkowo-jabłkowe desery, zupy-krem z dyni, a także aromatyczne grzyby – to tylko kilka propozycji, które można znaleźć w jesiennych menu w wybranych restauracjach na rynku Manufaktury. Jesieniary, nie zwlekajcie!
Jesieniarskie menu
Wybrane restauracje na rynku Manufaktury
W La Vende fani jesiennych smaków odkryją dynię w różnorodnych, często zaskakujących połączeniach. Począwszy od rozgrzewających krewetek w sosie śmietanowo-dyniowym z curry i chili (47 zł), przez krem z dyni z sokiem z pomarańczy i balsamico (26 zł), czy sałatkę dyniową z kaczką (48 zł) aż po dania mączne – zjecie tu pierogi dyniowe (34 zł), gnocchi z kawałkami kaczki kozim serem i dynią (49 zł), a także ciasto dyniowe przekładane pomarańczą (26 zł).
W Polce czekają bardziej tradycyjne, ale uwielbiane przez wielu dania – m.in. barszcz ukraiński (26 zł), pierś z kaczki na puree z kasztanów i pietruszki (75 zł), a na deser… śliwki zapiekane pod owsianą kruszonką (34 zł), oczywiście w towarzystwie kremowych lodów.
Szpulka zaprasza na jesienne specjały: krem z dyni podkręcony aromatycznym chorizo, polędwiczkę wieprzową na puree z dyni, krem z borowika, a także makaronowe specjały, np. z polędwiczką wieprzową i borowikami.
Fani kuchni roślinnej mogą pewnym krokiem udać się do restauracji Zielona. Tam spróbują kremu z kalafiora z topinamburem (22 zł), burgera z pieczoną dynią i aromatycznym camembertem (44 zł) czy rolady grzybowej z sosem tymiankowym (46 zł)
Autentyczne smaki Italii w Atrium Biała – zapraszamy na wyjątkowy Jarmark Włoski
Egzotycznie orzeźwiająca nowość!
Smak i zapach owoców granatu ze słonecznej Grecji w każdej szklance!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.