Jeżyki świętują Międzynarodowy Dzień Jeża
Marka Jeżyki realizuje kampanię edukacyjną w celu podnoszenia świadomości o potrzebach jeży oraz popularyzacji właściwych zachowań względem tego gatunku. Międzynarodowy Dzień Jeża, przypadający 10 listopada, to doskonały moment na podsumowanie tegorocznych działań, prowadzonych z partnerem merytorycznym akcji - Fundacją Primum.
Kampania komunikacyjna, uwrażliwiająca na potrzeby jeży przygotowujących się do zimowej hibernacji, została zrealizowana we współpracy z influencerami oraz na kanałach własnych marki Jeżyki. W oparciu o wiedzę i doświadczenie Fundacji Primum, której misją jest udzielanie pomocy zwierzętom poszkodowanym przez kontakt z cywilizacją, powstał merytoryczny kontent edukacyjny.
Jesienią widoczność jeży w naszym otoczeniu znacząco wzrasta. Przemieszczając się w poszukiwaniu miejsc do odpoczynku i pokarmu, który pozwoli im przygotować się do zimowego snu, nierzadko stają się ofiarami ludzkiej nieuwagi lub ignorancji.
Jak podaje Fundacja Primum, w Polsce jeże masowo giną pod kołami samochodów, w liczbie nawet 40 tys. osobników rocznie. I chociaż dane te nie są pełne, bez wątpienia plasują je w czołówce gatunków ulegających kolizjom z pojazdami. Dlatego też marka Jeżyki dostrzega i promuje zachowania przeczące tym statystykom, takie jak postawa kierowcy Miejskich Zakładów Autobusowych Warszawa, Mateusza Pierzchały, który widząc przechodzącego przez ulicę jeża, zatrzymał pojazd i bezpiecznie przeniósł zwierzę na pobocze.
Aby uwrażliwić ludzi na los jeży i w trosce o ich dobrostan, zapoczątkowana została akcja Fundacji Primum „Naklejki ratujące życie”. Każdy kto identyfikuje się z problemem może na stronie organizacji zamówić nieodpłatnie naklejki na samochód z hasłem „Po jeżu nie jeżdżę” i rozdać je swoim znajomym i bliskim. Taki właśnie znak wraz z paczką najeżonych bakaliami ciastek Jeżyki otrzymał kierowca, w podziękowaniu za jego empatyczną postawę i zachowanie godne naśladowania.
Marka Jeżyki ma także realny wpływ na dobrostan jeży. Czwarty rok z rzędu część dochodu ze sprzedaży swoich produktów firma przeznacza na Ośrodek Rehabilitacji Zwierząt Jeżurkowo, prowadzony przez Fundację Primum, który dba o osierocone jeżowe maluchy, m.in. w okresie poprzedzającym kalendarzową zimę. Tym samy każdy konsument może mieć swój udział w akcji pomocowej.

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy
Artystka zaznacza, że za sprawą Warszawskiej Opery Kameralnej jeszcze przez dwa tygodnie Warszawa będzie rozbrzmiewać Mozartem. Kolejna edycja festiwalu poświęconego temu wybitnemu kompozytorowi zajmuje ważne miejsce w kulturalnym kalendarzu stolicy i przyciąga tłumy melomanów. A przed nimi jeszcze sporo atrakcji. Alicja Węgorzewska szczególnie zaprasza na dwie premiery, jedną skierowaną do młodych odbiorców, drugą – dedykowaną koneserom. Niezwykle ciekawie zapowiada się także nowy sezon artystyczny w WOK-u. Twórcy już pracują nad kolejnymi spektaklami i nagrywają nowe płyty.
Muzyka
Mietek Szcześniak: Gdybym chciał zbudować karierę, tobym ją budował. Nigdy o tym nie myślałem, zawsze po prostu chciałem muzykować

Wokalista zaznacza, że płyta „Brothers”, którą nagrał z czarnoskórym chórem, to efekt jego amerykańskiej przygody. Nie planuje robić kariery za granicą, ale z entuzjazmem przyjął propozycję współpracy z ludźmi, którzy tak jak on kochają śpiewać i muzykować. Krążek utrzymany jest w klimacie starego rhytm’n’bluesa, gospelu i soulu. Producentem jest H.B. Barnum, który przez trzy dekady był kierownikiem muzycznym Arethy Franklin i produkował albumy Franka Sinatry.
Farmacja
Konieczna większa edukacja na temat dbania o zdrowie i dostępnych leków. To kluczowe dla rozwoju samoleczenia

Osoba o niskim poziomie świadomości zdrowotnej zapłaci ostatecznie za opiekę medyczną trzy razy tyle, ile osoba, która wie na ten temat więcej – wskazuje Jonathan Workman z AESGP. Świadomość to ważny element samoleczenia, czyli samodzielnego dbania o zdrowie i zajmowania się drobnymi dolegliwościami, które pełni coraz istotniejszą funkcję w przeciążonym systemie ochrony zdrowia. Dlatego eksperci wskazują na konieczność prowadzenia szeroko zakrojonych kampanii zdrowotnych, a w działania edukacyjne powinny się włączyć zarówno firmy farmaceutyczne, personel medyczny, jak i rząd.