Komunikaty PR

Już dziś rusza kolejna edycja Wielkanocnej Zbiórki Żywności

2023-03-24  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
BRZ
MADE IN PR SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

ul. Cybernetyki 19
02-677 Warszawa
bartosz.rzepa|madeinpr.pl| |bartosz.rzepa|madeinpr.pl
663272666
https://madeinpr.pl/

Dziś rozpoczyna się kolejna edycja Wielkanocnej Zbiórki Żywności. Stacjonarna zbiórka odbędzie się w dniach 24-25 marca w blisko 1 500 sklepach lokalnych i największych sieciach handlowych w ponad 300 miejscowościach w Polsce przy wsparciu ponad 5 000 wolontariuszy. Udział w akcji możliwy jest również za pośrednictwem strony internetowej https://zbiorkazywnosci.pl/.  

 

Banki Żywności poza aktywną działalnością polegającą na ratowaniu żywności i przekazywaniu jej osobom potrzebującym, regularnie organizują coroczne zbiórki świąteczne. Akcje przeprowadzane są, aby nieść pomoc najbardziej potrzebującym. Do specjalnych koszy, rozstawionych w sklepach w całej Polsce, można przekazywać produkty o długim terminie przydatności – mąka, makaron, ryż, kasza, konserwy, przetwory, słodycze. Pełna lista sklepów biorących udział w edycji Wielkanocnej znajduje się na stronie https://zbiorkazywnosci.pl/zbiorka-w-sklepach.   

 

Poza możliwością stacjonarnego wsparcia Zbiórki, udział możliwy jest również poprzez przekazanie darowizny na rzecz wybranego, lokalnego Banku Żywności, na oficjalnej stronie https://zbiorkazywnosci.pl/. Zebrane pieniądze zostaną następnie przeznaczone na zakup najpotrzebniejszych produktów dla osób w trudnej sytuacji.

 

Każdy może pomóc

Trudna sytuacja gospodarcza przyczynia się do pogorszenia poziomu życia wielu osób. Szczególnie jest ona dotkliwa dla Polaków żyjących w skrajnym ubóstwie, których jest w naszym kraju aż 1,6 miliona.

- Przekazanie nawet pojedynczego produktu ma znaczenie. Działając razem, możemy osiągnąć naprawdę bardzo dużo. W zeszłym roku udało nam się zebrać aż 110 000 kilogramów żywności. Dlatego robiąc świąteczne zakupy, pamiętajmy też o innych. Każdy drobny gest ma swoją wagę. – mówi Beata Ciepła, Prezes Federacji Polskich Banków Żywności.

 

Dzięki zaangażowaniu sieci handlowych, lokalnych sklepów i tysięcy wolontariuszy w całym kraju, doroczne akcje Banków Żywności skutecznie poprawiają jakość życia najuboższych.  

 

******* 

O Federacji Polskich Banków Żywności  

Federacja Polskich Banków Żywności to organizacja pożytku publicznego zrzeszająca 32 Banki Żywności w całej Polsce. Każdy z nich codziennie odbiera ze sklepów i od producentów niesprzedane, dobre jakościowo produkty, które następnie trafiają do organizacji pomocowych, np. jadłodajni, świetlic środowiskowych, hospicjów, domów dziecka czy ośrodków wsparcia dla samotnych matek. Banki prowadzą także Program Operacyjny Pomoc Żywnościowa, współfinansowany ze środków UE. Tylko w 2021 r. do osób potrzebujących udało się przekazać 58 tysięcy ton artykułów spożywczych. Federacja Polskich Banków Żywności zajmuje się również edukacją i działaniami mającymi na celu wzrost społecznej świadomości nt. konsekwencji marnowania żywności i sposobów zapobiegania temu zjawisku.  

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: MADE IN PR SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów Biuro prasowe
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy
Żywienie Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
2025-04-09 | 10:45

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Jeszcze dekadę temu zakupy spożywcze online wydawały się rozwiązaniem dla nielicznych. Zmieniające się nawyki konsumentów i rosnące oczekiwania wobec jakości
Żywienie Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
2025-03-19 | 23:00

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?

Tiramisu, comfort food i szczęście na zamówienie. Jak jedzenie poprawia nastrój w Międzynarodowy Dzień Szczęścia. Szczęście ma wiele smaków, ale jeden

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.