Komunikaty PR

KFC przekazało potrzebującym ponad 1,5 mln posiłków

2020-10-16  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt
Weber Shandwick
Weber Shandwick

ul. Cybernetyki 19
02-677 Warszawa
ooo|webershandwick.pl| |ooo|webershandwick.pl
600000000
webershandwick.com

Światowy Dzień Żywności, obchodzony 16 października, co roku zwraca uwagę na problem marnowania jedzenia, które jest obecnie jednym z największych etycznych i społecznych wyzwań na świecie. Tylko w Polsce niemal 9 mln ton żywności rocznie trafia do śmietnika, a jednocześnie aż 2 mln osób żyje w skrajnym ubóstwie![1] Dodatkowo, marnowanie jedzenia ma też wymiar środowiskowy – odpowiada za ok. 8% emisji gazów cieplarnianych.[2] Aby przeciwdziałać negatywnym skutkom tego problemu, marka KFC od 2017 przekazuje nadwyżki żywności organizacjom społecznym w ramach globalnego programu Harvest.

KFC od lat racjonalnie planuje produkcję oraz odpowiedzialnie wykorzystuje generowane nadwyżki. Mimo, że systemy do planowania produkcji są coraz bardziej rozwinięte, zdarza się, że restauracja ma więcej produktów niż jest w stanie sprzedać. Dlatego właśnie KFC, jako pierwsza sieć restauracji w Polsce, wdrożyła program Harvest, w ramach którego nadwyżki produktów są przekazywane za pośrednictwem Banków Żywności organizacjom społecznym. W programie uczestniczy już ponad 200 lokali KFC w Polsce.

- W ciągu trzech lat od uruchomienia programu w Polsce udało się nam przekazać 510 ton żywności, co daje nam 1 530 000 posiłów dla potrzebujących. Z czego 230 tys. tylko w tym roku – powiedział Thomas Łacek, KFC Global Marketing Director. A ten rok był szczególnie trudny dla nas wszystkich. Dynamiczne rozprzestrzenianie się koronawirusa postawiło nas w zupełnie innej rzeczywistości. Bez wahania zaczęliśmy dowozić posiłki dla personelu medycznego w wielu szpitalach na terenie kraju, a następnie zaangażowaliśmy się także w ogólnopolską akcję społeczną #WzywamyPosiłki – dodał Thomas Łacek.

Aby przekazywane w ramach programu Harvest posiłki zachowały świeżość i smak, odpowiednio wcześniej są głęboko mrożone i przechowywane według ścisłej procedury opracowanej we współpracy z Inspektoratem Sanitarnym. Następnie, za pośrednictwem Banków Żywności pełnowartościowe dania, przyrządzone dokładnie w ten sam sposób jak w restauracjach KFC, trafiają na stoły osób potrzebujących.

- Nie byłoby to wszystko możliwe gdyby nie zaangażowanie naszych pracowników. To oni codziennie poświęcają swój cenny czas pakując, katalogując i potem przekazując dalej nadwyżki produktów. Jesteśmy dumni, że razem możemy robić coś dobrego nie tylko dla lokalnych społeczności, ale też dla środowiska. Nie wyrzucamy – Pomagamy! – powiedział Thomas Łacek.

 


[1] GUS, 2019; Raport Federacji Polskich Banków Żywności „Nie marnuj jedzenia 2019”, Eurostat, 2006; Raport Federacji Polskich Banków Żywności „Nie marnuj jedzenia 2019”

[2] Wg danych Organizacji Narodów Zjednoczonych ds. Wyżywienia i Rolnictwa, FAO

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Weber Shandwick
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów Biuro prasowe
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy
Żywienie Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
2025-04-09 | 10:45

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Jeszcze dekadę temu zakupy spożywcze online wydawały się rozwiązaniem dla nielicznych. Zmieniające się nawyki konsumentów i rosnące oczekiwania wobec jakości
Żywienie Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
2025-03-19 | 23:00

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?

Tiramisu, comfort food i szczęście na zamówienie. Jak jedzenie poprawia nastrój w Międzynarodowy Dzień Szczęścia. Szczęście ma wiele smaków, ale jeden

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy

Artystka zaznacza, że za sprawą Warszawskiej Opery Kameralnej jeszcze przez dwa tygodnie Warszawa będzie rozbrzmiewać Mozartem. Kolejna edycja festiwalu poświęconego temu wybitnemu kompozytorowi zajmuje ważne miejsce w kulturalnym kalendarzu stolicy i przyciąga tłumy melomanów. A przed nimi jeszcze sporo atrakcji. Alicja Węgorzewska szczególnie zaprasza na dwie premiery, jedną skierowaną do młodych odbiorców, drugą – dedykowaną koneserom. Niezwykle ciekawie zapowiada się także nowy sezon artystyczny w WOK-u. Twórcy już pracują nad kolejnymi spektaklami i nagrywają nowe płyty.

Muzyka

Mietek Szcześniak: Gdybym chciał zbudować karierę, tobym ją budował. Nigdy o tym nie myślałem, zawsze po prostu chciałem muzykować

Wokalista zaznacza, że płyta „Brothers”, którą nagrał z czarnoskórym chórem, to efekt jego amerykańskiej przygody. Nie planuje robić kariery za granicą, ale z entuzjazmem przyjął propozycję współpracy z ludźmi, którzy tak jak on kochają śpiewać i muzykować. Krążek utrzymany jest w klimacie starego rhytmnbluesa, gospelu i soulu. Producentem jest H.B. Barnum, który przez trzy dekady był kierownikiem muzycznym Arethy Franklin i produkował albumy Franka Sinatry.

Farmacja

Konieczna większa edukacja na temat dbania o zdrowie i dostępnych leków. To kluczowe dla rozwoju samoleczenia

Osoba o niskim poziomie świadomości zdrowotnej zapłaci ostatecznie za opiekę medyczną trzy razy tyle, ile osoba, która wie na ten temat więcej – wskazuje Jonathan Workman z AESGP. Świadomość to ważny element samoleczenia, czyli samodzielnego dbania o zdrowie i zajmowania się drobnymi dolegliwościami, które pełni coraz istotniejszą funkcję w przeciążonym systemie ochrony zdrowia. Dlatego eksperci wskazują na konieczność prowadzenia szeroko zakrojonych kampanii zdrowotnych, a w działania edukacyjne powinny się włączyć zarówno firmy farmaceutyczne, personel medyczny, jak i rząd.