Komunikaty PR

Królewskie leczo

2023-11-15  |  09:30
Biuro prasowe
Kontakt
Sylwia Makowska
Orchidea Creative Group

ul. Ruska 51B
50-079 Wrocław
s.makowska|grupaorchidea.pl| |s.makowska|grupaorchidea.pl
517 412 466
https://grupaorchidea.pl/

Podobnie jak w przypadku bigosu – ilu kucharzy, tyle jest wariantów wykonania leczo. Poniżej przedstawiamy autorską wariację przepisu, w którym nie zabrakło ani sezonowych warzyw, ani wyśmienitych wędlin.

Danie pochodzi z Węgier i według oryginalnej receptury tworzone jest tylko z papryki, pomidorów, czosnku oraz cebuli. Węgierskie słowo „lescó” oznacza właśnie połączenie pomidorów z papryką. Smaży się je na smalcu, ale ostrożnie, aby nie rozgotować i zachować mięsistość składników. Tak przygotowane stanowi dodatek do dań mięsnych. Polską wersję leczo przyrządza się trochę inaczej - ma ono najczęściej dodatek mięsa oraz cukinii. I chociaż kucharze twierdzą, że w takiej wersji przypomina raczej francuskie ratatouille to i tak stało się jednym z najpopularniejszych polskich dań, szczególnie w okresie letnio-jesiennym.

– Przygotowując leczo mamy sporą dowolność, jeśli chodzi o wybór mięsa, które do niego dodamy – mówi Anna Burak z firmy Dobrowolscy. – Doskonale nada się zarówno kiełbasa, jak i boczek czy szynka. Wybierając nasz autorski dodatek warto jednak zwracać uwagę na jakość wędlin. Tylko te sprawdzone nadadzą naszemu posiłkowi doskonały smak i aromat.

 

Przepis na królewskie leczo

Składniki:

- 3 laski Kiełbasy wiejskiej z Wadowic Dobrowolscy

- 500 g Szynki z Wadowic Dobrowolscy

- 6 papryk

- 6 cukinii średniej wielkości

- 3 duże cebule

- 3 ząbki czosnku

- 2 papryczki chili

- 6 dużych pomidorów

- 3 łyżki suszonego majeranku

- 3 liście laurowe

- 4 ziarenka ziela angielskiego

- 4 łyżki sosu sojowego

- pieprz i sól

 

Sposób przygotowania:

Pomidory obieramy ze skórki i kroimy w drobną kostkę. Cukinie obieramy ze skórki (jeżeli cukinie są bardzo dojrzałe i mają duże pestki, to dodatkowo usuwamy gniazdo nasienne) i kroimy w grubszą kostkę. Podobnie ( z wyjątkiem obierania ze skórki) postępujemy z paprykami. Cebulę przekrawamy na pół i kroimy w piórka, kiełbasę na plasterki, a szynkę w grubszą kostkę. Chili siekamy bardzo drobno, podobnie czosnek, który dodatkowo przed posiekaniem miażdżymy. Warzywa i wędliny przekładamy do osobnych misek.

Do dużego garnka wlewamy olej, rozgrzewamy go, wrzucamy czosnek oraz chili i chwilę podsmażamy (przez maks. 2 minuty) ciągle mieszając. Następnie dodajemy cebulę, którą podsmażmy do zeszklenia. Dorzucamy kiełbasę i szynkę, podsmażamy przez około 10 minut, co jakiś czas mieszając.

Dodajemy pomidory, paprykę oraz przyprawy (majeranek, sos sojowy, liście laurowe, ziele angielskie, sól i pieprz). Minimalizujemy płomień, przykrywamy garnek pokrywką i dusimy przez ok. 40 minut, co chwilę mieszając. Dodajemy cukinię i tym razem dusimy przez ok. 15 minut. Na koniec ściągamy pokrywkę i gotujemy na minimalnym ogniu przez ok. 5-10 minut, aby zredukować płyny.

Gotowe - można podawać na stół. Smacznego!


Dobrowolscy to rodzinny zakład mięsny założony w 1990 roku przez Stanisława Dobrowolskiego i jego syna Adama, zlokalizowany w Wadowicach Górnych. Specjalizuje się w produkcji wysokiej jakości wędlin i dań gotowych zgodnie z mottem
„Łączymy smakiem pokolenia”. Do produkcji wykorzystuje mięso pozyskiwane z tradycyjnego chowu. Od początku współpracuje z lokalnymi hodowcami, co łączy z dbałością o środowisko naturalne. Jest firmą ze 100% polskim kapitałem, która uzyskała liczne nagrody i wyróżnienia, m.in. Podkarpacką Nagrodę Gospodarczą i certyfikaty „Przedsiębiorstwo Fair Play” oraz „Solidna Firma”. www.dobrowolscy.pl

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Orchidea Creative Group
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Autentyczne smaki Italii w Atrium Biała – zapraszamy na wyjątkowy Jarmark Włoski Biuro prasowe
2024-11-05 | 12:00

Autentyczne smaki Italii w Atrium Biała – zapraszamy na wyjątkowy Jarmark Włoski

Poczuj smak prawdziwych włoskich specjałów w Atrium Biała! Od 12 aż do 23 listopada zapraszamy na Jarmark Włoski, który przeniesie was prosto do słonecznej Italii. W sercu
Żywienie Egzotycznie orzeźwiająca nowość!
2024-11-04 | 11:30

Egzotycznie orzeźwiająca nowość!

Herbata zielona, choć znana od wieków, cieszy się nadal w pełni zasłużoną popularnością. Każdego dnia sięgają po nią osoby, które chcą dbać o swoje dobre samopoczucie i
Żywienie Smak i zapach owoców granatu ze słonecznej Grecji w każdej szklance!
2024-11-04 | 10:35

Smak i zapach owoców granatu ze słonecznej Grecji w każdej szklance!

Syropy cieszą się dużą popularnością przez cały rok. Latem służą jako prosty i wygodny sposób na upragnione orzeźwienie. Jesienią i zimą szczególnie chętnie sięgamy po

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Gwiazdy

Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci

Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.

Handel

Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.