Kto sięga po roślinne zamienniki mięsa?
Po sukcesie zamienników nabiału, rynek podbijają roślinne alternatywy mięsa. Produkty te odpowiadają na potrzeby konsumentów poszukujących smaku i tekstury mięsa, jednak pragnących wprowadzać do diety jego zdrowszą alternatywę. Liczba takich osób rośnie: o ile w 2019 r. co dziesiąte gospodarstwo domowe w Polsce kupiło przynajmniej jeden taki produkt, o tyle w 2020 grupa ta wzrosła do 17 proc.[1] Zwiększa się również częstotliwość zakupów[2], przewiduje się, że zjawiska te – w efekcie zachodzących zmian społecznych i świadomościowych – będą postępować.
Co istotne, do grona osób sięgających w sklepach po roślinne zamienniki mięsa zaliczają się zarówno osoby niejedzące mięsa wcale, jak wegetarianie, ale i konsumenci, którzy mięso jedzą regularnie. I to jest właśnie grupa, która ma obecnie największy wpływ na rozwój kategorii.
Jak podkreśla Aleksandra Środa, Business Development Manager w Nestlé Polska, odpowiedzialna za markę Garden Gourmet „Alternatywne źródła białka to jedna z najszybciej rosnących kategorii spożywczych w Polsce. I to właśnie fleksitarianie – czyli konsumenci ograniczający mięso w diecie – decydują o rosnącej sile tego segmentu. Co więcej, ich potrzeby będą wskazywać kierunki dalszego rozwoju rynku. Konsumenci coraz częściej będą sięgać nie tylko po produkty, które można wykorzystać, przygotowując obiad, ale również po te, z których mogą powstać smaczne przekąski, a także śniadania czy kolacje”.
Trend włączania do diety zamienników mięsa jest widoczny nie tylko w dużych miastach. Drugą największą grupą konsumentów sięgających po tego typu produkty są mieszkańcy obszarów wiejskich. I choć, jak podkreśla ekspertka Garden Gourmet, dane mogą dotyczyć ludności mieszkającej w najbliższej okolicy dużych miast, wciąż jednak jest to istotny obszar dystrybucji żywności na bazie roślin.
Co motywuje Polaków do sięgania po roślinne zamienniki mięsa?
- Do ograniczenia spożywania produktów odzwierzęcych i zainteresowania się alternatywami mięsa motywują względy zdrowotne, ale również ciekawość, chęć urozmaicenia diety i znalezienie sposobu na proste przygotowanie posiłków – mówi Aleksandra Środa – Nasze badania dowodzą, że fleksitarianie poszukują w żywności roślinnej dobrego smaku i tekstury, bogactwa białka, niskiej zawartości tłuszczu i cholesterolu oraz niskiej kaloryczności.
Odpowiedzią Nestlé na te potrzeby oraz oczekiwania konsumentów jest marka Garden Gourmet: smaczne i pożywne produkty roślinne: zamienniki mięsa, dostępne m.in. w formie „mielonego”, burgerów, klopsików, filecików. Stworzone z białka roślinnego, produkty Garden Gourmet idealnie nadają się do codziennego, domowego przygotowywania posiłków: można je bowiem gotować, smażyć, piec, dusić i grillować. Obecnie produkty są dostępne w sieci Kaufland oraz na Frisco.pl. Ciekawe pomysły na dania znaleźć można na gardengourmet.pl.
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia z portfolio blisko 1600 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od 1993 roku. Firma zatrudnia aktualnie 5500 pracowników w 8 lokalizacjach.
Kontakt: |
|
|
| ||
Edyta Iroko | Tel.: +48 600 204 870 | edyta.iroko@pl.nestle.com | |||
Joanna Szpatowicz | Tel.: +48 600 204 159 | joanna.szpatowicz@pl.nestle.com | |||
[1] Nestlé Polska za GfK Polonia Panel Gospodarstw Domowych, penetracja roczna i roczna częstotliwość zakupu kategorii Chilled Veggie Products. Total Poland, lata 2019, 2020. Definicja kategorii według wytycznych Nestlé
[2] j.w.

Tylko 7% Polaków wie, co oznacza pierwotna czystość wody

Skyry – codzienna dawka mocy, z Piątnicy, no bo skąd!

Ciasta na sylwestrowy stół
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Julia Kamińska: Dzięki roli lekarki z większą pewnością wykonywałabym teraz masaż serca. Potrafiłabym pewnie też zrobić szew na skórze
Aktorka przyznaje, że rola lekarki w serialu „Szpital św. Anny” wiąże się z dodatkowymi trudnościami. Przygotowując się do poszczególnych scen, musi bowiem opanować dość trudną terminologię medyczną. Julia Kamińska zaznacza też, że wykonywanie poszczególnych zabiegów również wymaga dużej precyzji, by na ekranie wszystko wyglądało jak najbardziej profesjonalnie. Najwięcej zawsze dzieje się na SOR-ze i producentom zależało, żeby odzwierciedlić właśnie tę atmosferę i ekstremalne warunki pracy.
Zdrowie
Przybywa osób biorących leki dla chorych na cukrzycę, aby szybciej schudnąć. To rozwiązanie niekorzystne dla zdrowia

Dietetycy ostrzegają przed wykorzystywaniem leków niezgodnie z ich przeznaczeniem. Tak dzieje się coraz częściej z lekami na cukrzycę, które stosują osoby chcące zrzucić zbędne kilogramy. Jak podkreśla dietetyk Jakub Mauricz, może to prowadzić do przykrych dolegliwości zdrowotnych, a nawet zagrażać życiu. Jednocześnie zaznacza, że podstawą leczenia dla osób z nadwagą powinna być zmiana nawyków żywieniowych.
Media
Patricia Kazadi: Maciek Rock jest dla mnie ogromną inspiracją. Uczę się od mistrza

Prowadząca „Must Be the Music” jest przekonana, że nowa odsłona programu zrobi wśród widzów prawdziwą furorę. Ona sama, mimo że zna kulisy, to i tak z dużym zaciekawieniem obejrzała pierwszy odcinek i to, co zobaczyła na ekranie, zrobiło na niej ogromne wrażenie. Patricia Kazadi chwali uczestników, jurorów, a także współprowadzących nową edycję. Nie ukrywa, że dużą inspiracją jest dla niej Maciej Rock, pracowity, utalentowany, a zarazem niezwykle skromny człowiek.