„Kulinarnie Mocni” otwierają Nowy Rok wspólnym gotowaniem
Kolejny raz łączą siły, aby uczyć zdrowego i pomysłowego gotowania, a także mądrego zarządzania produktami. Piąta edycja programu zwraca szczególną uwagę na problem marnowania żywności.
Druga odsłona warsztatów miała miejsce 10 stycznia i tym razem, edukatorzy Banków Żywności wspólnie z Maciejem Wawryniukiem, Szefem Kuchni Kamis, gotowali w podwarszawskim Stefanowie, w siedzibie firmy McCormick Polska. Na temat przewodni wybrano jajka – produkt łatwo dostępny, który można wykorzystać w kuchni na wiele sposobów. W połączeniu z przyprawami i nawet niewielką ilością dodatków pozwala przygotować pożywne posiłki bez względu na porę dnia i preferencje smakowe – od wytrawnych do słodkich dań. Podczas piątkowego spotkania jajka stanowiły wiodący składnik wszystkich opracowywanych przepisów, a także zainspirowały organizatorów do stworzenia hasła patronującego drugiej odsłonie warsztatów: Ale jaja!
Najnowszy raport Federacji Polskich Banków Żywności „Nie marnuj jedzenia 2019”[1] podaje, że jednym z powodów marnowania żywności jest mała kreatywność w kuchni.
– Choć trudno w to uwierzyć, aż 10 % badanych przyznaje, że wyrzuca jedzenie, bo nie ma pomysłu na wykorzystanie danego produktu. To chyba najbardziej absurdalny powód marnowania jedzenia, dlatego razem z marką Kamis chcemy inspirować i udowadniać, że naprawdę w prosty sposób można wyczarować pyszne danie z dowolnego produktu – komentuje Dorota Jezierska, wiceprezeska Federacji Polskich Banków Żywności.
Dlatego podczas warsztatów „Kulinarnie Mocni”, organizatorzy zachęcają do otwartości na smaki i nowe doświadczenia podczas gotowania. Nieodzowne znaczenie ma także nauka technik kulinarnych, dzięki którym edukatorzy zyskują odwagę do eksperymentowania w kuchni – modyfikowania przepisów, zamieniania produktów na inne, tworzenia własnych kompozycji smakowych.
Moją rolą, jako trenera edukatorów Banków Żywności, jest przekazywanie wiedzy, jak gotować w prosty i szybki sposób z wykorzystaniem podstawowych składników. Stworzenie pełnowartościowych, a przede wszystkim zdrowych posiłków nie wymaga koszyka pełnego zakupów. Często wystarczy kilka produktów, ulubione przyprawy i trochę inwencji twórczej – mówi Maciej Wawryniuk, Szef Kuchni Kamis, ekspert programu „Kulinarnie Mocni”.
O programie
„Kulinarnie Mocni” to inicjatywa edukacyjna Federacji Polskich Banków Żywności i firmy McCormick, właściciela marki Kamis. Od 2015 roku konsekwentnie przekazują wiedzę o zdrowym i kreatywnym gotowaniu. Zorganizowano już 1700 warsztatów dla ponad 24 000 osób z całej Polski. Akcja edukacyjna obejmuje swym zasięgiem kilkadziesiąt miast. Podczas lokalnych warsztatów, trenerzy i eksperci ds. żywienia Banków Żywności przekazują zdobytą wiedzę kulinarną wszystkim uczestnikom Programu Operacyjnego Pomoc Żywnościowa.
Więcej informacji o akcji: www.kulinarniemocni.pl
[1] Na podstawie: „Badanie ilościowe na reprezentatywnej próbie Polaków powyżej 18. roku życia w aspekcie marnotrawstwa żywności”, prof. Dr hab. D. Kołożyn – Krajewska, dr inż. B. Bilska, dr inż. M. Tomaszewska, SGGW 2019

Tylko 7% Polaków wie, co oznacza pierwotna czystość wody

Skyry – codzienna dawka mocy, z Piątnicy, no bo skąd!

Ciasta na sylwestrowy stół
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.