Komunikaty PR

Lidl edukuje najmłodszych – konkurs w ramach akcji „Ekomisja – Nie Marnuję”!

2023-11-06  |  11:00

Sieć sklepów Lidl Polska wraz z Federacją Polskich Banków Żywności już po raz czwarty edukuje dzieci i młodzież w ramach projektu “EkoMisja – Nie marnuję”. Do tegorocznej edycji zapisały się 552 szkoły. Oprócz specjalnych lekcji, Lidl przygotował konkurs plastyczny dla najmłodszych pt. „Kosmiczna Bajka”, w którym można wygrać atrakcyjne nagrody.

Lidl Polska współpracuje z Federacją Polskich Banków Żywności od ponad 20 lat, angażując się w działania na rzecz niemarnowania jedzenia. Celem sieci jest także edukacja społeczeństwa i promowanie odpowiedzialnych postaw wśród dzieci i młodzieży w przystępnej formie. Stąd akcja „EkoMisja – Nie marnuję”, w ramach której Federacja Polskich Banków Żywności, dzięki finansowaniu Lidl Polska, przekazuje nauczycielom specjalnie opracowane plany lekcji.

„Kosmiczna Bajka”

Lidl chce angażować dzieci na wesoło. Dlatego uczniowie szkół, które zgłosiły się do programu, oraz podopieczni domów kultury mogą również wziąć udział w wyjątkowym konkursie plastycznym. Każda placówka może zgłosić maksymalnie 10 uczestników w wieku od 6 do 14 lat. By zawalczyć o nagrody, należy zilustrować dwa fragmenty z opowiadania Justyny Bednarek pt. „Kosmiczna bajka o ciasteczkach”. To materiał edukacyjny tegorocznej edycji akcji „EkoMisja – Nie Marnuję”. Prace w formacie A4 mogą być wykonane dowolną techniką, z wyłączeniem prac przestrzennych.

Lidl Polska przeznaczył 8 tys. zł na nagrody

Laureaci konkursu zostaną wybrani w 3 kategoriach wiekowych, a łączna wartość nagród to aż 8 tys. zł. Zwycięzcy mają szansę na zdobycie kart podarunkowych do sklepu EMPIK, gdzie sami zdecydują na co przeznaczyć wygrane środki. Wyniki zostaną opublikowane 16 stycznia 2024 r. na stronie projektu – ekomisja.edu.pl.

Razem w trosce o edukację dzieci i młodzieży

Projekt „EkoMisja” cieszy się powodzeniem – wzięło w nim już udział ponad 140 000 uczniów z prawie 1 400 szkół. Dzięki akcji zwiększa się świadomość młodych ludzi w temacie ekologii, zdrowego stylu życia oraz niemarnowania zasobów – w tym żywności. 

„Edukacja dzieci i młodzieży realnie przyczynia się do kształtowania u nich proekologicznych postaw. Cała akcja „Ekomisja – nie marnuję” ma na celu uświadomienie najmłodszym, jak ważna jest dbałość o zasoby naszej planety oraz jak swoimi wyborami mogą wspierać środowisko” – komentuje Beata Ciepła, Prezes Zarządu Federacji Polskich Banków Żywności.

„W Lidl Polska wierzymy, że odpowiedzialna firma może więcej i ma realny wpływ na nasze środowisko oraz kształtowanie konsumenckich postaw. Podejmujemy wiele działań, by chronić nasze środowisko i wspierać lokalne społeczności. Jedną z naszych sztandarowych akcji jest współpraca z Federacją Polskich Banków Żywności, z której jesteśmy szczerze dumni. Wspólnie dążymy do uwrażliwienia społeczeństwa na zbyt pochopne marnowanie żywności, a także organizujemy zbiórki żywności dla potrzebujących. Cieszymy się, że we wspólnym projekcie EkoMisja edukujemy w tym temacie młode pokolenia i liczymy na ciekawe prace konkursowe. Mamy nadzieję, że promując ekologiczny tryb życia poprzez pobudzanie wyobraźni, zachęcimy dzieci i młodzież do wzięcia udziału w naszym konkursie” – podsumowuje Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR, Lidl Polska. 

Informacje o konkursie:

Konkurs plastyczny w ramach akcji “EkoMisja –  Nie marnuję” trwa do 16 grudnia br. Więcej informacji oraz regulamin dostępne są na stronie: ekomisja.edu.pl .

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów Biuro prasowe
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy
Żywienie Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
2025-04-09 | 10:45

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Jeszcze dekadę temu zakupy spożywcze online wydawały się rozwiązaniem dla nielicznych. Zmieniające się nawyki konsumentów i rosnące oczekiwania wobec jakości
Żywienie Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
2025-03-19 | 23:00

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?

Tiramisu, comfort food i szczęście na zamówienie. Jak jedzenie poprawia nastrój w Międzynarodowy Dzień Szczęścia. Szczęście ma wiele smaków, ale jeden

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy

Artystka zaznacza, że za sprawą Warszawskiej Opery Kameralnej jeszcze przez dwa tygodnie Warszawa będzie rozbrzmiewać Mozartem. Kolejna edycja festiwalu poświęconego temu wybitnemu kompozytorowi zajmuje ważne miejsce w kulturalnym kalendarzu stolicy i przyciąga tłumy melomanów. A przed nimi jeszcze sporo atrakcji. Alicja Węgorzewska szczególnie zaprasza na dwie premiery, jedną skierowaną do młodych odbiorców, drugą – dedykowaną koneserom. Niezwykle ciekawie zapowiada się także nowy sezon artystyczny w WOK-u. Twórcy już pracują nad kolejnymi spektaklami i nagrywają nowe płyty.

Muzyka

Mietek Szcześniak: Gdybym chciał zbudować karierę, tobym ją budował. Nigdy o tym nie myślałem, zawsze po prostu chciałem muzykować

Wokalista zaznacza, że płyta „Brothers”, którą nagrał z czarnoskórym chórem, to efekt jego amerykańskiej przygody. Nie planuje robić kariery za granicą, ale z entuzjazmem przyjął propozycję współpracy z ludźmi, którzy tak jak on kochają śpiewać i muzykować. Krążek utrzymany jest w klimacie starego rhytmnbluesa, gospelu i soulu. Producentem jest H.B. Barnum, który przez trzy dekady był kierownikiem muzycznym Arethy Franklin i produkował albumy Franka Sinatry.

Farmacja

Konieczna większa edukacja na temat dbania o zdrowie i dostępnych leków. To kluczowe dla rozwoju samoleczenia

Osoba o niskim poziomie świadomości zdrowotnej zapłaci ostatecznie za opiekę medyczną trzy razy tyle, ile osoba, która wie na ten temat więcej – wskazuje Jonathan Workman z AESGP. Świadomość to ważny element samoleczenia, czyli samodzielnego dbania o zdrowie i zajmowania się drobnymi dolegliwościami, które pełni coraz istotniejszą funkcję w przeciążonym systemie ochrony zdrowia. Dlatego eksperci wskazują na konieczność prowadzenia szeroko zakrojonych kampanii zdrowotnych, a w działania edukacyjne powinny się włączyć zarówno firmy farmaceutyczne, personel medyczny, jak i rząd.