Komunikaty PR

Lidl Polska i WWF zapraszają do udziału w programie edukacyjnym

2022-10-17  |  01:00

Wystartowała rekrutacja szkół podstawowych do programu edukacyjnego „Dieta przyjazna planecie”, stworzonego przez Lidl Polska oraz WWF Polska. Organizatorzy będą edukować najmłodszych na temat zdrowego odżywiania, dzięki któremu zadbamy o Ziemię. Szkoły mogą zgłaszać chęć uczestnictwa przez stronę internetową do 18 listopada br.

Sposób odżywiania, jaki wybieramy, ma wpływ nie tylko na nasze zdrowie, ale również na naszą planetę. Już na etapie planowania jadłospisu i przygotowania posiłku, oddziałujemy na środowisko naturalne. Obecnie nasze dietetyczne wybory wspierają system produkcji żywności, który ekstensywnie wpływa na planetę. Według raportu WWF „Bending the curve: The restorative power of planet-based diet” globalny system żywieniowy jest odpowiedzialny m.in. za 27% emisji gazów cieplarnianych.  

Od lat edukujemy klientów w zakresie świadomego odżywiania, a także dbania o naszą planetę – ochrona klimatu i promocja zdrowia to jedne z celów Lidl Polska uwzględnionych w strategii CSR na lata 2020-2025. Cieszymy się, że jesteśmy częścią programu edukacyjnego „Dieta przyjazna planecie”, ponieważ łączy on te dwa obszary, które są dla nas niezwykle istotne. Sposób odżywiania ma nie tylko wpływ na nasze zdrowie, ale również na naszą planetę. To bardzo ważne, aby edukować na ten temat najmłodszych. Wierzymy, że dzięki programowi edukacyjnemu jeszcze więcej Polaków w swoim codziennym jadłospisie będzie uwzględniać składniki, które są dobre dla środowiska naturalnegokomentuje Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR Lidl Polska.

To, co jemy, każdy nasz posiłek, nasze drugie śniadanie, obiad spożywany w szkolnej stołówce, może się przyczynić do ratowania środowiska przyrodniczego. To, skąd pochodzi nasza żywność i jak jest wytwarzana, ma znaczenie. Im więcej wiemy o tym, co spożywamy, tym nasze wybory mogą być lepsze – dla zdrowia i dla planetymówi dr inż. Julia Dobrzańska, koordynatorka programu z ramienia WWF Polska.

Aby wesprzeć i przyspieszyć pozytywną zmianę, Lidl Polska wraz z WWF Polska zapraszają szkoły podstawowe do uczestniczenia w programie „Dieta przyjazna planecie”, dzięki któremu zarówno nauczyciele, jak i uczniowie, poznają sieci powiązań między różnorodnością biologiczną, klimatem, żywnością oraz ludźmi. Do udziału w programie organizatorzy zapraszają także szkolnych żywieniowców, szefowe i szefów kuchni szkolnych oraz inne osoby zaangażowane w żywienie uczniów, którym chcą opowiedzieć o tym, jak założenia diety przyjaznej planecie można praktycznie stosować w szkole.


Zgłosić się można poprzez stronę: https://www.wwf.pl/dieta-przyjazna-planecie. Rekrutacja trwa do 18 listopada br.


Aktualna, pierwsza edycja programu, poprzedzona była pilotażem, który odbył się w zeszłym roku szkolnym. Wzięło w nim udział 14 szkół z 7 województw, a także ponad 700 uczestników i uczestniczek (uczniowie i uczennice, nauczycielki, intendentki oraz pracownice stołówek szkolnych). Po edycji pilotażowej została przeprowadzona ankieta ewaluacyjna, w której zdecydowana większość uczniów i uczennic stwierdziła, że chce zmienić swoją dietę na bardziej przyjazną planecie, przez co rozumie: jedzenie większej ilości warzyw i owoców, niemarnowanie żywności, jedzenie mniejszej ilości produktów przetworzonych oraz odpowiedzialne zakupy.


Lidl Polska – sieć odpowiedzialna społecznie

Lidl Polska od lat angażuje się w poprawę ochrony klimatu poprzez prowadzenie działań zarówno wewnątrz firmy, jak i w łańcuchu dostaw. Dziś sieć podejmuje zdecydowany krok naprzód i w swojej strategii klimatycznej stawia sobie ambitne cele redukcji emisji CO2. Aby je zrealizować, Lidl Polska opracował w ramach swojej strategii klimatycznej plan działania – dotyczy on zarówno emisji pośrednich, które powstają w łańcuchach dostaw firmy, jak i emisji bezpośrednich, które powstają we własnych sklepach i obiektach Lidl. 

Lidl Polska bierze pod lupę sprzedawane produkty odzwierzęce i zachęca swoich dostawców do podnoszenia standardów hodowli poszczególnych gatunków zwierząt. Osiągnięcie strategicznych celów zaplanowane jest na 2025 rok, a wśród nich firma zapowiada m.in., że 100% ryb sprzedawanych pod marką własną w stałym asortymencie będzie certyfikowanych zgodnie ze standardem ASC/MSC, a jaja z chowu klatkowego będą wycofane ze sprzedaży. Już dziś Lidl Polska nie prowadzi sprzedaży żywych ryb, a 50% świeżych jaj sprzedawanych w sklepach firmy stanowią jaja z chowu zrównoważonego (ściółkowego, wolnego wybiegu oraz ekologicznego).

Szczegółowe zestawienie aktywności Lidl Polska w obszarze zrównoważonego rozwoju oraz troski o środowisko zostały opisane w Raporcie Zrównoważonego Rozwoju Lidl Polska.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie „Chwalcie siebie!” przekonuje Oranżada Hellena i realizuje niezwykły mural w War Biuro prasowe
2024-07-03 | 15:05

„Chwalcie siebie!” przekonuje Oranżada Hellena i realizuje niezwykły mural w War

Oranżada Hellena wystartowała z nową odsłoną kampanii #hellendż, realizowaną w tym roku pod hasłem „Chwalcie siebie!”. W ramach akcji, na Nowym Mieście w Warszawie, pojawił
Żywienie Chrup wafle Familijne i wygraj rodzinny wyjazd do krainy bajek pod Paryżem!
2024-07-03 | 15:00

Chrup wafle Familijne i wygraj rodzinny wyjazd do krainy bajek pod Paryżem!

Spotkanie z ulubionymi postaciami z kultowych animacji, światowej klasy pokazy oraz pięć niezwykłych krain – to tylko część atrakcji jakie czekają na zwycięzcę loterii „Mus
Żywienie Świadome wybory żywieniowe Polaków. Naturalne składniki nadal w trendach
2024-07-02 | 11:00

Świadome wybory żywieniowe Polaków. Naturalne składniki nadal w trendach

Świadomość konsumentów w kwestii odżywiania rośnie w szybkim tempie, co potwierdzają wyraźne trendy z ostatnich lat[i]. Polacy coraz uważniej analizują składy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Teatr

Mateusz Banasiuk: Podczas studiów uczyliśmy się żonglerki maczugami i popisów cyrkowych. Te umiejętności przydały mi się w zawodzie aktora

W pracy zawodowej kolejny raz przydały się Mateuszowi Banasiukowi umiejętności zdobyte w szkole aktorskiej. W spektaklu „Wypiór” wystawianym na scenie Teatru IMKA odtwórca roli Łukasza udowodnił, że potrafi perfekcyjnie żonglować, wzbudzając podziw widowni. W rozmowie z agencją Newseria Lifestyle artysta zdradza, że podczas studiów nauczył się jeszcze kilku innych sztuczek cyrkowych.