Komunikaty PR

Lidl Polska i WWF zapraszają do udziału w programie edukacyjnym

2022-10-17  |  01:00

Wystartowała rekrutacja szkół podstawowych do programu edukacyjnego „Dieta przyjazna planecie”, stworzonego przez Lidl Polska oraz WWF Polska. Organizatorzy będą edukować najmłodszych na temat zdrowego odżywiania, dzięki któremu zadbamy o Ziemię. Szkoły mogą zgłaszać chęć uczestnictwa przez stronę internetową do 18 listopada br.

Sposób odżywiania, jaki wybieramy, ma wpływ nie tylko na nasze zdrowie, ale również na naszą planetę. Już na etapie planowania jadłospisu i przygotowania posiłku, oddziałujemy na środowisko naturalne. Obecnie nasze dietetyczne wybory wspierają system produkcji żywności, który ekstensywnie wpływa na planetę. Według raportu WWF „Bending the curve: The restorative power of planet-based diet” globalny system żywieniowy jest odpowiedzialny m.in. za 27% emisji gazów cieplarnianych.  

Od lat edukujemy klientów w zakresie świadomego odżywiania, a także dbania o naszą planetę – ochrona klimatu i promocja zdrowia to jedne z celów Lidl Polska uwzględnionych w strategii CSR na lata 2020-2025. Cieszymy się, że jesteśmy częścią programu edukacyjnego „Dieta przyjazna planecie”, ponieważ łączy on te dwa obszary, które są dla nas niezwykle istotne. Sposób odżywiania ma nie tylko wpływ na nasze zdrowie, ale również na naszą planetę. To bardzo ważne, aby edukować na ten temat najmłodszych. Wierzymy, że dzięki programowi edukacyjnemu jeszcze więcej Polaków w swoim codziennym jadłospisie będzie uwzględniać składniki, które są dobre dla środowiska naturalnegokomentuje Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR Lidl Polska.

To, co jemy, każdy nasz posiłek, nasze drugie śniadanie, obiad spożywany w szkolnej stołówce, może się przyczynić do ratowania środowiska przyrodniczego. To, skąd pochodzi nasza żywność i jak jest wytwarzana, ma znaczenie. Im więcej wiemy o tym, co spożywamy, tym nasze wybory mogą być lepsze – dla zdrowia i dla planetymówi dr inż. Julia Dobrzańska, koordynatorka programu z ramienia WWF Polska.

Aby wesprzeć i przyspieszyć pozytywną zmianę, Lidl Polska wraz z WWF Polska zapraszają szkoły podstawowe do uczestniczenia w programie „Dieta przyjazna planecie”, dzięki któremu zarówno nauczyciele, jak i uczniowie, poznają sieci powiązań między różnorodnością biologiczną, klimatem, żywnością oraz ludźmi. Do udziału w programie organizatorzy zapraszają także szkolnych żywieniowców, szefowe i szefów kuchni szkolnych oraz inne osoby zaangażowane w żywienie uczniów, którym chcą opowiedzieć o tym, jak założenia diety przyjaznej planecie można praktycznie stosować w szkole.


Zgłosić się można poprzez stronę: https://www.wwf.pl/dieta-przyjazna-planecie. Rekrutacja trwa do 18 listopada br.


Aktualna, pierwsza edycja programu, poprzedzona była pilotażem, który odbył się w zeszłym roku szkolnym. Wzięło w nim udział 14 szkół z 7 województw, a także ponad 700 uczestników i uczestniczek (uczniowie i uczennice, nauczycielki, intendentki oraz pracownice stołówek szkolnych). Po edycji pilotażowej została przeprowadzona ankieta ewaluacyjna, w której zdecydowana większość uczniów i uczennic stwierdziła, że chce zmienić swoją dietę na bardziej przyjazną planecie, przez co rozumie: jedzenie większej ilości warzyw i owoców, niemarnowanie żywności, jedzenie mniejszej ilości produktów przetworzonych oraz odpowiedzialne zakupy.


Lidl Polska – sieć odpowiedzialna społecznie

Lidl Polska od lat angażuje się w poprawę ochrony klimatu poprzez prowadzenie działań zarówno wewnątrz firmy, jak i w łańcuchu dostaw. Dziś sieć podejmuje zdecydowany krok naprzód i w swojej strategii klimatycznej stawia sobie ambitne cele redukcji emisji CO2. Aby je zrealizować, Lidl Polska opracował w ramach swojej strategii klimatycznej plan działania – dotyczy on zarówno emisji pośrednich, które powstają w łańcuchach dostaw firmy, jak i emisji bezpośrednich, które powstają we własnych sklepach i obiektach Lidl. 

Lidl Polska bierze pod lupę sprzedawane produkty odzwierzęce i zachęca swoich dostawców do podnoszenia standardów hodowli poszczególnych gatunków zwierząt. Osiągnięcie strategicznych celów zaplanowane jest na 2025 rok, a wśród nich firma zapowiada m.in., że 100% ryb sprzedawanych pod marką własną w stałym asortymencie będzie certyfikowanych zgodnie ze standardem ASC/MSC, a jaja z chowu klatkowego będą wycofane ze sprzedaży. Już dziś Lidl Polska nie prowadzi sprzedaży żywych ryb, a 50% świeżych jaj sprzedawanych w sklepach firmy stanowią jaja z chowu zrównoważonego (ściółkowego, wolnego wybiegu oraz ekologicznego).

Szczegółowe zestawienie aktywności Lidl Polska w obszarze zrównoważonego rozwoju oraz troski o środowisko zostały opisane w Raporcie Zrównoważonego Rozwoju Lidl Polska.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów Biuro prasowe
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy
Żywienie Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
2025-04-09 | 10:45

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Jeszcze dekadę temu zakupy spożywcze online wydawały się rozwiązaniem dla nielicznych. Zmieniające się nawyki konsumentów i rosnące oczekiwania wobec jakości
Żywienie Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
2025-03-19 | 23:00

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?

Tiramisu, comfort food i szczęście na zamówienie. Jak jedzenie poprawia nastrój w Międzynarodowy Dzień Szczęścia. Szczęście ma wiele smaków, ale jeden

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Konsument

Otyłość i niedożywienie u seniorów często idą w parze. Źródłem problemu często tańsza, wysokoprzetworzona żywność

Niemal 64 proc. osób między 65. a 74. rokiem życia ma nadmierną masę ciała. Co piąty senior cierpi z powodu niedożywienia. Szczególną sytuacją jest taka, w której osoba starsza jest otyła, ale jednocześnie niedożywiona jakościowo. U źródeł problemów żywieniowych leżą z jednej strony mechanizmy związane z fizjologią starzenia się oraz różne choroby towarzyszące, a z drugiej – czynniki ekonomiczne i psychologiczne, takie jak samotność czy brak wystarczających środków. Eksperci zwracają uwagę na to, że ważne jest edukowanie i aktywizowanie seniorów, ponieważ zarówno otyłość, jak i niedożywienie prowadzą do poważnych konsekwencji zdrowotnych.

Gwiazdy

Anna Powierza: Mimo wyniku wyborów prezydenckich z czasem będzie mniej podziałów w społeczeństwie. Chciałabym pierwszej damy, która stoi po stronie kobiet

Aktorka nie dziwi się, że wynik wyborów prezydenckich budzi tak ogromne emocje, bo przecież niemal równej połowie głosujących niezwykle trudno pogodzić się z tym, że nie wygrał właśnie ich faworyt. Eksperci zastanawiają się, jak będzie teraz wyglądał polityczny krajobraz, rządzący już podejmują pewne kroki, a Anna Powierza chce wierzyć, że nowy lokator Pałacu Prezydenckiego sprosta wyzwaniu i udowodni, że głos oddany na niego nie został zmarnowany. Na wysokości zadania powinna także stanąć jego żona.