L'Osteria wnosi radość i smak Włoch do Polski Pierwszy lokal marki już otwarty
Atmosfera włoskiej gościnności, makaron z własnej manufaktury, wyjątkowo duże pizze, których połówki mogą różnić się smakiem i obfite porcje stworzone do dzielenia się – za to Europejczycy pokochali sieć włoskich restauracji L’Osteria, która 28 września 2023 r. zadebiutowała nad Wisłą. Lokal otwarty w Centrum Praskim Koneser to dopiero pierwszy przystanek na kulinarnej mapie Polski. W ciągu najbliższych 5 lat ich liczba ma wzrosnąć do dziesięciu.
Fani niepowtarzalnego włoskiego klimatu i pysznego jedzenia w Polsce mają powód do radości. L’Osteria - marka włoskich lokali, licząca obecnie ponad 160 restauracji w ośmiu krajach Europy – zawitała również do Warszawy. Założyciele konceptu od lat udowadniają, że oferta przystępna cenowo nie oznacza rezygnacji z jakości – w L’Osterii makaron pochodzi z własnej manufaktury, kawa z własnej palarni, a oliwa tłoczona jest we współpracy z zaprzyjaźnionymi producentami.
La Dolce Vita w najlepszym wydaniu
Historia marki L’Osteria sięga 1999 r., kiedy w Norymberdze została otwarta pierwsza restauracja. Wkrótce La Famiglia poszerzyła się o kolejne lokale, żeby dzisiaj być obecną nie tylko w Niemczech, ale również m.in. w Austrii, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii czy Francji. Osteria to we włoskiej świadomości zajazd, gospoda, nieformalne miejsce spotkań. Marka restauracji czerpie z tradycji garściami, tworząc tętniące życiem lokale.
Pierwsza w Polsce restauracja łączy w sobie swobodny charakter i dopracowany w każdym szczególe, stylowy wystrój. Wnętrze utrzymane w ciepłych barwach wyróżniają dodające szyku akcenty drewna i naturalnego marmuru. Formalny charakter równoważą przemyślane detale, m.in. podawana gościom sól rodem z włoskiego supermarketu, czy miseczki z pistacjami na barze. Do Włoch przenoszą gości nie tylko jedzenie, wnętrze i atmosfera, ale również nieoczywiste rozwiązania, takie jak lekcje włoskiego, rozbrzmiewające z głośników w łazienkach. L’Osteria jest otwarta dla wszystkich, w jej progach odnajdą się goście w każdym wieku i chcący spędzić razem czas z różnych powodów - grupy przyjaciół, rodziny z dziećmi, partnerzy biznesowi na firmowym lunchu czy pary podczas romantycznej kolacji. W L’Osterii nie nudzą się również najmłodsi. Na odwrocie specjalnie przygotowanego menu znajdą kolorowankę, która umili im oczekiwanie na posiłek.
- L’Osteria ma na celu stworzenie przyjaznego miejsca, pełnego serdeczności i gwaru, podobnego do tego, które napotyka się przemierzając wąskie uliczki urokliwych włoskich miast i miasteczek. Wszyscy goście są naszymi amici della casa, dzięki czemu podczas pobytu w restauracji mogą cieszyć się beztroskim czasem w fantastycznej atmosferze – mówi Adam Mularuk, który wprowadza L’Osterię do Warszawy. Właściciel franczyzy na Polskę może pochwalić się wieloletnim doświadczeniem w branży gastronomicznej oraz współpracą z markami takimi jak: IKEA, Starbucks, Burger King, KFC czy Pizza Hut.
Wyjątkowo duże pizze i najlepszy makaron d’amore
Znakami rozpoznawczymi restauracji L'Osteria są kultowe, wyjątkowo duże pizze o średnicy aż 45 centymetrów, których połówki mogą różnić się smakami. Ich ułożone na cienkim pergaminie brzegi wykraczają apetycznie poza talerz. Porcje wszystkich dań są idealne do dzielenia się, aby jak najlepiej odwzorować włoską, swobodną atmosferę celebracji posiłków i bycia razem.
– Zależy nam na stworzeniu miejsca takiego, jakie najbardziej lubimy odwiedzać we Włoszech. Jesteśmy przekonani, że wizyta w restauracji nie musi wiązać się z wyrzeczeniem – serwujemy duże, przystępne cenowo porcje, oparte na dobrej jakości produktach. W L’Osterii nie uznajemy kompromisów – jedna trzecia składników pochodzi z Włoch, a wszystkie dania przygotowywane są w momencie złożenia przez gości zamówienia – komentuje Adam Mularuk.
Sercem lokalu jest cucina - otwarta na salę kuchnia, dzięki której goście mogą obserwować, jak każda kulka ciasta do pizzy jest ręcznie rozciągana i wykańczana różnymi dodatkami przez pizzaiolos. Od 2015 roku makaron, m.in. maccheroni, strozzapreti czy tortellone wytwarzany zostaje od podstaw we własnej manufakturze Pastificio N°12. Aby zachować oryginalny smak i formę, produkuje się go ze specjalnej, importowanej z Włoch mąki. W restauracji makaron spotyka się z wybranymi dodatkami i zamienia w klasyczne kompozycje takie jak Penne Arabiatta, Maccheroncini Pesto Genovese czy Spaghetti Aglio e Olio. ale też rzadziej spotykane połączenia – m.in. Orecchiette di Manzo al Limone z nutami cytryn i rozmarynu. Włoska kuchnia to nie tylko dania, ale także kawa. Od 2019 roku działa nasza palarnia „Bar Italiana”, w której palimy specjalnie dla nas przygotowaną mieszankę.
W karcie dominują pizza i makaron, jednak menu oferuje także spory wybór tradycyjnych włoskich antipasti i sałat z ciekawym połączeniem dodatków. Nie brakuje również pysznych dolci – słodkiego zwieńczenia posiłku. Lokal serwuje puszyste tiramisu, panna cottę, suflet czekoladowy czy piccolo duetto – wybór dwóch mniejszych porcji klasycznych, włoskich deserów. Choć L’Osteria stawia na tradycyjne receptury, dba o wszystkich swoich gości – na życzenie każdą pizzę można zamówić z wegańskim serem, a klasyczny makaronu zamienić na zoodles, czyli spaghetti z cukinii.
Mała Italia w sercu warszawskiej Pragi
Pierwszy lokal uznanej marki powstał w sercu Pragi Północ, w Centrum Praskim Koneser. Prawobrzeżna część stolicy znana niegdyś z pofabrycznych terenów, specyficznego folkloru i powojennych kamienic, przechodzi w ostatnich latach intensywne przemiany. Rewitalizacja budynków, rozbudowa metra i obecność licznych konceptów lokalnych artystów i rzemieślników przyciąga na Pragę coraz śmielsze inwestycje.
Centrum Praskie Koneser stało się ważnym przystankiem na mapie Warszawy – dawna fabryka wódki za dnia łączy funkcje handlowe i biurowe, wieczorem zamienia się w gwarne miejsce spotkań, by w weekendy umożliwić udział w rozmaitych wydarzeniach, targach, czy koncertach. Na terenie rozbudowanego centrum kulturalno-rozrywkowego znajdują się różnorodne restauracje, kawiarnie, sklepy, biura, muzea i galerie sztuki. Warszawiacy chętnie spędzają tutaj swój wolny czas, a Koneser na stałe wpisał się w tkankę miejską, łącząc praski sznyt z wielkomiejskim stylem życia.
– Lokalizacja pierwszej w Polsce restauracji nie została wybrana przypadkowo. Zależy nam, żeby miejsce odzwierciedlało charakter marki i było łatwo dostępne dla naszych gości. Centrum Praskie Koneser świetnie wpisuje się w te założenia. L’Osteria to miejsce idealne zarówno na biznesowy lunch, jak i długie celebracje w gronie rodziny lub przyjaciół. Wierzymy, że obecność naszej restauracji w tej unikalnej przestrzeni dopełni jej charakteru – mówi Adam Mularuk.
Pierwszy lokal L’Osteria w Polsce to wnętrze o powierzchni blisko 500m2. Dzięki dużym oknom i wysokim sufitom wnętrze jest bardzo przestronne. Wyróżniają je dwa miejsca: oprócz wspomnianej już otwartej kuchni, umiejscowiony naprzeciwko głównego wejścia elegancki bar, przy którym goście częstowani są pistacjami, i który zawsze zdobi bukiet świeżych lilii (znajdziemy je w L’Osterii niezależnie od szerokości geograficznej). W połączeniu z apetycznymi zapachami oraz uśmiechniętym zespołem La Famiglia całość tworzy niezwykle komfortową przestrzeń, w której można spędzić długie godziny. Restauracja oferuje aż 180 miejsc siedzących wewnątrz oraz dodatkowe 120 miejsc w sezonowym ogródku. Lokal podzielony został na kilka oddzielnych przestrzeni, w tym kameralną salę dedykowaną spotkaniom biznesowym, aby jak najlepiej odpowiedzieć na potrzeby wszystkich gości.
Włoska podróż przez Polskę
Lokal otwarty w Centrum Praskim Koneser to dopiero pierwszy przystanek na kulinarnej mapie Polski. Choć największe wyzwanie w pierwszych latach działalności ma stanowić stworzenie świadomości marki na rynku warszawskim, pomysłodawcy już teraz z optymizmem patrzą w przyszłość.
– Naszą misją jest zapewnienie gościom autentycznego, włoskiego doświadczenia. W pierwszych latach obecności na polskim rynku chcemy skupić się na budowaniu kultury La Famigilia – atmosfera panująca w zespole i zaangażowanie pracowników to fundament naszej marki. Wierzymy jednak, że oferowana przez nas jakość przyciągnie klientów i stworzy drogę do ekspansji - w ciągu najbliższych 5 lat planujemy otworzyć dziesięć podobnych lokali w różnych miejscowościach, aby jeszcze więcej osób mogło zakochać się w naszej Bella Italia – podsumowuje Adam Mularuk.
O firmie L'Osteria
Pierwsza L'Osteria została otwarta w Norymberdze w 1999 roku i szybko stała się restauracją polecaną wśród smakoszy. Sukces „miłego włoskiego sąsiada” zachęcił założycieli, Friedemanna Findeisa i Klausa Radera, do dalszego rozwijania tego pomysłu. Szybko rozwinęli działalność na całe Niemcy, aż do 2011 roku, kiedy to otworzyli swoją pierwszą restaurację w Austrii. Szwajcaria, Anglia, Czechy, Holandia, Francja i Luksemburg to sześć kolejnych rynków europejskich, na których są obecni. Aktualnie L'Osteria to ponad 160 restauracji w ośmiu krajach. Firma wierzy w współpracę między dostawcami, partnerami i pracownikami, a także w rozwój pracowników. Goście również czują atmosferę La Famiglia: obsługa i gościnność są najwyższym priorytetem w L'Osteria. Niezawodna jakość składników na najlepsze pizzę i makaron d'amore, wyjątkowa atmosfera w restauracjach i dobry stosunek jakości do ceny dopełniają filozofię marki. W marcu 2023 r. marka trafiła do portfela funduszu McWin, prywatnej firmy inwestycyjnej specjalizującej się w usługach gastronomicznych i technologii żywności.
Autentyczne smaki Italii w Atrium Biała – zapraszamy na wyjątkowy Jarmark Włoski
Egzotycznie orzeźwiająca nowość!
Smak i zapach owoców granatu ze słonecznej Grecji w każdej szklance!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.