Maczfit wspiera Bank Żywności
Chociaż kwestia marnowania żywności od dłuższego czasu jest nagłaśniania przez ekspertów oraz media, Polacy wciąż wyrzucają do kosza ok 4,8 miliona ton produktów spożywczych rocznie[1]. A jak z tym problemem radzi sobie branża cateringów spożywczych? Przykład prawdziwej sztuki pomagania, daje Maczfit, który nawiązał współpracę z Bankiem Żywności SOS w Warszawie i w ciągu zaledwie trzech ostatnich miesięcy przekazał blisko 26 000 ton produktów.
W sierpniu 2023 roku w ramach działań odpowiedzialnych społecznie, Maczfit podjął stałą współpracę z Bankiem Żywności SOS w Warszawie. Do początku listopada firma przekazała Fundacji aż 26 000 ton żywności o wartości 250 000 zł. Inicjatywa ta jest szczególnie ważna, biorąc pod uwagę, że według najnowszych wyliczeń Banków Żywności, marnowane przez Polaków produkty mogłyby się przełożyć na zapełnienie posiłkami około 12 miliardów talerzy[2].
Codzienne przygotowywanie posiłków dla tysięcy Polaków wiążę się z nadwyżkami produkcyjnymi. Co z nim zrobić? Rozwiązań jest kilka. My zdecydowaliśmy się na to, które łączy w sobie podejście proekologiczne ze wsparciem osób w potrzebie – czyli współpracę z Bankiem Żywności SOS w Warszawie. W jej ramach półprodukty, których nie wykorzystujemy, a które wciąż są dobre do spożycia, trafiają co miesiąc do 5 dużych ośrodków pomocy – komentuje Anna Chylewska, Dyrektorka Operacyjna Maczfit.
Żywność dostarczana przez Maczfit stanowi pomoc dla kilkuset osób tygodniowo w kilku wybranych organizacjach pomocowych. Bardzo cenimy wkład firmy w misję minimalizacji marnotrawstwa żywności i pomocy potrzebującym – jest to żywa idea przekładająca się na realne działania – dodaje Agata Szczebyło, Koordynatorka pozyskiwania żywności, Bank Żywności SOS w Warszawie.
Współpraca z Bankiem Żywności to kolejne z proekologicznych rozwiązań firmy. Maczfit posiada m.in. farmę fotowoltaiczną, której energią zasila zakład produkcyjny czy flotę aut hybrydowych. Marka na bieżąco prowadzi też inne działania społeczne m.in. wspiera Fundację Herosi (opiekującą się dziećmi chorującymi na nowotwory) oraz jest partnerem biegu charytatywnego Wings For Life World Run (zbierającego środki na wynalezienie metody leczenia urazów rdzenia kręgowego).
[1] Federacja Polskich Banków Żywności, Raport NIE MARNUJ JEDZENIA 2023, Warszawa 2023.
[2] Tamże.
Autentyczne smaki Italii w Atrium Biała – zapraszamy na wyjątkowy Jarmark Włoski
Egzotycznie orzeźwiająca nowość!
Smak i zapach owoców granatu ze słonecznej Grecji w każdej szklance!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.