Maczfit wspiera Bank Żywności
Chociaż kwestia marnowania żywności od dłuższego czasu jest nagłaśniania przez ekspertów oraz media, Polacy wciąż wyrzucają do kosza ok 4,8 miliona ton produktów spożywczych rocznie[1]. A jak z tym problemem radzi sobie branża cateringów spożywczych? Przykład prawdziwej sztuki pomagania, daje Maczfit, który nawiązał współpracę z Bankiem Żywności SOS w Warszawie i w ciągu zaledwie trzech ostatnich miesięcy przekazał blisko 26 000 ton produktów.
W sierpniu 2023 roku w ramach działań odpowiedzialnych społecznie, Maczfit podjął stałą współpracę z Bankiem Żywności SOS w Warszawie. Do początku listopada firma przekazała Fundacji aż 26 000 ton żywności o wartości 250 000 zł. Inicjatywa ta jest szczególnie ważna, biorąc pod uwagę, że według najnowszych wyliczeń Banków Żywności, marnowane przez Polaków produkty mogłyby się przełożyć na zapełnienie posiłkami około 12 miliardów talerzy[2].
Codzienne przygotowywanie posiłków dla tysięcy Polaków wiążę się z nadwyżkami produkcyjnymi. Co z nim zrobić? Rozwiązań jest kilka. My zdecydowaliśmy się na to, które łączy w sobie podejście proekologiczne ze wsparciem osób w potrzebie – czyli współpracę z Bankiem Żywności SOS w Warszawie. W jej ramach półprodukty, których nie wykorzystujemy, a które wciąż są dobre do spożycia, trafiają co miesiąc do 5 dużych ośrodków pomocy – komentuje Anna Chylewska, Dyrektorka Operacyjna Maczfit.
Żywność dostarczana przez Maczfit stanowi pomoc dla kilkuset osób tygodniowo w kilku wybranych organizacjach pomocowych. Bardzo cenimy wkład firmy w misję minimalizacji marnotrawstwa żywności i pomocy potrzebującym – jest to żywa idea przekładająca się na realne działania – dodaje Agata Szczebyło, Koordynatorka pozyskiwania żywności, Bank Żywności SOS w Warszawie.
Współpraca z Bankiem Żywności to kolejne z proekologicznych rozwiązań firmy. Maczfit posiada m.in. farmę fotowoltaiczną, której energią zasila zakład produkcyjny czy flotę aut hybrydowych. Marka na bieżąco prowadzi też inne działania społeczne m.in. wspiera Fundację Herosi (opiekującą się dziećmi chorującymi na nowotwory) oraz jest partnerem biegu charytatywnego Wings For Life World Run (zbierającego środki na wynalezienie metody leczenia urazów rdzenia kręgowego).
[1] Federacja Polskich Banków Żywności, Raport NIE MARNUJ JEDZENIA 2023, Warszawa 2023.
[2] Tamże.

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy
Artystka zaznacza, że za sprawą Warszawskiej Opery Kameralnej jeszcze przez dwa tygodnie Warszawa będzie rozbrzmiewać Mozartem. Kolejna edycja festiwalu poświęconego temu wybitnemu kompozytorowi zajmuje ważne miejsce w kulturalnym kalendarzu stolicy i przyciąga tłumy melomanów. A przed nimi jeszcze sporo atrakcji. Alicja Węgorzewska szczególnie zaprasza na dwie premiery, jedną skierowaną do młodych odbiorców, drugą – dedykowaną koneserom. Niezwykle ciekawie zapowiada się także nowy sezon artystyczny w WOK-u. Twórcy już pracują nad kolejnymi spektaklami i nagrywają nowe płyty.
Muzyka
Mietek Szcześniak: Gdybym chciał zbudować karierę, tobym ją budował. Nigdy o tym nie myślałem, zawsze po prostu chciałem muzykować

Wokalista zaznacza, że płyta „Brothers”, którą nagrał z czarnoskórym chórem, to efekt jego amerykańskiej przygody. Nie planuje robić kariery za granicą, ale z entuzjazmem przyjął propozycję współpracy z ludźmi, którzy tak jak on kochają śpiewać i muzykować. Krążek utrzymany jest w klimacie starego rhytm’n’bluesa, gospelu i soulu. Producentem jest H.B. Barnum, który przez trzy dekady był kierownikiem muzycznym Arethy Franklin i produkował albumy Franka Sinatry.
Farmacja
Konieczna większa edukacja na temat dbania o zdrowie i dostępnych leków. To kluczowe dla rozwoju samoleczenia

Osoba o niskim poziomie świadomości zdrowotnej zapłaci ostatecznie za opiekę medyczną trzy razy tyle, ile osoba, która wie na ten temat więcej – wskazuje Jonathan Workman z AESGP. Świadomość to ważny element samoleczenia, czyli samodzielnego dbania o zdrowie i zajmowania się drobnymi dolegliwościami, które pełni coraz istotniejszą funkcję w przeciążonym systemie ochrony zdrowia. Dlatego eksperci wskazują na konieczność prowadzenia szeroko zakrojonych kampanii zdrowotnych, a w działania edukacyjne powinny się włączyć zarówno firmy farmaceutyczne, personel medyczny, jak i rząd.