Komunikaty PR

Maczfit wspiera Bank Żywności

2023-11-24  |  11:00
Biuro prasowe

Chociaż kwestia marnowania żywności od dłuższego czasu jest nagłaśniania przez ekspertów oraz media, Polacy wciąż wyrzucają do kosza ok 4,8 miliona ton produktów spożywczych rocznie[1]. A jak z tym problemem radzi sobie branża cateringów spożywczych? Przykład prawdziwej sztuki pomagania, daje Maczfit, który nawiązał współpracę z Bankiem Żywności SOS w Warszawie i w ciągu zaledwie trzech ostatnich miesięcy przekazał blisko 26 000 ton produktów. 

 

W sierpniu 2023 roku w ramach działań odpowiedzialnych społecznie, Maczfit podjął stałą współpracę z Bankiem Żywności SOS w Warszawie. Do początku listopada firma przekazała Fundacji aż 26 000 ton żywności o wartości 250 000 zł. Inicjatywa ta jest szczególnie ważna, biorąc pod uwagę, że według najnowszych wyliczeń Banków Żywności, marnowane przez Polaków produkty mogłyby się przełożyć na zapełnienie posiłkami około 12 miliardów talerzy[2]. 

 

Codzienne przygotowywanie posiłków dla tysięcy Polaków wiążę się z nadwyżkami produkcyjnymi. Co z nim zrobić? Rozwiązań jest kilka. My zdecydowaliśmy się na to, które łączy w sobie podejście proekologiczne ze wsparciem osób w potrzebie – czyli współpracę z Bankiem Żywności SOS w Warszawie. W jej ramach półprodukty, których nie wykorzystujemy, a które wciąż są dobre do spożycia, trafiają co miesiąc do 5 dużych ośrodków pomocy – komentuje Anna Chylewska, Dyrektorka Operacyjna Maczfit

 

Żywność dostarczana przez Maczfit stanowi pomoc dla kilkuset osób tygodniowo w kilku wybranych organizacjach pomocowych. Bardzo cenimy wkład firmy w misję minimalizacji marnotrawstwa żywności i pomocy potrzebującym – jest to żywa idea przekładająca się na realne działania – dodaje Agata Szczebyło, Koordynatorka pozyskiwania żywności, Bank Żywności SOS w Warszawie.

 

Współpraca z Bankiem Żywności to kolejne z proekologicznych rozwiązań firmy. Maczfit posiada m.in. farmę fotowoltaiczną, której energią zasila zakład produkcyjny czy flotę aut hybrydowych. Marka na bieżąco prowadzi też inne działania społeczne m.in. wspiera Fundację Herosi (opiekującą się dziećmi chorującymi na nowotwory) oraz jest partnerem biegu charytatywnego Wings For Life World Run (zbierającego środki na wynalezienie metody leczenia urazów rdzenia kręgowego). 

 


[1] Federacja Polskich Banków Żywności, Raport NIE MARNUJ JEDZENIA 2023, Warszawa 2023. 

[2] Tamże.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Autentyczne smaki Italii w Atrium Biała – zapraszamy na wyjątkowy Jarmark Włoski Biuro prasowe
2024-11-05 | 12:00

Autentyczne smaki Italii w Atrium Biała – zapraszamy na wyjątkowy Jarmark Włoski

Poczuj smak prawdziwych włoskich specjałów w Atrium Biała! Od 12 aż do 23 listopada zapraszamy na Jarmark Włoski, który przeniesie was prosto do słonecznej Italii. W sercu
Żywienie Egzotycznie orzeźwiająca nowość!
2024-11-04 | 11:30

Egzotycznie orzeźwiająca nowość!

Herbata zielona, choć znana od wieków, cieszy się nadal w pełni zasłużoną popularnością. Każdego dnia sięgają po nią osoby, które chcą dbać o swoje dobre samopoczucie i
Żywienie Smak i zapach owoców granatu ze słonecznej Grecji w każdej szklance!
2024-11-04 | 10:35

Smak i zapach owoców granatu ze słonecznej Grecji w każdej szklance!

Syropy cieszą się dużą popularnością przez cały rok. Latem służą jako prosty i wygodny sposób na upragnione orzeźwienie. Jesienią i zimą szczególnie chętnie sięgamy po

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Gwiazdy

Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci

Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.

Handel

Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.