Komunikaty PR

Majka Jeżowska śpiewa o niemarnowaniu jedzenia

2021-01-27  |  12:01

Na oficjalnym profilu Majki Jeżowskiej na Facebooku pojawił się właśnie wyjątkowy film – powstał przy udziale dzieci z całej Polski i porusza ważny temat, czyli problem marnowania żywności. Skąd wziął się pomysł na piosenkę i do czego namawia Polaków autorka przebojów „A ja wolę moją mamę” i „Wszystkie dzieci nasze są”?

„Dbamy o zdrowie i zdrowo jemy, żadnych produktów nie marnujemy. (...) Mrożenie, suszenie i marynowanie – cudowne sposoby na niemarnowanie! Podziel się z kolegą kanapką z serem, wtedy na podwórku będziesz bohaterem!”.

To część refrenu piosenki, w której teledysku występuje Majka Jeżowska wraz z dziećmi – głównymi autorami tekstu. Piosenka „Od uprawy do potrawy” to zwieńczenie ogólnopolskiego konkursu w ramach programu edukacyjnego Tesco, od którego wzięła się nazwa utworu. W formie zabawy dzieci z klas 0-4 uczą się jak nie marnować jedzenia i zdrowo się odżywiać. W tym roku ich zadaniem było m.in. wymyślenie zwrotki i refrenu piosenki zachęcającej innych do „rozpoczęcia mody na niemarnowanie”. To właśnie one stały się inspiracją dla Majki Jeżowskiej do stworzenia utworu. Teledysk z dziećmi z Klubów Niemarnowania (tak nazywają się grupy biorące udział w programie) – zwycięzcami konkursu „Rymuję, nie marnuję” – można zobaczyć na kanałach społecznościowych Tesco i oficjalnym kanale Majki na Facebooku.

- Tworzenie piosenki to była dla mnie ogromna frajda. Tekst powstał na podstawie pomysłów dzieci, które po raz kolejny udowodniły, że ich kreatywność nie zna granic! Najważniejsze jest jednak przesłanie, czyli nawołanie do zaprzestania marnowania żywności, bo właśnie tego dotyczy nasza piosenka. Powinniśmy wszyscy zastanowić się przez moment i wspólnie rozpocząć „modę na niemarnowanie”. Wiedzą o tym dzieci i powinni wiedzieć o tym także doroślimówi Majka Jeżowska, współautorka tekstu i muzyki do piosenki „Od uprawy do potrawy”.


Problem na skalę świata

Marnowanie żywności staje się coraz ważniejszym tematem, bo na świecie co roku marnuje się aż jedna trzecia wyprodukowanej żywności nadającej się do spożycia[1]. To właśnie walory edukacyjne, zaraz obok humoru i kreatywności, stały się głównym kryteriami oceny w konkursie Tesco (w Jury którego zasiadała także piosenkarka). Piosenka „Od uprawy do potrawy” powstała, aby zwrócić uwagę Polaków na problem. Choć jej słowa i muzyka wskazują, że skierowana jest głównie do dzieci, to właśnie one mają największą moc, aby do niemarnowania zachęcać także dorosłych, co słusznie podkreśla fragment: „Za dużo mamy śmieci na świecie, musimy razem pomóc planecie. Więc na zakupach przypomnij mamie, jest nowa moda na niemarnowanie.”

- Wierzymy, że budowanie świadomości oraz kształtowanie pozytywnych nawyków żywieniowych u najmłodszych pozwoli nam na przestrzeni lat pożegnać się z przykrym problemem, jakim jest marnowanie żywności. Dzieci włożyły w przygotowanie piosenek dużo serca. Cieszymy się, że efekty ich pracy mogą teraz dotrzeć do odbiorców w całej Polsce i kto wie, może odmienią czyjeś życie na lepsze mówi Katarzyna Bąk, Community Manager Tesco w Polsce, będącego głównym organizatorem i fundatorem nagród w konkursie.

Piosenka na kanale YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=5dnXr_nJ_7c

 


[1] Oficjalna strona Food and Agriculture Organization of the United Nations (FAO), Food Loss and Food Waste, http://www.fao.org/food-loss-and-food-waste/flw-data (dostęp 08.01.2021)

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Tchibo z nową propozycją kawy z limitowanej edycji Raritat Biuro prasowe
2024-03-28 | 10:00

Tchibo z nową propozycją kawy z limitowanej edycji Raritat

Zbliżająca się Wielkanoc daje możliwość spędzenia chwil w gronie najbliższych. Idealnym dopełnieniem tych spotkań będzie filiżanka pysznej, aromatycznej kawy, którą można
Żywienie Nawożenie dolistne rzepaku – o czym pamiętać na początku wiosny?
2024-03-28 | 09:00

Nawożenie dolistne rzepaku – o czym pamiętać na początku wiosny?

Rzepak to jedna z najczęściej, zaraz po zbożach i kukurydzy, uprawianych roślin rolniczych w Polsce. Nasz kraj jest jednym z głównych producentów rzepaku w Europie, z
Żywienie Nowa odsłona Chef’s Menu trwa!
2024-03-27 | 17:00

Nowa odsłona Chef’s Menu trwa!

Od 23 lutego mieszkańcy Warszawy, Krakowa i Gdańska mają możliwość odkrywania wyjątkowych restauracji w Polsce poprzez ich flagowe menu. W ramach MENUFEST, każdy Gość otrzymuje w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Partner Serwisu Zdrowie

Viatris

Żywienie

Gwiazdy

Enej: Wielkanoc musi być w rodzinnym gronie. Nie jesteśmy fanami wyjazdów do hoteli, żeby spędzać święta z obcymi ludźmi

Muzycy zespołu Enej przyznają, że lubią i celebrują święta, dlatego cieszą się na nadchodzącą Wielkanoc. Zamierzają wtedy zwolnić tempo, odłożyć na bok pracę i poświęcić czas rodzinie. Mirosław Ortyński i Piotr Sołoducha zdradzają, że ich popisowym, a jednocześnie ulubionym świątecznym przysmakiem jest sałatka jarzynowa. Sami też z przyjemnością ją przygotowują.

Konsument

Poczucie bycia autentycznym w mediach społecznościowych wpływa pozytywnie na zdrowie psychiczne młodych ludzi. Autentyczność w prawdziwym życiu nie ma takiego znaczenia

Studenci, którzy postrzegają siebie jako autentycznych w mediach społecznościowych, są mniej zestresowani i cieszą się lepszym zdrowiem psychicznym, niż ci, którzy na platformach posługują się wizerunkiem wykreowanym. Autentyczność w rzeczywistym świecie nie ma jednak takiego wpływu na dobrostan psychiczny. Takie wnioski płyną z badania przeprowadzonego przez naukowców z USA we współpracy z polskimi i niemieckimi kolegami. Badacze przyjrzeli się też różnicom między tymi zależnościami badanymi u pokolenia Z i pokoleń wcześniejszych. Z ich obserwacji wynika, że „zetki” uważają siebie za bardziej autentycznych w mediach społecznościowych niż starsi uczestnicy badania.