Komunikaty PR

Majonezowe inspiracje w kuchni

2022-02-28  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Best Brands PR
Best Brands PR

Słomińskiego
00-195 Warszawa
bestbrandspr|bestbrandspr.pl| |bestbrandspr|bestbrandspr.pl
0-22 251 66 86
www.bestbrandspr.pl

Majonez to jeden z najpopularniejszych sosów na świecie, używany w daniach z wielu zakątków kuli ziemskiej. Znajdziemy go w kuchni japońskiej, meksykańskiej, francuskiej oraz wielu innych. Nikogo nie powinno to dziwić - majonez jest niezwykle uniwersalny, świetnie łączy się z rozmaitymi dodatkami, a na jego bazie można przygotować wiele innych sosów. Skąd właściwie wziął się fenomen majonezu?

Źródła nie podają jednego miejsca i czasu, kiedy po raz pierwszy przyrządzono słynny sos z żółtek, octu, musztardy i oleju. W książkach kucharskich pojawia się pod znaną nam obecnie nazwą od XIX wieku, jednak prawdopodobnie przygotowywano go już dużo wcześniej. Historia produkcji majonezu na skalę przemysłową sięga 1905 roku, kiedy w Stanach Zjednoczonych pewien niemiecki imigrant zaczął sprzedawać sos przyrządzany przez swoją żonę. Wyrób cieszył się tak dużą popularnością, że już w 1912 r. otworzył on wytwórnię majonezu. W Polsce z kolei przemysłowa produkcja tego popularnego sosu zapoczątkowana została w 1959 roku przez Wytwórczą Spółdzielnię Pracy „Społem”, która do dzisiaj produkuje kultowy już Majonez Kielecki. Co ciekawe, to właśnie na podstawie jego składu i receptury opracowana została Polska Norma produkcji majonezu.

(Nie) samym majonezem człowiek żyje

Po ponad 60 latach od rozpoczęcia produkcji majonezu na skalę przemysłową w naszym kraju, w sklepach znajdziemy naprawdę mnóstwo jego wariantów. Szczególnie ciekawą propozycją są wersje z dodatkami smakowymi, np. Majonez Kielecki z czosnkiem. Takie rozwiązanie to gotowy produkt, który wykorzystać możemy w wielu potrawach bez dodatkowego doprawiania, a przede wszystkim żmudnego obierania i wyciskania czosnku. Szczególnie dobrze sprawdzi się on m.in. w domowych burgerach czy hot-dogach. Dla osób, które starają się każdego dnia mieć na uwadze zbilansowaną dietę, dobrą propozycją może być delikatny w smaku Majonez Kielecki Omega-3. Od tradycyjnej wersji różni się on przede wszystkim tym, że został wzbogacony o nienasycone kwasy tłuszczowe Omega-3, które korzystnie wpływają na pracę serca, mózgu czy narządu wzroku.

Majonez dla każdego

Nie da się ukryć, że majonez jeszcze do niedawna zarezerwowany był jedynie dla osób spożywających produkty pochodzenia zwierzęcego. Kiedy jednak coraz więcej konsumentów zaczęło decydować się na dietę wegańską, producenci tego popularnego sosu zareagowali na rosnące zapotrzebowanie i zaczęli tworzyć coraz to nowe receptury roślinnych odpowiedników. W obliczu nowego, bardzo popularnego trendu, na odpowiedź firmy WSP „Społem” także nie trzeba było długo czekać… Latem 2020 roku na rynek zawitał Majonez Kielecki Roślinny, który wzbudził bardzo duże zainteresowanie. Wytwarzany na bazie oleju rzepakowego i białek grochu z dodatkiem aromatycznej musztardy. Majonez Kielecki Roślinny doskonale zastępuje tradycyjną wersję i stwarza nowe kulinarne możliwości dla każdego.

A co dla osób dbających o linię? Kto będąc na diecie nie rozmyślał o pysznej kanapce z szynką posmarowanej nawet cienką warstwą majonezu? Na szczęście na to też jest rada - odchudzonych wersji tego sosu nie brakuje. Na rynku znajdziemy m.in. Majonez Kielecki lekki o obniżonej zawartości cukru o 38% i tłuszczu o 31% w stosunku do tradycyjnej wersji sosu. Idealnie sprawdzi się on jako dodatek do sałatek, wegeburgerów czy pieczonych warzyw. I nagle dieta przestaje być taka straszna!

Sugerowana cena Majonezu Kieleckiego z czosnkiem: ok. 6,20 zł brutto / 310 g

Sugerowana cena Majonezu Kieleckiego Omega-3: ok. 6,20 zł brutto / 310 g

Sugerowana cena Majonezu Kieleckiego Roślinnego: ok. 6,20 zł brutto / 310 g

Sugerowana cena Majonezu Kieleckiego lekkiego: ok. 6,20 zł brutto / 310 g

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Best Brands PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE Biuro prasowe
2025-06-30 | 06:00

Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE

Czy pestycydy wracają na nasze stoły? Najnowszy raport rzuca światło na poważne niespójności w polityce rolnej i handlowej Unii Europejskiej. Analiza wskazuje, że mimo
Żywienie Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?
2025-06-26 | 15:00

Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?

Pieczarki to jedne z najczęściej wybieranych grzybów w polskich domach – są delikatne w smaku, łatwe w przygotowaniu i dostępne przez cały rok. Ale
Żywienie Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Dom i ogród

Transport

Trwa debata o nowych przepisach dotyczących praw pasażerów. Możliwe zmiany w wysokości odszkodowań za opóźnione loty

W dyskusji o prawach pasażerów linii lotniczych pojawiają się rozbieżności między unijnymi instytucjami. Dotyczą one m.in. odszkodowań za opóźnione lub odwołane loty. Ministrowie transportu UE proponują 300 euro odszkodowania za czterogodzinne opóźnienie lub odwołanie krótkiego lotu, a Parlament Europejski opowiada się za wyższymi odszkodowaniami i to po trzech godzinach opóźnienia. Parlamentarna komisja transportowa proponuje także szereg zmian dotyczących m.in. bagażu podręcznego czy odpowiedzialności pośredników sprzedających bilety.

Dziecko

Marcelina Zawadzka: Uwielbiam zakupy online. Kiedy mały wieczorem zasypia, to ja mam wtedy czas na przeglądanie ofert w sieci

Odkąd modelka została mamą, zmieniła nawyki zakupowe, ponieważ nie ma czasu ani siły, żeby chodzić po galeriach w poszukiwaniu wszystkiego, co jest jej aktualnie potrzebne. A najwięcej rzeczy kupuje teraz właśnie dla swojego syna, który rośnie w oczach i często trzeba mu chociażby wymieniać garderobę. Marcelina Zawadzka zaznacza, że w sieci zazwyczaj robi zakupy wieczorem, kiedy jej syn już zasypia.