Komunikaty PR

Majówka 2024: Sekret azjatyckiego grilla

2024-04-15  |  10:30
Biuro prasowe

Majówka 2024: Sekret azjatyckiego grilla

Popularność kuchni azjatyckiej w Polsce stale rośnie. Obietnica intensywnych smaków i egzotycznych doznań sprawia, że poszukiwanie sposobów na smakowite celebrowanie majówki nabiera nowego znaczenia. Jest to idealna okazja, by odkryć miejsca, które przenoszą daleko poza tradycyjne ramy grillowania. Podpowiadamy, dlaczego warto spróbować kuchni azjatyckiej z grilla i które dania są najpopularniejsze! 

Nie tylko wiosną i latem poszukujemy grillowanych potraw na talerzu. Dzisiaj możemy pozwolić sobie na to, by jeść azjatyckie przysmaki z grilla przez cały rok! Oczywistym sekretem grillowanych dań po azjatycku jest perfekcyjne połączenie orientalnych przypraw i składników, które tworzą niepowtarzalny smak na talerzu, po który Polacy sięgają coraz częściej. 

W czym tkwi sekret grillowanych dań w Tajlandii i Wietnamie?

To połączenie świeżości i intensywności, które zanurzają podniebienia w bogactwie azjatyckiej kuchni. Tajemnica leży także w umiejętnościach Szefów Kuchni, którzy potrafią perfekcyjnie przygotować dania na grillu, zachowując ich soczystość i aromat. Sukces tych dań najczęściej oparty jest na tradycyjnych technikach przygotowania, dzięki czemu są dla nas również wędrówką przez kulinarną mapę Azji - komentuje Linh Ziółkowska, manager warszawskiej restauracji Wi-Taj, specjalizującej się w kuchni wietnamsko-tajskiej.

W Tajlandii najczęściej przyrządza się satay. Wybrane kawałki mięsa wołowego, wieprzowego, baraniego, drobiu, ryby lub krewetek, w sosie sporządzanym z soku z limonek, czosnku, trawy cytrynowej, z dodatkiem kurkumy, która nadaje potrawie charakterystyczną, żółtą barwę. W Tajlandii popularny jest "Mookata", rodzaj grillowanego stolika, na którym równocześnie gotuje się mięso i warzywa w wywarze z przypraw. To interaktywne i soczyste doświadczenie kulinarne, które łączy w sobie elementy grillowania, gotowania na parze i gotowania w bulionie.

Z kolei w Wietnamie możemy się spotkać z między innymi z Bún Chả, czyli grillowaną wieprzowiną, podawaną w podgrzanym sosie rybnym rozrobionym z wodą, z plasterkami marchewki oraz zielonej papai. Do tego makaron ryżowy bun i zielenina (kiełki fasoli i zioła). Wśród dodatków, które nadają charakteru znajdziemy chili i siekany czosnek. Wietnamski grill zazwyczaj opiera się na używaniu drewnianych patyków lub metalowych rożnów nad otwartym ogniem lub w specjalnych grillach. Podczas przygotowywania potraw na grillu, często stosuje się marynaty i przyprawy, które dodają intensywnego smaku i aromatu. Charakterystyczną cechą wietnamskiego grillowania jest także wykorzystanie świeżych ziół i przypraw, takich jak trawa cytrynowa, kolendra, imbir czy chili, które nadają potrawom wyrazisty i charakterystyczny smak. W tych azjatyckich przysmakach kryje się nie tylko niezwykły smak, ale także historia i kultura. Każdy składnik i każdy krok przygotowania mają swoje znaczenie, tworząc złożone kompozycje smakowe, które przyciągają smakoszy z całego świata.

Smak Azji w samym centrum Warszawy 

Wybór azjatyckich restauracji w Warszawie jest coraz większy, a dania z azjatyckiego grilla coraz bardziej dostępne. Na swoją majówką listę warto wpisać restaurację Wi-Taj, która oferuje wyjątkowe azjatyckie propozycje. W menu znalazły się soczyste grillowane udka kurczaka marynowane w chili, trawie cytrynowej i szalotce, podane z autorskim sosem Szefa Kuchni. Inną propozycją jest grillowana wieprzowina z szalotką, makaronem ryżowym i świeżymi wietnamskimi ziołami, znana jako Bún Chả. Dla miłośników owoców morza, restauracja proponuje krewetki black tiger z grilla, marynowane w chili i liściach cytryny, podane z sosem tamaryndowym (Tôm nướng muối ớt). Wybór takiej formy grillowanych dań, to kulinarna podróż po Azji, bez konieczności opuszczania stolicy.





 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Tylko 7% Polaków wie, co oznacza pierwotna czystość wody Biuro prasowe
2025-02-17 | 13:20

Tylko 7% Polaków wie, co oznacza pierwotna czystość wody

Pierwotna czystość oznacza brak jakichkolwiek zanieczyszczeń chemicznych i mikrobiologicznych już w źródle. To główna cecha naturalnych wód mineralnych
Żywienie Skyry – codzienna dawka mocy, z Piątnicy, no bo skąd!
2024-12-31 | 10:00

Skyry – codzienna dawka mocy, z Piątnicy, no bo skąd!

Wraz z nowym rokiem OSM Piątnica powraca z kampanią reklamową „Przejdź na dobrą stronę mocy”, promującą Skyry – jogurty typu islandzkiego. Dzięki wysokiej zawartości
Żywienie Ciasta na sylwestrowy stół
2024-12-30 | 14:50

Ciasta na sylwestrowy stół

Ile ciast potrzeba na świąteczno-noworoczny stół, aby domownicy byli zadowoleni? Wszystko zależy od liczby zaproszonych gości, ale jesteśmy pewni, że często wystarczy jedno ciasto,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Transport

Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

Handel

Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.