Komunikaty PR

Marka WINIARY otwiera jadłodzielnię w Warszawie

2023-01-13  |  15:00
Biuro prasowe

W ramach programu „Pomagamy w gotowaniu i niemarnowaniu”, marka WINIARY otworzyła nowy punkt sąsiedzkiego dzielenia się żywnością. Jadłodzielnia stworzona we współpracy z Fundacją CHOPS stanęła obok budynku Towarzystwa Przyjaciół Dzieci, przy ul. Wileńskiej 55/57 w Warszawie. To już 12. miasto, w którym marka pomaga mieszkańcom w walce z marnowaniem żywności. 

Lokalne działania mają znaczenie

W Polsce marnuje się około 5 mln ton żywności rocznie – program WINIARY „Pomagamy w gotowaniu i niemarnowaniu” jest odpowiedzią na ten problem. Marka pomaga konsumentom ograniczyć wyrzucanie jedzenia, dzieląc się z nimi praktycznymi wskazówkami czy przepisami, ale także zachęcając do przekazywania nadwyżek żywności potrzebującym. W tym celu WINIARY otwierają jadłodzielnie w różnych miastach w Polsce. 12 stycznia br., do użytku został oddany kolejny taki punkt marki – tym razem w Warszawie. W uroczystym otwarciu jadłodzielni udział wzięli: prezes Fundacji CHOPS – Roman Żarnecki, prezeska Mazowieckiego Oddziału Wojewódzkiego Towarzystwa Przyjaciół Dzieci – Monika Jagodzińska oraz przedstawiciel marki WINIARY – Szymon Ulkowski.

- Misją marki WINIARY jest pomaganie Polakom w codziennym gotowaniu. Robimy to od ponad 80 lat, tworząc najwyższej jakości produkty, dostosowując się do zmieniających się potrzeb naszych konsumentów, ale także dostarczając inspiracji na to, co przygotować na obiad każdego dnia. Myśląc o odpowiedzialnym podejściu do gotowania ważnym aspektem stała się dla nas walka z marnowaniem żywności, która ma bezpośredni wpływ na oszczędność pieniędzy, ale również zasoby planety. Robimy to edukując konsumentów w zakresie odpowiedniego planowania, przechowywania i gospodarowania żywnością, ale także przez popularyzowanie idei dzielenia się jedzeniem. Warszawska jadłodzielnia jest już dwunastym punktem, który udało nam się otworzyć od drugiej połowy 2021 roku. Cieszę się, że możemy rozwijać tę inicjatywę i również w stolicy będziemy mogli przyczynić się do ograniczania problemu marnowania żywności. Ze względu na dużą liczbę mieszkańców i lokalizację w niedalekiej odległości od Dworca Wileńskiego, liczymy że będzie cieszyła się ona dużym zainteresowaniem podkreśla Szymon Ulkowski, Kierownik ds. e-Business i Komunikacji marki WINIARY.

Na wydarzeniu pojawiła się również Jagna Niedzielska, która od lat inspiruje konsumentów do bardziej odpowiedzialnych i zrównoważonych decyzji w kuchni.

- Niewykorzystane produkty, których termin przydatności się kończy, mogą posłużyć jako baza do innych potraw na kolejne dni. Na stronie internetowej www.winiary.pl dostępne są przygotowane przeze mnie przepisy w duchu „zero waste”, które pomagają tak planować menu, by nic się nie zmarnowało. A jeśli plany w międzyczasie się zmienią i zostaniemy z nadmiarem żywności, doskonałym pomysłem będzie podzielenie się nią w jadłodzielniach. Idea foodsharingu jest szczytna, a przy okazji dobra dla planety – mówi Jagna Niedzielska, ambasadorka marki WINIARY.

Jak działa jadłodzielnia?

Jadłodzielnia to sąsiedzki punkt nieodpłatnego dzielenia się żywnością. Każda z tworzonych przez WINIARY jadłodzielni zawiera lodówkę przeznaczoną do przechowywania produktów wrażliwych na temperaturę oraz regały i szafki na produkty suche. Zainteresowani mogą zostawiać żywność, której nie są w stanie wykorzystać, natomiast każdy potrzebujący, będzie mógł ją zabrać i zagospodarować według własnych potrzeb. Mieszkańcy Warszawy będą mogli dzielić się produktami codziennie. Punkt otwarty będzie w godzinach 8:00-22:00 każdego dnia.

Nowa jadłodzielnia nie powstałby bez wsparcia Fundacji CHOPS, której wolontariusze i partnerzy będą na co dzień doglądać punktu.

- Marnowanie żywności to duży problem w całej Polsce. Często wyrzucamy produkty, których nie zdążyliśmy zjeść na czas. A przecież dookoła jest mnóstwo potrzebujących osób, którym te produkty mogłyby pomóc, zanim przestaną nadawać się do spożycia. Jako Fundacja chcemy, aby lokalna społeczność miała możliwość sąsiedzkiego dzielenia się jedzeniem i wzajemnego wspierania, dzięki którym możemy jednocześnie ograniczyć marnowanie żywności. Zaangażowanie się we współpracę z marką WINIARY i wspólne otwieranie takich punktów w różnych miastach Polski umożliwia te działania. Jesteśmy dumni, że możemy być częścią tego projektumówi Roman Żarnecki, Prezes Zarządu Fundacji CHOPS.

Na stronie https://www.winiary.pl/lista-jadlodzielni-w-polsce/ znajduje się mapa wszystkich jadłodzielni w Polsce. Można tam znaleźć najbliższą dla siebie lokalizację.

Marnowanie żywności jest realnym problemem!

Jak pokazują dane SGGW* ponad połowa żywności, która marnuje się w Polsce (53%) pochodzi z gospodarstw domowych. Niemal co trzeci ankietowany w tej grupie (29%), jako powód wyrzucania produktów spożywczych wskazuje przekroczenie terminu przydatności do spożycia. Jednocześnie, wiele osób nie rozróżnia oznaczeń „Najlepiej spożyć przed” i „Należy spożyć do”. Co piąta przyznaje, że zdarza jej się wyrzucać jedzenie przez zbyt duże zakupy, a co ósma (13%) zdradza, że to skutek niewłaściwego przechowywania żywności. W sumie każdego roku marnuje się w Polsce ok. 5 mln ton żywności, co oznacza, że statystycznie każdy z nas wyrzuca do kosza aż 130 kg jedzenia rocznie!

Więcej informacji o kampanii, jak również porady na dalsze wykorzystanie produktów, które pozostały w lodówce oraz inspiracje do działań mających na celu ograniczenie marnowania żywności można znaleźć na stronie https://www.winiary.pl/pomagamy-w-gotowaniu-i-niemarnowaniu.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE Biuro prasowe
2025-06-30 | 06:00

Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE

Czy pestycydy wracają na nasze stoły? Najnowszy raport rzuca światło na poważne niespójności w polityce rolnej i handlowej Unii Europejskiej. Analiza wskazuje, że mimo
Żywienie Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?
2025-06-26 | 15:00

Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?

Pieczarki to jedne z najczęściej wybieranych grzybów w polskich domach – są delikatne w smaku, łatwe w przygotowaniu i dostępne przez cały rok. Ale
Żywienie Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Nauka

MNiSW reaguje na problemy psychiczne w środowisku akademickim. Specjalny zespół ma opracować skuteczne rozwiązania

W środowisku naukowym rośnie świadomość znaczenia dobrostanu psychicznego i potrzeby budowania bezpiecznego miejsca – zarówno dla studentów, jak i kadry akademickiej. Z badania SWPS wynika, że wiele osób w tym środowisku zmaga się z silnym stresem, wypaleniem zawodowym oraz zaburzeniami lękowymi i depresyjnymi. Do tego dochodzi także coraz częściej występujący problem mobbingu i dyskryminacji. Tematem zajmuje się MNiSW, powołując specjalny międzyresortowy zespół, ale też same uczelnie.

Media

Maciej Dowbor: Domówki i rolki przyniosły nam dużo większą popularność niż telewizja. Ludzie nas odbierają jak dobrych znajomych

Prezenter przyznaje, że domówki online i publikowane w mediach społecznościowych rolki pozwoliły im zbudować mocną pozycję w cyfrowym świecie. Dzięki nim zyskali dużo większą popularność niż z racji udziału w różnych projektach telewizyjnych czy serialowych. Maciej Dowbor odczuwa dużą satysfakcję z tego, że ich działalność internetowa przyciąga miliony odbiorców, zainteresowanie proponowanymi przez nich treściami nie słabnie, a widzowie, z którymi się spotykają na ulicy, traktują ich jak dobrych znajomych.