Marka WINIARY wprowadza linię zup z uratowanymi warzywami
Światowy Dzień Żywności, który obchodziliśmy w niedzielę to doskonały powód, by przypomnieć
o problemie marnowania żywności w Polsce. Marka WINIARY podejmuje wiele działań, aby ograniczyć to zjawisko – tym razem rozszerza swoje portfolio o wyjątkowe nowości, ratując niedoskonałe warzywa, które cechuje nietypowa wielkość, kształt czy drobne przebarwienia na skórce. Te małe skazy często powodują, że warzywa nie mogą być użyte do produkcji żywności. Teraz znajdą się w limitowanej edycji znanych i lubianych zup z portfolio WINIARY: w Krupniku, Barszczu Czerwonym i Jarzynowej.
Światowy Dzień Żywności
16 października obchodzimy Światowy Dzień Żywności ustanowiony przez Organizację Narodów Zjednoczonych ds. Wyżywienia i Rolnictwa (FAO) już ponad 40 lat temu. Celem jest zwrócenie uwagi opinii publicznej oraz konsumentów na globalne problemy żywieniowe, w tym na problem marnowania żywności, z którym walkę podejmuje marka WINIARY. A jest o co walczyć – wyniki ostatnich badań PROM, wskazują, iż w Polsce rokrocznie marnuje się prawie pięć milionów ton żywności.[1]
Marka WINIARY ratuje warzywa
W ramach misji „Pomagamy w gotowaniu i niemarnowaniu”, marka WINIARY wspiera konsumentów w ograniczaniu marnowania żywności – i to na wiele różnych sposobów. Przede wszystkim dostarcza kulinarnych inspiracji w postaci prostych przepisów na wykorzystanie produktów, które są dostępne
w każdym domu. Pomaga w planowaniu posiłków, edukuje i kształtuje dobre nawyki, a także otwiera jadłodzielnie w całej Polsce.
W najnowszej kampanii WINIARY promują wykorzystywanie warzyw takich, jakie stworzyła natura –
o nietypowej wielkości czy niestandardowych kształtach. Z reguły, nie trafiają one do produkcji żywności mimo, tego że ich wartości odżywcze i smak nie odbiegają od tych o regularnym wyglądzie. Limitowana edycja zup WINIARY to tym samym doskonały sposób na ograniczenie zjawiska, jakim jest marnowanie żywności. W każdym z produktów WINIARY zawarły jedną grupę uratowanych warzyw:
w Krupniku są to wszystkie marchewki, w Barszczu Czerwonym – buraki, a w Jarzynowej – selery.
Program „Pomagamy w Gotowaniu i Niemarnowaniu” WINIARY będzie rozwijany w kolejnych latach. Więcej informacji o kampanii oraz inspiracje do działań mających na celu ograniczenie marnowania jedzenia można znaleźć na stronie https://www.winiary.pl/pomagamy-w-gotowaniu-i-niemarnowaniu/
[1] Źródło: Nie marnujmy. Perspektywy zapobiegania marnotrawstwu żywności w Polsce do 2030 roku. Raport z badań, Warszawa 2021; PROM, FPBŻ, NCBR.

Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE

Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Dowbor: Domówki i rolki przyniosły nam dużo większą popularność niż telewizja. Ludzie nas odbierają jak dobrych znajomych
Prezenter przyznaje, że domówki online i publikowane w mediach społecznościowych rolki pozwoliły im zbudować mocną pozycję w cyfrowym świecie. Dzięki nim zyskali dużo większą popularność niż z racji udziału w różnych projektach telewizyjnych czy serialowych. Maciej Dowbor odczuwa dużą satysfakcję z tego, że ich działalność internetowa przyciąga miliony odbiorców, zainteresowanie proponowanymi przez nich treściami nie słabnie, a widzowie, z którymi się spotykają na ulicy, traktują ich jak dobrych znajomych.
Konsument
Rynek gier mobilnych w Polsce może być wart prawie 0,5 mld dol. do 2030 roku. Za tym idzie rozwój smartfonów dla graczy

W 2030 roku liczba użytkowników gier mobilnych w Polsce może przekroczyć 7,1 mln, a przychody z rynku będą bliskie 470 mln dol. – wynika z danych Statista. Wraz ze wzrostem liczby graczy rozwija się także rynek urządzeń do gamingu mobilnego. Zdaniem przedstawicieli ZTE Polska, producentów smartfonów nubia, których dwa nowe modele miały właśnie swoją premierę w Polsce, ten segment krajowego rynku wciąż jest słabo zagospodarowany, a do tej pory dominowały na nim głównie urządzenia zaawansowane i drogie. Dużą rolę w udoskonalaniu sprzętu dla graczy odgrywa sztuczna inteligencja.
Dom i ogród
Sandra Kubicka: Najpierw kupiłam małą domową szklarnię na zioła. A teraz zamówiłam duży model do ogrodu i będę tam mieć pomidory, ogórki i truskawki

Modelka czerpie dużą radość z własnoręcznie wyhodowanych ziół i warzyw. Swoją przygodę z ogrodnictwem zaczęła od małej domowej szklarni kupionej w sklepie internetowym, a już niedługo będzie miała szklarnię z prawdziwego zdarzenia. Sandra Kubicka nie ukrywa, że teraz z dużą niecierpliwością czeka na to, jaki plon wydadzą sadzonki pomidorów. Na razie rosną jak na drożdżach.