Marka WINIARY wprowadza linię zup z uratowanymi warzywami
Światowy Dzień Żywności, który obchodziliśmy w niedzielę to doskonały powód, by przypomnieć
o problemie marnowania żywności w Polsce. Marka WINIARY podejmuje wiele działań, aby ograniczyć to zjawisko – tym razem rozszerza swoje portfolio o wyjątkowe nowości, ratując niedoskonałe warzywa, które cechuje nietypowa wielkość, kształt czy drobne przebarwienia na skórce. Te małe skazy często powodują, że warzywa nie mogą być użyte do produkcji żywności. Teraz znajdą się w limitowanej edycji znanych i lubianych zup z portfolio WINIARY: w Krupniku, Barszczu Czerwonym i Jarzynowej.
Światowy Dzień Żywności
16 października obchodzimy Światowy Dzień Żywności ustanowiony przez Organizację Narodów Zjednoczonych ds. Wyżywienia i Rolnictwa (FAO) już ponad 40 lat temu. Celem jest zwrócenie uwagi opinii publicznej oraz konsumentów na globalne problemy żywieniowe, w tym na problem marnowania żywności, z którym walkę podejmuje marka WINIARY. A jest o co walczyć – wyniki ostatnich badań PROM, wskazują, iż w Polsce rokrocznie marnuje się prawie pięć milionów ton żywności.[1]
Marka WINIARY ratuje warzywa
W ramach misji „Pomagamy w gotowaniu i niemarnowaniu”, marka WINIARY wspiera konsumentów w ograniczaniu marnowania żywności – i to na wiele różnych sposobów. Przede wszystkim dostarcza kulinarnych inspiracji w postaci prostych przepisów na wykorzystanie produktów, które są dostępne
w każdym domu. Pomaga w planowaniu posiłków, edukuje i kształtuje dobre nawyki, a także otwiera jadłodzielnie w całej Polsce.
W najnowszej kampanii WINIARY promują wykorzystywanie warzyw takich, jakie stworzyła natura –
o nietypowej wielkości czy niestandardowych kształtach. Z reguły, nie trafiają one do produkcji żywności mimo, tego że ich wartości odżywcze i smak nie odbiegają od tych o regularnym wyglądzie. Limitowana edycja zup WINIARY to tym samym doskonały sposób na ograniczenie zjawiska, jakim jest marnowanie żywności. W każdym z produktów WINIARY zawarły jedną grupę uratowanych warzyw:
w Krupniku są to wszystkie marchewki, w Barszczu Czerwonym – buraki, a w Jarzynowej – selery.
Program „Pomagamy w Gotowaniu i Niemarnowaniu” WINIARY będzie rozwijany w kolejnych latach. Więcej informacji o kampanii oraz inspiracje do działań mających na celu ograniczenie marnowania jedzenia można znaleźć na stronie https://www.winiary.pl/pomagamy-w-gotowaniu-i-niemarnowaniu/
[1] Źródło: Nie marnujmy. Perspektywy zapobiegania marnotrawstwu żywności w Polsce do 2030 roku. Raport z badań, Warszawa 2021; PROM, FPBŻ, NCBR.

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Katarzyna Dowbor: Jak najszybciej muszę się zaszczepić przeciw kleszczowemu zapaleniu mózgu. Do tej pory zabezpieczałam przed tymi pasożytami tylko moje zwierzęta
Prezenterka przyznaje, że do tej pory nie zdawała sobie sprawy, że kleszczowe zapalenie mózgu to taka podstępna i groźna choroba. Jest ona wywoływana przez wirusa, który dostaje się do naszego organizmu w wyniku ukłucia przez kleszcza. Dlatego tak ważne jest, by przed tymi pajęczakami zabezpieczać nie tylko naszych pupili, ale także siebie. Katarzyna Dowbor już umówiła się na przyjęcie odpowiedniej szczepionki. Z danych opracowanych przez Ośrodek Badań Socjomedycznych Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW wynika, że na taki krok decyduje się zaledwie co dziesiąty Polak.
Moda
Julia Kamińska: Założyłam sobie, że w tym roku nie będę kupować żadnych nowych ubrań. Z sukcesem sprzedaję też swoje rzeczy na popularnej platformie

Aktorka chętnie podjęła wyzwanie „no-buy 2025” i jak zapewnia, w tym roku nie zamierza kupować żadnych nowych ubrań. Poza tym systematycznie „wietrzy” swoją szafę i te rzeczy, które już nie są jej potrzebne, sprzedaje przez internet albo oddaje znajomym. Julia Kamińska zaznacza też, że kompletując stylizację na czerwony dywan, stara się nie wydawać pieniędzy na nowe ubrania. Najpierw zagląda do garderoby, by znaleźć w niej coś, co można ponownie wykorzystać.
Infrastruktura
Mazowsze turystycznie radzi sobie lepiej niż przed pandemią. Odwiedzających przyciąga już nie tylko Warszawa

Województwo mazowieckie jest liderem pod względem liczby turystów. W ubiegłym roku odwiedziło je prawie 7 mln gości. I choć lokomotywą ruchu turystycznego pozostaje Warszawa, to coraz więcej osób wybiera zwiedzanie regionu w wolniejszym tempie niż w stolicy i bliżej natury. Mazowsze od lat postrzegane było jako idealny kierunek na mikrowyprawę, ale teraz przybywa osób, które chcą się tu zatrzymać na dłużej niż 1–2 dni.