MENUFEST! – Zimowa odsłona Chefs's Menu
Startuje MENUFEST! Zimowa odsłona Chef’s Menu w znanych restauracjach. Czym zaskoczy?
Zimowa odsłona Chef’s Menu, czyli MENUFEST! To nic innego, jak nowy sposób poznawania topowych restauracji w Polsce. Bohaterami projektu są Chefowie oraz ich unikalne flagowe menu w znanych restauracjach. W inicjatywie biorą udział restauracje z Warszawy, Gdańska i Krakowa, które proponują specjalnie skomponowane menu, będące wizytówką miejsca w okazyjnej cenie. Od 23 lutego do 12 marca Goście odwiedzając wybraną restaurację otrzymają w prezencie wyjątkowy welcome drink od Partnera MENUFEST!
Dzięki inicjatywie Chef’s Menu, do której przyłączyło się blisko 40 prestiżowych restauracji z Warszawy, Gdańska i Krakowa, Goście mają szansę odkryć kulinarne sekrety najlepszych Chefów w Polsce. W zimowej odsłonie odwiedzający wybrane miejsca będą mieli okazję delektować się flagowymi daniami przygotowanymi przez utalentowanych Chefów. Niezależnie od preferencji smakowych, każdy znajdzie coś dla siebie. Jednak to nie koniec niespodzianek. Partnerem projektu jest marka Jägermeister. W ramach MENUFEST każdy Gość otrzyma w prezencie wyjątkowy welcome drink, który pozwoli na odkrycie tego kulinarnego święta w niepowtarzalny sposób.
Autorskie menu w kuszącym pairingiem
Chef's Menu, to całoroczna możliwość odkrywania autorskich dań najsłynniejszych Chefów. Projekt jest realizowany w ramach RestaurantClub, niezależnie od RestaurantWeek® i innych Festiwali organizatora. Daje Gościom możliwość odkrycia znanych restauracji przez flagowe menu. Chefowie najlepszych lokali w Polsce zapraszają na popisowe dania, menu i sharingi w ekologicznej formule wcześniejszej rezerwacji oraz okazyjnej cenie. Za konceptem Chef’s Menu stoją organizatorzy największych Festiwali kulinarnych w Polsce, tj. RestaurantWeek®, Fine Dining Week, World Class Cocktail Festival, czy Pizza Week.
Smak Krakowa w najlepszym wydaniu
Kraków, znany nie tylko ze swojego bogatego dziedzictwa kulturowego, ale także z wysokiego poziomu gastronomii, staje się areną dla MENUFEST! – kulinarnej uczty, która zachwyci najbardziej wymagających smakoszy. W zimowej odsłonie Chef’s Menu biorą udział takie krakowskie restauracje jak Fala oraz Folga.
Stolica pełna smaków
Warszawa, serce pierwszej edycji MENUFEST – wyjątkowej odsłony Chef’s Menu, która jest zaproszeniem na niezapomnianą podróż po najwykwintniejszych smakach i aromatach warszawskich restauracji. Już teraz można zarezerwować stolik m.in. w Runo Restaurant, Syty Chmiel czy Benvenutti Amici.
Kulinarna podróż po Gdańsku
Do tej kulinarnej eskapady dołączają restauracje między innymi takie jak Cała Naprzód i Yatta Sushi Japanese Cuisine. Organizatorzy uprzedzają, że lista nieustannie się rozrasta o kolejne kulinarne perły, gotowe zaskoczyć najbardziej wyrafinowane podniebienia w sercu Pomorza.
#SzanujJedzenie
Co sprawia, że ta inicjatywa jest wyjątkowa? To idea #SzanujJedzenie, która stoi za całym przedsięwzięciem. Dzięki systemowi wcześniejszego wyboru menu, restauracje zamawiają dokładnie tyle składników, ile potrzeba do przygotowania wybranych dań. To nie tylko wygodne i efektywne rozwiązanie, ale także skuteczny sposób na ograniczenie marnowania jedzenia. Udział w MENUFEST to możliwość wspierania idei #SzanujJedzenie i czerpanie radości z wyśmienitych potraw przygotowywanych przez utalentowanych Chefów!
Pełna lista restauracji biorących udział w MENUFEST znajduje się na stronie www.ChefsMenu.pl
Egzotycznie orzeźwiająca nowość!
Smak i zapach owoców granatu ze słonecznej Grecji w każdej szklance!
Zioła mają … smak!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.