Komunikaty PR

Mięso? Nie, dziękuję! Coraz więcej Polaków wybiera bycie wege

2024-01-18  |  15:00

Jesteśmy świadkami rewolucji, która odbywa się na … talerzach Polaków. Tak wynika z danych udostępnionych przez platformę Uber Eats. Ma to swoje odzwierciedlenie nie tylko w decyzjach konsumentów, którzy coraz chętniej zamawiają dania bezmięsne, ale również w ofercie restauratorów. Na talerzach zaczyna królować tofu (44% wzrost zamówień) oraz mięso roślinne (87% wzrost). Co jeszcze wybierają Polacy? 

 

Wiele osób wierzy, że styczeń to miesiąc wielu wyzwań, które stawiamy przed sobą w myśl hasła “nowy rok, nowy/a ja”. Niektórzy zapisują się na siłownię lub kursy językowe, inni decydują się na zmianę diety (chwilową lub całkowitą). W tym drugim aspekcie najbardziej popularne są “Suchy Styczeń”, czyli 31 dni bez alkoholu oraz mający już 10-letnią tradycję ruch Veganuary, czyli promowanie diety bezmięsnej. To świetna okazja na poznanie nowych smaków, które są różnorodne, smaczne, a przede wszystkim - zdrowe.

 

Świadome wybory na co dzień

Jak wynika z danych platformy badawczej GWI* aż 53% respondentów platformy Uber Eats deklaruje, że interesuje się zdrowym odżywianiem, 13% dietą wegetariańską, a 14% - wegańską. Nie dziwi więc, że ich zainteresowania znajdują odzwierciedlenie w wyborach zakupowych na platformie. 

Rok 2023 zakończył się z ponad 44% wzrostem zamówień potraw bezmięsnych na platformie Uber Eats w porównaniu do poprzedniego. Trendy te widzą także restauratorzy, a liczba lokali oferujących dania wegetariańskie wzrosła o 28%. Coraz częściej można zaobserwować liczbę bezmięsnych opcji w restauracjach z szerokim menu.


Jakie wege dania uwielbiają Polacy?

Osoby na diecie bezmięsnej lub decydujące się na bezmięsną alternatywę mają swoje ulubione wybory. Na ich stołach królują 4 potrawy, które były najczęściej zamawiane na platformie Uber Eats w 2023 roku. Są to odpowiednio:

•    wegański kebab

•    ramen bez mięsa

•    pizza z warzywami

•    sałatka wrap

 

Kraków wegańską stolicą Polski

W dzisiejszym świecie, w którym zdrowy tryb życia cieszy się coraz większym uznaniem opcje bezmięsne zyskują coraz większą popularność - szczególnie w dużych miastach. Według opublikowanego w grudniu najnowszego raportu Uber Eats Cravings Report za rok 2023 rok, miejsca z najbardziej zróżnicowanym i zdrowym jedzeniem w Polsce to:

1.    Kraków

2.    Poznań

3.    Warszawa

 

Tofu, mięso roślinne oraz zamienniki mleka 

Roślinne zamienniki mięsa pasują do zup, sałatek oraz dań głównych. W tym segmencie bardzo popularne jest tofu, a wzrost dań zamawianych właśnie z tym składnikiem wyniósł 43% w ciągu całego roku. Jednocześnie, prawdziwą gwiazdą w menu stało się mięso roślinne, z ogromnym wzrostem zamówień o 87% w porównaniu z ubiegłym rokiem. 

Także roślinne zamienniki mleka znajdują nowych fanów, a do kawy najczęściej wybieramy dodatki w postaci napojów: sojowych, owsianych, migdałowych, ryżowych oraz kokosowych.

Wybory użytkowników Uber Eats są odzwierciedleniem tego co dzieje się w polskim społeczeństwie i z radością obserwujemy rosnące zainteresowanie zdrowym stylem życia oraz świadomym wyborem dań wegetariańskich. W tym miejscu warto docenić kreatywność i pracę jaką wykonują restauratorzy obecni na platformie w rozwijaniu kuchni bezmięsnej w Polsce. To dzięki nim wyzwanie veganuary jest nie tylko łatwe, ale przede wszystkim smaczne – powiedział Michał Dubisz, General Manager, Uber Eats Poland.

Polskie veganuary to… wrzesień

Wrzesień to czas, w którym użytkownicy Uber Eats zamawiają procentowo najwięcej dań wegetariańskich. W tym właśnie okresie z pól zbierane są świeże warzywa, takie jak kalafior, kapusta, sałata, brokuły, kalarepa, rzodkiew, a także warzywa korzeniowe, jak marchew i buraki ćwikłowe. Restauratorzy na jesieni dostosowują swoje menu, dodając potrawy oparte na sezonowych produktach, a użytkownicy doceniają to.

Oznacza to, że - zgodnie z celem akcji Veganuary - niezależnie od tego czy decydujemy się na całkowitą zmianę diety czy nie, bezmięsne wybory stają się powszechne i nie ograniczają się tylko do styczniowego wyzwania. 

 

*Dane GWI obejmujące grupę 1080 respondentów, użytkowników platformy Uber Eats (okres Q4 2022 - Q3 2023)

 

Wiele osób wierzy, że styczeń to miesiąc wielu wyzwań, które stawiamy przed sobą w myśl hasła “nowy rok, nowy/a ja”. Niektórzy zapisują się na siłownię lub kursy językowe, inni decydują się na zmianę diety (chwilową lub całkowitą). W tym drugim aspekcie najbardziej popularne są “Suchy Styczeń”, czyli 31 dni bez alkoholu oraz mający już 10-letnią tradycję ruch Veganuary, czyli promowanie diety bezmięsnej. To świetna okazja na poznanie nowych smaków, które są różnorodne, smaczne, a przede wszystkim - zdrowe.

 

Świadome wybory na co dzień

Jak wynika z danych platformy badawczej GWI* aż 53% respondentów platformy Uber Eats deklaruje, że interesuje się zdrowym odżywianiem, 13% dietą wegetariańską, a 14% - wegańską. Nie dziwi więc, że ich zainteresowania znajdują odzwierciedlenie w wyborach zakupowych na platformie. 

Rok 2023 zakończył się z ponad 44% wzrostem zamówień potraw bezmięsnych na platformie Uber Eats w porównaniu do poprzedniego. Trendy te widzą także restauratorzy, a liczba lokali oferujących dania wegetariańskie wzrosła o 28%. Coraz częściej można zaobserwować liczbę bezmięsnych opcji w restauracjach z szerokim menu.


Jakie wege dania uwielbiają Polacy?

Osoby na diecie bezmięsnej lub decydujące się na bezmięsną alternatywę mają swoje ulubione wybory. Na ich stołach królują 4 potrawy, które były najczęściej zamawiane na platformie Uber Eats w 2023 roku. Są to odpowiednio:

•    wegański kebab

•    ramen bez mięsa

•    pizza z warzywami

•    sałatka wrap

 

Kraków wegańską stolicą Polski

W dzisiejszym świecie, w którym zdrowy tryb życia cieszy się coraz większym uznaniem opcje bezmięsne zyskują coraz większą popularność - szczególnie w dużych miastach. Według opublikowanego w grudniu najnowszego raportu Uber Eats Cravings Report za rok 2023 rok, miejsca z najbardziej zróżnicowanym i zdrowym jedzeniem w Polsce to:

1.    Kraków

2.    Poznań

3.    Warszawa

 

Tofu, mięso roślinne oraz zamienniki mleka 

Roślinne zamienniki mięsa pasują do zup, sałatek oraz dań głównych. W tym segmencie bardzo popularne jest tofu, a wzrost dań zamawianych właśnie z tym składnikiem wyniósł 43% w ciągu całego roku. Jednocześnie, prawdziwą gwiazdą w menu stało się mięso roślinne, z ogromnym wzrostem zamówień o 87% w porównaniu z ubiegłym rokiem. 

Także roślinne zamienniki mleka znajdują nowych fanów, a do kawy najczęściej wybieramy dodatki w postaci napojów: sojowych, owsianych, migdałowych, ryżowych oraz kokosowych.

Wybory użytkowników Uber Eats są odzwierciedleniem tego co dzieje się w polskim społeczeństwie i z radością obserwujemy rosnące zainteresowanie zdrowym stylem życia oraz świadomym wyborem dań wegetariańskich. W tym miejscu warto docenić kreatywność i pracę jaką wykonują restauratorzy obecni na platformie w rozwijaniu kuchni bezmięsnej w Polsce. To dzięki nim wyzwanie veganuary jest nie tylko łatwe, ale przede wszystkim smaczne – powiedział Michał Dubisz, General Manager, Uber Eats Poland.

Polskie veganuary to… wrzesień

Wrzesień to czas, w którym użytkownicy Uber Eats zamawiają procentowo najwięcej dań wegetariańskich. W tym właśnie okresie z pól zbierane są świeże warzywa, takie jak kalafior, kapusta, sałata, brokuły, kalarepa, rzodkiew, a także warzywa korzeniowe, jak marchew i buraki ćwikłowe. Restauratorzy na jesieni dostosowują swoje menu, dodając potrawy oparte na sezonowych produktach, a użytkownicy doceniają to.

Oznacza to, że - zgodnie z celem akcji Veganuary - niezależnie od tego czy decydujemy się na całkowitą zmianę diety czy nie, bezmięsne wybory stają się powszechne i nie ograniczają się tylko do styczniowego wyzwania. 

 

*Dane GWI obejmujące grupę 1080 respondentów, użytkowników platformy Uber Eats (okres Q4 2022 - Q3 2023)

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Autentyczne smaki Italii w Atrium Biała – zapraszamy na wyjątkowy Jarmark Włoski Biuro prasowe
2024-11-05 | 12:00

Autentyczne smaki Italii w Atrium Biała – zapraszamy na wyjątkowy Jarmark Włoski

Poczuj smak prawdziwych włoskich specjałów w Atrium Biała! Od 12 aż do 23 listopada zapraszamy na Jarmark Włoski, który przeniesie was prosto do słonecznej Italii. W sercu
Żywienie Egzotycznie orzeźwiająca nowość!
2024-11-04 | 11:30

Egzotycznie orzeźwiająca nowość!

Herbata zielona, choć znana od wieków, cieszy się nadal w pełni zasłużoną popularnością. Każdego dnia sięgają po nią osoby, które chcą dbać o swoje dobre samopoczucie i
Żywienie Smak i zapach owoców granatu ze słonecznej Grecji w każdej szklance!
2024-11-04 | 10:35

Smak i zapach owoców granatu ze słonecznej Grecji w każdej szklance!

Syropy cieszą się dużą popularnością przez cały rok. Latem służą jako prosty i wygodny sposób na upragnione orzeźwienie. Jesienią i zimą szczególnie chętnie sięgamy po

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Gwiazdy

Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci

Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.

Handel

Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.