Komunikaty PR

Mięso? Nie, dziękuję! Coraz więcej Polaków wybiera bycie wege

2024-01-18  |  15:00

Jesteśmy świadkami rewolucji, która odbywa się na … talerzach Polaków. Tak wynika z danych udostępnionych przez platformę Uber Eats. Ma to swoje odzwierciedlenie nie tylko w decyzjach konsumentów, którzy coraz chętniej zamawiają dania bezmięsne, ale również w ofercie restauratorów. Na talerzach zaczyna królować tofu (44% wzrost zamówień) oraz mięso roślinne (87% wzrost). Co jeszcze wybierają Polacy? 

 

Wiele osób wierzy, że styczeń to miesiąc wielu wyzwań, które stawiamy przed sobą w myśl hasła “nowy rok, nowy/a ja”. Niektórzy zapisują się na siłownię lub kursy językowe, inni decydują się na zmianę diety (chwilową lub całkowitą). W tym drugim aspekcie najbardziej popularne są “Suchy Styczeń”, czyli 31 dni bez alkoholu oraz mający już 10-letnią tradycję ruch Veganuary, czyli promowanie diety bezmięsnej. To świetna okazja na poznanie nowych smaków, które są różnorodne, smaczne, a przede wszystkim - zdrowe.

 

Świadome wybory na co dzień

Jak wynika z danych platformy badawczej GWI* aż 53% respondentów platformy Uber Eats deklaruje, że interesuje się zdrowym odżywianiem, 13% dietą wegetariańską, a 14% - wegańską. Nie dziwi więc, że ich zainteresowania znajdują odzwierciedlenie w wyborach zakupowych na platformie. 

Rok 2023 zakończył się z ponad 44% wzrostem zamówień potraw bezmięsnych na platformie Uber Eats w porównaniu do poprzedniego. Trendy te widzą także restauratorzy, a liczba lokali oferujących dania wegetariańskie wzrosła o 28%. Coraz częściej można zaobserwować liczbę bezmięsnych opcji w restauracjach z szerokim menu.


Jakie wege dania uwielbiają Polacy?

Osoby na diecie bezmięsnej lub decydujące się na bezmięsną alternatywę mają swoje ulubione wybory. Na ich stołach królują 4 potrawy, które były najczęściej zamawiane na platformie Uber Eats w 2023 roku. Są to odpowiednio:

•    wegański kebab

•    ramen bez mięsa

•    pizza z warzywami

•    sałatka wrap

 

Kraków wegańską stolicą Polski

W dzisiejszym świecie, w którym zdrowy tryb życia cieszy się coraz większym uznaniem opcje bezmięsne zyskują coraz większą popularność - szczególnie w dużych miastach. Według opublikowanego w grudniu najnowszego raportu Uber Eats Cravings Report za rok 2023 rok, miejsca z najbardziej zróżnicowanym i zdrowym jedzeniem w Polsce to:

1.    Kraków

2.    Poznań

3.    Warszawa

 

Tofu, mięso roślinne oraz zamienniki mleka 

Roślinne zamienniki mięsa pasują do zup, sałatek oraz dań głównych. W tym segmencie bardzo popularne jest tofu, a wzrost dań zamawianych właśnie z tym składnikiem wyniósł 43% w ciągu całego roku. Jednocześnie, prawdziwą gwiazdą w menu stało się mięso roślinne, z ogromnym wzrostem zamówień o 87% w porównaniu z ubiegłym rokiem. 

Także roślinne zamienniki mleka znajdują nowych fanów, a do kawy najczęściej wybieramy dodatki w postaci napojów: sojowych, owsianych, migdałowych, ryżowych oraz kokosowych.

Wybory użytkowników Uber Eats są odzwierciedleniem tego co dzieje się w polskim społeczeństwie i z radością obserwujemy rosnące zainteresowanie zdrowym stylem życia oraz świadomym wyborem dań wegetariańskich. W tym miejscu warto docenić kreatywność i pracę jaką wykonują restauratorzy obecni na platformie w rozwijaniu kuchni bezmięsnej w Polsce. To dzięki nim wyzwanie veganuary jest nie tylko łatwe, ale przede wszystkim smaczne – powiedział Michał Dubisz, General Manager, Uber Eats Poland.

Polskie veganuary to… wrzesień

Wrzesień to czas, w którym użytkownicy Uber Eats zamawiają procentowo najwięcej dań wegetariańskich. W tym właśnie okresie z pól zbierane są świeże warzywa, takie jak kalafior, kapusta, sałata, brokuły, kalarepa, rzodkiew, a także warzywa korzeniowe, jak marchew i buraki ćwikłowe. Restauratorzy na jesieni dostosowują swoje menu, dodając potrawy oparte na sezonowych produktach, a użytkownicy doceniają to.

Oznacza to, że - zgodnie z celem akcji Veganuary - niezależnie od tego czy decydujemy się na całkowitą zmianę diety czy nie, bezmięsne wybory stają się powszechne i nie ograniczają się tylko do styczniowego wyzwania. 

 

*Dane GWI obejmujące grupę 1080 respondentów, użytkowników platformy Uber Eats (okres Q4 2022 - Q3 2023)

 

Wiele osób wierzy, że styczeń to miesiąc wielu wyzwań, które stawiamy przed sobą w myśl hasła “nowy rok, nowy/a ja”. Niektórzy zapisują się na siłownię lub kursy językowe, inni decydują się na zmianę diety (chwilową lub całkowitą). W tym drugim aspekcie najbardziej popularne są “Suchy Styczeń”, czyli 31 dni bez alkoholu oraz mający już 10-letnią tradycję ruch Veganuary, czyli promowanie diety bezmięsnej. To świetna okazja na poznanie nowych smaków, które są różnorodne, smaczne, a przede wszystkim - zdrowe.

 

Świadome wybory na co dzień

Jak wynika z danych platformy badawczej GWI* aż 53% respondentów platformy Uber Eats deklaruje, że interesuje się zdrowym odżywianiem, 13% dietą wegetariańską, a 14% - wegańską. Nie dziwi więc, że ich zainteresowania znajdują odzwierciedlenie w wyborach zakupowych na platformie. 

Rok 2023 zakończył się z ponad 44% wzrostem zamówień potraw bezmięsnych na platformie Uber Eats w porównaniu do poprzedniego. Trendy te widzą także restauratorzy, a liczba lokali oferujących dania wegetariańskie wzrosła o 28%. Coraz częściej można zaobserwować liczbę bezmięsnych opcji w restauracjach z szerokim menu.


Jakie wege dania uwielbiają Polacy?

Osoby na diecie bezmięsnej lub decydujące się na bezmięsną alternatywę mają swoje ulubione wybory. Na ich stołach królują 4 potrawy, które były najczęściej zamawiane na platformie Uber Eats w 2023 roku. Są to odpowiednio:

•    wegański kebab

•    ramen bez mięsa

•    pizza z warzywami

•    sałatka wrap

 

Kraków wegańską stolicą Polski

W dzisiejszym świecie, w którym zdrowy tryb życia cieszy się coraz większym uznaniem opcje bezmięsne zyskują coraz większą popularność - szczególnie w dużych miastach. Według opublikowanego w grudniu najnowszego raportu Uber Eats Cravings Report za rok 2023 rok, miejsca z najbardziej zróżnicowanym i zdrowym jedzeniem w Polsce to:

1.    Kraków

2.    Poznań

3.    Warszawa

 

Tofu, mięso roślinne oraz zamienniki mleka 

Roślinne zamienniki mięsa pasują do zup, sałatek oraz dań głównych. W tym segmencie bardzo popularne jest tofu, a wzrost dań zamawianych właśnie z tym składnikiem wyniósł 43% w ciągu całego roku. Jednocześnie, prawdziwą gwiazdą w menu stało się mięso roślinne, z ogromnym wzrostem zamówień o 87% w porównaniu z ubiegłym rokiem. 

Także roślinne zamienniki mleka znajdują nowych fanów, a do kawy najczęściej wybieramy dodatki w postaci napojów: sojowych, owsianych, migdałowych, ryżowych oraz kokosowych.

Wybory użytkowników Uber Eats są odzwierciedleniem tego co dzieje się w polskim społeczeństwie i z radością obserwujemy rosnące zainteresowanie zdrowym stylem życia oraz świadomym wyborem dań wegetariańskich. W tym miejscu warto docenić kreatywność i pracę jaką wykonują restauratorzy obecni na platformie w rozwijaniu kuchni bezmięsnej w Polsce. To dzięki nim wyzwanie veganuary jest nie tylko łatwe, ale przede wszystkim smaczne – powiedział Michał Dubisz, General Manager, Uber Eats Poland.

Polskie veganuary to… wrzesień

Wrzesień to czas, w którym użytkownicy Uber Eats zamawiają procentowo najwięcej dań wegetariańskich. W tym właśnie okresie z pól zbierane są świeże warzywa, takie jak kalafior, kapusta, sałata, brokuły, kalarepa, rzodkiew, a także warzywa korzeniowe, jak marchew i buraki ćwikłowe. Restauratorzy na jesieni dostosowują swoje menu, dodając potrawy oparte na sezonowych produktach, a użytkownicy doceniają to.

Oznacza to, że - zgodnie z celem akcji Veganuary - niezależnie od tego czy decydujemy się na całkowitą zmianę diety czy nie, bezmięsne wybory stają się powszechne i nie ograniczają się tylko do styczniowego wyzwania. 

 

*Dane GWI obejmujące grupę 1080 respondentów, użytkowników platformy Uber Eats (okres Q4 2022 - Q3 2023)

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów Biuro prasowe
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy
Żywienie Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
2025-04-09 | 10:45

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Jeszcze dekadę temu zakupy spożywcze online wydawały się rozwiązaniem dla nielicznych. Zmieniające się nawyki konsumentów i rosnące oczekiwania wobec jakości
Żywienie Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
2025-03-19 | 23:00

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?

Tiramisu, comfort food i szczęście na zamówienie. Jak jedzenie poprawia nastrój w Międzynarodowy Dzień Szczęścia. Szczęście ma wiele smaków, ale jeden

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy

Artystka zaznacza, że za sprawą Warszawskiej Opery Kameralnej jeszcze przez dwa tygodnie Warszawa będzie rozbrzmiewać Mozartem. Kolejna edycja festiwalu poświęconego temu wybitnemu kompozytorowi zajmuje ważne miejsce w kulturalnym kalendarzu stolicy i przyciąga tłumy melomanów. A przed nimi jeszcze sporo atrakcji. Alicja Węgorzewska szczególnie zaprasza na dwie premiery, jedną skierowaną do młodych odbiorców, drugą – dedykowaną koneserom. Niezwykle ciekawie zapowiada się także nowy sezon artystyczny w WOK-u. Twórcy już pracują nad kolejnymi spektaklami i nagrywają nowe płyty.

Muzyka

Mietek Szcześniak: Gdybym chciał zbudować karierę, tobym ją budował. Nigdy o tym nie myślałem, zawsze po prostu chciałem muzykować

Wokalista zaznacza, że płyta „Brothers”, którą nagrał z czarnoskórym chórem, to efekt jego amerykańskiej przygody. Nie planuje robić kariery za granicą, ale z entuzjazmem przyjął propozycję współpracy z ludźmi, którzy tak jak on kochają śpiewać i muzykować. Krążek utrzymany jest w klimacie starego rhytmnbluesa, gospelu i soulu. Producentem jest H.B. Barnum, który przez trzy dekady był kierownikiem muzycznym Arethy Franklin i produkował albumy Franka Sinatry.

Farmacja

Konieczna większa edukacja na temat dbania o zdrowie i dostępnych leków. To kluczowe dla rozwoju samoleczenia

Osoba o niskim poziomie świadomości zdrowotnej zapłaci ostatecznie za opiekę medyczną trzy razy tyle, ile osoba, która wie na ten temat więcej – wskazuje Jonathan Workman z AESGP. Świadomość to ważny element samoleczenia, czyli samodzielnego dbania o zdrowie i zajmowania się drobnymi dolegliwościami, które pełni coraz istotniejszą funkcję w przeciążonym systemie ochrony zdrowia. Dlatego eksperci wskazują na konieczność prowadzenia szeroko zakrojonych kampanii zdrowotnych, a w działania edukacyjne powinny się włączyć zarówno firmy farmaceutyczne, personel medyczny, jak i rząd.