Mięso „od przyjaciół z Wielkopolski”, czyli o lokalności w branży wędliniarskiej
Od kuchni
Chodakowska 12
03-826 Warszawa
ewa.quiam|odkuchni.co| |ewa.quiam|odkuchni.co
+48 796 994 736
https://www.odkuchni.co/
Dzisiejszy konsument jest coraz bardziej ciekawy nie tylko składu, ale i pochodzenia produktów, po które sięga. Chcemy mieć najwyższej jakości mięso, warzywa czy jajka, pochodzące przy tym z zaufanego źródła. Zainteresowanie lokalnością od lat kwitnie za granicą i coraz lepiej zadomawia się u nas w Polsce. Na pytanie, jak ten trend wygląda w branży wędliniarskiej, odpowiada Witold Bednarski, pomysłodawca marki Złota Gęś.
Wędlina wędlinie nierówna
Jak wynika z badań wykonanych przez UCE Research dla Grupy Blix, już blisko dwie trzecie Polaków (63%) sprawdza, czy produkty dostępne na półkach sklepowych pochodzą od polskich producentów. Eksperci komentują, że trend ten rośnie i w przyszłości będzie się prawdopodobnie nasilał. Osoby podejmujące decyzje zakupowe w swoich gospodarstwach domowych są coraz bardziej świadome, a co za tym idzie – wymagające. My jako producenci żywności musimy odpowiadać ich potrzebom. Myślę, że zmiany dotyczące jasnego informowania konsumentów, skąd pochodzi dany produkt, są bardzo wartościowe, ponieważ pozytywnie wpływają na cały kształt branży – komentuje Witold Bednarski, pomysłodawca i twórca marki Złota Gęś.
Wędliny pochodzące od lokalnych producentów cieszą się zaufaniem konsumentów. Podczas pandemii, pomimo trudnej sytuacji w wielu domach, aż 53% Polaków deklarowało chęć zakupu produktów lokalnych, nawet jeśli w ofercie sklepu byłyby tańsze towary zagraniczne (dane z firmy doradczej Deloitte). Coraz bardziej zaczynamy doceniać to, co polskie, pochodzące od naszych przedsiębiorców. Zainteresowanie produktami lokalnymi sprawia, że producenci chętnie podkreślają to w swojej komunikacji, zachęcając potencjalnych odbiorców do zakupu ich produktów.
Nie tylko lokalność, ale i… warunki chowu!
W oczach konsumentów wartości nabierają także warunki, w jakich trzymane są zwierzęta. Temu zaś sprzyjają proekologiczne działania, które mają na celu eliminowanie nieetycznych zachowań producentów, w tym niewłaściwego traktowania zwierząt hodowlanych. Aktywności te wpływają zarówno na przedsiębiorców jak i na konsumentów, którzy stają się bardziej świadomi.
Jak podkreśla dalej Witold Bednarski: Z mojego doświadczenia wynika, że jakość wędlin producenci zapewniają tym, jak dbają o zwierzęta i gdzie je hodują. My możemy pochwalić się tym, że sami zajmujemy się gęśmi od wylęgu do uboju, dzięki czemu mamy pełną kontrolę nad ich chowem. Pracujemy w jednej z wielkopolskich wsi, a cały nasz region słynie z hodowli gęsi. To także nas uwiarygadnia w oczach odbiorców. Nasze wyroby są niekiedy nazywane mięsem od przyjaciół z Wielkopolski, co nie ukrywam, bardzo mnie cieszy.
Wędliniarstwo to branża, w której jakość ma niekwestionowane znaczenie. Klienci w sklepach coraz częściej pytają nie tylko o produkty smaczne, ale przede wszystkim zdrowe, wytwarzane bez zbędnych antybiotyków. Lokalność i otwarte informowanie o warunkach, w jakich przebywają zwierzęta, są wartościami, które z pewnością będą w przyszłości zyskiwać na znaczeniu.

NDP i brak wzajemności standardów –pięta Achillesa unijnej polityki handlowej

Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE

Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

A. Hyży: Hubert Urbański jest wisienką na torcie ramówki. To część planu Edwarda Miszczaka tworzenia telewizji gwiazd
Agnieszka Hyży, Elżbieta Romanowska, Lanberry, Martyna Kupczyk i Ewa Wachowicz wierzą, że kultowy format „Milionerzy” zyska w Polsacie drugie życie i znów milion będzie nie tylko w nazwie i w głównej wygranej, ale i w oglądalności. Teleturniej miał swoją premierę na antenie telewizji TVN w 1999 roku. Teraz prawa do tego programu wykupił Polsat. Prowadzącym pozostaje Hubert Urbański, który cieszy się zarówno sympatią widzów, jak i uznaniem innych gwiazd związanych z tą stacją. Zapewniają one, że będą oglądać nowe odcinki i już typują je na hit tej jesieni.
Polityka
Wśród Polaków rośnie zainteresowanie produktami emerytalnymi. Coraz chętniej wpłacają oszczędności na konta IKE i IKZE

Wzrosła liczba osób, które oszczędzają na cele emerytalne, jak również wartość zgromadzonych środków. Liczba uczestników systemu emerytalnego wyniosła w 2024 roku ponad 20,8 mln osób, a wartość aktywów – 307,5 mld zł – wynika z najnowszych danych Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego (UKNF). Wyraźny wzrost odnotowano w przypadku rachunków IKE i IKZE, na których korzyść działają m.in. zachęty podatkowe. Wpłacane na nie oszczędności są inwestowane, a tym samym wspierają gospodarkę i mogą przynosić atrakcyjną stopę zwrotu.
Motoryzacja
Gwiazdy: Rower może być alternatywą dla samochodu. To nie tylko tani i ekologiczny środek transportu, ale też wspiera zdrowie

Jeśli tylko pogoda na to pozwala, to Anna Powierza, Iwona Guzowska i Piotr Zelt chętnie przesiadają się na rower, który doskonale sprawdza się zarówno jako środek transportu w zakorkowanym mieście, jak również podczas wycieczek krajoznawczych czy treningów zdrowotnych. Gwiazdy zgodnie przyznają, że jazda jednośladem przynosi wiele korzyści dla organizmu, jest również przyjazna dla środowiska. Pozwala też zaoszczędzić na paliwie i opłatach za parkowanie.