Komunikaty PR

Milka świętuje 120. lat delikatności i spełnia życzenia polskich konsumentów

2021-06-07  |  12:07

W tym roku Milka świętuje 120. lat delikatności. Marka, która od lat inspiruje konsumentów do drobnych gestów czułości i głęboko wierzy, że najlepszą formą celebrowania nie jest dostawanie prezentów, a ich dawanie, zaprasza wszystkich Polaków do wspólnego świętowania. W tym celu zorganizowała wyjątkową loterię, w ramach której miłośnicy słodkości codziennie mogą wygrać 10 tysięcy złotych na zrealizowanie nawet najskrytszych życzeń.

Historia marki 

Milka od lat kojarzy się z delikatnością: w smaku, konsystencji i niezmiennymi od 120. lat wartościami, które wraz z pierwszą tabliczką narodziły się pośród alpejskich wzgórz. Jej twórcą był słynny szwajcarski cukiernik Philippe Suchard. To właśnie firma Sucharda 
w latach dziewięćdziesiątych XIX wieku wyprodukowała pierwszą tabliczkę czekolady 
o wyjątkowo delikatnym smaku. Cukiernik jako pierwszy do produkcji tabliczki wykorzystał wyłącznie mleko alpejskie, pochodzące z małych gospodarstw. Co ważne, obecnie 100% tego składnika nadal pozyskuje się z rodzinnych farm, liczących średnio 60 krów na gospodarstwo i znajdujących się w promieniu 100 km od fabryki Milka. To właśnie między innymi dzięki alpejskiemu mleku od lokalnych dostawców, Milka stała się jedną 
z najbardziej ukochanych marek czekolady na świecie, zapewniając ludziom niezliczone chwile czułości. 

Fioletowa krowa Milka

Nazwa Milka pochodzi od dwóch słów: milch (mleko) i kakao. Od samego początku tabliczki czekolady sygnowane tą nazwą wyróżniały się nie tylko delikatnym smakiem, ale również fioletowym opakowaniem. Symbolem marki, który od lat odpowiada za wyjątkowy smak i konsystencję czekolady Milka, jest także znana na całym świecie „właścicielka” alpejskiego mleka, Lila – fioletowa łaciata krowa rasy simentalskiej, najczęściej przedstawiana na tle Alp. Co ciekawe, początkowo krowa umieszczana na opakowaniu czekolad miała „zwyczajne” czarno-białe umaszczenie. Dopiero w 1973 roku nadano jej fioletowe barwy. Chociaż na przestrzeni lat wygląd tabliczki zdążył już się kilkukrotnie zmienić, smak czekolady pozostał taki sam, a fioletowa krowa na stałe zapisała się w komunikacji marki, zyskując tym samym na całym świecie rzeszę wiernych fanów.

Słodka loteria z okazji 120. lat delikatności

Obecnie słodycze Milka dostępne są w ponad 50 krajach, a na całym świecie sprzedaje się 150 000 produktów co godzinę! W Polsce czekolada Milka pojawiła się po raz pierwszy w 1993 roku, od razu czule dotykając podniebień i serc wszystkich konsumentów. Obchodząc w tym roku 120. urodziny, Milka postanowiła podzielić się 
z nimi swoim wielkim, urodzinowym pragnieniem, aby szerzyć w świecie więcej delikatności. Marka, która głęboko wierzy, że najlepszą formą celebrowania nie jest dostawanie prezentów, a ich dawanie, zaprasza wszystkich do wspólnego świętowania. W tym celu zorganizowała wyjątkową loterię, w ramach której codziennie można wygrać 10 tysięcy złotych na zrealizowanie najskrytszych życzeń. Co należy zrobić, aby wziąć udział w akcji? Wystarczy kupić dowolny produkt Milka objęty promocją 
(z wyjątkiem lodów, serków, jogurtów oraz Mlecznej kanapki) oraz zachować 
i zarejestrować paragon lub fakturę imienną na stronie www.loteriamilka.pl. Zakupu 
i zgłoszenia należy dokonać od 01.06.2021 r. do 30.06.2021 r. Warunki i regulamin loterii dostępne są na stronie www.loteriamilka.pl. Organizatorem loterii jest IQ Marketing (Poland) sp. z o.o. Loteria od 18 r.ż.

Czy wiesz, że…?

  • Fioletowy kolor, który jest charakterystyczną wizytówką marki, stanowi obecnie chroniony znak towarowy w wielu krajach europejskich. 
  • Krowa Lila jest prawdziwą gwiazdą (nie tylko) popkultury - w 1995 roku w konkursie 
    w Bawarii, w trakcie którego poproszono 40 tysięcy dzieci o narysowanie krowy, co trzecie dziecko pomalowało swoją krowę w fioletowe łaty. 
  • Od początku swojej kariery krowa Lila „zagrała” w ponad 110 reklamach telewizyjnych na całym świecie. 
  • Często towarzyszą jej inne zwierzęta – jak np. świstaki, które w Polsce stały się równie popularne za sprawą reklamy z początku XXI wieku. Cytat z reklamy: 
    „A świstak siedzi i zawija je w te sreberka” na stałe wszedł do języka potocznego.
  • W 2007 roku Milka wprowadziła przyjazne dla środowiska opakowania FLOWPACK, rezygnując tym samym z folii aluminiowej.
  • Od 2018 roku Milka należy do Cocoa Life – autorskiego programu producenta, Mondelēz International, którego celem jest zapewnienie stabilnego łańcucha dostaw kakao, przy jednoczesnym zabezpieczeniu lepszej przyszłości farmerów, ich rodzin i społeczności lokalnych.
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów Biuro prasowe
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy
Żywienie Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
2025-04-09 | 10:45

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Jeszcze dekadę temu zakupy spożywcze online wydawały się rozwiązaniem dla nielicznych. Zmieniające się nawyki konsumentów i rosnące oczekiwania wobec jakości
Żywienie Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
2025-03-19 | 23:00

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?

Tiramisu, comfort food i szczęście na zamówienie. Jak jedzenie poprawia nastrój w Międzynarodowy Dzień Szczęścia. Szczęście ma wiele smaków, ale jeden

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Kasia Dowbor na planie programu interesowała się remontami i była dociekliwa. Niczego nie udawała tylko na potrzeby zdjęć

Architekt niezwykle miło wspomina współpracę z Katarzyną Dowbor przy realizacji programu „Nasz nowy dom”. I mimo że nie jest już ona gospodynią tego formatu, to nadal utrzymują ze sobą kontakt, wymieniają się doświadczeniami i mają wiele wspólnych tematów do rozmów. Maciej Pertkiewicz zaznacza, że na planie zdjęciowym prezenterka nie przyglądała się kolejnym etapom remontów z założonymi rękami, ale brała w nich czynny udział, by jak najwięcej się nauczyć. Nie bała się żadnej pracy, pomagała zrywać tynki, malować ściany czy też montować poszczególne elementy wyposażenia.

Konsument

Australijscy rodzice zaniepokojeni kierowanymi do dzieci reklamami niezdrowej żywności. Duże poparcie społeczne dla ich ograniczenia

Blisko 90 proc. rodziców i opiekunów w Australii wyraża zaniepokojenie nadmierną ekspozycją dzieci na reklamy niezdrowej żywności – wynika z badania naukowców z Deakin University w Australii. Dlatego chcą jego ograniczenia w różnych mediach i środowiskach. Zdaniem badaczy poparcie społeczne dla regulacji dotyczących marketingu niezdrowej żywności jest czynnikiem warunkującym ich wprowadzenie przez decydentów.

Gwiazdy

Mateusz Banasiuk: Dużo czytam swojemu synowi, bo kiedyś mój tata też mi czytał. Lektury lepiej wpływają na jego wyobraźnię i wyciszenie niż oglądanie bajek

Aktor zaznacza, że kultywuje rodzinną tradycję i z przyjemnością czyta swojemu synkowi. Przed laty bowiem jego tata zachęcał go do lektury, a teraz on pokazuje 7,5-letniemu Henrykowi, jaką wartość mają książki. Mateusz Banasiuk wspiera kampanię #TataTeżCzyta i zachęca też do tego, by rozwijać wyobraźnię dzieci nie tylko poprzez śledzenie historii opowiedzianych w bajkach, ale również tworząc własne opowieści. W jego rodzinie dużą popularnością cieszy się motyw pod hasłem „Chłopczyk i gruchocik”.