Komunikaty PR

„Muuu-sisz spróbować!” – kampania ProVeg

2020-08-21  |  13:00
Kontakt
Mateusz Madiuk
Made in PR

Wejnerta 26/2
02-613 Warszawa
m.madiuk|madeinpr.pl| |m.madiuk|madeinpr.pl
+48 607 404 460
https://madeinpr.pl/

W sobotę 22 sierpnia obchodzony jest Światowy Dzień Mleka Roślinnego. Z tej okazji rozpoczyna się kampania społeczna „Muuu-sisz spróbować!”. ProVeg zachęca w niej do spróbowania roślinnych zamienników mleka. Międzynarodowa organizacja, która działa na rzecz budowania świadomości żywieniowej, wyjaśnia też, dlaczego są one dobre dla zdrowia i środowiska. Parterami kampanii są supermarket online Frisco oraz marka napoju AdeZ.

Trzy wymiary kampanii

Na tegoroczną, czwartą już odsłonę tej edukacyjnej akcji ProVeg składają się trzy główne elementy: działania i promocje wprowadzone przez Partnerów kampanii, publikacja darmowego e-booka oraz komunikacja w social mediach.

Celem kampanii jest namówienie Polaków do spróbowania zamienników krowiego mleka i pokazanie im, że roślinne napoje są nie tylko zdrowe i przyjazne środowisku, ale też smaczne i powszechnie dostępne – powiedziała Karolina Kosno, PR & Communication Manager w ProVeg Polska.

Sklep Frisco wprowadził promocje wielu produktów i wzmocnił w swoich kanałach komunikację powstającego z roślinnych produktów napoju AdeZ. Frisco utworzyło też specjalną podstronę, na której informuje o zaletach roślinnego mleka i udostępnia przygotowane przez ProVeg treści. Sam AdeZ w żartobliwy sposób zwraca uwagę na roślinne zamienniki krowiego mleka. Marka prezentuje w sieci spoty i banery, w których zachęca, by tego dnia wysłać krowy na wakacje.

Karolina Kosno dodaje, że bazą wiedzy jest natomiast opracowany przez ProVeg darmowy e-book, w którym eksperci wyjaśniają, dlaczego mleko roślinne jest lepsze dla środowiska i zdrowia. Można w nim znaleźć przepisy przygotowane przez znanego blogera Weganona oraz listę kawiarni, które oferują kawę z roślinnym mlekiem bez dopłat. Porównaliśmy wszystkie produkty dostępne na rynku, aby ułatwić wybór najlepszego mleka dla siebie. Niespodzianką jest też załączony rabat na zakupy w sklepie Frisco – powiedziała Karolina Kosno.

Miliony przekonanych konsumentów

Światowy Dzień Mleka Roślinnego powstał w 2017 roku dzięki partnerstwu ProVeg i Plant Based News. Edukacyjne kampanie, które towarzyszą jego kolejnym obchodom docierają do milionów ludzi na całym świecie, którzy przekonują się, jak łatwo zamienić mleko zwierzęce na jego roślinne odpowiedniki. Między innymi dzięki temu ich rynek szybko rośnie. Mleko roślinne jest najlepiej sprzedającym się produktem w swoim sektorze. Z danych Adez wynika, że w 2019 roku wartość rynku mleka roślinnego w Polsce wynosiła 129 mln złotych, co stanowiło 41% więcej niż w 2017 roku. Jednocześnie, mleko roślinne jest obecne w 13% polskich gospodarstw domowych, o 2,5 punktów procentowych więcej niż w 2018 roku. Świadczy to o zachodzących znaczących zmianach w świadomości żywieniowej Polaków. Zmiany w diecie Polaków wzmocnił także okres izolacji społecznej. Według badań przeprowadzonych na reprezentatywnej grupie przez MRW na zlecenie Upfield w czerwcu 2020 r., 40,6% Polaków zmieniło swoje nawyki żywieniowe w trakcie pandemii, a wśród nich 9,7% ograniczyło spożycie nabiału. 31,6% Polaków przyznało, że podczas izolacji kupowało więcej niż wcześniej produktów roślinnych, z czego 28,5% wybrało napoje roślinne. Również oferta roślinnych zamienników mleka zdecydowanie się poszerza. Jeszcze w sierpniu 2019 roku, w raporcie ProVeg Polska z okazji poprzedniej edycji Dnia Mleka Roślinnego, nie znalazł się żaden duży polski producent mleka roślinnego, tymczasem w 2020 roku swoją ofertę posiada już Sante, Inka, Sonko, Polmlek (pod nazwą NutriVege) i Bakoma.

Znaczenie mleka roślinnego

Jak wynika z badań, pełnowartościowa dieta oparta m.in. na roślinnym mleku pomaga w zapobieganiu nadciśnieniu, otyłości, cukrzycy, chorobom serca i niektórym rodzajom nowotworów. Jednak konsumenci wybierają roślinne mleko nie tylko z uwagi na jego wartości odżywcze. Coraz więcej ludzi chce m.in. w ten sposób troszczyć się o środowisko i dobrostan zwierząt. To ważna zmiana, ponieważ przemysłowa hodowla jest jedną z głównych przyczyn zmian klimatu. Odpowiada za 16,5% wszystkich antropogenicznych emisji gazów cieplarnianych, czyli więcej niż cały światowy sektor transportu. Produkcja mleka krowiego wymaga 22 razy więcej wody i 10-krotnie więcej gleby niż mleko sojowe, jednocześnie wytwarzając 3 razy więcej gazów cieplarnianych. Jest więc to wybór lepszy dla naszej planety, znacznie wpływający na nasz indywidualny ślad środowiskowy.

 

-------------------------------------------------------

Informacja o ProVeg

ProVeg jest międzynarodową organizacją podnoszącą świadomość żywieniową, która dąży do transformacji światowego systemu żywnościowego, poprzez zastąpienie konwencjonalnych produktów zwierzęcych, roślinnymi i komórkowymi alternatywami.

ProVeg współpracuje z międzynarodowymi decydentami, rządami, producentami żywności, inwestorami, mediami i opinią publiczną, aby pomóc światu przekształcić się w społeczeństwo i gospodarkę mniej zależne od hodowli zwierząt, a bardziej zrównoważone dla ludzi, zwierząt i planety.

ProVeg posiada status stałego obserwatora w UNFCCC, jest akredytowany przez UNEA i otrzymał nagrodę ONZ „Momentum for Change”.

Więcej informacji na stronie ProVeg.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Made in PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Tylko 7% Polaków wie, co oznacza pierwotna czystość wody Biuro prasowe
2025-02-17 | 13:20

Tylko 7% Polaków wie, co oznacza pierwotna czystość wody

Pierwotna czystość oznacza brak jakichkolwiek zanieczyszczeń chemicznych i mikrobiologicznych już w źródle. To główna cecha naturalnych wód mineralnych
Żywienie Skyry – codzienna dawka mocy, z Piątnicy, no bo skąd!
2024-12-31 | 10:00

Skyry – codzienna dawka mocy, z Piątnicy, no bo skąd!

Wraz z nowym rokiem OSM Piątnica powraca z kampanią reklamową „Przejdź na dobrą stronę mocy”, promującą Skyry – jogurty typu islandzkiego. Dzięki wysokiej zawartości
Żywienie Ciasta na sylwestrowy stół
2024-12-30 | 14:50

Ciasta na sylwestrowy stół

Ile ciast potrzeba na świąteczno-noworoczny stół, aby domownicy byli zadowoleni? Wszystko zależy od liczby zaproszonych gości, ale jesteśmy pewni, że często wystarczy jedno ciasto,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień

Spożycie alkoholu w Polsce systematycznie wzrasta, co pociąga za sobą dziesiątki tysięcy przedwczesnych zgonów i koszty społeczno-ekonomiczne liczone w miliardach złotych rocznie. – W Polsce alkohol tanieje w stosunku do naszych zarobków, jego cena nie nadąża za wzrostem gospodarczym. A im wyższa dostępność ekonomiczna, tym wyższa konsumpcja. Alkohol jest według mnie absurdalnie tani – mówi dr hab. n. med. Łukasz Balwicki, krajowy konsultant ds. zdrowia publicznego. Jak ocenia, konieczna jest kompleksowa zmiana polityki podatkowej, dzięki której alkohol stałby się mniej dostępną ekonomicznie używką.

Transport

Co trzeci wypadek na kolei powoduje kierowca samochodu. Wciąż za mało skrzyżowań bezkolizyjnych

Ze statystyk Urzędu Transportu Kolejowego wynika, że w systemie kolejowym w Polsce co trzeci wypadek powodują kierowcy samochodów. Zdaniem eksperta najsłabszymi punktami w bezpieczeństwie na kolei są miejsca, w których tory przecinają się z drogami. Kierowcy zapominają, że droga hamowania pociągu jest bardzo długa, a samochód w starciu z lokomotywą jest bez szans.