Komunikaty PR

Na co zwrócić uwagę przy wyborze gotowych sosów?

2021-05-11  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt
Best Brands PR
Best Brands PR

Słomińskiego
00-195 Warszawa
bestbrandspr|bestbrandspr.pl| |bestbrandspr|bestbrandspr.pl
0-22 251 66 86
www.bestbrandspr.pl

Zarówno w tych w pełni profesjonalnych, jak i naszych domowych kuchniach sosy wykorzystywane są w tym samym celu - aby podkreślić smak ulubionych potraw. Możemy przygotować je samodzielnie lub… skorzystać z gotowej oferty sprawdzonych producentów. Na półkach sklepowych spotkamy niezwykle szeroką gamę tego typu dodatków. Podpowiadamy więc na co warto zwrócić uwagę przy ich wyborze.

Sosy w kuchni pełnią bardzo ważną funkcję. Stanowią niezastąpiony dodatek zarówno do dań serwowanych na ciepło, jak i na zimno. Jeżeli nie mamy czasu na ich własnoręczne przygotowanie watro sięgnąć po odpowiedniki przygotowane przez wyspecjalizowanych w tym kierunku wytwórców. Co ciekawe, pomysłodawcą gotowego sosu w słoiku był słynny francuski kucharz – Auguste Escoffier, który urodził się w 1846 roku. Dzięki jego odkryciu, od ponad stu lat możemy cieszyć się różnorodnością i bogactwem smaków na naszych talerzach! O czym zatem warto pamiętać przed ich zakupem?

Skład, skład i jeszcze raz skład

Im prostszy skład, tym lepiej. Należy pamiętać, że zgodnie z obowiązującymi przepisami, każdy producent ma obowiązek odpowiednio oznakować artykuły spożywcze. Musi on na etykiecie zamieścić informacje dotyczące składników, które znajdują się w danym produkcie – przy czym te, których jest najwięcej opisane są w pierwszej kolejności. To najprostszy sposób, aby ocenić jakość danego produktu. Im bardziej naturalne komponenty, tym lepszy produkt. Warto wybierać takie sosy, które nie posiadają sztucznych konserwantów i aromatów, np. majonezy z portfolio Wytwórczej Spółdzielni Pracy „Społem”. „Od samego początku naszej działalności wykorzystujemy do produkcji Majonezu Kieleckiego wyłącznie składniki najwyższej jakości. Misją spółdzielni jest to, aby wszystkie produktu były jak najbardziej zbliżone do wzorców sprzed lat a jednocześnie wpisywały się w gusta współczesnych odbiorców. Bardzo nas cieszy to, że jest to coraz wyraźniejszy trend na rynku, a konsumenci zwracają większą uwagę na to co jedzą” – mówi Zbigniew Mojecki, z-ca prezesa ds. handlowych WSP „Społem”.

Dostosowany smak

Na polskim rynku znajdziemy obecnie szeroką gamę smakową gotowych sosów – od warzywnych skierowanych dla wegan, po mięsne, zarówno te urzekające aksamitnością i łagodnością, jak również ostre, wręcz zadziorne w smaku. Nie brak wśród nich również wariantów wywodzących się z kuchni etnicznych np. czosnkowe, cygańskie czy tatarskie. Na tak dużą różnorodność produktów mają wpływ preferencje konsumentów i zmieniające się nawyki żywieniowe. Jeśli myślimy o frytkach to zazwyczaj z ketchupem, jeśli o sałatce warzywnej to obowiązkowo z majonezem. Sos Kielecki czosnkowy lub amerykański doskonale podkreśli smak dań z grilla, zaś wersja cygańska dopełni potrawy kuchni bałkańskiej. Świadectwem zmieniających się zwyczajów kulinarnych Polaków może być bardzo szybko rosnąca popularność produktów dedykowanych dla wegan i wegetarian. W tym kontekście warto wspomnieć o Majonezie Kieleckim roślinnym – powstającym na bazie oleju rzepakowego, białek grochu i aromatycznej musztardy. Jak sama nazwa wskazuje nie posiada on w swoim składzie żadnych składników odzwierzęcych. Jednakże rodzajów gotowych sosów jest o wiele więcej – coś dla siebie znajdą zarówno osoby poszukujące określonych smaków, jak i zwracające uwagę na cechy szczególne produktów – tak jak w przypadku wskazanego powyżej Majonezu Kieleckiego roślinnego.

Sugerowana cena Sosu Kieleckiego czosnkowego (plastik): 6,30 zł brutto/ 450 g

Sugerowana cena Sosu Kieleckiego amerykańskiego (plastik): 6,30 zł brutto/ 450 g

Sugerowana cena Sosu Kieleckiego cygańskiego: 3,50 zł brutto/ 200 g

Sugerowana cena Majonezu Kieleckiego roślinnego: 6,49 zł brutto/ 310 g

Sugerowana cena Majonezu Kieleckiego: 9,20 zł brutto/ 500 ml

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Best Brands PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie „Chwalcie siebie!” przekonuje Oranżada Hellena i realizuje niezwykły mural w War Biuro prasowe
2024-07-03 | 15:05

„Chwalcie siebie!” przekonuje Oranżada Hellena i realizuje niezwykły mural w War

Oranżada Hellena wystartowała z nową odsłoną kampanii #hellendż, realizowaną w tym roku pod hasłem „Chwalcie siebie!”. W ramach akcji, na Nowym Mieście w Warszawie, pojawił
Żywienie Chrup wafle Familijne i wygraj rodzinny wyjazd do krainy bajek pod Paryżem!
2024-07-03 | 15:00

Chrup wafle Familijne i wygraj rodzinny wyjazd do krainy bajek pod Paryżem!

Spotkanie z ulubionymi postaciami z kultowych animacji, światowej klasy pokazy oraz pięć niezwykłych krain – to tylko część atrakcji jakie czekają na zwycięzcę loterii „Mus
Żywienie Świadome wybory żywieniowe Polaków. Naturalne składniki nadal w trendach
2024-07-02 | 11:00

Świadome wybory żywieniowe Polaków. Naturalne składniki nadal w trendach

Świadomość konsumentów w kwestii odżywiania rośnie w szybkim tempie, co potwierdzają wyraźne trendy z ostatnich lat[i]. Polacy coraz uważniej analizują składy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Teatr

Mateusz Banasiuk: Podczas studiów uczyliśmy się żonglerki maczugami i popisów cyrkowych. Te umiejętności przydały mi się w zawodzie aktora

W pracy zawodowej kolejny raz przydały się Mateuszowi Banasiukowi umiejętności zdobyte w szkole aktorskiej. W spektaklu „Wypiór” wystawianym na scenie Teatru IMKA odtwórca roli Łukasza udowodnił, że potrafi perfekcyjnie żonglować, wzbudzając podziw widowni. W rozmowie z agencją Newseria Lifestyle artysta zdradza, że podczas studiów nauczył się jeszcze kilku innych sztuczek cyrkowych.