Komunikaty PR

Na co zwrócić uwagę przy wyborze gotowych sosów?

2021-05-11  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt
Best Brands PR
Best Brands PR

Słomińskiego
00-195 Warszawa
bestbrandspr|bestbrandspr.pl| |bestbrandspr|bestbrandspr.pl
0-22 251 66 86
www.bestbrandspr.pl

Zarówno w tych w pełni profesjonalnych, jak i naszych domowych kuchniach sosy wykorzystywane są w tym samym celu - aby podkreślić smak ulubionych potraw. Możemy przygotować je samodzielnie lub… skorzystać z gotowej oferty sprawdzonych producentów. Na półkach sklepowych spotkamy niezwykle szeroką gamę tego typu dodatków. Podpowiadamy więc na co warto zwrócić uwagę przy ich wyborze.

Sosy w kuchni pełnią bardzo ważną funkcję. Stanowią niezastąpiony dodatek zarówno do dań serwowanych na ciepło, jak i na zimno. Jeżeli nie mamy czasu na ich własnoręczne przygotowanie watro sięgnąć po odpowiedniki przygotowane przez wyspecjalizowanych w tym kierunku wytwórców. Co ciekawe, pomysłodawcą gotowego sosu w słoiku był słynny francuski kucharz – Auguste Escoffier, który urodził się w 1846 roku. Dzięki jego odkryciu, od ponad stu lat możemy cieszyć się różnorodnością i bogactwem smaków na naszych talerzach! O czym zatem warto pamiętać przed ich zakupem?

Skład, skład i jeszcze raz skład

Im prostszy skład, tym lepiej. Należy pamiętać, że zgodnie z obowiązującymi przepisami, każdy producent ma obowiązek odpowiednio oznakować artykuły spożywcze. Musi on na etykiecie zamieścić informacje dotyczące składników, które znajdują się w danym produkcie – przy czym te, których jest najwięcej opisane są w pierwszej kolejności. To najprostszy sposób, aby ocenić jakość danego produktu. Im bardziej naturalne komponenty, tym lepszy produkt. Warto wybierać takie sosy, które nie posiadają sztucznych konserwantów i aromatów, np. majonezy z portfolio Wytwórczej Spółdzielni Pracy „Społem”. „Od samego początku naszej działalności wykorzystujemy do produkcji Majonezu Kieleckiego wyłącznie składniki najwyższej jakości. Misją spółdzielni jest to, aby wszystkie produktu były jak najbardziej zbliżone do wzorców sprzed lat a jednocześnie wpisywały się w gusta współczesnych odbiorców. Bardzo nas cieszy to, że jest to coraz wyraźniejszy trend na rynku, a konsumenci zwracają większą uwagę na to co jedzą” – mówi Zbigniew Mojecki, z-ca prezesa ds. handlowych WSP „Społem”.

Dostosowany smak

Na polskim rynku znajdziemy obecnie szeroką gamę smakową gotowych sosów – od warzywnych skierowanych dla wegan, po mięsne, zarówno te urzekające aksamitnością i łagodnością, jak również ostre, wręcz zadziorne w smaku. Nie brak wśród nich również wariantów wywodzących się z kuchni etnicznych np. czosnkowe, cygańskie czy tatarskie. Na tak dużą różnorodność produktów mają wpływ preferencje konsumentów i zmieniające się nawyki żywieniowe. Jeśli myślimy o frytkach to zazwyczaj z ketchupem, jeśli o sałatce warzywnej to obowiązkowo z majonezem. Sos Kielecki czosnkowy lub amerykański doskonale podkreśli smak dań z grilla, zaś wersja cygańska dopełni potrawy kuchni bałkańskiej. Świadectwem zmieniających się zwyczajów kulinarnych Polaków może być bardzo szybko rosnąca popularność produktów dedykowanych dla wegan i wegetarian. W tym kontekście warto wspomnieć o Majonezie Kieleckim roślinnym – powstającym na bazie oleju rzepakowego, białek grochu i aromatycznej musztardy. Jak sama nazwa wskazuje nie posiada on w swoim składzie żadnych składników odzwierzęcych. Jednakże rodzajów gotowych sosów jest o wiele więcej – coś dla siebie znajdą zarówno osoby poszukujące określonych smaków, jak i zwracające uwagę na cechy szczególne produktów – tak jak w przypadku wskazanego powyżej Majonezu Kieleckiego roślinnego.

Sugerowana cena Sosu Kieleckiego czosnkowego (plastik): 6,30 zł brutto/ 450 g

Sugerowana cena Sosu Kieleckiego amerykańskiego (plastik): 6,30 zł brutto/ 450 g

Sugerowana cena Sosu Kieleckiego cygańskiego: 3,50 zł brutto/ 200 g

Sugerowana cena Majonezu Kieleckiego roślinnego: 6,49 zł brutto/ 310 g

Sugerowana cena Majonezu Kieleckiego: 9,20 zł brutto/ 500 ml

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Best Brands PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów Biuro prasowe
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy
Żywienie Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
2025-04-09 | 10:45

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Jeszcze dekadę temu zakupy spożywcze online wydawały się rozwiązaniem dla nielicznych. Zmieniające się nawyki konsumentów i rosnące oczekiwania wobec jakości
Żywienie Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
2025-03-19 | 23:00

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?

Tiramisu, comfort food i szczęście na zamówienie. Jak jedzenie poprawia nastrój w Międzynarodowy Dzień Szczęścia. Szczęście ma wiele smaków, ale jeden

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Kasia Dowbor na planie programu interesowała się remontami i była dociekliwa. Niczego nie udawała tylko na potrzeby zdjęć

Architekt niezwykle miło wspomina współpracę z Katarzyną Dowbor przy realizacji programu „Nasz nowy dom”. I mimo że nie jest już ona gospodynią tego formatu, to nadal utrzymują ze sobą kontakt, wymieniają się doświadczeniami i mają wiele wspólnych tematów do rozmów. Maciej Pertkiewicz zaznacza, że na planie zdjęciowym prezenterka nie przyglądała się kolejnym etapom remontów z założonymi rękami, ale brała w nich czynny udział, by jak najwięcej się nauczyć. Nie bała się żadnej pracy, pomagała zrywać tynki, malować ściany czy też montować poszczególne elementy wyposażenia.

Konsument

Australijscy rodzice zaniepokojeni kierowanymi do dzieci reklamami niezdrowej żywności. Duże poparcie społeczne dla ich ograniczenia

Blisko 90 proc. rodziców i opiekunów w Australii wyraża zaniepokojenie nadmierną ekspozycją dzieci na reklamy niezdrowej żywności – wynika z badania naukowców z Deakin University w Australii. Dlatego chcą jego ograniczenia w różnych mediach i środowiskach. Zdaniem badaczy poparcie społeczne dla regulacji dotyczących marketingu niezdrowej żywności jest czynnikiem warunkującym ich wprowadzenie przez decydentów.

Gwiazdy

Mateusz Banasiuk: Dużo czytam swojemu synowi, bo kiedyś mój tata też mi czytał. Lektury lepiej wpływają na jego wyobraźnię i wyciszenie niż oglądanie bajek

Aktor zaznacza, że kultywuje rodzinną tradycję i z przyjemnością czyta swojemu synkowi. Przed laty bowiem jego tata zachęcał go do lektury, a teraz on pokazuje 7,5-letniemu Henrykowi, jaką wartość mają książki. Mateusz Banasiuk wspiera kampanię #TataTeżCzyta i zachęca też do tego, by rozwijać wyobraźnię dzieci nie tylko poprzez śledzenie historii opowiedzianych w bajkach, ale również tworząc własne opowieści. W jego rodzinie dużą popularnością cieszy się motyw pod hasłem „Chłopczyk i gruchocik”.